Kolejowy rozkład jazdy

Moderator: Moderatorzy

Maciek2207
Inspektor
Posty: 369
Rejestracja: 12 paź 2013, o 20:14
Lokalizacja: Kraków

Kolejowy rozkład jazdy

#46 Post autor: Maciek2207 » 1 lis 2014, o 00:18

kamlt pisze:Z trasy, która mnie interesuje: Kraków-Wrocław 6 połączeń przez Częstochowę, z czasem przejazdu nieco ponad 3 godziny
Ciekawe co na to pasażerowie z GOPu i Kędzierzyna, którzy też chcieliby dojechać do Wrocławia. Bardzo rozsądne podejście ze strony PICu. :wall:

suchy
Dyrektor
Posty: 2438
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

Kolejowy rozkład jazdy

#47 Post autor: suchy » 1 lis 2014, o 01:25

Maciek2207 pisze:
kamlt pisze:Z trasy, która mnie interesuje: Kraków-Wrocław 6 połączeń przez Częstochowę, z czasem przejazdu nieco ponad 3 godziny
Ciekawe co na to pasażerowie z GOPu i Kędzierzyna, którzy też chcieliby dojechać do Wrocławia. Bardzo rozsądne podejście ze strony PICu. :wall:
Czy 9-10 TLK z Katowic do Wrocławia (średnio co 1,5-2h) to wg ciebie za mało? :puppyeyes: A co do Kędzierzyna - TLK będzie w ilości 3-4, a ponadto chyba dadzą sobie radę z osobówkami PRu, których w rozkładzie mają kilkanaście (średnio co pół godziny-godzinę, max 1,5).

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Kolejowy rozkład jazdy

#48 Post autor: Adams » 1 lis 2014, o 09:00

Maciek2207 pisze:
kamlt pisze:Z trasy, która mnie interesuje: Kraków-Wrocław 6 połączeń przez Częstochowę, z czasem przejazdu nieco ponad 3 godziny
Ciekawe co na to pasażerowie z GOPu i Kędzierzyna, którzy też chcieliby dojechać do Wrocławia. Bardzo rozsądne podejście ze strony PICu. :wall:
Z tymi pociągami do Wrocławia przez Częstochowę PKP IC chcą konkurować z Polskim Busem, ale jedynie z czasem przejazdu bo cenowo już nie za bardzo. Zauważcie na ograniczoną ilość postojów tych pociągów. Między Krakowem a Wrocławiem większość nich ma postoje jedynie w Częstochowie, Lublińcu i Opolu. Mam nadzieje że kategoria EIC dla tych pociągów to jest błąd, bo gdyby to zostało, to przy tylu kursach Polskiego Busa nikt by nawet podróży pociągiem w kosmicznej cenie nie brał pod uwagę. Te pociągi mają szanse się przyjąć jedynie w taryfie TLK z ofertą "bilet relacyjny" żeby cena była jak najniższa.

Z innych relacji to dobrym posunięciem jest szybkie nocne połączenie z Warszawą i Gdynią w postaci TLK "Monciak". Myślę że w tej formie ten pociąg ma szanse się przyjąć, chociaż stratne będą Kielce, ale coś za coś. Cieszą także połączenia z Zamościem i Zagórzem, oraz weekendowa grupa wagonów z "Brzechwy" do Krynicy (niestety kosztem nocnego "Popradu")

Są też także "udziwnienia". Największym z nich jest TLK "Oleńka" z Krakowa do Warszawy przez Kalwarię - Wadowice - Bielsko - Katowice - Częstochowę. Ten pociąg miałby sens na tej trasie, ale jakby jechał w relacji Warszawa - Zakopane - Warszawa w godzinach porannych w sobotę z Warszawy, a powrót w niedziele w godzinach wieczornych.

Niestety coraz bardziej kurczy się nam kolej regionalna w Małopolsce. Pierwszy pociąg Regio w kierunku Tarnowa dopiero o godz. 6.04, a "Kasprowy" do Zakopanego o 8.50. Rozdzielenie relacji Wieliczka - Oświęcim też zniechęci ludzi do korzystania z kolei. Ta relacja to były szybkie i bezpośrednie połączenia wschodniej z zachodnią częścią Krakowa. Już relacja Wieliczka - Krzeszowice (przynajmniej w szczycie) by miały jakiś tam sens. Pan Sowa ewidentnie transport regionalny oddał busiarzom. Przy urnie wyborczej należy mu za to "serdecznie podziękować"

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Kolejowy rozkład jazdy

#49 Post autor: yosujiro » 1 lis 2014, o 10:15

Patrząc na Krzeszowice, to rzuca się w oczy, że pierwszy pociąg z Krakowa jest 45min później niż dotychczas, a w stronę Krakowa pierwszy jest o 5.09 czyli później niż dwa pierwsze obecnie... :fack-off: Na plus ostatni pociąg do Krk, który będzie godzinę później niż obecnie, a ostatni do Krzeszowic po północy.
Uwalono dogodne połączenie do Wieliczki w zamian dając dwa pociągi: jeden relacji Tarnów- Oświęcim, a drugi Tarnów- Krzeszowice :D I ta druga relacja jest genialna. Już widzę miny mieszkańców Tarnowa zastanawiających się dokąd ten pociąg jedzie :rotfl: Najlepsze jest to, że tych dwóch pociągów nie ma w relacji powrotnej :rotfl:

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Kolejowy rozkład jazdy

#50 Post autor: Adams » 1 lis 2014, o 10:39

yosujiro pisze:Uwalono dogodne połączenie do Wieliczki w zamian dając dwa pociągi: jeden relacji Tarnów- Oświęcim, a drugi Tarnów- Krzeszowice :D I ta druga relacja jest genialna. Już widzę miny mieszkańców Tarnowa zastanawiających się dokąd ten pociąg jedzie :rotfl: Najlepsze jest to, że tych dwóch pociągów nie ma w relacji powrotnej :rotfl:
Skoro marszałkowska kolejka piko przejęła linię do Wieliczki, to PR-y powinny połączyć wszystkie relacje Tarnów - Kraków z Kraków - Oświęcim. Takie pociągi służą głównie jako dogodny dojazd z Płaszowa, Prokocimia i Bieżanowa w rejony Bussines Parku. Nie wiem jaki jest sens "ogryzków" Kraków - Wieliczka, skoro trasa jest nafaszerowana busiarstwem jak dobra kasza skwarkami. :lmao: Żeby te pociągi miały sens, Sowa by musiał wywalić wszystkie busy z centrum Krakowa, ale tego nie zrobi bo to przecież kolesiowska mafia Pana Marszałka. Mam wielką nadzieje że po 16 listopada Pan Sowa ustawi się w kolejce na Wąwozowej xD

Maciek2207
Inspektor
Posty: 369
Rejestracja: 12 paź 2013, o 20:14
Lokalizacja: Kraków

Kolejowy rozkład jazdy

#51 Post autor: Maciek2207 » 3 lis 2014, o 15:28

suchy pisze:
Maciek2207 pisze:
kamlt pisze:Z trasy, która mnie interesuje: Kraków-Wrocław 6 połączeń przez Częstochowę, z czasem przejazdu nieco ponad 3 godziny
Ciekawe co na to pasażerowie z GOPu i Kędzierzyna, którzy też chcieliby dojechać do Wrocławia. Bardzo rozsądne podejście ze strony PICu. :wall:
Czy 9-10 TLK z Katowic do Wrocławia (średnio co 1,5-2h) to wg ciebie za mało? :puppyeyes: A co do Kędzierzyna - TLK będzie w ilości 3-4, a ponadto chyba dadzą sobie radę z osobówkami PRu, których w rozkładzie mają kilkanaście (średnio co pół godziny-godzinę, max 1,5).
To jest rozkład roczny, jeszcze nie jest pewne, że to wszystko będzie jeździć.
A z Kędzierzyna jest tylko jeden pociąg dziennie do Krakowa.

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Kolejowy rozkład jazdy

#52 Post autor: Adams » 3 lis 2014, o 21:54

Maciek2207 pisze:A z Kędzierzyna jest tylko jeden pociąg dziennie do Krakowa.
Co do Kędzierzyna, to tam się bardziej cieszą z nocnych "Karkonoszy". Nocnego połączenia temu miastu najbardziej brakowało w obecnym rozkładzie. Chcąc dojechać do Krakowa zawsze można podjechać do Gliwic i się przesiąść. Chociaż w tej sytuacji dobrym posunięciem by było wydłużenie Regio Kędzierzyn - Gliwice do Katowic i tam skomunikowanie z Regio do Krakowa. Przy dobrym skomunikowaniu Regio + Regio czas przejazdu nie byłby zbytnio dłuższy niż TLK, a za to za niższą cenę.

Awatar użytkownika
flosan
Dyrektor
Posty: 1318
Rejestracja: 13 lis 2012, o 19:03

Kolejowy rozkład jazdy

#53 Post autor: flosan » 4 lis 2014, o 13:51

Z tym skomunikowaniem pociągów spółek regionalnych to już nie taka prosta sprawa, o ile dawniej takie połaczenia były dobrze skomunikowane, tak teraz to jest masakra. Cięzko jest dojechać osobówkami z Krakowa do Wrocławia, czy Łodzi, jedynie jeszcze jako tako dojechać można było do Poznania, a parę lat temu sam się woziłem osobówkami do Gorzowa Wlkp. (zamiast 9h - jechałem 12h), zamiast płacić 112 zł w dwie strony za TLK - kupowałem Regio Karnet na 3 przejazdy osobówkami za 35 zł (wtedy podróż wynosiła mnie niecałe 12 zł :P) Podział Przewozów Regionalnych na wojewódzkie spółki ma swoje dobre (tabor, lokalne korzystne ceny przejazdów) jak i mniej dobre strony (brak skomunikowania pociągów z innymi spółkami, często niehonorowanie biletów typu "karnet", albo większe dopłaty do tego typu biletów).

Maciek2207
Inspektor
Posty: 369
Rejestracja: 12 paź 2013, o 20:14
Lokalizacja: Kraków

Kolejowy rozkład jazdy

#54 Post autor: Maciek2207 » 4 lis 2014, o 14:51

Adams pisze:
Maciek2207 pisze:A z Kędzierzyna jest tylko jeden pociąg dziennie do Krakowa.
Co do Kędzierzyna, to tam się bardziej cieszą z nocnych "Karkonoszy". Nocnego połączenia temu miastu najbardziej brakowało w obecnym rozkładzie. Chcąc dojechać do Krakowa zawsze można podjechać do Gliwic i się przesiąść. Chociaż w tej sytuacji dobrym posunięciem by było wydłużenie Regio Kędzierzyn - Gliwice do Katowic i tam skomunikowanie z Regio do Krakowa. Przy dobrym skomunikowaniu Regio + Regio czas przejazdu nie byłby zbytnio dłuższy niż TLK, a za to za niższą cenę.
Niestety "nie da się", bo Koleje Śmieszne. :wall:

suchy
Dyrektor
Posty: 2438
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

Kolejowy rozkład jazdy

#55 Post autor: suchy » 4 lis 2014, o 21:52

Maciek2207 pisze:
Adams pisze:
Maciek2207 pisze:A z Kędzierzyna jest tylko jeden pociąg dziennie do Krakowa.
Co do Kędzierzyna, to tam się bardziej cieszą z nocnych "Karkonoszy". Nocnego połączenia temu miastu najbardziej brakowało w obecnym rozkładzie. Chcąc dojechać do Krakowa zawsze można podjechać do Gliwic i się przesiąść. Chociaż w tej sytuacji dobrym posunięciem by było wydłużenie Regio Kędzierzyn - Gliwice do Katowic i tam skomunikowanie z Regio do Krakowa. Przy dobrym skomunikowaniu Regio + Regio czas przejazdu nie byłby zbytnio dłuższy niż TLK, a za to za niższą cenę.
Niestety "nie da się", bo Koleje Śmieszne. :wall:
Marszałek się nie zgodzi, wszak musiałby płacić za dublowanie KŚ. A i wizerunkowo jakby to wyglądało - pociąg PR na śląskiej ziemi? I to jeszcze na najważniejszej i najbardziej dochodowej linii S1? ;P Przecież PRy są fuj i błe, dlatego się ich pozbyli :hihi:

Awatar użytkownika
lucapacioli
Dyspozytor
Posty: 649
Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok

Kolejowy rozkład jazdy

#56 Post autor: lucapacioli » 5 lis 2014, o 11:37

Obrazek
O co chodzi z tym wagonem bezpośrednim? Ktoś, coś?
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Kolejowy rozkład jazdy

#57 Post autor: Lw25 » 5 lis 2014, o 11:51

lucapacioli pisze: O co chodzi z tym wagonem bezpośrednim? Ktoś, coś?
Pewnie będą rozsprzęgać składy, tak jak Niemcy z ICE robią albo Duńczycy z IC3. Jadą ukrótnione dwa EZTy, a w pewnym miejscu trasy zostają rozdzielone i każdy jedzie w swoją stronę.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
lucapacioli
Dyspozytor
Posty: 649
Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok

Kolejowy rozkład jazdy

#58 Post autor: lucapacioli » 5 lis 2014, o 11:56

No technicznie to ja rozumiem, tylko EZT z pociągu KMŁ będzie jechał dalej jako Regio PR?
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Kolejowy rozkład jazdy

#59 Post autor: yosujiro » 5 lis 2014, o 13:55

O! Ciekawe. Czyli KMał nie będą jeździć tylko do Krakowa? Przecież nie będą łączyć chyba ich składu ze skladem PR? Istnieje w sumie tez możliwość, że kurs będą wykonywały "starsze" Acatusy, które w końcu należą do województwa i jeden skład będzie obsługiwał tak jakby dwie relacje i dwóch przewoźników naraz

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Kolejowy rozkład jazdy

#60 Post autor: Lw25 » 5 lis 2014, o 16:59

yosujiro pisze:O! Ciekawe. Czyli KMał nie będą jeździć tylko do Krakowa? Przecież nie będą łączyć chyba ich składu ze skladem PR? Istnieje w sumie tez możliwość, że kurs będą wykonywały "starsze" Acatusy, które w końcu należą do województwa i jeden skład będzie obsługiwał tak jakby dwie relacje i dwóch przewoźników naraz
Podstawowa trasa ma mieć obie końcówki poza Krakowem, Wieliczka-Balice. Ościenne gminy chcą więcej, Sowa chce puszek.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

ODPOWIEDZ

Wróć do „3. Rozkłady i taryfy”