Szybka Kolej Aglomeracyjna - SKA

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 871
Rejestracja: 8 sie 2017, o 11:19

Szybka Kolej Aglomeracyjna - SKA

#616 Post autor: pasazer_mobilisu » 6 cze 2019, o 11:34

Nie wiem jak u Ciebie @Kaszmir ale u mnie 6 minut z pętli tramwajowej jest do skrzyżowania z Powstańców, do stacji Kraków Batowice pieszo wzdłuż dróg jest znacznie więcej, chyba że o czymś nie wiem i przystanek jest już przeniesiony - jeśli tak się stało to nawet jutro tam się udam :)

To że integracja jest potrzebna wiadomo nie od dziś, natomiast kto będzie miał z kolei dalej, a kto bliżej, kto poczeka połowę interwału a kto wyjdzie tak by zdążyć na ostatnią chwilę to kwestie indywidualne.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7350
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Szybka Kolej Aglomeracyjna - SKA

#617 Post autor: Locutus » 6 cze 2019, o 13:21

Widzisz, Kaszmir, mnie po prostu chodzi o ostudzenie zapału co poniektórych, którym się wydaje, że SKA będzie remedium. Chcę zwrócić uwagę, że może być wielu, dla których - mimo bezkonkurencyjnego czasu przejazdu - przez dalsze dojście do przystanków czy dodatkowe przesiadki okaże się, że ciągle tramwajem czy autobusem będzie szybciej. Inni z kolei uznają, że warto pojechać minimalnie dłużej, jeśli dzięki temu pojedziemy drzwi w drzwi bezpośrednio zamiast pokonywać kilka kilometrów pieszo czy przesiadać się dwukrotnie. No i nie wolno zapominać o najważniejszym elemencie, o którym z nazwy nie wspomnę, bo prosiłeś mnie, żebym przestał... :rotfl:

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

brovar
Dyrektor
Posty: 5148
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 02:47
Lokalizacja: - KrK

Szybka Kolej Aglomeracyjna - SKA

#618 Post autor: brovar » 6 cze 2019, o 17:05

Czekałem aż zostanie poruszony temat "Batowic"
Obecnie SKA-2 przedłużony kurs do Kielc w godzinach wieczornych wygląda tak.
Obrazek

Wobec powyższego dorzucę swoje trzy grosze, jako że jestem stałym klientem cotygodniowych powrotów z Batowic do Piastów mogę powiedzieć, że obecnie nie ma bezpiecznego dojścia ze stacji Batowice do pętli tramwajowej Piastów.
Ostatnio zmieniony 6 cze 2019, o 20:33 przez brovar, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3145
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Szybka Kolej Aglomeracyjna - SKA

#619 Post autor: tomek_m » 6 cze 2019, o 17:46

brovar pisze: Obecnie SKA-2 przedłużony kurs do Kielc...
O ile jeszcze Sędziszów rozumiem jako stację końcową dla SKA, to już Kielce są przegięciem. Ktoś chyba nie do końca rozumie czym jest Szybka Kolej Aglomeracyjna. Czy Kielce należą do aglomeracji krakowskiej? Co następne w kolejce? Ostrowiec Świętokrzyski?

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 12:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Szybka Kolej Aglomeracyjna - SKA

#620 Post autor: yosujiro » 6 cze 2019, o 18:22

To nie jest żadne przedłużone SKA, tylko połączenie stykowe obsługiwane przez Polregio Impulsem z południowej grupy zakupowej lub czasem świętokrzyską Pesą- takie samo jak połączenia do Katowic czy Rzeszowa...

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 12:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Szybka Kolej Aglomeracyjna - SKA

#621 Post autor: yosujiro » 6 cze 2019, o 18:57

To jest po prostu rozkład pokazujący wszystkie odjazdy "osobówek" na tej linii kolejowej, zauważ że żaden kurs oznaczony SKA2 nie jedzie dalej niż do Sędziszowa...

arni
Miłośnik
Posty: 99
Rejestracja: 24 sty 2011, o 20:43
Lokalizacja: Z księżyca

Szybka Kolej Aglomeracyjna - SKA

#622 Post autor: arni » 6 cze 2019, o 20:40

brovar pisze:Czekałem aż zostanie poruszony temat "Batowic"
Obecnie SKA-2 przedłużony kurs do Kielc w godzinach wieczornych wygląda tak.
Obrazek


Kolego ale generalnie większość połączeń wykonywanych przez Polregio czy PrzewozyReg. na kierunku Kielce, Ostrowiec wyglądają właśnie tak.... A prawdziwym hitem było to...
https://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=56553
...ilu nowych ciekawych znajomości można było doświadczyć.

PanA
Kierownik
Posty: 833
Rejestracja: 8 lip 2015, o 10:07

Szybka Kolej Aglomeracyjna - SKA

#623 Post autor: PanA » 16 cze 2019, o 18:43

Proszę, zrozumcie. SKA, tak jak np. ŁKA, to nie jest kolej aglomeracyjna, tylko regionalna. Województwo sobie ją tak nazwało, bo mogło. To tylko nazwa, w której tak samo prawdziwa jest "aglomeracyjna" jak demokracja w "demokracji ludowej".
Zwykła kolej należąca do województwa, zarządzana przez województwo i opłacana przez województwo.
Kolej aglomeracyjna sobie może powstać założona przez Kraków i opłacana przez związek gmin.

Jeśli jednak chodzi o kolej w mieście, to nie zastąpi ona metra. Główny będzie tramwaj i tyle. Ale kolej będzie idealna tam, gdzie już są stacje. Przecież prawie w każdym mieście kolej służy do tego, że ludzie z jakichś domków jednorodzinnych mają po prostu pociąg w sensownym takcie do centrum. Pociąg nie zastąpi tramwaju, ale dla takiej Olszanicy, Batowic, Bonarki połączenia miejskie byłyby po prostu nową jakością.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10870
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Szybka Kolej Aglomeracyjna - SKA

#624 Post autor: Cukier » 16 cze 2019, o 19:56

Nie zgodzę się - kolei może spełnić ten sam cel co i metro - szybko przerzucić ludzi na dalekie dystanse. Gdyby sensownie doprowadzić kolej do Nowej Huty (być może zgodnie z proponowanym wykorzystaniem bocznicy do Łęgu, być może wystarczy stacja na skraju os. Bohaterów Września, być może też wystarczy stacja przesiadkowa nad Mogilską przy Białusze) to przejazd z os. Widok do Huty byłby tą koleją bezkonkurencyjny względem "4" czy "501".

Metro tak jak i kolej też jest o kant tyłka potłuc jeśli trzeba się przemieścić o 2 km - schodzenie na stację i wychodzenie ze stacji zajmie więcej niż sam przejazd i korzystniej wyjdzie tramwaj / autobus naziemny.

BTW. Uważam że oprócz wspominanych wiele razy przystanków, warto by też uruchomić przystanek na Małej Obwodnicy na wysokości szpitala Narutowicza - z zejściem na perony ze starego wiaduktu Prądnickiej.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Szybka Kolej Aglomeracyjna - SKA

#625 Post autor: Kaszmir » 9 paź 2019, o 08:29

Kraków. Przystanek odmieni Grzegórzki. Gdzie pomieścić tysiące pasażerów?
https://gazetakrakowska.pl/krakow-przys ... 3-14485931
Patrząc na obecną koncepcję tego obiektu, mieszkańcy, aktywiści i samorządowcy obawiają się, że nie będzie on przystosowany do tego, by obsługiwać tysiące pasażerów. Zwracają też uwagę, że taki obiekt w centrum powinien wyróżniać się pod względem architektonicznym. Przestrzegają, że bez nowych rozwiązań dotyczących organizacji ruchu w jego rejonie, może dojść do paraliżu komunikacyjnego.

- Podczas konsultacji poświęconych budowie nowych obiektów kolejowych w centrum przewijała się informacja, że z tego przystanku PKP może korzystać ok. 6 tysięcy osób na godzinę.

Castaway
Dyspozytor
Posty: 674
Rejestracja: 27 mar 2012, o 12:11
Lokalizacja: Małopolska

Szybka Kolej Aglomeracyjna - SKA

#626 Post autor: Castaway » 9 paź 2019, o 13:00

Jeśli nie będzie zintegrowanej taryfy jak w Warszawie to tłumów tam nie będzie
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Komunikacja aglomeracyjna

#627 Post autor: Kaszmir » 4 lis 2019, o 16:20

PLANY DLA ROZWOJU MAŁOPOLSKIEJ KOLEI - PROPOZYCJI JEST CAŁKIEM SPORO
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/ak ... iem-sporo/
Nowa linia kolejowa do placu Centralnego w Krakowie i zachodnia obwodnica miasta z Opatkowic do Balic - to tylko niektóre pomysły, które mają być analizowane w ramach opracowania planów dla małopolskiej kolei. Portal Rynek Kolejowy dotarł do szczegółowej listy inwestycji, które kolejarze chcą sprawdzić jako możliwe i warte wykonania.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3145
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Komunikacja aglomeracyjna

#628 Post autor: tomek_m » 4 lis 2019, o 19:52

Kod: Zaznacz cały

Najwięcej emocji może wzbudzić budowa nowych torowisk. To między innymi trasa z Krakowa w stronę Proszowic
Taa, najpierw wyburzono aby po dwudziestu latach odbudować na nowo :lol-above:

Dla mnie niektóre koncepcje to Science Fiction, zwłaszcza linia do Placu Centralnego w Krakowie.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7350
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Komunikacja aglomeracyjna

#629 Post autor: Locutus » 5 lis 2019, o 07:50

Może zamiast snuć baśniowe rozważania, pomyśleliby o czymś, co jest o wiele łatwiejsze do zrobienia i co wiele innych miast w Polsce już ma, a w Krakowie ciągle tego brak - czyli o integracji taryfowej?

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”