Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 25 kwi 2018, o 16:12

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1706 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 ... 114  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 sty 2018, o 11:08 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 08:40
Posty: 6099
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
@ Impuls – po prostu podpisuję się pod tym, co Kucyk napisał... Niby jest to 163, ale nie dość, że częstotliwość ma odstraszającą, to jeszcze ze względu na długą i pokręconą trasę rozkład jazdy tej linii-widmo jest fikcją... No ale fakt, na papierze trzeba by policzyć te +2,5 kursu na godzinę w szczycie i +2 poza, co rzeczywiście dałoby odcinkowi Nowy Bieżanów P+R – Ćwiklińskiej +1,5 kursu na godzinę w szczycie więcej w porównaniu do 2003. roku oraz tyle samo kursów w międzyszczycie, ale już odcinkowi Nowy Prokocim – Teligi -3,5 kursu na godzinę w szczycie oraz -2,5 kursu na godzinę w międzyszczycie...

Jak by na to nie patrzeć, wzmocnieniami to trudno nazwać...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2018, o 18:37 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 17:35
Posty: 1718
Lokalizacja: kraków
Przyjrzałem się dzisiaj z bliska tabliczkom linii "23" jakie pozostały na wiatach na ciągu bieżanowskim i jestem w konsternacjj. :O
Otóż są one oklejone po ukosie czerwoną tasiemką z informacją: Linia zawieszona. :eek:
Czyżby linia miała powrócić prędzej lub później w to miejsce? :wow:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2018, o 19:20 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 21 lut 2010, o 18:10
Posty: 28
Lokalizacja: KrK NH LSK
Na Klasztornej widzialem rano tak samo obklejone 153.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2018, o 19:24 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 08:24
Posty: 6661
Lokalizacja: Kraków
kucyk napisał(a):
Przyjrzałem się dzisiaj z bliska tabliczkom linii "23" jakie pozostały na wiatach na ciągu bieżanowskim i jestem w konsternacjj. :O
Otóż są one oklejone po ukosie czerwoną tasiemką z informacją: Linia zawieszona. :eek:
Czyżby linia miała powrócić prędzej lub później w to miejsce? :wow:


Podobna sytuacja jest z "7" oraz "12" na całej Alei Pokoju.

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2018, o 20:31 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 9 sty 2018, o 21:40
Posty: 109
Tak nawiązując do głośno komentowanej sprawy zlikwidowania 23 - przyszedł mi do głowy pomysł, który ktoś tu już chyba proponował, czyli linia autobusowa. Mój plan jest taki:

104: CZERWONE MAKI P+R - Grota-Roweckiego - Tischnera - CH Bonarka - Kamieńskiego - Wielicka - Teligi - Barbary/Mała Góra - Półłanki - ZŁOCIEŃ

Plusy:
- danie połączenia Bieżanowowi z Ruczajem w dużo krótszym czasie (nie wiem o ile, ale z 10 minut może by się uzbierało)
- zapewnienie Ruczajowi połączenia z Bonarką
- połączenie Bieżanowa z Łagiewnikami po dużo krótszej trasie niż pozawijane 133
- zapewnienie Złocieniowi lepszej oferty komunikacyjnej (UJ, Bonarka, lepsza przesiadka do autobusów i tramwajów do centrum)

Minusy:
- prawdopodobne utykanie w korkach na Brożka (tam buspas jest konieczny. A miejsce po obu stronach jezdni jest, więc tylko poszerzać)
z drugiej strony:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2018, o 21:13 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 26 maja 2015, o 17:08
Posty: 2353
Lokalizacja: Kraków
Impuls napisał(a):
Wagon RF313 GT8S dostał środkowy niski człon, elektrykę ale także dodatkowe piąte drzwi. I nadaje się na linię 13 (dzisiaj był na 6).

Dzisiaj wlasnie jest na "13".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sty 2018, o 10:37 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 5 sie 2016, o 20:07
Posty: 107
Lokalizacja: Kraków
Krakowiak2013 napisał(a):
kucyk napisał(a):
Przyjrzałem się dzisiaj z bliska tabliczkom linii "23" jakie pozostały na wiatach na ciągu bieżanowskim i jestem w konsternacjj. :O
Otóż są one oklejone po ukosie czerwoną tasiemką z informacją: Linia zawieszona. :eek:
Czyżby linia miała powrócić prędzej lub później w to miejsce? :wow:


Podobna sytuacja jest z "7" oraz "12" na całej Alei Pokoju.


Bo przy takiej skali zmian łatwiej i szybciej danej nocy po prostu zakleić numer naklejką "linia zawieszona" a tablice z liniówkami wymieniać sukcesywnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sty 2018, o 15:32 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 16 cze 2012, o 12:56
Posty: 630
Lokalizacja: Z-cie/Kraków
Mr. Passenger napisał(a):
Tak nawiązując do głośno komentowanej sprawy zlikwidowania 23 - przyszedł mi do głowy pomysł, który ktoś tu już chyba proponował, czyli linia autobusowa. Mój plan jest taki:

104: CZERWONE MAKI P+R - Grota-Roweckiego - Tischnera - CH Bonarka - Kamieńskiego - Wielicka - Teligi - Barbary/Mała Góra - Półłanki - ZŁOCIEŃ

Plusy:
- danie połączenia Bieżanowowi z Ruczajem w dużo krótszym czasie (nie wiem o ile, ale z 10 minut może by się uzbierało)
- zapewnienie Ruczajowi połączenia z Bonarką
- połączenie Bieżanowa z Łagiewnikami po dużo krótszej trasie niż pozawijane 133
- zapewnienie Złocieniowi lepszej oferty komunikacyjnej (UJ, Bonarka, lepsza przesiadka do autobusów i tramwajów do centrum)

Minusy:
- prawdopodobne utykanie w korkach na Brożka (tam buspas jest konieczny. A miejsce po obu stronach jezdni jest, więc tylko poszerzać)
z drugiej strony:


Fajny pomysł, brakuje mi takiego połączenia dzielnic południowych. Choć mam pewne obawy, czy potoki są na tyle duże, by zapewnić sensowne napełnienia. No i oczywiście jeszcze kwestia kosztów. Żeby taka linia miała się przyjąć, to powinna jechać max co 20, a to już spore koszty, coś trzeba by pewnie w zamian pociąć. No i jeszcze kwestia dublowania tramwaju na dość długim odcinku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sty 2018, o 16:21 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 17:35
Posty: 1720
Lokalizacja: Kraków
Zawsze można zrobić np. dwa warianty i puścić każdy co 48 min :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sty 2018, o 21:07 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 9 sty 2018, o 21:40
Posty: 109
marcin1410 napisał(a):
Fajny pomysł, brakuje mi takiego połączenia dzielnic południowych. Choć mam pewne obawy, czy potoki są na tyle duże, by zapewnić sensowne napełnienia. No i oczywiście jeszcze kwestia kosztów. Żeby taka linia miała się przyjąć, to powinna jechać max co 20

Wydaje mi się, że f=20 będzie odpowiednie, a poza szczytem f=30 lub 40. Linia w zasadzie jest dosyć krótka, więc byłyby to pewnie max 3-4 pojazdy.
A co do pojemności - tu brakuje mi czegoś w rodzaju Urbino 10. Tu by się idealnie nadało. Wydaje mi się, że w Vero się nie pomieszczą, więc najsensowniej będzie dać jakieś dwunastometrowce.

marcin1410 napisał(a):
No i jeszcze kwestia dublowania tramwaju na dość długim odcinku.

Myślałem nad tym czy nie skrócić jej jakoś od strony Ruczaju, ale nie ma tu żadnej odpowiedniej końcówki pomiędzy Łagiewnikami a Makami. Można by zrobić coś na kształt dawnej 104, czyli puścić przez Łojasiewicza i Gronostajową.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sty 2018, o 21:56 
Offline
Moderator fb pkk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 22:15
Posty: 2518
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Można Norymberską do Pychowic puścić taki autobus. Tylko że z jednej strony chcecie tworzyć bezpośrednie połączenie z Makami a z drugiej chcecie go skracać odcinając od UJ-tu czy korpo przy Bobrzyńskiego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sty 2018, o 22:24 
Offline
Pasażer

Dołączył(a): 23 maja 2014, o 20:46
Posty: 9
Mr. Passenger napisał(a):
marcin1410 napisał(a):
Fajny pomysł, brakuje mi takiego połączenia dzielnic południowych. Choć mam pewne obawy, czy potoki są na tyle duże, by zapewnić sensowne napełnienia. No i oczywiście jeszcze kwestia kosztów. Żeby taka linia miała się przyjąć, to powinna jechać max co 20

Wydaje mi się, że f=20 będzie odpowiednie, a poza szczytem f=30 lub 40. Linia w zasadzie jest dosyć krótka, więc byłyby to pewnie max 3-4 pojazdy.
A co do pojemności - tu brakuje mi czegoś w rodzaju Urbino 10. Tu by się idealnie nadało. Wydaje mi się, że w Vero się nie pomieszczą, więc najsensowniej będzie dać jakieś dwunastometrowce.

Częstotliwość kursów i rozmiar taboru nasuwa mi na myśl szalony pomysł połączenia tej linii z linią 116 - identyczna częstotliwość, obecnie obłożona Vero. Przedłużona trasa za Czerwone Maki pomogłaby uzasadnić dublowanie tramwaju na (wtedy już tylko środkowej) części trasy, a Vero można by chyba dość łatwo zastąpić np. dziesięciometrowymi Autosanami. Tylko jak wyrabiałby z korkami?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sty 2018, o 18:43 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 23 mar 2014, o 11:25
Posty: 752
Cukier napisał(a):
Mistrzejowiczanin napisał(a):
E1+c3? A nie za dużo już tych wiedni będzie na tych Bronowicach?

Póki mają "8" w pełni niskopodłogową co 7.5 min oraz "4" również w pełni niskopodłogową co 15 min, to wszystkie pozostałe linie mogą być w całości w E1+c3 jeśli będzie taka potrzeba. Nie ma równych i równiejszych, to że było do tej pory eldorado nie znaczy że ma być zawsze.

Po pierwsze: skończ proszę z tą nienawiścią do Bronowic. Dlaczego chcesz zrobić z Bronowic "skansen wiedeński"? Jakiś kompleks pleszkowski?
Po drugie: na czym polegało to "eldorado"? Uwierz mi, eldorado nie ma i nie było - piszę to jako MIESZKANIEC tej dzielnicy.
Po trzecie: co mi po niskopodłogowej "8", skoro główne potoki idą na dworzec i to tam powinien być kierowany lepszy tabor. Już nie mówię o tym, że "8" powinna się zamienić końcówką z "20".
Po czwarte: z jednej strony krytykujesz wagony Pesy, a z drugiej ich "zazdrościsz", gdzie tu logika?
Po piąte: zawsze będą "równe i równiejsze dzielnice" czy się komuś to podoba, czy nie. Porównajcie sobie przykładowo Pleszów i Krowodrzę za pomocą zdjęć satelitarnych. Gdzie jest większa (gęstsza) zabudowa? Gdzie ta zabudowa powstaje w większej ilości? Tabor dobiera się wg potrzeb, nie wg "równości".

Żeby nie było, oto jak ja to widzę:
4 - 2014N
8 - NGT8
13 - 2x105Na
14 - NGT8
24 - Wiednie (wolałbym trójskłady, ale...)
44 - Wiednie


Ostatnio edytowano 14 sty 2018, o 19:10 przez MarekR, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sty 2018, o 18:56 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 22:35
Posty: 3695
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
MarekR napisał(a):
Po piąte: zawsze będą "równe i równiejsze dzielnice" czy się komuś to podoba, czy nie. Porównajcie sobie przykładowo Pleszów i Krowodrzę za pomocą zdjęć satelitarnych. Gdzie jest większa (gęstsza) zabudowa? Gdzie ta zabudowa powstaje w większej ilości? Tabor dobiera się wg potrzeb, nie wg "równości".

To tak? To dlaczego na Os. Piastów czy Wzgórza Krzesławickie nie dociera taki tabor jak na Krowodrzę? Patrząc po zdjęciach satelitarnych rejony te są tak gęsto zabudowane i zurbanizowane jak Krowodrza Górka i Prądnik Biały.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sty 2018, o 18:59 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 10 gru 2014, o 00:02
Posty: 549
Lokalizacja: Kraków
MarekR napisał(a):
Po trzecie: co mi po niskopodłogowej "8", skoro główne potoki idą na dworzec i to tam powinien być kierowany lepszy tabor. Już nie mówię o tym, że "8" powinna się zamienić końcówką z "20".

Jasne, najlepiej uwalić pasażerów z Łagiewnik i Borku, bo... no właśnie: bo co?

_________________
A tymczasem w krainie PESAnizmu: "Astrolodzy ogłaszają rok bólu d... Morale -1000, Kłótliwość +500" ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1706 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 ... 114  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL