Koleją w Bieszczady
Moderator: Moderatorzy
Koleją w Bieszczady
Od poniedziałku 4 maja podkarpacki oddział Przewozów Regionalnych ponownie zacznie obsługiwać odcinek Jasło – Zagórz linii nr 108 Stróże – Krościenko. Na zlecenie Marszałka Województwa Podkarpackiego będą kursowały cztery pary pociągów. Przy opracowywaniu rozkładów jazdy brała udział strona społeczna – informuje Krzysztof Pawlak z Działu Handlowego spółki Przewozy Regionalne Oddział Podkarpacki w Rzeszowie.
http://www.rynek-kolejowy.pl/56922/podk ... gorza.html
Włodarzom polskich spółek kolejowych do końca słońce mózgi wypaliło. Uruchamiają pociągi do terenów turystycznych tuż po długim weekendzie.
Kolejnym kretynizmem będą "ogryzki" typu Jasło - Krosno i Krosno - Zagórz. Nie wiem czemu ma to służyć i co stoi na przeszkodzie uruchomienie bezpośredniej relacji Rzeszów - Zagórz. Te pociągi w zaproponowanej formie będą wozić tlen i stawiam że nie przetrwają nawet do wakacji.
http://www.rynek-kolejowy.pl/56922/podk ... gorza.html
Włodarzom polskich spółek kolejowych do końca słońce mózgi wypaliło. Uruchamiają pociągi do terenów turystycznych tuż po długim weekendzie.
Kolejnym kretynizmem będą "ogryzki" typu Jasło - Krosno i Krosno - Zagórz. Nie wiem czemu ma to służyć i co stoi na przeszkodzie uruchomienie bezpośredniej relacji Rzeszów - Zagórz. Te pociągi w zaproponowanej formie będą wozić tlen i stawiam że nie przetrwają nawet do wakacji.
-
- Specjalista
- Posty: 278
- Rejestracja: 3 wrz 2014, o 11:47
- Lokalizacja: Kraków, górny koniec Na Kozłówce
Koleją w Bieszczady
To się nazywa profesjonalne podejście do klienta/pasażeraAdams pisze:<------>
http://www.rynek-kolejowy.pl/56922/podk ... gorza.html
Włodarzom polskich spółek kolejowych do końca słońce mózgi wypaliło. Uruchamiają pociągi do terenów turystycznych tuż po długim weekendzie.
No bo pewnie o to chodzi, żeby wykazać dobrą wolę "uruchomiliśmy", a że nikt z takich ochłapów nie skorzysta, to już nie ich wina...Adams pisze:Kolejnym kretynizmem będą "ogryzki" typu Jasło - Krosno i Krosno - Zagórz. Nie wiem czemu ma to służyć i co stoi na przeszkodzie uruchomienie bezpośredniej relacji Rzeszów - Zagórz. Te pociągi w zaproponowanej formie będą wozić tlen i stawiam że nie przetrwają nawet do wakacji.
Pozdrawiam,
PA
PA
Koleją w Bieszczady
Powróciły pociągi pasażerskie na linię Stróże - Gorlice Zagórzany - Biecz - Jasło
Wszystko za sprawą uruchomionej dokładnie trzy tygodnie temu nowej relacji TLK IC Gdynia/Warszawa – Zagórz. Wprowadzone w nowym rozkładzie jazdy PKP połączenie kolejowe umożliwia mieszkańcom regionu dojazd do 30-kilku miejscowości w Polsce.
Szczegóły:Bobowa24
Wszystko za sprawą uruchomionej dokładnie trzy tygodnie temu nowej relacji TLK IC Gdynia/Warszawa – Zagórz. Wprowadzone w nowym rozkładzie jazdy PKP połączenie kolejowe umożliwia mieszkańcom regionu dojazd do 30-kilku miejscowości w Polsce.
Szczegóły:Bobowa24
Koleją w Bieszczady
Połączenie jest, ale w godzinach, które delikatnie mówiąc są mało zachęcające. Chyba, że ktoś w Krakowie kończy wieczorną zmianę o 2 w nocy i chce wrócić do Gorlic na weekend.
Czas przejazdu konkurencyjny, ale co z tego?
Czas przejazdu konkurencyjny, ale co z tego?
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.
Koleją w Bieszczady
To nie jest połączenie po ludzi jeżdżących do pracy z Krakowa do Gorlic, tylko nocne połączenie dla Gdyni i Warszawy w Bieszczady i inaczej by się nie dało ustawić godzin, żeby być na rano w Zagórzu. Gdyby ten pociąg wyjeżdżał z Krakowa np. o 7 rano, to w Zagórzu by był na 14, więc jaki by to miało sens?Castaway pisze:Połączenie jest, ale w godzinach, które delikatnie mówiąc są mało zachęcające. Chyba, że ktoś w Krakowie kończy wieczorną zmianę o 2 w nocy i chce wrócić do Gorlic na weekend.
Czas przejazdu konkurencyjny, ale co z tego?
Połączenie Krakowa z Gorlicami powinny zapewniać Przewozy Regionalne, a z tym trzeba by było się zwrócić do Marszałka. Na próbę można by uruchomić coś w stylu Bieszczadzkiego Żaczka (typowo pod studentów) w relacji Kraków- Gorlice i poobserwować jakby wyglądała frekwencja w takim pociągu. Z racji tego że linia E30 jest po modernizacji, między Krakowem a Tarnowem taki pociąg mógłby się zatrzymywać jedynie na ważniejszych stacjach, przez co czas przejazdu mógłby być dość atrakcyjny.
Koleją w Bieszczady
A nie bardziej KMŁ? Przewozy Regionalne są już powoli wypychane z Małopolski.Adams pisze: Połączenie Krakowa z Gorlicami powinny zapewniać Przewozy Regionalne...
Koleją w Bieszczady
Owszem, ale w późniejszym czasie. Póki co, jak widać KMŁ będzie przejmować najgłówniejsze i najbardziej dochodowe linie w regionie. Po Wieliczka - Balice i Kraków - Miechów/Sędziszów, kolejnym etapem przejęć przez KMŁ będą linie Kraków - Tarnów i Kraków - Trzebinia - Oświęcim. Linie peryferyjne, takie jak Kraków - Zakopane, Tarnów - Nowy Sącz - Krynica, czy Kraków - Skawina - Oświęcim, oraz połączenia "stykowe" do Rzeszowa, Kielc, Katowic i Bielska Białej będą jeszcze przez jakiś czas obsługiwane przez Przewozy Regionalne. Takim sposobem są przejmowane linie na Dolnym Śląsku przez KD i myślę że takie rozwiązanie jest najbardziej rozsądne. Stopniowe przejmowanie linii, wraz z pozyskiwaniem nowego taboru.tomek_m pisze:A nie bardziej KMŁ? Przewozy Regionalne są już powoli wypychane z Małopolski.Adams pisze: Połączenie Krakowa z Gorlicami powinny zapewniać Przewozy Regionalne...
Koleją w Bieszczady
Pojawiła się petycja dofycząca oferty na małopolskim odcinku lini kolejowej nr. 108. Znalazłem to na SSC w temacie o tej linii. Chodzi o uruchomienie w roku akademickim weekendowych pociągów Kraków-Jasło.
http://www.petycje.pl/petycja/11714/
http://www.petycje.pl/petycja/11714/
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
Koleją w Bieszczady
Pomysł świetny. IC udało sie przekonać do pociągu przez Stróże, Gorlice. Teraz czas na kolej regionalną.
Znalazłem ciekawy artykuł. Jest z 2012 roku ale nadal aktualny.
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/98 ... wowac.html
Znalazłem ciekawy artykuł. Jest z 2012 roku ale nadal aktualny.
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/98 ... wowac.html
Koleją w Bieszczady
Zawsze byłem za bezpośrednim połączeniem Krakowa z Jasłem. Jeśli jednak takowe połączenie by powstało, to dobrze by było, aby w Jaśle ten pociąg był skomunikowany z "Bieszczadzkim Żaczkiem". Wówczas połączenie by było nie tylko pod studentów, ale także mogli by z niego skorzystać turyści jadący na weekend w Bieszczady. Żeby połączenie stało się jeszcze atrakcyjniejsze, do jego obsługi powinien zostać skierowany Impuls z PGZ, oraz atrakcyjna taryfa (coś w stylu "połączenie w dobrej cenie"). Dodatkowo żeby maksymalnie skrócić czas przejazdu, ten pociąg powinien się zatrzymywać tylko na ważniejszych stacjach - powiedzmy Kraków Gł., Płaszów, Podłęże, Kłaj, Bochnia, Brzesko, Tarnów, Tuchów, Gromnik, Bogoniowice Ciężkowice, Bobowa, Stróże, a dalej już wszędzie.Lw25 pisze:Pojawiła się petycja dofycząca oferty na małopolskim odcinku lini kolejowej nr. 108. Znalazłem to na SSC w temacie o tej linii. Chodzi o uruchomienie w roku akademickim weekendowych pociągów Kraków-Jasło.
http://www.petycje.pl/petycja/11714/
Koleją w Bieszczady
Dokładnie, w tej petycji jest nawet wspomniane, że te dwa pociągi powinny być skomunikowane. Tak jak wspomniałeś, najlepiej sprawdziłyby się Impulsy. Z Krakowa do Stróż 2xEN63A jako przyśpieszony, potem rozpinanie jednostek - Małopolski Impuls do Krynicy a Podkarpacki do Jasła.
Koleją w Bieszczady
Może by się dało zmusić do dogadania się 308B z podkarpackimi 218Md i małopolskimi 218Mc? Znaczy najlepszy by był chyba kaktus EN99, ale ma normalny dla EZT sprzęg samoczynny, kiedy SZTy i EN81 mają sprzęg śrubowy. Chyba, żeby kupić od PRów jakiś wagon i zrobić z niego doczepo-przejściówkę i puszczać 218Md do Zagórza, a EN99 do Krynicy (to już chyba sci-fi poza Szwajcarią, skład np. EN99+111A/120A+SA134). Większy zasięg połączenia. EN99 mógłby być też w jednym lepszy. Takie połączenie mogłoby być wtedy niezależne od PRów. Patrząc jednak na ilość kombinowania, logiczniejszy się wydaje skład EN81+EN81+SA134. Zapewne oba by wymagał modyfikacji (EN81 chyba zresztą nie chcą ciągnąć nic innego niż drugi EN81), ale to by było jeszcze w ramach tego, co już w Polsce robiono. Wagony pasażerskie ze śrubowym i samoczynnym to u nas chyba tylko Talgo RŻD (a właściwie mają chyba Eurocoupler z uchem śrubowego, bo Eurocoupler się łączy z SA-3), bo normalnie się sprzęgi zmienia z tego co wiem. A inne to chyba tylko najcięższe węglarki.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
Koleją w Bieszczady
Lw25, czy kolegi czasem nie poniosła nadmierna fantazja? Każdy ma marzenia, ja też, ale mówmy o rzeczach realnych. . Faktycznie, na początek optymalnym taborem do obsługi tego polaczenia byłby EN81, ale bądźmy szczerzy, komfort jazdy tym pojazdem jest zbliżony do komfortu 105Na. Z racji tego, że będzie to połączenie weekendowe, to można by do jego obsługi wygospodarować dwuczłonowego Acatusa. To by był idealny tabor. Niskopojemny i wygodny. Na układ z dzieleniem jednostek w Stróżach też bym za bardzo nie liczył, bo nikt w PRach nie będzie się chciał w to bawić. Już bardziej bym ten pociąg przepuścił łącznicą omijającą Stróże. Mimo marnej szlakowej na łącznicy i tak kilka minut udało by się zaoszczędzić.
Koleją w Bieszczady
Od jakichś 6 lat angażuję się w to połączenie, także wspólnie ze stowarzyszeniem "SIE DZIEJE" na II edycji festu zbieraliśmy podpisy w roku 2012 z petycją o przywrócenie połączeń, co widać tu na filmiku od 5m04s https://youtu.be/umkqGGXh2qI?t=5m4s - no ale poddałem się, dobrze, że Reaktywacja (klik) jeszcze wciąż o to walczy i ma na to siłę... Wtedy jeszcze linie autobusowe jeździły w te rejony 3x rzadziej niż dzisiaj i nie było przejazdów od złotówki, tylko za minimum 19 zł. Teraz to kolej będzie miała ciężką drogę do przebicia, by zdobyć klientów, jak zwykle PR przespały okazję do zdobycia nowych klientów... Teraz już tak łatwo nie będzie, musieliby zaskoczyć np. połączeniem w dobrej cenie, co też reaktywacja postuluje np. 18 zł jak do Nowego Sącza (studenci 9 zł, więc jedynie tych pasażerów można będzie zdobyć na weekendowe kursy, a później to już czas pokaże).Lw25 pisze:Pojawiła się petycja dofycząca oferty na małopolskim odcinku lini kolejowej nr. 108. Znalazłem to na SSC w temacie o tej linii. Chodzi o uruchomienie w roku akademickim weekendowych pociągów Kraków-Jasło.
http://www.petycje.pl/petycja/11714/
Koleją w Bieszczady
Z racji, że często podróżuje do Bielska Białej, gdzie Szynobusy EN81 kursują regularnie uważam, że mogę wypowiedzieć się na ich temat. Wcale nie uważam, że komfort podróżowania tym pojazdem jest zbliżony do akwariów eksploatowanych (jeszcze) w naszym mieście. W autobusach szynowych w zimie jest ciepło, w lecie jest klimatyzacja. To już bardzo ważne. Jak w każdym pociągu jest toaleta (zrobiona dodatkowo z myślą o niepełnosprawnych). Z tego co słyszałem największe problemy sprawia w tych pojazdach sprężarka, sporadycznie tylko są problemy z hamulcami. Ogólnie w mojej klasyfikacji są to bardzo wygodne pojazdy i są w o wiele lepszym stanie, niż niejedna jednostka elektryczna.Adams pisze:...EN81, ale bądźmy szczerzy, komfort jazdy tym pojazdem jest zbliżony do komfortu 105Na.
"Z racji tego, że będzie to połączenie weekendowe, to można by do jego obsługi wygospodarować dwuczłonowego Acatusa. To by był idealny tabor. Niskopojemny i wygodny."
Do niedawna jeszcze weekendowe pociągi kursowały między Żywcem, a Suchą Beskidzką (głównie z myślą o studentach). W Suchej pociągi były odpowiednio skomunikowane z tym do/z Krakowa. I tak się składa, że do obsługi tych połączeń kierowane były właśnie Szynobusy EN81, które jak się okazało były "strzałem w dziesiątkę", jeśli chodzi o swoją pojemność. Szynobusy mają 60 miejsc siedzących, zaś dwuczłonowe Acatusy 92, ale te są z kolei eksploatowane przez "Koleje Małopolskie" i tym samym nie są na stanie Małopolskiego Zakładu PR, tak więc po EN81 są dopiero Impulsy EN63 (?).