Kolejowy rozkład jazdy

Moderator: Moderatorzy

krakus
Kierownik
Posty: 793
Rejestracja: 21 cze 2013, o 17:08
Lokalizacja: Kraków

Kolejowy rozkład jazdy

#91 Post autor: krakus » 26 maja 2015, o 20:36

yosujiro pisze:Odjazd z Krakowa Głównego 8.02, zatrzymuje się na wszystkich przystankach, a czas przejazdu to 1.35. Powrót z Przeciszowa 18.27 i co ciekawe, czas przejazdu jest o 7min krótszy. Czy mimo przeprowadzonego remontu nadal są ograniczenia prędkości? Bo ciut długi ten czas przejazdu?
Pomysł bardzo dobry, szkoda że tylko prywatny inwestor widzi potencjał w przewozach pasażerskich na tej linii i uważa to za najlepszy sposób dowozu klientów.

Dodam jeszcze, że pociągi Woodstockowe też pojadą przez Zator, tyle że z pominięciem Oświęcimia.
Czemu z pominięciem Oświęcimia? A co do remontu to masz na myśli ten z jesieni ubiegłego roku prowadzony od stacji Skawina->Podbory Skawińskie?

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Kolejowy rozkład jazdy

#92 Post autor: yosujiro » 26 maja 2015, o 20:56

Bo inaczej w Oświęcimiu trzeba by robić oblot składu przez loka, a to jak widać za duża strata czasu.
A jak chodzi o remont, to tak, o tym mówię, bo czas przejazdu między przystankami jest niezły, ale spodziewałem się lepszego.

Awatar użytkownika
Allemon
Dyrektor
Posty: 1028
Rejestracja: 21 sty 2011, o 18:10
Lokalizacja: Kraków, Zwierzyniec
Kontakt:

Kolejowy rozkład jazdy

#93 Post autor: Allemon » 27 maja 2015, o 11:07

Dopiero budowa łącznicy skróci czas do 1:20.

Czemu jest 7 minut dłuższy? Hmm, może czeka na jakieś skomunikowanie z kierunku Kalwaria?
btw świetne wykorzystanie taboru, rano pojedzie, cały dzień postoi i wieczorem wróci, praca marzeń :D
Bara de döda stiger av i Kymlinge

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Kolejowy rozkład jazdy

#94 Post autor: yosujiro » 27 maja 2015, o 11:20

Obstawiam, że na początku pojedzie EN81, a to nie będzie wielka strata, bo przecież i tak prawie cały czas stoją... Swoją drogą co się dzieje z pięcioma sztukami? Bo ostatnio widuję tylko 007 i chyba 005, ale prawie na pewno tylko dwa jeżdżą...

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Kolejowy rozkład jazdy

#95 Post autor: Lw25 » 27 maja 2015, o 13:46

yosujiro pisze:Obstawiam, że na początku pojedzie EN81, a to nie będzie wielka strata, bo przecież i tak prawie cały czas stoją... Swoją drogą co się dzieje z pięcioma sztukami? Bo ostatnio widuję tylko 007 i chyba 005, ale prawie na pewno tylko dwa jeżdżą...
Sprawne są EN81-005, -006, -007 i -008. -001 i -002 oczekują na P4. Sam ostatnio jadąc EN81, jechałem -007.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Allemon
Dyrektor
Posty: 1028
Rejestracja: 21 sty 2011, o 18:10
Lokalizacja: Kraków, Zwierzyniec
Kontakt:

Kolejowy rozkład jazdy

#96 Post autor: Allemon » 27 maja 2015, o 13:51

Jedna sztuka jakiś czas temu pilnowała szopy w Suchej.
Bara de döda stiger av i Kymlinge

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Kolejowy rozkład jazdy

#97 Post autor: yosujiro » 27 maja 2015, o 18:23

No to może mam pecha, że na te 006 i 008 nie trafiam :-D

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Kolejowy rozkład jazdy

#98 Post autor: Adams » 4 cze 2015, o 07:08

IR „Bolko” i IR „Piast” znikają z oferty PR
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/24 ... ty-PR.html

Co do "Piasta" to spodziewałem się że nie przetrwa do końca rozkładu. Podobnie jak IR "Matejko", także i "Piasta" zabiły kosmiczne ceny dostępu do infrastruktury na CMK. Krążą plotki że od grudnia na odcinek Zawiercie - Psary nie będzie miało wjazdu nic, co nie osiągnie szybkości 200km/h (czyli wyłącznie Pendolino i międzynarodowe EIC na "Husarzach") i nawet "Chopin" ma jeździć "Wiedenką".

Jednak "Bolkiem" jestem lekko zaskoczony. Uważam że PR mogłyby zrobić doświadczenie i przetrasować go na Jaworzno Szczakową i Bukowno. Odcinek Mysłowice - Szczakowa jest po remoncie, więc czas przejazdu jest już całkiem niezły, a Szczakowa - Bukowno dało by się jakoś przeżyć. Bukowno, Olkusz i Wolbrom odzyskałyby połączenie dalekobieżne, więc pociąg w dalszym ciągu mógłby się cieszyć zainteresowaniem i to tańszym kosztem niż po fragmencie CMK. Wiem, ciężko by mogło być z przepustowością między Tunelem a Kozłowem, ale jest to tak krótki odcinek, że przy odrobinie dobrej woli ze strony PKP PLK ten jeden pociąg dało by się tam wcisnąć.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Kolejowy rozkład jazdy

#99 Post autor: Lw25 » 10 cze 2015, o 11:14

Adams pisze:IR „Bolko” i IR „Piast” znikają z oferty PR
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/24 ... ty-PR.html

Co do "Piasta" to spodziewałem się że nie przetrwa do końca rozkładu. Podobnie jak IR "Matejko", także i "Piasta" zabiły kosmiczne ceny dostępu do infrastruktury na CMK. Krążą plotki że od grudnia na odcinek Zawiercie - Psary nie będzie miało wjazdu nic, co nie osiągnie szybkości 200km/h (czyli wyłącznie Pendolino i międzynarodowe EIC na "Husarzach") i nawet "Chopin" ma jeździć "Wiedenką".
Ja słyszałem, że przymiarki były tylko na wywalenie TLK (co... powinno kiedyś nastąpić, ale najpierw bum skończył remonty LK1 i LK8), aczkolwiek, że nie ma nic pewnego... poza tym, przecież EU44 kabinówek nie mają...
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Kolejowy rozkład jazdy

#100 Post autor: tomek_m » 10 cze 2015, o 18:21

Lw25 pisze:..przecież EU44 kabinówek nie mają...
Nie mają? przecież przetarg na montaż był ogłoszony już kilka lat temu, i co? unieważniony czy jak?

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Kolejowy rozkład jazdy

#101 Post autor: Lw25 » 10 cze 2015, o 18:39

tomek_m pisze:
Lw25 pisze:..przecież EU44 kabinówek nie mają...
Nie mają? przecież przetarg na montaż był ogłoszony już kilka lat temu, i co? unieważniony czy jak?
Nie było chętnych.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Kolejowy rozkład jazdy

#102 Post autor: Kaszmir » 29 wrz 2015, o 11:27

Od grudnia pociągi pojadą szybciej. Minuty nadrabiane przez Pendolino
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,189 ... 8085b8769d

Warszawa-Kraków 2h 19min (szybciej o 7min.) - zawsze coś. Natomiast zyski na niektórych innych trasach są całkiem niezłe.

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2354
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

Kolejowy rozkład jazdy

#103 Post autor: DaroKRK » 29 wrz 2015, o 12:32

Ogólnie pociągi na trasie Kraków-Warszawa jeździły szybciej niż rozkład, tylko chyba buforowo to zrobili, aby właśnie teraz odciąć jeszcze kilka minut i za rok kolejnych kilka. Ja pamiętam w marcu przyjechałem 15 minut przed czasem na Warszawę Zachodnią, ale pociąg czekał, bo rozkład. No ale lepiej założyć bufor i przyjechać punktualnie, niż niewiarygodny rozkład i notować opóźnienia.

Packie
Specjalista
Posty: 276
Rejestracja: 13 mar 2015, o 21:50
Lokalizacja: Jestem gorszego sortu

Kolejowy rozkład jazdy

#104 Post autor: Packie » 29 wrz 2015, o 14:28

To jest tak jak z rajanerami czy innymi wizirami. W rozkładzie +50 minut do realnego czasu i wszyscy oh oh jakie super linie, lądują tyyyyle przed czasem.
Jestem gorszego sortu

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Kolejowy rozkład jazdy

#105 Post autor: Adams » 24 lis 2015, o 11:21

Ekspert Fundacji ProKolej dr Bartosz Mazur zwraca uwagę na częściowe podobieństwo planów Kolei Mazowieckich do koncepcji Interregio. Zielono-żółty przewoźnik chce konkurować z Pendolino na trasach do Krakowa i Trójmiasta.

Szczegóły: Rynek Kolejowy

ODPOWIEDZ

Wróć do „3. Rozkłady i taryfy”