Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 20 lis 2017, o 07:25

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 mar 2015, o 09:56 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 18 wrz 2011, o 22:34
Posty: 1169
Jak podaje portal wPolityce.pl, Centralna Magistrala Kolejowa na trasie Warszawa-Kraków ma zostać totalnie podporządkowana składowi Pendolino. Szybki pociąg, zakupiony przez polski rząd zdążył już wyprzeć z trasy niedrogi pociąg Interregio „Matejko”. Teraz PKP Intercity przygotowywuje rozkład, który miałby wykluczyć kolejne tańsze połączenia, lub tak wydłużyć trasę pociągów TLK - by nikomu nie chciało się nimi podróżować.

Szczegóły: Na Kolei.pl

Już widzę jak Polski Bus i Lux Bus będzie zacierał ręce. Czas przejazdu z Krakowa do Warszawy ten sam, cena o wiele niższa, a niejednokrotnie i warunki podróży lepsze. Tym posunięciem PKP IC strzela sobie w stopę, bo nie sądzę żeby przez to posunięcie frekwencja w Pendolino drastycznie wzrosła. Najzwyczajniej IC-ki nabijają kasę przewoźnikom autokarowym, bo ci jak wyczują biznes, to od razu podwoją liczbę kursów. Taka sytuacja już raz miała miejsce w przepadku relacji Kraków - Wrocław, gdzie Polski Bus wprowadzając takt godzinny na tej trasie wykosił pasażerów IC-kom. Niestety, ale władzom tej spółki nie dało to nic do myślenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 mar 2015, o 10:38 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 wrz 2013, o 13:58
Posty: 1411
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek
Ale po co im pasażerowie? Mają przecież gigantyczne dotacje państwowe, więc nie muszą się starać...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 mar 2015, o 10:43 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 2 wrz 2013, o 22:30
Posty: 38
Lokalizacja: Kraków, Żabiniec
Adams napisał(a):
Czas przejazdu z Krakowa do Warszawy ten sam

:O

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 mar 2015, o 10:57 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 27 mar 2012, o 13:11
Posty: 513
Lokalizacja: Małopolska
@up, pewnie chodziło o czas przejazdu przez Kielce i Radom, bo tamtędy teraz będzie się poruszać biedota. Dla bogaczy CMK i segment premium.

_________________
Kim jest rowerzysta w Krakowie?
- na ulicy -> zawalidrogą, przeszkadzającą WSZYSTKIM także KM
- na chodniku -> niebezpieczeństwem dla pieszych
WNIOSEK: nie ma miejsca dla rowerzysty poza ścieżką rowerową!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 mar 2015, o 13:21 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 16:52
Posty: 2548
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Adams, wrzucałem to już, Dziobaki nie wyparły Matejko. Generował 1 mln zł straty, a PR brakło wagonów.
Na FPW trwa dyskusja w temacie, tam pojawiły się głosy, żeby poczekać z dysjusją, bo źródło słabe.

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 mar 2015, o 13:25 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2014, o 12:23
Posty: 2271
Lokalizacja: Kraków
arekf nawet zawyżyłeś trochę Pendolino bo dałeś ostatnią trasę w Warszawie. Gdybyś wybrał dworzec zachodni to by wyszło 2h 2h 20' z czego zawsze nadrabia na trasie właśnie na CMK i jest koło 2h 10' - 2h 15'. Teoretycznie interregio to konkurencja dla PKP bo wydzieleniu i przekazaniu województwom więc tutaj się nie dziwię. Kiedyś w pewnym artykule przeczytałem i to naprawdę ma się do rzeczywistości. Ten, kto szuka najniższej ceny to zawsze będzie jej szukał niezależnie jaki to by był środek transportu nie zważając na czas podróży i komfort, a ten, kto szuka komfortu i szybkiego możliwie dojazdu do celu to wybierze właśnie taki rodzaj. Wiadomo PolskiBus ma do Warszawy bilety za 5-10 zł ale jak tutaj kolega wyżej wrzucił jedyne co zachęca to cena, o którą i tak trzeba powalczyć z innymi bo wiadomo, że cały autobus nie pojedzie tanio. Przecież równie wypełnione latają samoloty do stolicy i już odczuli lekki efekt Pendolino o kilka procent, ale nie narzekają bo mają swoją klientele.

_________________
Tabor tramwajowy w Krakowie - opracowanie własne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 mar 2015, o 00:40 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sty 2011, o 19:10
Posty: 1028
Lokalizacja: Kraków, Zwierzyniec
Środowisko mikolskie się ucieszy, segment ekonomiczny odseparowany od luksusowego; czyli witamy puste pociągi i większe straty. Chwała!

_________________
Bara de döda stiger av i Kymlinge


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 mar 2015, o 00:55 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 18 wrz 2011, o 22:34
Posty: 1169
Lw25 napisał(a):
Adams, wrzucałem to już, Dziobaki nie wyparły Matejko. Generował 1 mln zł straty, a PR brakło wagonów.
Na FPW trwa dyskusja w temacie, tam pojawiły się głosy, żeby poczekać z dysjusją, bo źródło słabe.

Co do Matejki, to się jestem w stanie zgodzić, bo było to tanie połączenie komercyjne kursujące na składzie wagonowym po najdroższej linii kolejowej w Polsce, więc miało prawo być deficytowe. Jednak pociągi TLK mają dotację, więc w tym przypadku nie przynoszą strat, tym bardziej że puste nie jeżdżą, o czym świadczy niedawna akcja UTK w sprawie TLK "Mazury".
Allemon napisał(a):
Środowisko mikolskie się ucieszy, segment ekonomiczny odseparowany od luksusowego; czyli witamy puste pociągi i większe straty. Chwała!

Podpisuję się pod tym obiema rękoma. Jak ktoś z Krakowa do Warszawy będzie miał się telepać prawie 5 godzin przez Kielce, to wybierze tańszy autobus i pociągi będą jeździć puste, tym bardziej że Polski Bus wjeżdża do Kielc i Radomia, czyli miast które generują największe potoki pasażerskie na tej trasie. Miechów, Sędziszów, Jędrzejów i Skarżysko pociągów nie napełnią, a z Radomia czy Dęblina do Warszawy jeżdżą Koleje Mazowieckie i nikt tam TLK-mi jeździł nie będzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2015, o 13:34 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sty 2011, o 19:10
Posty: 1028
Lokalizacja: Kraków, Zwierzyniec
Gdyby ósemka była w porządnym stanie, zapewniająca stabilne 120 na całej swojej długości, bez wąskich gardeł i jednotorów to mielibyśmy inną sytuację, sensowny czas dojazdu. Z drugiej strony mamy teraz wolne EP09 na 160, dużo wagonów, to po co się ograniczać?

_________________
Bara de döda stiger av i Kymlinge


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL