CMK nie dla tanich połączeń

Moderator: Moderatorzy

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

CMK nie dla tanich połączeń

#1 Post autor: Adams » 22 mar 2015, o 08:56

Jak podaje portal wPolityce.pl, Centralna Magistrala Kolejowa na trasie Warszawa-Kraków ma zostać totalnie podporządkowana składowi Pendolino. Szybki pociąg, zakupiony przez polski rząd zdążył już wyprzeć z trasy niedrogi pociąg Interregio „Matejko”. Teraz PKP Intercity przygotowywuje rozkład, który miałby wykluczyć kolejne tańsze połączenia, lub tak wydłużyć trasę pociągów TLK - by nikomu nie chciało się nimi podróżować.

Szczegóły: Na Kolei.pl

Już widzę jak Polski Bus i Lux Bus będzie zacierał ręce. Czas przejazdu z Krakowa do Warszawy ten sam, cena o wiele niższa, a niejednokrotnie i warunki podróży lepsze. Tym posunięciem PKP IC strzela sobie w stopę, bo nie sądzę żeby przez to posunięcie frekwencja w Pendolino drastycznie wzrosła. Najzwyczajniej IC-ki nabijają kasę przewoźnikom autokarowym, bo ci jak wyczują biznes, to od razu podwoją liczbę kursów. Taka sytuacja już raz miała miejsce w przepadku relacji Kraków - Wrocław, gdzie Polski Bus wprowadzając takt godzinny na tej trasie wykosił pasażerów IC-kom. Niestety, ale władzom tej spółki nie dało to nic do myślenia.

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

CMK nie dla tanich połączeń

#2 Post autor: yosujiro » 22 mar 2015, o 09:38

Ale po co im pasażerowie? Mają przecież gigantyczne dotacje państwowe, więc nie muszą się starać...

arekf
Znawca
Posty: 38
Rejestracja: 2 wrz 2013, o 22:30
Lokalizacja: Kraków, Żabiniec

CMK nie dla tanich połączeń

#3 Post autor: arekf » 22 mar 2015, o 09:43

Adams pisze:Czas przejazdu z Krakowa do Warszawy ten sam
:O

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Castaway
Dyspozytor
Posty: 689
Rejestracja: 27 mar 2012, o 13:11
Lokalizacja: Małopolska

CMK nie dla tanich połączeń

#4 Post autor: Castaway » 22 mar 2015, o 09:57

@up, pewnie chodziło o czas przejazdu przez Kielce i Radom, bo tamtędy teraz będzie się poruszać biedota. Dla bogaczy CMK i segment premium.
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

CMK nie dla tanich połączeń

#5 Post autor: Lw25 » 22 mar 2015, o 12:21

Adams, wrzucałem to już, Dziobaki nie wyparły Matejko. Generował 1 mln zł straty, a PR brakło wagonów.
Na FPW trwa dyskusja w temacie, tam pojawiły się głosy, żeby poczekać z dysjusją, bo źródło słabe.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2354
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

CMK nie dla tanich połączeń

#6 Post autor: DaroKRK » 22 mar 2015, o 12:25

arekf nawet zawyżyłeś trochę Pendolino bo dałeś ostatnią trasę w Warszawie. Gdybyś wybrał dworzec zachodni to by wyszło 2h 2h 20' z czego zawsze nadrabia na trasie właśnie na CMK i jest koło 2h 10' - 2h 15'. Teoretycznie interregio to konkurencja dla PKP bo wydzieleniu i przekazaniu województwom więc tutaj się nie dziwię. Kiedyś w pewnym artykule przeczytałem i to naprawdę ma się do rzeczywistości. Ten, kto szuka najniższej ceny to zawsze będzie jej szukał niezależnie jaki to by był środek transportu nie zważając na czas podróży i komfort, a ten, kto szuka komfortu i szybkiego możliwie dojazdu do celu to wybierze właśnie taki rodzaj. Wiadomo PolskiBus ma do Warszawy bilety za 5-10 zł ale jak tutaj kolega wyżej wrzucił jedyne co zachęca to cena, o którą i tak trzeba powalczyć z innymi bo wiadomo, że cały autobus nie pojedzie tanio. Przecież równie wypełnione latają samoloty do stolicy i już odczuli lekki efekt Pendolino o kilka procent, ale nie narzekają bo mają swoją klientele.

Awatar użytkownika
Allemon
Dyrektor
Posty: 1028
Rejestracja: 21 sty 2011, o 18:10
Lokalizacja: Kraków, Zwierzyniec
Kontakt:

CMK nie dla tanich połączeń

#7 Post autor: Allemon » 22 mar 2015, o 23:40

Środowisko mikolskie się ucieszy, segment ekonomiczny odseparowany od luksusowego; czyli witamy puste pociągi i większe straty. Chwała!
Bara de döda stiger av i Kymlinge

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

CMK nie dla tanich połączeń

#8 Post autor: Adams » 22 mar 2015, o 23:55

Lw25 pisze:Adams, wrzucałem to już, Dziobaki nie wyparły Matejko. Generował 1 mln zł straty, a PR brakło wagonów.
Na FPW trwa dyskusja w temacie, tam pojawiły się głosy, żeby poczekać z dysjusją, bo źródło słabe.
Co do Matejki, to się jestem w stanie zgodzić, bo było to tanie połączenie komercyjne kursujące na składzie wagonowym po najdroższej linii kolejowej w Polsce, więc miało prawo być deficytowe. Jednak pociągi TLK mają dotację, więc w tym przypadku nie przynoszą strat, tym bardziej że puste nie jeżdżą, o czym świadczy niedawna akcja UTK w sprawie TLK "Mazury".
Allemon pisze:Środowisko mikolskie się ucieszy, segment ekonomiczny odseparowany od luksusowego; czyli witamy puste pociągi i większe straty. Chwała!
Podpisuję się pod tym obiema rękoma. Jak ktoś z Krakowa do Warszawy będzie miał się telepać prawie 5 godzin przez Kielce, to wybierze tańszy autobus i pociągi będą jeździć puste, tym bardziej że Polski Bus wjeżdża do Kielc i Radomia, czyli miast które generują największe potoki pasażerskie na tej trasie. Miechów, Sędziszów, Jędrzejów i Skarżysko pociągów nie napełnią, a z Radomia czy Dęblina do Warszawy jeżdżą Koleje Mazowieckie i nikt tam TLK-mi jeździł nie będzie.

Awatar użytkownika
Allemon
Dyrektor
Posty: 1028
Rejestracja: 21 sty 2011, o 18:10
Lokalizacja: Kraków, Zwierzyniec
Kontakt:

CMK nie dla tanich połączeń

#9 Post autor: Allemon » 24 mar 2015, o 12:34

Gdyby ósemka była w porządnym stanie, zapewniająca stabilne 120 na całej swojej długości, bez wąskich gardeł i jednotorów to mielibyśmy inną sytuację, sensowny czas dojazdu. Z drugiej strony mamy teraz wolne EP09 na 160, dużo wagonów, to po co się ograniczać?
Bara de döda stiger av i Kymlinge

ODPOWIEDZ

Wróć do „3. Rozkłady i taryfy”