Kolejowy rozkład jazdy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
tarantulaw2
Dyrektor
Posty: 1078
Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37

Kolejowy rozkład jazdy

#76 Post autor: tarantulaw2 » 23 lut 2015, o 18:56

Jezu.. Nie dało się zrobić bardziej ludzkich godzin tej trasy?

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Kolejowy rozkład jazdy

#77 Post autor: yosujiro » 23 lut 2015, o 19:02

Dokładnie... Poranny się plus minus zgadza, bo jak dobrze pamiętam, to parę lat temu pociąg z Rybnika, zawsze na dwóch śląskich jednostkach EN57 :) dojeżdżał do Krakowa przed godziną 8. Natomiast jak chodzi o powrót, to z Krakowa wyjeżdżał chyba między 16-17... A tutaj? Dramat z tym wieczornym kursem... Założę się, że Impuls, który będzie jeździł na tym połączeniu, zamiast w ciągu dnia obsługiwać inne połączenia, chociażby z jedno kółko do Katowic, będzie sobie stał w Płaszowie i oczekiwał wieczora, bo przecież mamy tak dużo nowoczesnych jednostek, że nie trzeba ich nadmiernie wykorzystywać :wall:

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Kolejowy rozkład jazdy

#78 Post autor: Adams » 23 lut 2015, o 19:32

tarantulaw2 pisze:Jezu.. Nie dało się zrobić bardziej ludzkich godzin tej trasy?
Pierwotnym założeniem było wydłużyć wszystkie Regio Kraków - Katowice do Rybnika, ale widać ktoś uznał że by było za dobrze. Ta jedna para i to w dodatku w beznadziejnych godzinach wiele nie zmieni. Ciekawi mnie czy wszystkie Regio do Katowic będą na Impulsach, czy tylko ta rybnicka para. Z jednej strony nowoczesny tabor mógłby po części zrekompensować czas przejazdu i choć lekko zachęcić ludzi do korzystania z kolei na tej trasie, ale z drugiej strony trochę mi tych Impulsów szkoda na tą sypiącą się linię. Zestawy kołowe w szybkim tempie zaczną się zużywać, no i technicznie Impulsy nie będą wykorzystane. Tabor przystosowany do szybkości 160/h będzie się wlókł 30.

Awatar użytkownika
tarantulaw2
Dyrektor
Posty: 1078
Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37

Kolejowy rozkład jazdy

#79 Post autor: tarantulaw2 » 23 lut 2015, o 19:55

Adams pisze: z drugiej strony trochę mi tych Impulsów szkoda na tą sypiącą się linię. Zestawy kołowe w szybkim tempie zaczną się zużywać, no i technicznie Impulsy nie będą wykorzystane. Tabor przystosowany do szybkości 160/h będzie się wlókł 30.
A na której małopolskiej linii tabor nie będzie się zużywał w szybkim tempie? :P

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Kolejowy rozkład jazdy

#80 Post autor: Adams » 23 lut 2015, o 20:11

tarantulaw2 pisze:
Adams pisze: z drugiej strony trochę mi tych Impulsów szkoda na tą sypiącą się linię. Zestawy kołowe w szybkim tempie zaczną się zużywać, no i technicznie Impulsy nie będą wykorzystane. Tabor przystosowany do szybkości 160/h będzie się wlókł 30.
A na której małopolskiej linii tabor nie będzie się zużywał w szybkim tempie? :P
Linia w kierunku Rzeszowa jest co prawda rozkopana, ale po części pociągi już kursują po nowym torowisku. Jest jeszcze linia do Kielc w dobrym stanie. Jednak największym strzałem w dziesiątkę z wykorzystaniem taboru z PGK będą Regio Katowice - Kielce via CMK. Nie dość że na tym odcinku czas przejazdu między tymi miastami skróci się niemal o połowę, to możliwości techniczne taboru będą w pełni wykorzystane.

Awatar użytkownika
tarantulaw2
Dyrektor
Posty: 1078
Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37

Kolejowy rozkład jazdy

#81 Post autor: tarantulaw2 » 23 lut 2015, o 20:44

No tak, tylko że te Regio Katowice - Kielce naszego regionu zbytnio nie dotyczą ;-).

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Kolejowy rozkład jazdy

#82 Post autor: Adams » 23 lut 2015, o 21:16

tarantulaw2 pisze:No tak, tylko że te Regio Katowice - Kielce naszego regionu zbytnio nie dotyczą ;-).
Wiem że nie dotyczą, to była tylko taka moja refleksja gdzie najbardziej będzie wykorzystany tabor z Południowej Grupy Zakupowej.

Kryniczanin
Pasażer
Posty: 5
Rejestracja: 22 lut 2014, o 16:54
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Kolejowy rozkład jazdy

#83 Post autor: Kryniczanin » 24 lut 2015, o 09:41

Jest jeszcze linia do Kielc w dobrym stanie. Jednak największym strzałem w dziesiątkę z wykorzystaniem taboru z PGK będą Regio Katowice - Kielce via CMK.
Do dzisiaj się dziwię jak eurokołchoz takie coś zaakceptował. Taką pogardę dla mieszkańców województwa pociąg najniższej kategorii bez zatrzymania przez około 70 km.

Ciekawe ile dopłaty do km za to rozpasanie 10, 20, 30 czy 40pln? I kto za to zapłaci (tzn. co poleci) ja obstawiam LK 62 zawieszona od grudnia, a może już od czerwca zaraz po wyborach prezydenckich gdzie marszałek województwa gdzie marnuje się pieniądze podatników na hasanie przez pola pociągów osobowych startuje.

Nie dość że na tym odcinku czas przejazdu między tymi miastami skróci się niemal o połowę, to możliwości techniczne taboru będą w pełni wykorzystane.
Godzina czasu z 3,5 to skrócenie "niemal o połowę" ? A jakby od Bukowna PR teraz jechały na Jaworzno to skrócenie by wynosiło całe 40 minut...

Wiem że nie dotyczą, to była tylko taka moja refleksja gdzie najbardziej będzie wykorzystany tabor z Południowej Grupy Zakupowej.
Nooo na pewno jeśli nagle impulsy będą miały obniżoną prędkość konstrukcyjną do 120km/h to jak najbardziej będą w pełni wykorzystane.

Maszyniści PR nie mają nawet symulatora EP09 zaliczonego który umożliwia jazdę samodzielną do 130km/h (a bez niego nie można jechać więcej niż 120km/h) bo kosztuje jak zboże, a co dopiero z symulatorem i pomocnikiem 160km/h...



Impulsy na CMK będą tak samo "najbardziej" wykorzystywane jak na Kraków - Katowice. Osiągną maksymalne 120km/h i dość.

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Kolejowy rozkład jazdy

#84 Post autor: Adams » 24 lut 2015, o 22:26

Kryniczanin pisze:Do dzisiaj się dziwię jak eurokołchoz takie coś zaakceptował. Taką pogardę dla mieszkańców województwa pociąg najniższej kategorii bez zatrzymania przez około 70 km.
A czy pociągi najniższej kategorii w Polsce muszą się wyłącznie kojarzyć z tymi jadącymi 30 km/h? Ludzi do korzystania z usług kolei trzeba zachęcić szybkim czasem przejazdu, konkurencyjną ceną i komfortem podróży w standardzie XXI wieku i to właśnie zapewnią Impulsy kursujące z Katowic do Kielc przez CMK. Poza tym te pociągi nie tylko zapewnią szybkie i tanie kolejowe połączenie Katowic z Kielcami, ale także bezpośrednie połączenie z Kielcami dla takich miast jak Będzin, Dąbrowa Górnicza, czy Zawiercie, oraz Włoszczowy i okolicznych miejscowości z Katowicami. To jest jedyna szansa na to, żeby ludność przesiadła się z busów do pociągów.
Kryniczanin pisze:Godzina czasu z 3,5 to skrócenie "niemal o połowę" ? A jakby od Bukowna PR teraz jechały na Jaworzno to skrócenie by wynosiło całe 40 minut...
Owszem, po uruchomieniu pociągów przez CMK, część pociągów jadących standardową trasą można by przetrasować na Szczakową. Wówczas byłyby trzy alternatywy. Zyskują miasta o których wspomniałem powyżej, a także Mysłowice i Jaworzno, a traci jedynie Sławków o te kursy, które zostałyby na Szczakową przetrasowane. Nie jest powiedziane że wszystkie pociągi muszą jeździć jedną trasą, skoro jest alternatywa.
Kryniczanin pisze:Nooo na pewno jeśli nagle impulsy będą miały obniżoną prędkość konstrukcyjną do 120km/h to jak najbardziej będą w pełni wykorzystane.

Maszyniści PR nie mają nawet symulatora EP09 zaliczonego który umożliwia jazdę samodzielną do 130km/h (a bez niego nie można jechać więcej niż 120km/h) bo kosztuje jak zboże, a co dopiero z symulatorem i pomocnikiem 160km/h...
Jakoś na Dolnym Śląsku się to udało i Impulsy KD jeżdżą 160, więc dlaczego nie można tego zrobić w innym regionie? Jak dobrze wiesz, Koleje Dolnośląskie utarły nosa busiarstwu na odcinku Wrocław - Legnica - Węgliniec, właśnie przez szybki czas przejazdu i nowoczesny tabor. Mówi się nawet że KD padły ofiarą własnego sukcesu, więc jak widać wszystko się da tylko trzeba chcieć.

Kryniczanin
Pasażer
Posty: 5
Rejestracja: 22 lut 2014, o 16:54
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Kolejowy rozkład jazdy

#85 Post autor: Kryniczanin » 25 lut 2015, o 06:54

A czy pociągi najniższej kategorii w Polsce muszą się wyłącznie kojarzyć z tymi jadącymi 30 km/h? Ludzi do korzystania z usług kolei trzeba zachęcić szybkim czasem przejazdu, konkurencyjną ceną i komfortem podróży w standardzie XXI wieku i to właśnie zapewnią Impulsy kursujące z Katowic do Kielc przez CMK. Poza tym te pociągi nie tylko zapewnią szybkie i tanie kolejowe połączenie Katowic z Kielcami, ale także bezpośrednie połączenie z Kielcami dla takich miast jak Będzin, Dąbrowa Górnicza, czy Zawiercie, oraz Włoszczowy i okolicznych miejscowości z Katowicami. To jest jedyna szansa na to, żeby ludność przesiadła się z busów do pociągów.
Nawet PB od wczoraj pojął - pomijając główne ośrodki na 8 z super marketingiem nie da się wyżyć i trzeba zaliczać sieć osadniczą a nie po polach hasać.
Owszem, po uruchomieniu pociągów przez CMK, część pociągów jadących standardową trasą można by przetrasować na Szczakową. Wówczas byłyby trzy alternatywy. Zyskują miasta o których wspomniałem powyżej, a także Mysłowice i Jaworzno, a traci jedynie Sławków o te kursy, które zostałyby na Szczakową przetrasowane. Nie jest powiedziane że wszystkie pociągi muszą jeździć jedną trasą, skoro jest alternatywa.
Już nie mogę się doczekać co będziesz mówił przy zawieszaniu LK 62! Zawsze była "oczkiem w głowie marszałków" trzy województwa Może wzniesiesz się na poziom hipokryzji z Dolnego Śląska gdzie pewne osoby co wyniosły się z Polski do Niemiec robią zakupy w Niemieckich sklepach zamiast w Polskich a teraz drą się jak opętane, że wycinają Drezno. CIT spadł m.in. dlatego, że nie robią zakupów w PL a w D a teraz krokodyle łzy.
Jakoś na Dolnym Śląsku się to udało i Impulsy KD jeżdżą 160, więc dlaczego nie można tego zrobić w innym regionie? Jak dobrze wiesz, Koleje Dolnośląskie utarły nosa busiarstwu na odcinku Wrocław - Legnica - Węgliniec, właśnie przez szybki czas przejazdu i nowoczesny tabor. Mówi się nawet że KD padły ofiarą własnego sukcesu, więc jak widać wszystko się da tylko trzeba chcieć.
Zapytaj się swojej wiewiórki Impulsowej o terminy na symulatorze do kiedy są zajęte =D

A PR obok właśnie symulatora http://www.csid.pl/symulator - braku kasy i terminów zwyczajnie boją się jechać więcej niż 120km/h (w 2008 z mechanikami z Cargo 130km/h) taki to "nowoczesny przewoźnik" który w 2008 mając możliwość jazdy 140km/h do Łodzi z Skierniewic, mając tabor ED74, i maszynistów i pomocników z Cargo jak i wytrasowane na 140km/h pociągi w RRJ wtedy zwyczajnie jak struś schował głowę w piasek http://www.zm.org.pl/en/?a=130kmh-085

Od chwili Usamorządowienia PR żadnym pociągiem nie jechały więcej niż, 130km/h. Łódź z tego co pamiętam na Acatusie 1 jechała 130km/h/

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Kolejowy rozkład jazdy

#86 Post autor: Adams » 25 lut 2015, o 20:32

Kryniczanin pisze: Może wzniesiesz się na poziom hipokryzji z Dolnego Śląska gdzie pewne osoby co wyniosły się z Polski do Niemiec robią zakupy w Niemieckich sklepach zamiast w Polskich a teraz drą się jak opętane, że wycinają Drezno. CIT spadł m.in. dlatego, że nie robią zakupów w PL a w D a teraz krokodyle łzy.
Kolej na Dolnym Śląsku w porównaniu z tą w Małopolsce to niebo a ziemia. Cóż z tego, że wycięli pociągi Wrocław - Drezno, skoro w ich miejsce Koleje Dolnośląskie wprowadzają swoje pociągi na najbardziej frekwencyjnym odcinku, czyli Wrocław - Węgliniec -Zgorzelec. Bądźmy szczerzy, RE tylko na tym odcinku woziły tłumy, w Zgorzelcu pociągi pustoszały i przez granicę jechało max 5 - 10 osób, które zazwyczaj wysiadały w Görlitz. Historie o dzikich tłumach jeżdżących z Wrocławia do Drezna, to tylko mity pewnej grupy osób czujących wrodzoną niechęć do Kolei Dolnośląskich. Mam sprawdzone info, że Koleje Dolnośląskie prowadzą rozmowy ze stroną niemiecką na temat wjazdu swoich pociągów do Görlitz.

Awatar użytkownika
tarantulaw2
Dyrektor
Posty: 1078
Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37

Kolejowy rozkład jazdy

#87 Post autor: tarantulaw2 » 25 lut 2015, o 22:49

Adams pisze:Mam sprawdzone info, że Koleje Dolnośląskie prowadzą rozmowy ze stroną niemiecką na temat wjazdu swoich pociągów do Görlitz.
A na to przypadkiem nie trzeba homologacji na pojazdy którymi będzie obsługiwana trasa po stronie niemieckiej?

PS. Sam przejazd tym RE na trasie Wrocław - Goerlitz kosztował trochę jak za zboże, coś koło 25 euro jak dobrze pamiętam.

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Kolejowy rozkład jazdy

#88 Post autor: Adams » 23 kwie 2015, o 18:50

Zmiany rozkładu na południu Polski
PKP Polskie Linie Kolejowe od 26 kwietnia wprowadzają zmianę rozkładu jazdy pociągów pasażerskich, która będzie obowiązywać do dnia 13 czerwca. Jak zmieni się rozkład w woj. śląskim, małopolskim i podkarpackim?

Szczegóły: http://www.rynek-kolejowy.pl/57098/zmia ... polski.htm

Awatar użytkownika
Allemon
Dyrektor
Posty: 1028
Rejestracja: 21 sty 2011, o 18:10
Lokalizacja: Kraków, Zwierzyniec
Kontakt:

Kolejowy rozkład jazdy

#89 Post autor: Allemon » 26 maja 2015, o 15:44

Będzie pociąg Kraków - Skawina - Zator - Przeciszów "Energylandia" Raz dziennie w terminie 26 VI-31 VIII;
Bara de döda stiger av i Kymlinge

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Kolejowy rozkład jazdy

#90 Post autor: yosujiro » 26 maja 2015, o 16:44

Odjazd z Krakowa Głównego 8.02, zatrzymuje się na wszystkich przystankach, a czas przejazdu to 1.35. Powrót z Przeciszowa 18.27 i co ciekawe, czas przejazdu jest o 7min krótszy. Czy mimo przeprowadzonego remontu nadal są ograniczenia prędkości? Bo ciut długi ten czas przejazdu?
Pomysł bardzo dobry, szkoda że tylko prywatny inwestor widzi potencjał w przewozach pasażerskich na tej linii i uważa to za najlepszy sposób dowozu klientów.

Dodam jeszcze, że pociągi Woodstockowe też pojadą przez Zator, tyle że z pominięciem Oświęcimia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „3. Rozkłady i taryfy”