Kolejowy rozkład jazdy
Moderator: Moderatorzy
I tym sposobem województwo małopolskie stanie się kolejowym zadu*iem. Totalnym nieporozumieniem jest, żeby do takich kurortów jak Zakopane, czy Krynica nie można było się dostać pociągiem. Ktoś może powiedzieć że Kraków posiada dobrą siatkę połączeń autobusowych z tymi kurortami, więc odpowiadam z góry - że fakt, ale autobus nie jedzie równolegle z linią kolejową i jest wiele takich miejsc gdzie pociąg był jedynym środkiem transportu publicznego z których można się wydostać.
Z zazdrością można patrzeć na Dolny Śląsk, gdzie w ubiegłym roku zostały oddane do użytku po remoncie dwie linie kolejowe do górskich kurortów - Szklarskiej Poręby i Kudowy Zdrój. Linia do Szklarskiej Poręby zyskała duży potencjał, poprzez uruchomienie tam bezpośrednich połączeń kolejowych z Wrocławiem + dwóch par TLK z Warszawy. Wkrótce także do Kudowy Zdrój Przewozy Regionalne planują wjechać ze swoim InterREGIO.
Natomiast małopolski Pan Marszałek stawia na stare zdezelowane busy, którymi niekiedy strach jeździć. Jeśli Pan Sowa myśli że jest przez to błyskotliwy, to się grubo myli!!!
Z zazdrością można patrzeć na Dolny Śląsk, gdzie w ubiegłym roku zostały oddane do użytku po remoncie dwie linie kolejowe do górskich kurortów - Szklarskiej Poręby i Kudowy Zdrój. Linia do Szklarskiej Poręby zyskała duży potencjał, poprzez uruchomienie tam bezpośrednich połączeń kolejowych z Wrocławiem + dwóch par TLK z Warszawy. Wkrótce także do Kudowy Zdrój Przewozy Regionalne planują wjechać ze swoim InterREGIO.
Natomiast małopolski Pan Marszałek stawia na stare zdezelowane busy, którymi niekiedy strach jeździć. Jeśli Pan Sowa myśli że jest przez to błyskotliwy, to się grubo myli!!!
Ostatnio zmieniony 19 lut 2014, o 10:58 przez Adams, łącznie zmieniany 1 raz.
Wiele? To wymień przynajmniej 3.Adams pisze:jest wiele takich miejsc gdzie pociąg był jedynym środkiem transportu publicznego z których można się wydostać.
Jeśli chodzi o Zakopiankę czy Kryniczankę to sens mają tylko pociągi dalekobieżne. Z Krynicy czy Zakopanego do Krakowa pociągiem ludzie nie pojadą, bo po co jechać 2x dłużej (sic) niż autobusem.
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.
-
- Inspektor
- Posty: 369
- Rejestracja: 12 paź 2013, o 20:14
- Lokalizacja: Kraków
Z Krakowa sens jest jechać tylko w kierunku północnym, na Warszawę. W południowym nie ma nawet za bardzo gdzie, a we wschodnim i zachodnim są tylko pociągi-rzeźnie robiące 80 km w 2-2,5h. Tak więc z nowego dworca podziemnego najmniej korzystać będą... pasażerowie kolei! 

Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.
A proszę bardzo, powiedz mi jaką siatkę połączeń autobusowych z Krakowem mają miejscowości (zwłaszcza te małe) położone wzdłuż linii kolejowej na odcinkach Muszyna - Nowy Sącz i Nowy Targ - Sucha Beskidzka? Jeśli takowa istnieje, to jest znikoma, bo niemal wszystkie autobusy kursują głównym arteriami, które niekoniecznie się pokrywają z liniami kolejowymi.Castaway pisze:Wiele? To wymień przynajmniej 3.Adams pisze:jest wiele takich miejsc gdzie pociąg był jedynym środkiem transportu publicznego z których można się wydostać.
MZPR posiada w swojej flocie sześć nisko pojemnych jednostek EN81, które idealnie pasują do obsługi tras o małym potoku pasażerskim. Zamiast wycinać połączenia, właśnie te jednostki powinny obsługiwać trasy Nowy Sącz - Krynica, Kraków - Wadowice i Sucha Beskidzka - Zakopane.
Niestety, smutne ale prawdziwe. Małopolska kolej się zwija i tak jak pisałem wcześniej z zazdrością patrzę na inne regiony Polski (min. Dolny Śląsk) gdzie poprzez uruchamianie nowych relacji zachęca się ludzi do korzystania z kolei, a u nas potrafi się tylko ciąć, bo według busolubnych włodarzy z Urzędu Marszałkowskiego kolej to przeżytek i nic się nie opłaca. Paranoja!!!Maciek2207 pisze:Przykro się robi jak patrzę na wyświetlacz 12-szeregowy, na którym pociągi wyświetlane są już 3 godziny w przód. Tak mało jest połączeń... I po co komu taki duży dworzec i 5 peronów.
Gdzie jeździć by było, tylko nie ma po czym. Linia E30 na odcinku Kraków - Katowice się sypie i nie widać żadnych oznak tego żeby w najbliższym czasie wzięto się za jej remont.Castaway pisze:Z Krakowa sens jest jechać tylko w kierunku północnym, na Warszawę. W południowym nie ma nawet za bardzo gdzie, a we wschodnim i zachodnim są tylko pociągi-rzeźnie robiące 80 km w 2-2,5h. Tak więc z nowego dworca podziemnego najmniej korzystać będą... pasażerowie kolei!
Teraz nikt o zdrowych zmysłach z Krakowa do Katowic nie pojedzie pociągiem. Nawet najgorliwsi miłośnicy kolei na ten odcinek wybierają Uni Busa.
Natomiast jak na ironię, rozgrzebali tą linię w kierunku wschodnim, mimo że przed remontem tam była całkiem znośna szlakowa i na odcinku Kraków - Tarnów kolej była bezkonkurencyjna pod względem czasu przejazdu. Obecnie przez ślimaczącą się modernizację, kolej tam bardzo straciła na popularności (co błyskawicznie wykorzystali przewoźnicy autobusowi min. "Voyager"). Po remoncie może być ciężko przekonać ludzi do pociągów. Remont tego odcinka jest przeprowadzany tylko po to, że komuś zachciało się Pendolino do Rzeszowa, a jak znam życie i polską rzeczywistość to Pendolino tam pojeździ może z rok i zostanie wycięte z powodu niskiej frekwencji.
-
- Dyrektor
- Posty: 7016
- Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
- Lokalizacja: Kraków
Dodatkowe 4 mln złotych dla Przewozów Regionalnych
http://www.radiokrakow.pl/www/index.nsf/ID/DWOZ-9GHEWD
http://www.radiokrakow.pl/www/index.nsf/ID/DWOZ-9GHEWD
Zastanawiam się co za skończony kretyn wymyślił zastępczą komunikacje autobusową na odcinku Sucha - Zakopane. Przecież nic nie stoi na przeszkodzie żeby tam kursowały pociągi. Szlak jest przejezdny, a PRy mają w Suchej swoją bazę gdzie wykonywane są wszelkie przeglądy i naprawy taboru.
Dodatkową zagadką jest, co mają na celu te przesiadki w Suchej z autobusu do autobusu. Ciekawe czemu autobus z Kalwarii nie może jechać bezpośrednio do Zakopanego. Przecież to jest jawne i beszczelne wygaszanie popytu na tej linii.
Czy naprawdę w UMWM muszą grzać stołki same bezmózgi???!!!
Dodatkową zagadką jest, co mają na celu te przesiadki w Suchej z autobusu do autobusu. Ciekawe czemu autobus z Kalwarii nie może jechać bezpośrednio do Zakopanego. Przecież to jest jawne i beszczelne wygaszanie popytu na tej linii.
Czy naprawdę w UMWM muszą grzać stołki same bezmózgi???!!!
Ostatnio zmieniony 26 lut 2014, o 13:50 przez Adams, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Pasażer
- Posty: 2
- Rejestracja: 28 lut 2014, o 14:59
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ja to staram sie unikac kolei jak ognia - dobry srodek transportu ale niestety nie w Polsce, szczegolnie gdy mieszkalem kilka lat zagranicą. A człowiek sie przyzwyczaja niestety..
Nie ma wyników, nie ma zwolnien, nie ma zysków? To dajemy z budzetu wiecej kasy i tyle... taki sposob zarzadzania doprowadzi do katastrofy..
Nie ma wyników, nie ma zwolnien, nie ma zysków? To dajemy z budzetu wiecej kasy i tyle... taki sposob zarzadzania doprowadzi do katastrofy..
Mocno okrojony rozkład jazdy:
http://www.dziennikpolski24.pl/artykul/ ... ,id,t.html
http://www.dziennikpolski24.pl/artykul/ ... ,id,t.html
- To jest niestety kurczenie się oferty Przewozów Regionalnych i brak koordynacji między Kolejami Śląskimi i Małopolskim Zakładem Przewozów Regionalnych. Losy linii do Krakowa są niepewne - mówi dr hab. Andrzej Nowakowski, wadowiczanin, autor książek o historii kolejnictwa.
Kolejowy rozkład jazdy
Rynek KolejowyPKP Intercity będzie wozić autobusami do Krynicy Morskiej, Ustrzyk i Karwi
PKP IC pozazdrościło PR-om IR busa i w wakacje postanowiły uruchomić swoje IC busy.

PKP InterCity
Oby tylko nie wpadli na pomysł IC busów do miejscowości, do których dochodzi linia kolejowa.
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.
PKP InterCity
Znając pomysły PKP IC i ich skłonności do wszelkiego rodzaju cięć wcale by mnie to nie zdziwiło. W artykule jest już mowa o zastąpieniu kilku pociągów autobusami na trasie Warszawa - Białystok. IC się szczyci krótszym czasem przejazdu na tym odcinku. Tyle tylko że autobus nie będzie wjeżdżał do większości miejscowości w których zatrzymuje się pociąg, więc podróżni z tych miejsc będą najbardziej pokrzywdzeni. Jak ktoś będzie chciał jechać z Warszawy do Białegostoku autobusem, to wybierze liniowy kurs, których pewnie tam nie brakuje, więc IC-ki zbytniej łaski nie robią.Castaway pisze:Oby tylko nie wpadli na pomysł IC busów do miejscowości, do których dochodzi linia kolejowa.