Koleją w Bieszczady

Moderator: Moderatorzy

dominik
Moderator
Posty: 165
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 14:27

Koleją w Bieszczady

#16 Post autor: dominik » 21 sty 2016, o 11:55

Lw25 pisze: Znaczy najlepszy by był chyba kaktus EN99, ale ma normalny dla EZT sprzęg samoczynny, kiedy SZTy i EN81 mają sprzęg śrubowy. Chyba, żeby kupić od PRów jakiś wagon i zrobić z niego doczepo-przejściówkę i puszczać 218Md do Zagórza, a EN99 do Krynicy (to już chyba sci-fi poza Szwajcarią, skład np. EN99+111A/120A+SA134). Większy zasięg połączenia. EN99 mógłby być też w jednym lepszy. Takie połączenie mogłoby być wtedy niezależne od PRów. Patrząc jednak na ilość kombinowania, logiczniejszy się wydaje skład EN81+EN81+SA134. Zapewne oba by wymagał modyfikacji (EN81 chyba zresztą nie chcą ciągnąć nic innego niż drugi EN81), ale to by było jeszcze w ramach tego, co już w Polsce robiono.
Nie można łączyć różnych serii ze sobą (tym bardziej pojazdów różniej trakcji). Jakby wyglądało sterowanie drzwiami?
Adams pisze: Faktycznie, na początek optymalnym taborem do obsługi tego polaczenia byłby EN81, ale bądźmy szczerzy, komfort jazdy tym pojazdem jest zbliżony do komfortu 105Na. Z racji tego, że będzie to połączenie weekendowe, to można by do jego obsługi wygospodarować dwuczłonowego Acatusa. To by był idealny tabor. Niskopojemny i wygodny. Na układ z dzieleniem jednostek w Stróżach też bym za bardzo nie liczył, bo nikt w PRach nie będzie się chciał w to bawić. Już bardziej bym ten pociąg przepuścił łącznicą omijającą Stróże. Mimo marnej szlakowej na łącznicy i tak kilka minut udało by się zaoszczędzić.
W ramach napraw EN81 mają być zmieniane fotele i komfort zdecydowanie się poprawi. 2xEN81 to już 120 miejsc i mogą być alternatywą krótkich Acausów, które w KMŁ muszą zostać zastępując EN77. Co ciekawe, podkarpackie chce kupić 2 czteroczłonowe EZT to obsługi Kraków - Rzeszów. Wtedy EN63A do Jasła nie byłby takim głupim rozwiązaniem.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Koleją w Bieszczady

#17 Post autor: Lw25 » 21 sty 2016, o 13:07

dominik07317 pisze: Nie można łączyć różnych serii ze sobą (tym bardziej pojazdów różniej trakcji). Jakby wyglądało sterowanie drzwiami?
A UIC 558? =P ;) W innych krajach da się łączyć spalinowe z elektrycznymi. U nas czasem i łączenie tej samej rodziny bywa problematyczne, bo uwalają przez KIO... ale jak już mamy pojazdy, oba z Pesy, oba z wielokrotnym, to powinni dograć protokoły.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

dominik
Moderator
Posty: 165
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 14:27

Koleją w Bieszczady

#18 Post autor: dominik » 21 sty 2016, o 18:08

Wątpię. To zupełnie inne oprogramowania. W praktyce nikt z nawet takich opcji nie przewiduje.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Koleją w Bieszczady

#19 Post autor: Lw25 » 22 sty 2016, o 00:33

dominik07317 pisze:Wątpię. To zupełnie inne oprogramowania. W praktyce nikt z nawet takich opcji nie przewiduje.
A IC3+IR4 u Duńczyków albo Estońskie Flirty? Problemem jest raczej to, że Pesa i Newag strasznie kombinują. Swoją drogą, mogliby przerobić te nasze SZT i wagon silnikowy na jakieś ludzkie sprzęgi, jak u Niemców, to może by się połączyło 218M z EN99. :p
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

dominik
Moderator
Posty: 165
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 14:27

Koleją w Bieszczady

#20 Post autor: dominik » 10 lut 2016, o 14:24

Gorlice, Gorlice Glinik, Libusza, Siepietnica, Skołyszyn, Jasło Niegłowice wracają na kolejową mapę Polski!
Zarówno Podkarpacie jak i przed chwilą Małopolska (UMWM, UM Gorlice, Biecz i gorlicki powiat) wyraziły zgodę na uruchomienie połączenia - od korekty rozkładu jazdy, która wchodzi w życie 13.03 będzie kursował pociąg relacji Rzeszów - Jasło - Gorlice. Przewidziane są kursy z Rzeszowa do Gorlic w piątkowe popołudnia i z Gorlic do Rzeszowa w niedzielę. Połączenie będzie realizowane nowoczesnym szynobusem (klimatyzacja, wifi).

Szczegóły połączenia i cen biletów - już wkrótce
Z przymiarek do rozkładu wychodziło czas przejazdu około 2 h 10 minut
https://www.facebook.com/reaktywacja.po ... 8416812709

ODPOWIEDZ

Wróć do „3. Rozkłady i taryfy”