Regulamin Forum PKK, Ogłoszenia administracyjne
Moderator: Moderatorzy
-
- Administrator Techniczny
- Posty: 9959
- Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
- Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
- Kontakt:
Regulamin Forum PKK, Ogłoszenia administracyjne
***
Art. 1. Uwagi ogólne.
§1. Forum poświęcone jest szeroko pojętej tematyce komunikacji miejskiej oraz inwestycji związanych z miejską infrastrukturą, szczególnie w Krakowie. Do wypowiadania się na inne tematy służy podforum « Inne », shoutbox oraz chat.
§ 2. Władzę na forum sprawują administratorzy. W utrzymaniu porządku pomagają im zaś wyznaczeni przez nich moderatorzy.
§ 3. Na shoutboxie oraz chacie obowiązują paragrafy 1., 2., 3., 6. oraz 7. artykułu 2. oraz paragraf 5. artykułu 3.
Art. 2. Zabrania się:
§1. Łamania prawa Rzeczypospolitej Polskiej, a w szczególności łamania prawa telekomunikacyjnego (podsłuchiwanie dyspozytorni, etc.), łamania praw autorskich (wklejanie artykułów bez stosownych zezwoleń), prób oszustwa, nawoływania do dyskryminacji na tle rasowym, narodowościowym, religijnym czy płciowym.
§2. Ubliżania innym użytkownikom forum oraz innych form ich niekonstruktywnego obrażania.
§3. Spamowania i trollowania (w szczególności zaś pisania postów nic nie wnoszących do tematu oraz podawania jako sensacyjnych nowości informacji powszechnie znanych).
§4. Używania znacznika [you].
§5. Posiadania więcej niż jednego konta użytkownika przez jedną osobę (poprzez „konto” należy również rozumieć konto zablokowane przez administrację za nadużycia popełnione przez użytkownika forum).
§6. Pośredniczenia we wpisach osób, którym możliwość wypowiedzi na forum została karnie odebrana (banicja, zakaz pisania).
§7. Celowego i świadomego wprowadzania forumowiczów w błąd w tematyce komunikacji miejskiej i inwestycji miejskich.
§8. Publicznej obmowy (poprzez obmowę należy tu rozumieć, zgodnie z definicją podaną w Słowniku Języka Polskiego PWN, „celowe przekazywanie o kimś niekorzystnych lub złośliwych informacji”) użytkowników forum na innych witrynach internetowych (forach, blogach, stronach prywatnych).
§9. Prób obrony swojego analfabetyzmu zaświadczeniami o dysleksji w przypadku nagminnego łamania Art. 3. § 1. ust. a) niniejszego regulaminu.
§10. Usuwania poprawek i uwag naniesionych na wypowiedź użytkownika przez osobę uprawnioną do moderacji forum.
§11. Pisania postów jeden pod drugim, jeżeli nikt nie odpowiedział w międzyczasie, a od napisania poprzedniego posta upłynęło mniej niż pół godziny.
§12. Stosowania stopek (podpisów) dłuższych niż 2 linijki, 150 znaków, w kolorze innym niż czarny (wyjątek - linki do stron) oraz powiększania tekstu.
Art. 3. Zasady savoir-vivre’u na forum.
§1. Język tworzenia postów.
a) Językiem obowiązującym na forum jest poprawna (ortograficznie, gramatycznie i składniowo) polszczyzna.
§2. Wypowiadanie się w temacie.
a) Odpowiadając w wątku należy trzymać się, przynajmniej w sposób ogólny, jego tematyki.
b) Gdyby napisanie nowego posta miało naruszać paragraf jedenasty artykułu drugiego niniejszego forum, należy skorzystać z opcji „edytuj” i dopisać nową treść w poście poprzednim.
§3. Cytowanie.
a) Cytując wypowiedzi innych użytkowników należy w sposób poprawny używać znacznika [quote].
b) Zaleca się wycinanie fragmentów cytowanego posta, na które się nie odpowiada.
§4. Zakładanie nowych wątków.
a) Zakładając nowy wątek należy się upewnić przy pomocy wbudowanego w forum mechanizmu wyszukiwarki, czy dany temat nie był wcześniej poruszany.
b) Jeśli był już poruszany, nie należy zakładać nowego wątku, lecz dopisać się do już istniejącego.
c) Wątki należy zakładać w odpowiadających ich problematyce działach tematycznych.
§5. Użycie wulgaryzmów.
a) Uprasza się o redukcję użycia wulgaryzmów do minimum.
§6. Zamieszczanie wypowiedzi osób trzecich.
a) W przypadku zamieszczania opinii osób trzecich, artykułów prasowych i innych materiałów, których autorem nie jest autor posta, należy w sposób jasny podać ich źródło.
b) Zamieszczane wypowiedzi nie mogą naruszać postanowień niniejszego regulaminu, a w szczególności Art. 2., § 1.
§ 7. Uwagi na temat naruszania Art. 3., § 1.
a) Wszelkie uwagi na temat ortografii, gramatyki i stylistyki postów należy kierować na priv.
b) Paragraf ten nie dotyczy administracji/moderacji forum.
§ 8. Wrzucanie plików na forum
a) Ze względu na ograniczoną pojemność forumowego serwera, wszelkie pliki (w tym: zdjęcia) należy w miarę możliwości wrzucać na zewnętrzne serwisy, a na forum wklejać jedynie link / kopię pliku z danego serwisu.
Art 4. Metody dyscyplinowania użytkowników.
§1. W przypadku naruszenia przez użytkowników forum któregoś z paragrafów zawartych w artykułach drugim i trzecim niniejszego regulaminu moderatorzy oraz administratorzy mają prawo, wedle własnego uznania, zastosować następujące środki:
a) Edycję posta.
b) Przeniesienie postów do innego tematu.
c) Przeniesienie tematu do innego działu.
d) Usunięcie posta lub tematu.
e) Zamknięcie wątku.
f) Pisemne upomnienie na privie lub na publicu.
g) Oficjalne ostrzeżenie (o wartości wybranej przez przyznającego) rejestrowane w systemie forum (4 ostrzeżenia = banicja z forum).
h) Dezaktywację konta z pominięciem systemu ostrzeżeń.
§2. W przypadku naruszenia przez użytkowników shoutboxa lub chatu któregoś z paragrafów wymienionych w §3. Art. 1. regulaminu moderatorzy oraz administratorzy mają prawo, wedle własnego uznania, zastosować następujące środki:
a) Edycję wpisu.
b) Usunięcie wpisu.
c) Bana z chatu.
d) Pisemne upomnienie na privie lub na publicu.
e) Oficjalne ostrzeżenie (o wartości wybranej przez przyznającego) rejestrowane w systemie forum (4 ostrzeżenia = banicja z forum).
f) Dezaktywację konta z pominięciem systemu ostrzeżeń.
§3. Od decyzji moderatora forum przysługuje odwołanie do administratora.
§4. Decyzja administratora forum jest ostateczna i nie podlega dyskusji.
Art. 5. Obowiązki użytkowników.
§1. Użytkownik rejestrujący się na forum ma obowiązek zapoznać się z niniejszym regulaminem, a także z Ogłoszeniami Administracyjnymi i innymi ważnymi ogłoszeniami przyklejonymi w każdym dziale forum.
Art. 6. Ważność regulaminu i jego ewentualne modyfikacje.
§1. Regulamin nabiera ważności w momencie jego publikacji.
§2. Administracja forum zastrzega sobie prawo do modyfikacji regulaminu bez wcześniejszego ostrzeżenia – w takiej sytuacji dokonane zmiany nabierają ważności z chwilą ich publikacji.
§3. Użytkownicy będą informowani o zmianach regulaminu poprzez dodanie nowego posta do wątku zawierającego ów regulamin.
§4. Każdy użytkownik rejestrujący się na forum samym aktem rejestracji potwierdza iż zapoznał się z regulaminem i zobowiązuje się do jego przestrzegania.
Art. 1. Uwagi ogólne.
§1. Forum poświęcone jest szeroko pojętej tematyce komunikacji miejskiej oraz inwestycji związanych z miejską infrastrukturą, szczególnie w Krakowie. Do wypowiadania się na inne tematy służy podforum « Inne », shoutbox oraz chat.
§ 2. Władzę na forum sprawują administratorzy. W utrzymaniu porządku pomagają im zaś wyznaczeni przez nich moderatorzy.
§ 3. Na shoutboxie oraz chacie obowiązują paragrafy 1., 2., 3., 6. oraz 7. artykułu 2. oraz paragraf 5. artykułu 3.
Art. 2. Zabrania się:
§1. Łamania prawa Rzeczypospolitej Polskiej, a w szczególności łamania prawa telekomunikacyjnego (podsłuchiwanie dyspozytorni, etc.), łamania praw autorskich (wklejanie artykułów bez stosownych zezwoleń), prób oszustwa, nawoływania do dyskryminacji na tle rasowym, narodowościowym, religijnym czy płciowym.
§2. Ubliżania innym użytkownikom forum oraz innych form ich niekonstruktywnego obrażania.
§3. Spamowania i trollowania (w szczególności zaś pisania postów nic nie wnoszących do tematu oraz podawania jako sensacyjnych nowości informacji powszechnie znanych).
§4. Używania znacznika [you].
§5. Posiadania więcej niż jednego konta użytkownika przez jedną osobę (poprzez „konto” należy również rozumieć konto zablokowane przez administrację za nadużycia popełnione przez użytkownika forum).
§6. Pośredniczenia we wpisach osób, którym możliwość wypowiedzi na forum została karnie odebrana (banicja, zakaz pisania).
§7. Celowego i świadomego wprowadzania forumowiczów w błąd w tematyce komunikacji miejskiej i inwestycji miejskich.
§8. Publicznej obmowy (poprzez obmowę należy tu rozumieć, zgodnie z definicją podaną w Słowniku Języka Polskiego PWN, „celowe przekazywanie o kimś niekorzystnych lub złośliwych informacji”) użytkowników forum na innych witrynach internetowych (forach, blogach, stronach prywatnych).
§9. Prób obrony swojego analfabetyzmu zaświadczeniami o dysleksji w przypadku nagminnego łamania Art. 3. § 1. ust. a) niniejszego regulaminu.
§10. Usuwania poprawek i uwag naniesionych na wypowiedź użytkownika przez osobę uprawnioną do moderacji forum.
§11. Pisania postów jeden pod drugim, jeżeli nikt nie odpowiedział w międzyczasie, a od napisania poprzedniego posta upłynęło mniej niż pół godziny.
§12. Stosowania stopek (podpisów) dłuższych niż 2 linijki, 150 znaków, w kolorze innym niż czarny (wyjątek - linki do stron) oraz powiększania tekstu.
Art. 3. Zasady savoir-vivre’u na forum.
§1. Język tworzenia postów.
a) Językiem obowiązującym na forum jest poprawna (ortograficznie, gramatycznie i składniowo) polszczyzna.
§2. Wypowiadanie się w temacie.
a) Odpowiadając w wątku należy trzymać się, przynajmniej w sposób ogólny, jego tematyki.
b) Gdyby napisanie nowego posta miało naruszać paragraf jedenasty artykułu drugiego niniejszego forum, należy skorzystać z opcji „edytuj” i dopisać nową treść w poście poprzednim.
§3. Cytowanie.
a) Cytując wypowiedzi innych użytkowników należy w sposób poprawny używać znacznika [quote].
b) Zaleca się wycinanie fragmentów cytowanego posta, na które się nie odpowiada.
§4. Zakładanie nowych wątków.
a) Zakładając nowy wątek należy się upewnić przy pomocy wbudowanego w forum mechanizmu wyszukiwarki, czy dany temat nie był wcześniej poruszany.
b) Jeśli był już poruszany, nie należy zakładać nowego wątku, lecz dopisać się do już istniejącego.
c) Wątki należy zakładać w odpowiadających ich problematyce działach tematycznych.
§5. Użycie wulgaryzmów.
a) Uprasza się o redukcję użycia wulgaryzmów do minimum.
§6. Zamieszczanie wypowiedzi osób trzecich.
a) W przypadku zamieszczania opinii osób trzecich, artykułów prasowych i innych materiałów, których autorem nie jest autor posta, należy w sposób jasny podać ich źródło.
b) Zamieszczane wypowiedzi nie mogą naruszać postanowień niniejszego regulaminu, a w szczególności Art. 2., § 1.
§ 7. Uwagi na temat naruszania Art. 3., § 1.
a) Wszelkie uwagi na temat ortografii, gramatyki i stylistyki postów należy kierować na priv.
b) Paragraf ten nie dotyczy administracji/moderacji forum.
§ 8. Wrzucanie plików na forum
a) Ze względu na ograniczoną pojemność forumowego serwera, wszelkie pliki (w tym: zdjęcia) należy w miarę możliwości wrzucać na zewnętrzne serwisy, a na forum wklejać jedynie link / kopię pliku z danego serwisu.
Art 4. Metody dyscyplinowania użytkowników.
§1. W przypadku naruszenia przez użytkowników forum któregoś z paragrafów zawartych w artykułach drugim i trzecim niniejszego regulaminu moderatorzy oraz administratorzy mają prawo, wedle własnego uznania, zastosować następujące środki:
a) Edycję posta.
b) Przeniesienie postów do innego tematu.
c) Przeniesienie tematu do innego działu.
d) Usunięcie posta lub tematu.
e) Zamknięcie wątku.
f) Pisemne upomnienie na privie lub na publicu.
g) Oficjalne ostrzeżenie (o wartości wybranej przez przyznającego) rejestrowane w systemie forum (4 ostrzeżenia = banicja z forum).
h) Dezaktywację konta z pominięciem systemu ostrzeżeń.
§2. W przypadku naruszenia przez użytkowników shoutboxa lub chatu któregoś z paragrafów wymienionych w §3. Art. 1. regulaminu moderatorzy oraz administratorzy mają prawo, wedle własnego uznania, zastosować następujące środki:
a) Edycję wpisu.
b) Usunięcie wpisu.
c) Bana z chatu.
d) Pisemne upomnienie na privie lub na publicu.
e) Oficjalne ostrzeżenie (o wartości wybranej przez przyznającego) rejestrowane w systemie forum (4 ostrzeżenia = banicja z forum).
f) Dezaktywację konta z pominięciem systemu ostrzeżeń.
§3. Od decyzji moderatora forum przysługuje odwołanie do administratora.
§4. Decyzja administratora forum jest ostateczna i nie podlega dyskusji.
Art. 5. Obowiązki użytkowników.
§1. Użytkownik rejestrujący się na forum ma obowiązek zapoznać się z niniejszym regulaminem, a także z Ogłoszeniami Administracyjnymi i innymi ważnymi ogłoszeniami przyklejonymi w każdym dziale forum.
Art. 6. Ważność regulaminu i jego ewentualne modyfikacje.
§1. Regulamin nabiera ważności w momencie jego publikacji.
§2. Administracja forum zastrzega sobie prawo do modyfikacji regulaminu bez wcześniejszego ostrzeżenia – w takiej sytuacji dokonane zmiany nabierają ważności z chwilą ich publikacji.
§3. Użytkownicy będą informowani o zmianach regulaminu poprzez dodanie nowego posta do wątku zawierającego ów regulamin.
§4. Każdy użytkownik rejestrujący się na forum samym aktem rejestracji potwierdza iż zapoznał się z regulaminem i zobowiązuje się do jego przestrzegania.
Ostatnio zmieniony 3 mar 2013, o 02:08 przez Mseifer, łącznie zmieniany 12 razy.
-
- Administrator Techniczny
- Posty: 9959
- Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
- Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
- Kontakt:
Ogłoszenia administracyjne
Bardzo prosimy o wrzucanie samych linków do artykułów, a nie pełnych tekstów ze względu na prawa autorskie.
Ostatnio zmieniony 3 paź 2009, o 23:38 przez Mseifer, łącznie zmieniany 1 raz.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 8010
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Jak zapewne wszyscy zauważyli, w wyniku awarii serwera straciliśmy trzy dni postów – wiem, jakie to irytujące (sam miałem ochotę pogryźć klawiaturę), ale tak w zasadzie powinniśmy się cieszyć, że w ogóle odzyskaliśmy bazę danych, bo groził nam restart forum od zera. Ponieważ administracji zależy na jak najlepszym funkcjonowaniu forum, planowane są w najbliższym czasie przenosiny na inny serwer, oferujący wyższą niezawodność.
Serdecznie przepraszamy za zaistniałe niedogodności.
Administracja PKK.
Serdecznie przepraszamy za zaistniałe niedogodności.
Administracja PKK.
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Jednocześnie chcemy zaznaczyć, że nowy serwer będzie zdecydowanie bardziej niezawodny i takie sytuacje nie powinny mieć już miejsca. Obecny adres forum zostanie zachowany i będzie automatycznie przenosił na nowy, dlatego przenosiny nie powinny być odczuwalne.Locutus pisze:Ponieważ administracji zależy na jak najlepszym funkcjonowaniu forum, planowane są w najbliższym czasie przenosiny na inny serwer, oferujący wyższą niezawodność.
Otworzyliśmy nowe subforum w dziale "W Sieci" o nazwie "Nasze zasoby". Będziemy tam zamieszczać twórczość własną (związaną oczywiście z km). Jeśli ktoś z Użytkowników również coś tworzy/stworzył i chciałby się tym podzielić - zapraszamy do tego działu. "Nasze zasoby" będą dostępne dla każdego zarejestrowanego użytkownika.
Pozdrawiamy
Administracja PKK
Pozdrawiamy
Administracja PKK
Ostatnio zmieniony 28 paź 2009, o 11:48 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.
Zachęcamy do udziału w ankiecie nt. shoutboxa.
W związku z wyjazdami wakacyjnymi, w lipcu moja obecność na forum będzie znacznie ograniczona. W razie konieczności, Administratorzy będą ze mną w kontakcie.
Pozdrawiam i udanych wakacji życzę
Pozdrawiam i udanych wakacji życzę
Ostatnio zmieniony 30 cze 2010, o 17:57 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 2 razy.
Dla tych, którzy nie odwiedzają działu "Inne", a mogą być zainteresowani - zachęcamy do wzięcia udziału w Fotozabawie, z mini-nagrodą
http://pkk.info.pl/topics22/821.htm
Opis nagrody:
http://pkk.info.pl/topics22/98.htm?start=120#15836
Zapraszamy!
http://pkk.info.pl/topics22/821.htm
Opis nagrody:
http://pkk.info.pl/topics22/98.htm?start=120#15836
Zapraszamy!
Ostatnio zmieniony 12 lip 2010, o 17:00 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.
Zmieniony został system ostrzeżeń. Teraz 3. ostrzeżenie nie powoduje żadnych obostrzeń dla użytkownika natomiast 4. oznacza już banicję.
Ostatnio zmieniony 28 lip 2010, o 18:04 przez EU8N, łącznie zmieniany 1 raz.
Wreszcie na odpowiedniej linii...