Linie rekreacyjne

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
mkm3
Dyrektor
Posty: 1354
Rejestracja: 1 sty 2011, o 17:20
Lokalizacja: Kraków

Linie rekreacyjne

#31 Post autor: mkm3 » 20 lip 2021, o 12:37

Nowe linie rekreacyjne „LR6” i „LR9”
https://krabok.wordpress.com/2021/07/20 ... lr6-i-lr9/

Wygląda na to, że do tego chaosu dołączy jeszcze pociąg...

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7700
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Linie rekreacyjne

#32 Post autor: Locutus » 21 lip 2021, o 09:53

skejl pisze:
20 lip 2021, o 01:04
LR komunikuje tylko, że jest to linia o przeznaczeniu rekreacyjnym, z niedużą liczbą przystanków, sezonowa, kursująca w zależności od prognozy pogody. Ponadto osobom wiedzącym o promocji daje jasną informację, które linie tą promocją są objęte. Moim zdaniem uzasadnienie jest.
Jakieś jest, ale nie zmienia to faktu, że dla nieposiadających biletu abonamentowego, taryfa będzie inna w LR2 niż w pozostałych elerkach, co już jest lekkim bałaganem samo w sobie, a jak jeszcze wrócimy do mojego pytania dlaczego w 352 nie ma promocji, choć funkcja jest ta sama, to już w ogóle robi się lekki zamęt…
skejl pisze:
20 lip 2021, o 01:04
Nie wiem, co rozumiesz pod pojęciami „taryfa miejska” i „taryfa aglomeracyjna” na poszczególnych liniach. Przecież cena biletu nie zależy od numeru linii, lecz od tego, w której strefie ktoś podróżuje, co jest w Krakowie wiedzą powszechną. Żadnego zamieszania tutaj nie ma.
Zazwyczaj el-erką nie będziesz jechał z, dajmy na to, Ronda Grunwaldzkiego pod Jubilat, lecz jednak gdzieś z miasta do atrakcyjnego turystycznie krańca tejże linii… I jak nie masz promocji, to jednak warto wiedzieć, czy potrzebujesz biletu na strefę miejską czy aglomeracyjną… Gdyby nie LR2, to sprawa byłaby jasna, ale LR2 wszystko zaciemnia...
skejl pisze:
20 lip 2021, o 01:04
Co więcej, bilety jednoprzejazdowe i niemal wszystkie czasowe są obecnie w jednej cenie niezależnie od strefy taryfowej (tj. są na strefę I+II+III), zatem „problem” dotyczy wąskiej grupy rzadziej kupowanych biletów.
Muszę Ci się uczciwie przyznać, że jakoś to zrównanie w cenie biletów 20 min, 60 min / jednoprzejazdowych, 90 min a także 48 h i 72 h mi umknęło… Zastanawia mnie, co przyświecało radnym, którzy pozostawili różnicę w cenie biletu 24 h i 7 dni… Swoją drogą nie jestem przekonany, że 24 h należy zaliczyć do najrzadziej kupowanych, ale może i masz rację…
skejl pisze:
20 lip 2021, o 01:04
Nie no, 352 ma zauważalnie inny charakter, co objawia się chociażby w liczbie przystanków.
Jedyna zauważalna różnica jest taka, że linię tę zrobiono po taniości – po prostu wydłużając niektóre kursy 152… Ale funkcja – dowieźć mieszkańców do popularnego kąpieliska – pozostaje ta sama, co w wypadku LR2…
skejl pisze:
20 lip 2021, o 01:04
Niemniej podobieństwa też są ewidentne i wcale nie zdziwię się, jeśli w przyszłych latach zlikwidują 352 i wprowadzą w zamian LRX, jeżeli miasto uzna eksperyment z liniami rekreacyjnymi za udany i zdecyduje się go kontynuować.
Zobaczymy…

Na razie zaś wróbelki ćwierkają o możliwości wprowadzenia linii rekreacyjnych z Krzeszowic do Zamku Tęczyn w Rudnie i jakiegoś okolicznego klasztoru… Pomysł dosyć osobliwy, bo tych Krzeszowic najpierw trzeba przecież jakoś dojechać, 278 nie jest opcją (i nie jest objęte promocją taryfową), a pociąg w ogóle nie jest zintegrowany z taryfą komunikacji miejskiej…

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

skejl
Miłośnik
Posty: 50
Rejestracja: 4 lip 2019, o 06:03

Linie rekreacyjne

#33 Post autor: skejl » 22 lip 2021, o 10:18

W każdym razie nie przywiązywałbym się zbytnio do tego, co LRX jest, a co nie. Nie przywiązywałbym się też do nietypowego oznaczenia ani samej promocji, bo jednego i drugiego w przyszłych latach może zabraknąć, nawet jeśli linie rekreacyjne będą uruchamiane. Póki co jest to pierwszy rok funkcjonowania, ewidentnie eksperymentalny.
Locutus pisze:
21 lip 2021, o 09:53
Jakieś jest, ale nie zmienia to faktu, że dla nieposiadających biletu abonamentowego, taryfa będzie inna w LR2 niż w pozostałych elerkach, co już jest lekkim bałaganem samo w sobie, a jak jeszcze wrócimy do mojego pytania dlaczego w 352 nie ma promocji, choć funkcja jest ta sama, to już w ogóle robi się lekki zamęt…
Może nie jest w promocji, żeby sobie nią ludzie nie jeździli po mieście. A może dlatego, że w takim kształcie istniała w latach ubiegłych (chyba, tego nie jestem pewny).
Locutus pisze:
21 lip 2021, o 09:53
Swoją drogą nie jestem przekonany, że 24 h należy zaliczyć do najrzadziej kupowanych, ale może i masz rację…
Danych nie mam, ale chyba można się spodziewać, że każdy X-dniowy jest kupowany rzadziej niż dowolny Y-minutowy.
Locutus pisze:
21 lip 2021, o 09:53
Na razie zaś wróbelki ćwierkają o możliwości wprowadzenia linii rekreacyjnych z Krzeszowic do Zamku Tęczyn w Rudnie i jakiegoś okolicznego klasztoru… Pomysł dosyć osobliwy, bo tych Krzeszowic najpierw trzeba przecież jakoś dojechać, 278 nie jest opcją (i nie jest objęte promocją taryfową), a pociąg w ogóle nie jest zintegrowany z taryfą komunikacji miejskiej…
Przecież to Krzeszowice się starały o te linie. Jak mniemam, robiły to bardziej z myślą o swoich mieszkańcach niż o krakowianach i będą subsydiowały te kursy.

Swoją drogą, jeszcze coś może wyskoczyć. Nieciągłość numeracji wygląda na nieprzypadkową.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7700
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Linie rekreacyjne

#34 Post autor: Locutus » 22 lip 2021, o 11:17

skejl pisze:
22 lip 2021, o 10:18
W każdym razie nie przywiązywałbym się zbytnio do tego, co LRX jest, a co nie. Nie przywiązywałbym się też do nietypowego oznaczenia ani samej promocji, bo jednego i drugiego w przyszłych latach może zabraknąć, nawet jeśli linie rekreacyjne będą uruchamiane. Póki co jest to pierwszy rok funkcjonowania, ewidentnie eksperymentalny.
Masz rację.

Osobiście muszę przyznać, że pomysł uważam za trafiony w dziesiątkę. Fajnie się było do Ojcowa przejechać regularną komunikacją miejską…

...swoją drogą zastanawia mnie, czemu jakdojade.pl nie uwzględnia el-erek...
skejl pisze:
22 lip 2021, o 10:18
Może nie jest w promocji, żeby sobie nią ludzie nie jeździli po mieście.
No ale po mieście przecież mogą – bo taryfa aglomeracyjna obowiązuje jedynie poza granicami administracyjnymi miasta…
skejl pisze:
22 lip 2021, o 10:18
A może dlatego, że w takim kształcie istniała w latach ubiegłych (chyba, tego nie jestem pewny).
Owszem, to jest fakt – to przecież pierwsza z rekreacyjnych linii uruchomionych w XXI wieku…
skejl pisze:
22 lip 2021, o 10:18
Danych nie mam, ale chyba można się spodziewać, że każdy X-dniowy jest kupowany rzadziej niż dowolny Y-minutowy.
Zapewne, ale czy rzadziej, niż 48h i 72, które znowuż mają te same ceny?
skejl pisze:
22 lip 2021, o 10:18
Przecież to Krzeszowice się starały o te linie. Jak mniemam, robiły to bardziej z myślą o swoich mieszkańcach niż o krakowianach i będą subsydiowały te kursy.
Niby tak, ale ma to być przecież zrobione przez ZTP w ramach krakowskiej komunikacji miejskiej… I jak to będzie z jej resztą zintegrowane? Kiepściutko… Zresztą myślisz, że krakusy nie chciałyby w cywilizowany sposób dotrzeć do zamku Tenczyn w Rudnie?
skejl pisze:
22 lip 2021, o 10:18
Swoją drogą, jeszcze coś może wyskoczyć. Nieciągłość numeracji wygląda na nieprzypadkową.
Ano… Zobaczymy co tam będzie dalej… Fajnie, że ktoś na to w końcu wpadł i że sprawa jest rozwojowa…

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3320
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Linie rekreacyjne

#35 Post autor: tomek_m » 22 lip 2021, o 19:00

Locutus pisze:
22 lip 2021, o 11:17
skejl pisze:
22 lip 2021, o 10:18

Swoją drogą, jeszcze coś może wyskoczyć. Nieciągłość numeracji wygląda na nieprzypadkową.
Ano… Zobaczymy co tam będzie dalej… Fajnie, że ktoś na to w końcu wpadł i że sprawa jest rozwojowa…

Pozdrawiam!
LOKI
Tylko już mamy połowę sezonu, warto uruchamiać kolejną LRke na miesiąc?

Awatar użytkownika
mkm3
Dyrektor
Posty: 1354
Rejestracja: 1 sty 2011, o 17:20
Lokalizacja: Kraków

Linie rekreacyjne

#36 Post autor: mkm3 » 22 lip 2021, o 19:40

Co do tego bałąganu z oznaczeniami linii to w przyszłym roku poszedłbym w oznaczenia SXX - linia sezonowa. Taryfa niech będzie miejska dla wszystkich.
I tak: LR1 -> S01; LR2 -> S02; LR8 -> S08, 352 -> S52, 434 -> S34, 427 -> S27, 497 -> S07, itd. Mało tego. Wszystkie linie sezonowe mogłyby kursować w okresie 1 maja - połowa września w zależności od pogody. W tym roku to było jakieś kuriozum, że do Ojcowa linia kursowała, a do Kryspinowa nie i codzienni pasażerowie linii 269 musieli się ściskać z plażowiczami (choć pewnie nadal tak jest). W tym roku na 209 MPK wysyła tez autobusy przegubowe?

Hajciu
Specjalista
Posty: 246
Rejestracja: 29 sty 2015, o 08:23
Lokalizacja: Krowodrza Południe

Linie rekreacyjne

#37 Post autor: Hajciu » 24 lip 2021, o 13:47

Na miejscu Renomy zawitałbym do linii LR - mają nawet 20 minutowe przeloty, doskonała ilośc czasu na zrobienie dokładnej kontroli biletów. =D

Kpawel
Pasażer
Posty: 13
Rejestracja: 5 wrz 2020, o 22:45

Linie rekreacyjne

#38 Post autor: Kpawel » 24 lip 2021, o 16:29

Hajciu pisze:
24 lip 2021, o 13:47
Na miejscu Renomy zawitałbym do linii LR - mają nawet 20 minutowe przeloty, doskonała ilośc czasu na zrobienie dokładnej kontroli biletów. =D
Oni to niech się trzymają linii miejskich a nie rekreacyjnych :)

Kuciak
Inspektor
Posty: 356
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 08:11
Lokalizacja: Kraków

Linie rekreacyjne

#39 Post autor: Kuciak » 25 lip 2021, o 23:14

Kpawel pisze:
24 lip 2021, o 16:29
Hajciu pisze:
24 lip 2021, o 13:47
Na miejscu Renomy zawitałbym do linii LR - mają nawet 20 minutowe przeloty, doskonała ilośc czasu na zrobienie dokładnej kontroli biletów. =D
Oni to niech się trzymają linii miejskich a nie rekreacyjnych :)
Z jakiej racji mają się trzymać tylko linii miejskich?

Kpawel
Pasażer
Posty: 13
Rejestracja: 5 wrz 2020, o 22:45

Linie rekreacyjne

#40 Post autor: Kpawel » 26 lip 2021, o 10:28

Kuciak pisze:
25 lip 2021, o 23:14
Kpawel pisze:
24 lip 2021, o 16:29
Hajciu pisze:
24 lip 2021, o 13:47
Na miejscu Renomy zawitałbym do linii LR - mają nawet 20 minutowe przeloty, doskonała ilośc czasu na zrobienie dokładnej kontroli biletów. =D
Oni to niech się trzymają linii miejskich a nie rekreacyjnych :)
Z jakiej racji mają się trzymać tylko linii miejskich?
A z jakiej racji mają zawitać do np. Takiej LR8 gdzie no zbytnio nie ma dużo ludzi? Tam gdzie ich trzeba to rzadko widzę..
Rejony Nowej Huty to bardzo rzadko ludzie z renomy są spotykani a tam by sobie nastukali statystyki

Hajciu
Specjalista
Posty: 246
Rejestracja: 29 sty 2015, o 08:23
Lokalizacja: Krowodrza Południe

Linie rekreacyjne

#41 Post autor: Hajciu » 28 lip 2021, o 08:41

Uruchomienie nowych linii rekreacyjnych
Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że od dnia 31.07.2021 r. (sobota) zostaną uruchomione nowe linie rekreacyjne kursujące po następujących trasach:

linia LR6:
trasa podstawowa: Krzeszowice Dworzec Autobusowy – Krzeszowice – Tenczynek – Rudno – Rudno Zamek;
trasa wariantowa: (dojazdowo-zjazdowa): Bronowice Małe – Rondo Ofiar Katynia – DK79 – Krzeszowice Dworzec Autobusowy – Tenczynek – Rudno – Rudno Zamek;
linia będzie zatrzymywać się tylko na przystankach: “Bronowice Małe” (początkowy dla kursu wariantowego na ul. Balickiej, przed przejściem dla pieszych – jak dla linii aglomeracyjnych jadących w kierunku Zabierzowa), “Bronowice SKA” (dla kursu wariantowego – w obu kierunkach na ul. Armii Krajowej, pod wiaduktem ul. Balickiej), “Rondo Ofiar Katynia” (dla kursu wariantowego), “Krzeszowice Dworzec Autobusowy” (końcowo-początkowy dla stałej trasy oraz przelotowy w obu kierunkach dla trasy wariantowej – na pętli), “Rudno Zamek” (w Rudnie, obok parkingu i drogi prowadzącej do ruin zamku);
linia LR9:
trasa podstawowa: Krzeszowice Dworzec Autobusowy – Krzeszowice – Czerna – Czerna Las;
trasa wariantowa: (dojazdowo-zjazdowa): Bronowice Małe – Rondo Ofiar Katynia – DK79 – Krzeszowice Dworzec Autobusowy – Czerna – Czerna Las;
linia będzie zatrzymywać się tylko na przystankach: “Bronowice Małe” (początkowy dla kursu wariantowego na ul. Balickiej, przed przejściem dla pieszych – jak dla linii aglomeracyjnych jadących w kierunku Zabierzowa), “Bronowice SKA” (dla kursu wariantowego – w obu kierunkach na ul. Armii Krajowej, pod wiaduktem ul. Balickiej), “Rondo Ofiar Katynia” (dla kursu wariantowego), “Krzeszowice Dworzec Autobusowy” (końcowo-początkowy dla stałej trasy oraz przelotowy w obu kierunkach dla trasy wariantowej – na pętli), “Czerna Klasztor” (na drodze Czerna – Gorenice, w rejonie drogi prowadzącej do klasztoru), “Czerna Las” (na pętli w lesie, przy drodze Czerna – Gorenice).
Linie LR6 i LR9 będą kursować w soboty i dni świąteczne w godz. ok. 8:00 – 19:00 z częstotliwością co około 60 minut. Rozkład jazdy będzie dostosowany do godzin przyjazdów i odjazdów pociągów spółki POLREGIO łączących Kraków i Krzeszowice. Na trasie wariantowej w przypadku każdej z linii będzie realizowany każdego dnia jeden kurs dojazdowy w relacji Bronowice Małe – Rudno Zamek / Czerna Las w godzinach poranych oraz jeden kurs zjazdowy w relacji Rudno Zamek / Czerna Las – Bronowice Małe w godzinach wieczornych.

Kursowanie linii będzie odbywać się w zależności od prognozy pogody, jak w przypadku innych linii sezonowych i rekreacyjnych. W każdy czwartek będzie publikowany komunikat informujący o tym, czy w dany weekend zostaną one uruchomione.

Cała trasa podstawowa linii LR6 i LR9 będzie znajdować się III strefie biletowej. W przypadku tras wariantowych przystanki na odcinku Bronowice Małe – Rondo Ofiar Katynia będą znajdować się w I strefie biletowej. Ponadto, na całej trasie będą ważne bilety okresowe wykupione na dowolną strefę (z wyłączeniem biletów na 1 linię). Dodatkowo, tylko w dniach rzeczywistego kursowania tych linii posiadacze biletów okresowych wykupionych na dowolną strefę (z wyłączeniem biletów na 1 linię) oraz osoby uprawnione do przejazdów bezpłatnych Komunikacją Miejską w Krakowie będą mogli bez dodatkowych opłat podróżować pociągami spółki POLREGIO na trasie Kraków Główny – Krzeszowice (w obu kierunkach).

W pojazdach linii LR6 na odcinku Krzeszowice Dworzec Autobusowy – Rudno Zamek i LR9 na odcinku Krzeszowice Dworzec Autobusowy – Czerna Las będzie można także odbywać przejazd na podstawie następujących biletów kolejowych ważnych w pociągach spółki POLREGIO:

jednorazowych – na przejazd w jedną stronę lub “tam i z powrotem” w relacji pomiędzy dowolną stacją (przystankiem) posiadającą w nazwie “Kraków” (w tym “Kraków Business Park”) a inną stacją (przystankiem), o ile w tej relacji jest obsługiwana stacja “Krzeszowice”, oraz w relacji pomiędzy stacją (przystankiem) “Zabierzów” lub “Rudawa” a inną stacją (przystankiem), o ile w tej relacji jest obsługiwana stacja “Krzeszowice”;
strefowych – czasowych lub liniowych ważnych w relacjach podanych wyżej;
okresowych – ważnych w relacjach podanych wyżej.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7700
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Linie rekreacyjne

#42 Post autor: Locutus » 31 lip 2021, o 09:55

Nieźle… Dało się zrobić integrację taryfową z koleją w celach rekreacyjnych… Wow… Jestem pod wrażeniem… Szkoda tylko, że nie udaje się jej zrobić na co dzień…

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

skejl
Miłośnik
Posty: 50
Rejestracja: 4 lip 2019, o 06:03

Linie rekreacyjne

#43 Post autor: skejl » 31 lip 2021, o 15:55

Bo w bardzo ograniczonym stopniu. Jakoś trzeba się między sobą rozliczyć, z góry ustalić podział wpływów, a to jest dużo, dużo łatwiejsze, kiedy chodzi o pieniądze stosunkowo małe, a nie dziesiątki czy setki milionów złotych rocznie.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7700
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Linie rekreacyjne

#44 Post autor: Locutus » 2 sie 2021, o 09:29

Dyskusję o integracji taryfowej SKA przeniosłem do stosownego wątku: viewtopic.php?f=9&t=490

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

pabloskrak
Miłośnik
Posty: 54
Rejestracja: 9 lip 2014, o 23:20

Linie rekreacyjne

#45 Post autor: pabloskrak » 2 sie 2021, o 20:02

A co zrobić w sytuacji jaka miała miejsce albo ma z awaria biletomatow i płatnością kartą?

Zakup za gotówkę tak jak próbuję MPK " w automacie" ? 😁

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”