Wszystkich Świętych 2020

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1409
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Wszystkich Świętych 2020

#16 Post autor: pasazer_mobilisu » 17 paź 2020, o 22:46

Czemu tylko 1 para kursów obsługuje dodatkowe przystanki?

Kowalik
Miłośnik
Posty: 130
Rejestracja: 22 kwie 2017, o 21:39
Lokalizacja: Bieżanów-Prokocim

Wszystkich Świętych 2020

#17 Post autor: Kowalik » 18 paź 2020, o 10:52

Ptaszki coraz głośniej cwierkają, że planowana koncepcja pociągów "na groby" możne nie doczekać się realizacji, bądź korekty oferty. Wszystko przez ograniczoną przepustowość przejazdu kolejowo-drogowego w Luboczy. Zwłaszcza w tych dniach natężenie ruchu kołowego będzie szczególnie wysokie. Należy pamiętać, że przed każdym przejazdem pociągu tj ok. pięciu minut dróżnik będzie musiał opuścić zapory. Przypomnę, że z tej linii prócz dodatkoych połączeń regularnie korzystają pociągi dalekobieżne spółki IC, oraz prowadzone są przewozy towarowe. Nie trudno sobie wyobrazić co się tam będzie działo, zwłaszcza przy obecnym podejściu do komunikacji miejskiej. Miejmy nadzieję, że to tylko "zwykłe kraczenie wron" ;D

piechur
Inspektor
Posty: 480
Rejestracja: 13 paź 2013, o 10:43
Lokalizacja: Kraków

Wszystkich Świętych 2020

#18 Post autor: piechur » 19 paź 2020, o 01:13

Z powodów, które opisał wyżej Kowalik, część pociągów została już odwołana. Pytanie czy odwołają wszystkie. Informacje z zacytowanego linka można między bajki włożyć.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7552
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Wszystkich Świętych 2020

#19 Post autor: Locutus » 19 paź 2020, o 07:57

Kowalik pisze:Należy pamiętać, że przed każdym przejazdem pociągu tj ok. pięciu minut dróżnik będzie musiał opuścić zapory.
Że co? Że jak? Dlaczego aż pięć minut wcześniej? We Francji zapory opuszczają się okrągłe czterdzieści pięć sekund przed przejazdem pociągu (no chyba że pociąg akurat strasznie się wlecze, staje na stacji tuż przed przejazdem, etc.)...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
MarekB
Dyspozytor
Posty: 598
Rejestracja: 17 lis 2014, o 00:03

Wszystkich Świętych 2020

#20 Post autor: MarekB » 19 paź 2020, o 08:57

Niestety tam tak jest, jeżdżę tamtędy do/z pracy i za każdym razem trzeba czekać te kilka minut...
W Krakowie bez zmian, Wisła PANY!

PanA
Kierownik
Posty: 971
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Wszystkich Świętych 2020

#21 Post autor: PanA » 19 paź 2020, o 10:20

Locutus pisze:
19 paź 2020, o 07:57
Kowalik pisze:Należy pamiętać, że przed każdym przejazdem pociągu tj ok. pięciu minut dróżnik będzie musiał opuścić zapory.
Że co? Że jak? Dlaczego aż pięć minut wcześniej? We Francji zapory opuszczają się okrągłe czterdzieści pięć sekund przed przejazdem pociągu (no chyba że pociąg akurat strasznie się wlecze, staje na stacji tuż przed przejazdem, etc.)...

Pozdrawiam!
LOKI
To nie zależy od kraju, tylko od konkretnego przejazdu kolejowego xD

Jak są ustawione sekcje na trasie, tak są zamykane przejazdy.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

sudione
Znawca
Posty: 46
Rejestracja: 26 gru 2010, o 15:48
Lokalizacja: Dzielnica nr XVII

Wszystkich Świętych 2020

#22 Post autor: sudione » 19 paź 2020, o 16:49

Kowalik pisze:
18 paź 2020, o 10:52
..... Miejmy nadzieję, że to tylko "zwykłe kraczenie wron" ;D
"Wykrakałeś"! :cry: -> https://malopolskiekoleje.pl/index.php/ ... h-swietych

Kowalik
Miłośnik
Posty: 130
Rejestracja: 22 kwie 2017, o 21:39
Lokalizacja: Bieżanów-Prokocim

Wszystkich Świętych 2020

#23 Post autor: Kowalik » 19 paź 2020, o 19:17

Locutus pisze:
19 paź 2020, o 07:57
Kowalik pisze:Należy pamiętać, że przed każdym przejazdem pociągu tj ok. pięciu minut dróżnik będzie musiał opuścić zapory.
Że co? Że jak? Dlaczego aż pięć minut wcześniej? We Francji zapory opuszczają się okrągłe czterdzieści pięć sekund przed przejazdem pociągu (no chyba że pociąg akurat strasznie się wlecze, staje na stacji tuż przed przejazdem, etc.)...

Pozdrawiam!
LOKI
Wszystko zależy od regulaminów miejscowych i instrukcji, oraz kategorii przejazdu. Niestety w przypadku przejazdów strzeżonych miejscowo, tak jak to ma miejsce na Luboczy, dróżnik musi zamknąć przejazd przed odjazdem pociągu ze stacji Kraków Nowa Huta Nha, lub posterunku odgałęźnego Dłubnia. Tyle mniej więcej wynosi czas jazdy między posterunkami, a tytułowym przejazdem. Natomiast jeśli są urządzenia automatyczne na przejeździe, to w określonej odległości pojazd kolejowy wzbudza czujniki, które zamykają szlabany w określonym czasie tj. zazwyczaj minuta - dwie, przed przejazdem pociągu przez przejazd, analogicznie jak kolega zaobserwował we Francji. Mam nadzieję, że moje wyjaśnienie jest zrozumiałe, bo nie chciałem tutaj posługiwać się kolejowym żargonem.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7552
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Wszystkich Świętych 2020

#24 Post autor: Locutus » 20 paź 2020, o 08:21

@ Kowalik - dzięki Ci wielkie. We Francji rzeczywiście chyba wszystkie przejazdy są zautomatyzowane i zamykają się jak pociąg wjedzie do poprzedzającego ten, w którym znajduje się przejazd, odstępu blokowego...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

krawiec
Kierownik
Posty: 987
Rejestracja: 2 lis 2009, o 16:24
Lokalizacja: Mistrzejowice

Wszystkich Świętych 2020

#25 Post autor: krawiec » 20 paź 2020, o 20:09

Kowalik pisze:
19 paź 2020, o 19:17
Locutus pisze:
19 paź 2020, o 07:57
Kowalik pisze:Należy pamiętać, że przed każdym przejazdem pociągu tj ok. pięciu minut dróżnik będzie musiał opuścić zapory.
Że co? Że jak? Dlaczego aż pięć minut wcześniej? We Francji zapory opuszczają się okrągłe czterdzieści pięć sekund przed przejazdem pociągu (no chyba że pociąg akurat strasznie się wlecze, staje na stacji tuż przed przejazdem, etc.)...

Pozdrawiam!
LOKI
Wszystko zależy od regulaminów miejscowych i instrukcji, oraz kategorii przejazdu. Niestety w przypadku przejazdów strzeżonych miejscowo, tak jak to ma miejsce na Luboczy, dróżnik musi zamknąć przejazd przed odjazdem pociągu ze stacji Kraków Nowa Huta Nha, lub posterunku odgałęźnego Dłubnia. Tyle mniej więcej wynosi czas jazdy między posterunkami, a tytułowym przejazdem. Natomiast jeśli są urządzenia automatyczne na przejeździe, to w określonej odległości pojazd kolejowy wzbudza czujniki, które zamykają szlabany w określonym czasie tj. zazwyczaj minuta - dwie, przed przejazdem pociągu przez przejazd, analogicznie jak kolega zaobserwował we Francji. Mam nadzieję, że moje wyjaśnienie jest zrozumiałe, bo nie chciałem tutaj posługiwać się kolejowym żargonem.
Aż takie są zależności? Trochę mi się nie chce w to wierzyć, bo po to jest człowiek na przejeździe, żeby nie trzymać tyle zamkniętych rogatek.
Na Kamiennej nie zamykają 5 min. przed pociągiem przecież.

PanA
Kierownik
Posty: 971
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Wszystkich Świętych 2020

#26 Post autor: PanA » 20 paź 2020, o 20:30

Zależy od tego, jak daleko jest najbliższy sygnalizator i czy nie ma po drodze postoju.

Krótko będzie zamknięty przejazd gdzieś tam na odcinku, ale gdzieś w obrębie stacji czy między sekcjami przy posterunkach będzie się przejazd zamykać od razu po otwarciu sygnalizatora. Długość zatrzymania powiększy jeśli po drodze jest jeszcze przystanek.
Przejazdy wyższych kategorii też muszą mieć dróżnika.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

krawiec
Kierownik
Posty: 987
Rejestracja: 2 lis 2009, o 16:24
Lokalizacja: Mistrzejowice

Wszystkich Świętych 2020

#27 Post autor: krawiec » 20 paź 2020, o 23:52

PanA pisze:
20 paź 2020, o 20:30
Zależy od tego, jak daleko jest najbliższy sygnalizator i czy nie ma po drodze postoju.

Krótko będzie zamknięty przejazd gdzieś tam na odcinku, ale gdzieś w obrębie stacji czy między sekcjami przy posterunkach będzie się przejazd zamykać od razu po otwarciu sygnalizatora. Długość zatrzymania powiększy jeśli po drodze jest jeszcze przystanek.
Przejazdy wyższych kategorii też muszą mieć dróżnika.
Nijak ma się to do mojej wypowiedzi.
Nie sądzę, żeby zamknięcie przejazdu było konieczne na postawienia wyjazdu w Dłubni czy Nowej Hucie... Po to człowiek na przejeździe, żeby odpowiednio reagować.
Jeśli są takie zależności, że aby ustawić drogę i wyjazd z Dłubni i/lub Huty, to po kij tam człowiek? Wystarczy TUV albo SSP.
Wg mnie to wina dróżnika, któremu nie chce się stać i obserwować przejazd. Dostaje meldunek i zamyka.
Ostatnio zmieniony 21 paź 2020, o 08:28 przez krawiec, łącznie zmieniany 1 raz.

tomaszep42
Znawca
Posty: 32
Rejestracja: 16 sty 2020, o 19:00

Wszystkich Świętych 2020

#28 Post autor: tomaszep42 » 21 paź 2020, o 06:34

I tak bez integracji taryfowej uruchamianie takich pociągów byłoby bez sensu - świeciłyby pustkami

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1409
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Wszystkich Świętych 2020

#29 Post autor: pasazer_mobilisu » 21 paź 2020, o 07:51

tomaszep42 pisze:
21 paź 2020, o 06:34
I tak bez integracji taryfowej uruchamianie takich pociągów byłoby bez sensu - świeciłyby pustkami
Czy ja wiem, wydaje mi się że jednak w okresie Wszystkich Świętych do komunikacji zbiorowej udają się też osoby, które na codzień z niej nie korzystają I nie mają biletu okresowego, więc przy sensownym połączeniu koleją pewnie dopłaciliby do biletu wspólnego zamiast kupować 50-minutowy. Tylko jedno ale: musieliby o nim wiedzieć, a jednak jest dość ukryty.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7552
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Wszystkich Świętych 2020

#30 Post autor: Locutus » 21 paź 2020, o 08:17

krawiec pisze: Nie sądzę, żeby zamknięcie przejazdu było konieczne na postawienia wyjazdu w Dłubni czy Nowej Hucie... Po tej człowiek na przejeździe, żeby odpowiednio reagować.
Czy możesz nam przełożyć pokolorowane na czerwono fragmenty z krawieckiego na polski?

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”