Mr. Passenger napisał(a):
Trochę zadziwiło mnie wysłanie składów E1+C3 na "49". Czy naprawdę nie można było w zamian wysłać ich na którąkolwiek kursującą cały dzień linię z Bieżanowa? Dzisiaj stojąc na Placu Bohaterów Getta widziałem "3" i "13" nabite ludźmi tak, że nie dało się wejść. Dopiero kolejna "3", która przyjechała po chwili miała tyle luzu, że dało się wsiąść normalnie.
A co do opisywanych planów wzmocnień - tak się zastanawiam czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby przerzucenie wzmocnionej "3" na trasę przez Estakadę, Powstania Warszawskiego i Lubicz. Patrząc na popularność "50" na Kurdwanowie i fakt, że "24" (kursujące jedynie co 15 minut) nie jeździ specjalnie zatłoczone, myślę że w przypadku Bieżanowa to rozwiązanie również miałoby rację bytu. Kursująca co 5 minut linia obsługiwana pojemnym taborem, dojeżdżająca do centrum dużo szybciej niż przez Podgórze mogłaby zachęcić mieszkańców do wybrania właśnie jej. Co prawda wtedy Bieżanów straciłby połączenie ze Starowiślną i Pocztą Główną, ale remedium mogłoby być przywrócenie "9" na jej stałą trasę przez Halę Targową. Nie sądzę by jej obecność na Estakadzie przy innej mocnej linii byłaby niezbędna.
Największym problemem zapewne byłby brak odpowiednich rozjazdów pod Teatrem Słowackiego. W przypadku braku możliwości ich dobudowania innym pomysłem mogłoby być puszczenie wzmocnionej "13" przez Estakadę, a potem przez Mogilskie do Bronowic, dzięki czemu częściowo udałoby się rozwiązać problem przeładowanej "4". W zamian za to "24" mogłoby pojechać przez Plac Wszystkich Świętych jako rekompensata za zabraną "13".
Tylko którędy chcesz dalej puścić tą mocną "3" z Lubicz?
Pozbawisz Starowiślną 8 kursów na godzinę. Pomysły masz ciekawe ale nie do końca przemyślane.
Bardziej podoba mi się pomysł Impulsa i być może coś takiego (pod numerem "43") szykują po zakończeniu kursowania "49"?
