Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 18 paź 2017, o 11:09

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 343 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 paź 2017, o 15:03 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 20363
Cukier napisał(a):
Dziś rano po 7 wsiadłem na Stella do "72" w nadziei że będzie tak puste jak zwykle bywały poprzednie inkarnacje tej linii, a tu tłok jaki zwykł panować w "52". I co więcej owo "72" jechało tuż za "52". Tak jak mówiłem, ta linia zastępcza przydaje się głównie ludziom chcącym dojechać na Mogilskie, ale nie sądziłem że jest to aż tak spora grupa.

Ja w ogóle nie rozumiem, skąd to założenie że "52" to ludzie jadą tylko z Huty do I obwodnicy albo z Ruczaju do I obwodnicy. Gdyby tak było, to linie typu "9" czy "12/22" - omijające ją - nie miałyby racji bytu. Jasne, pewnie większość potoków jest we wspomnianych relacjach, jednak jest też sporo osób które po prostu chcą dostać się z szeroko rozumianego wschodu (odcinek Huta - R. Mogilskie) do szeroko rozumianego zachodu (odcinek Ruczaj - Starowiślna). Nie zapominajcie też, że obecnie "52" w centrum ma więcej wsparcia niż zazwyczaj, bo pokrywa się trasą na większym odcinku choćby z "4".

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 paź 2017, o 18:41 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 26 maja 2015, o 17:08
Posty: 1970
Lokalizacja: Kraków
Korekty rozkładów jazdy
Cytuj:
1, 22
od 07.10.2017
Korekty rozkładów jazdy

Szanowni Pasażerowie!

Uprzejmie informujemy, że od dnia 7 października 2017 r. (sobota) zostaną wprowadzone korekty rozkładów jazdy linii tramwajowych 1 i 22 polegające na zmianie wybranych godzin odjazdów:

  • kurs linii 1 z Salwatora w dni świąteczne realizowany będzie o 4:44 zamiast 4:49;
  • kurs linii 22 z Brożka w dni powszednie realizowany będzie o 4:48 zamiast 4:43;
  • kurs linii 22 z Brożka w dni świąteczne realizowany będzie o 4:46 zamiast 4:33.

http://kmkrakow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 paź 2017, o 19:22 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 19:48
Posty: 3228
Lokalizacja: Kraków
Łoł, ten kurs o 4:33 to faktycznie było przegięcie. Kurs był o tej porze żeby był sztywny 30-minutowy takt, mimo że w dni powszednie i w soboty pierwszy kurs był kilkanaście minut później. A potem po przyjeździe na Walcownię i tak było ponad pół godziny przerwy.

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 paź 2017, o 15:46 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 19:48
Posty: 3228
Lokalizacja: Kraków
Po tylu miesiącach, nareszcie następuje...

Przywrócenie przystanku Powstańców Wielkopolskich do stałej lokalizacji
Cytuj:
174, 178
od 7.10.2017
Przywrócenie przystanku Powstańców Wielkopolskich do stałej lokalizacji

Szanowni Pasażerowie!

Uprzejmie informujemy, że od dnia 7.10.2017r. (sobota) przywrócony zostanie przystanek "Powstańców Wielkopolskich" dla linii 174 w kierunku Os. Kurdwanów i 178 w kierunku Pod Fortem do stałej lokalizacji, tj. przed skrzyżowanie z ul. Wielicką.

http://kmkrakow.pl/

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 paź 2017, o 17:57 
Online
Moderator fb pkk

Dołączył(a): 29 wrz 2009, o 15:57
Posty: 1730
Lokalizacja: Mistrzejowice
Korzystam regularnie ze 178 z przesiadką na Powstańców Wlkp. i moim zdaniem obecna lokalizacja za skrzyżowaniem jest lepsza.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 paź 2017, o 19:00 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 13 paź 2013, o 10:43
Posty: 438
Lokalizacja: Kraków
Łukasz napisał(a):
Od Nowego Roku tramwaje mają kursować po Krakowie częściej
http://www.dziennikpolski24.pl/aktualno ... ,12566438/

Od stycznia remarszrutyzacja :)


Ponadto w artykule jest zapowiedziane wzmocnienie niektórych linii autobusowych od 1 listopada br.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 paź 2017, o 20:01 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 17:35
Posty: 1463
Lokalizacja: kraków
piechur napisał(a):
Łukasz napisał(a):
Od Nowego Roku tramwaje mają kursować po Krakowie częściej
http://www.dziennikpolski24.pl/aktualno ... ,12566438/

Od stycznia remarszrutyzacja :)


Ponadto w artykule jest zapowiedziane wzmocnienie niektórych linii autobusowych od 1 listopada br.

A może ktoś wrzucić (np. na skrzynkę) cały artykuł albo krótko ale sensownie streścić? =P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 paź 2017, o 22:01 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lis 2012, o 20:03
Posty: 1260
Częściowy w odkodowanej wersji artykuł znajduje się tutaj: http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/re ... id,tm.html a jak ktoś ma dostęp do pełnego, to też chciałbym by wspomniał, jakie linie autobusowe będą miały być wzmocnione od listopada.

_________________
:flower: najlepszy nestBANK za całkowite 0 zł konto + karta + bankomaty + oszczędności aż 2,7%, lokata 4%, polecam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 paź 2017, o 15:32 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 13 paź 2013, o 10:43
Posty: 438
Lokalizacja: Kraków
W artykule nie ma konkretnego spisu linii autobusowych, które będą wzmocnione od 1 XI. Jest za to deklaracja Pyclika, że takie wzmocnienia będą miały miejsce.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 paź 2017, o 15:39 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 wrz 2013, o 13:58
Posty: 1392
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek
Czyli znowu. Końcem/ początkiem roku wzmacniamy, a w wakacje tniemy, "bo remonty" i robimy oszczędności, a jesienią nie wracamy do wersji sprzed wakacji, bo przecież i tak nikt nie zauważy, a kołdra krótka. Jakby wszystkie wzmocnienia były "wzmocnieniami wzmocnień", a nie rozkładów remontowych, to teraz by już się naprawdę fajnie jeździło KM, a tak jest jak jest...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 paź 2017, o 18:17 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 23 lip 2017, o 14:19
Posty: 44
Najlepiej gdyby to były wzmocnienia linii magistralnych do f~7,5 (194, 105, 130, 178) lub wzmocnienie jakiejś linii peryferyjnej do godnej częstotliwości aby przekonać ludzi do KM.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 paź 2017, o 20:28 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 20363
obserwator napisał(a):
Najlepiej gdyby to były wzmocnienia linii magistralnych do f~7,5 (194, 105, 130, 178) lub wzmocnienie jakiejś linii peryferyjnej do godnej częstotliwości aby przekonać ludzi do KM.

Mnie właśnie zastanawia co ze "178" (a przy okazji - ze skoordynowanymi i pokrywającymi ją na wybranych odcinkach "174" oraz "106/166"). Obecnie jeździ w szczycie co 12 minut i jest tłok. Jeśli dla autobusów wejdzie wariant ~f=7,5/15, to jaką częstotliwość dostanie "178"? Co 15 minut byłoby trochę mało.

A jeśli co 7,5 minuty, to... tak sobie myślę. Na Nowohuckiej czy na Kobierzyńskiej i tak nie będzie można tego w pełni skoordynować ze "174" czy "106/166", bo te raczej dostaną ~f=15. Zatem na obu ciągach w najlepszym razie można by było zrobić coś w stylu 7+4+4. Co jednak, gdyby te dodatkowe, szczytowe kursy "178" przyspieszyć jako "578", na wzór estakadowego "572"? Akurat po drodze "178" jest kilka estakad/tunel i mogłoby to całkiem fajnie działać, tak jak w przypadku "572": linia zatrzymywałaby się wszędzie między Pod Fortem a Łagiewnikami, potem sunęła estakadami, a potem od Nowohuckiej też zatrzymywała na większości przystanków, być może jeszcze przemierzając węzeł Rayskiego tunelem. Co więcej, dałoby się wtedy ustawić całkiem sensowny takt: podejrzewam, że "578" oszczędzałoby ok. 5 minut na przejeździe, więc na południu miałoby 10+5 ze "178", które przechodziłoby w 5+10 na północy. A dzięki temu, na Kobierzyńskiej oraz Nowohuckiej dałoby się je zsynchronizować ze "106/166" i "174", dając takty mniej więcej 5+5+5.

Tu przy okazji taka ciekawostka: wiele lat temu, gdy powstawało "178", było rozważane uczynienie jej w ogóle linią przyspieszoną. No ale to też były inne czasy.

Tylko głośno myślę ;)

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 paź 2017, o 21:11 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 10 gru 2014, o 00:02
Posty: 403
Lokalizacja: Kraków
Ze 178 może być jeden ale za to dość poważny kłopot. Ile wkm pozostało do rozdysponowania z umowy Mobilisu? Czy wystarczy ich na f=7,5? Jeśli nie to co... Mobilis zaczyna obsługiwać tylko część brygad, a resztę MPK? Dość nikłe szanse, zwłaszcza gdy mają za mało wozów 18m.

_________________
A tymczasem w krainie PESAnizmu: "Astrolodzy ogłaszają rok bólu d... Morale -1000, Kłótliwość +500" ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 paź 2017, o 21:19 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 20363
volferssj napisał(a):
Ze 178 może być jeden ale za to dość poważny kłopot. Ile wkm pozostało do rozdysponowania z umowy Mobilisu? Czy wystarczy ich na f=7,5? Jeśli nie to co... Mobilis zaczyna obsługiwać tylko część brygad, a resztę MPK? Dość nikłe szanse, zwłaszcza gdy mają za mało wozów 18m.

Nawet gdyby nie można było zwiększyć liczby wzkm, i gdyby nie chciano mieszać brygad między MPK a Mobilis, to zawsze można dokonać wymiany linii. Takie coś zdarzało się w przeszłości, np. bodajże w 2010 Mobilis oddało "104" (Rondo Grunwaldzkie - Skotniki Szkoła) do MPK.

Inna sprawa, to że z tego co się dowiedziałem, Mobilis przygotowuje się właśnie na zwiększenie liczby brygad, chyba mają zakupować dodatkowe wozy. Wiadomość nie jest jednak jeszcze potwierdzona w 100% ;)

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 paź 2017, o 21:37 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 9185
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Kaszmir napisał(a):
linia zatrzymywałaby się wszędzie między Pod Fortem a Łagiewnikami, potem sunęła estakadami, a potem od Nowohuckiej też zatrzymywała na większości przystanków

Chciałeś powiedzieć - stała w korku. Najpierw buspas od Kamieńskiego do M1, a potem możemy pomyśleć nad czymś co faktycznie będzie przyspieszone. Bo niewątpliwie Nowohucka ma olbrzymi potencjał jako południowo-wschodnia "obwodnica 2.5", zwłaszcza przy braku "obwodnicy 3".

Natomiast co do tworzenia linii pomijającej przystanki - nie jestem do końca przekonany. Zwłaszcza co do pomijania węzła Rayskiego, który dla pasażerów "178" jadących od Nowohuckiej jest bardzo istotnym punktem przesiadkowym na tramwaje do szeroko pojętej Huty, zaś dla pasażerów z Mistrzejowic, D303 i wielkiego osiedla przy Orlińskiego istotnym punktem przesiadkowym na tramwaje w stronę centrum miasta. Z tego co na co dzień obserwuję, przejazd przez górny poziom tego węzła nie trwa jakoś szczególnie długo - ogólnie jedyna relacja na węźle Rayskiego która zauważalnie się korkuje to lewoskręt od AWFu w Stella w stronę D303. Reszta raczej nie.

Powstańców Wielkopolskich to również istotny węzeł przesiadkowy na tramwaje do centrum / Bieżanowa / Kurdwanowa. A będzie tym istotniejszy, gdy zostanie oddany do użytku przystanek kolejowy Kraków Podgórze ex. Krzemionki.

Jedyna estakada co do której można by się było pochylić to ta nad Kuklińskiego, tyle że to też jest punkt przesiadkowy na tramwaje. Trasa "178" ma to do siebie że między Łagiewnikami a Wiślicką w niemal każdy przystanek jest istotny, a większość to węzły przesiadkowe na poprzeczne linie. Jedynie przystanki "Tischnera" i "Elektrociepłownia Kraków" można uznać za nieistotne. "Koszykarska" obsługuje MORDor, "M1 Nowohucka" wielkie centrum handlowe, "D303" wielkie osiedle.

Podsumowując: ja bym zdecydowanie wolał rozwiązanie które pozwoli przyspieszyć wszystkie kursy wszystkich linii jadących Nowohucką, niż rozwiązanie które przyspieszy 1/3 kursów i to jeszcze kosztem obcięcia paru istotnych relacji. Poza tym "178" gdyby dostało f~7,5 to jest to na tyle często że nie ma sensu i potrzeby tego synchronizować z czymkolwiek, a ta synchronizacja i tak byłaby fikcją, bo nawet przy drożnej Nowohuckiej opóźnienia i tak nałapią się na Kobierzyńskiej.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 343 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL