Wszystkich Świętych 2020

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1359
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Wszystkich Świętych 2020

#16 Post autor: pasazer_mobilisu » 17 paź 2020, o 22:46

Czemu tylko 1 para kursów obsługuje dodatkowe przystanki?

Kowalik
Miłośnik
Posty: 124
Rejestracja: 22 kwie 2017, o 21:39
Lokalizacja: Bieżanów-Prokocim

Wszystkich Świętych 2020

#17 Post autor: Kowalik » 18 paź 2020, o 10:52

Ptaszki coraz głośniej cwierkają, że planowana koncepcja pociągów "na groby" możne nie doczekać się realizacji, bądź korekty oferty. Wszystko przez ograniczoną przepustowość przejazdu kolejowo-drogowego w Luboczy. Zwłaszcza w tych dniach natężenie ruchu kołowego będzie szczególnie wysokie. Należy pamiętać, że przed każdym przejazdem pociągu tj ok. pięciu minut dróżnik będzie musiał opuścić zapory. Przypomnę, że z tej linii prócz dodatkoych połączeń regularnie korzystają pociągi dalekobieżne spółki IC, oraz prowadzone są przewozy towarowe. Nie trudno sobie wyobrazić co się tam będzie działo, zwłaszcza przy obecnym podejściu do komunikacji miejskiej. Miejmy nadzieję, że to tylko "zwykłe kraczenie wron" ;D

piechur
Inspektor
Posty: 479
Rejestracja: 13 paź 2013, o 10:43
Lokalizacja: Kraków

Wszystkich Świętych 2020

#18 Post autor: piechur » wczoraj, o 01:13

Z powodów, które opisał wyżej Kowalik, część pociągów została już odwołana. Pytanie czy odwołają wszystkie. Informacje z zacytowanego linka można między bajki włożyć.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7535
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Wszystkich Świętych 2020

#19 Post autor: Locutus » wczoraj, o 07:57

Kowalik pisze:Należy pamiętać, że przed każdym przejazdem pociągu tj ok. pięciu minut dróżnik będzie musiał opuścić zapory.
Że co? Że jak? Dlaczego aż pięć minut wcześniej? We Francji zapory opuszczają się okrągłe czterdzieści pięć sekund przed przejazdem pociągu (no chyba że pociąg akurat strasznie się wlecze, staje na stacji tuż przed przejazdem, etc.)...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
MarekB
Dyspozytor
Posty: 590
Rejestracja: 17 lis 2014, o 00:03

Wszystkich Świętych 2020

#20 Post autor: MarekB » wczoraj, o 08:57

Niestety tam tak jest, jeżdżę tamtędy do/z pracy i za każdym razem trzeba czekać te kilka minut...
W Krakowie bez zmian, Wisła PANY!

PanA
Kierownik
Posty: 954
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Wszystkich Świętych 2020

#21 Post autor: PanA » wczoraj, o 10:20

Locutus pisze:
wczoraj, o 07:57
Kowalik pisze:Należy pamiętać, że przed każdym przejazdem pociągu tj ok. pięciu minut dróżnik będzie musiał opuścić zapory.
Że co? Że jak? Dlaczego aż pięć minut wcześniej? We Francji zapory opuszczają się okrągłe czterdzieści pięć sekund przed przejazdem pociągu (no chyba że pociąg akurat strasznie się wlecze, staje na stacji tuż przed przejazdem, etc.)...

Pozdrawiam!
LOKI
To nie zależy od kraju, tylko od konkretnego przejazdu kolejowego xD

Jak są ustawione sekcje na trasie, tak są zamykane przejazdy.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

sudione
Znawca
Posty: 46
Rejestracja: 26 gru 2010, o 15:48
Lokalizacja: Dzielnica nr XVII

Wszystkich Świętych 2020

#22 Post autor: sudione » wczoraj, o 16:49

Kowalik pisze:
18 paź 2020, o 10:52
..... Miejmy nadzieję, że to tylko "zwykłe kraczenie wron" ;D
"Wykrakałeś"! :cry: -> https://malopolskiekoleje.pl/index.php/ ... h-swietych

Kowalik
Miłośnik
Posty: 124
Rejestracja: 22 kwie 2017, o 21:39
Lokalizacja: Bieżanów-Prokocim

Wszystkich Świętych 2020

#23 Post autor: Kowalik » wczoraj, o 19:17

Locutus pisze:
wczoraj, o 07:57
Kowalik pisze:Należy pamiętać, że przed każdym przejazdem pociągu tj ok. pięciu minut dróżnik będzie musiał opuścić zapory.
Że co? Że jak? Dlaczego aż pięć minut wcześniej? We Francji zapory opuszczają się okrągłe czterdzieści pięć sekund przed przejazdem pociągu (no chyba że pociąg akurat strasznie się wlecze, staje na stacji tuż przed przejazdem, etc.)...

Pozdrawiam!
LOKI
Wszystko zależy od regulaminów miejscowych i instrukcji, oraz kategorii przejazdu. Niestety w przypadku przejazdów strzeżonych miejscowo, tak jak to ma miejsce na Luboczy, dróżnik musi zamknąć przejazd przed odjazdem pociągu ze stacji Kraków Nowa Huta Nha, lub posterunku odgałęźnego Dłubnia. Tyle mniej więcej wynosi czas jazdy między posterunkami, a tytułowym przejazdem. Natomiast jeśli są urządzenia automatyczne na przejeździe, to w określonej odległości pojazd kolejowy wzbudza czujniki, które zamykają szlabany w określonym czasie tj. zazwyczaj minuta - dwie, przed przejazdem pociągu przez przejazd, analogicznie jak kolega zaobserwował we Francji. Mam nadzieję, że moje wyjaśnienie jest zrozumiałe, bo nie chciałem tutaj posługiwać się kolejowym żargonem.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7535
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Wszystkich Świętych 2020

#24 Post autor: Locutus » dzisiaj, o 08:21

@ Kowalik - dzięki Ci wielkie. We Francji rzeczywiście chyba wszystkie przejazdy są zautomatyzowane i zamykają się jak pociąg wjedzie do poprzedzającego ten, w którym znajduje się przejazd, odstępu blokowego...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”