28.12.2018

Codzienne aktualności z Grodu Kraka

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
lukaszpdg
Dyrektor
Posty: 3349
Rejestracja: 26 maja 2015, o 17:08
Lokalizacja: Kraków

28.12.2018

#1 Post autor: lukaszpdg » 28 gru 2018, o 06:35

Około 5:30 na terenie zajezdni Podgórza stał GT8S jako jazda próbna.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2500
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

28.12.2018

#2 Post autor: kucyk » 28 gru 2018, o 15:52

Nawiązując do dyskusji toczącej się w innej części forum:
viewtopic.php?f=41&t=5104&p=216821#p216821

Informuję, że dzisiaj po godzinie 14 w okolicach Kombinatu mijały mnie 2 nowe Autosany (bez numerów taborowych) z próbnymi tablicami rejestracyjnym. Pojazdy te zmierzały dalej ulicami: Ujastek i Łowińskiego - przypuszczam, że zmierzały do zajezdni w Bieńczycach. :)

Awatar użytkownika
kaktus32
Dyrektor
Posty: 1146
Rejestracja: 13 mar 2014, o 21:52
Lokalizacja: Kraków

28.12.2018

#3 Post autor: kaktus32 » 28 gru 2018, o 19:49

Zatrzymanie autobusu linii nr 139 na przystanku Mistrzejowice kierunek Mydlniki. Powód - rozpylenie gazu pieprzowego.

krawczyk99
Inspektor
Posty: 382
Rejestracja: 2 lis 2017, o 15:11
Lokalizacja: Rondo Piastowskie

28.12.2018

#4 Post autor: krawczyk99 » 28 gru 2018, o 20:26

Ładnie wykoleiło HK456 na Stelli Sawickiego z Mercą "178".
Wykoleiło go tak że teraz praktycznie stoi w kierunku Os. Dywizjonu 303 a Merca straciła drugą parę drzwi i chyba czeka dobre wyklepanie go.
Instagram : foto_passion_krk

kucyk
Dyrektor
Posty: 2500
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

28.12.2018

#5 Post autor: kucyk » 28 gru 2018, o 21:42

krawczyk99 pisze:Ładnie wykoleiło HK456 na Stelli Sawickiego z Mercą "178".
Wykoleiło go tak że teraz praktycznie stoi w kierunku Os. Dywizjonu 303 a Merca straciła drugą parę drzwi i chyba czeka dobre wyklepanie go.
Kilkanaście osób rannych w tym kilka ciężko:

http://lovekrakow.pl/aktualnosci/zderze ... 28536.html
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,4442 ... =BoxLoKrMT

Awatar użytkownika
NYC
Specjalista
Posty: 286
Rejestracja: 10 lut 2017, o 19:01
Lokalizacja: Skawina

28.12.2018

#6 Post autor: NYC » 28 gru 2018, o 22:10

Możemy tu już chyba mówić o spowodowaniu katastrofy w ruchu lądowym?

lukaszpdg
Dyrektor
Posty: 3349
Rejestracja: 26 maja 2015, o 17:08
Lokalizacja: Kraków

28.12.2018

#7 Post autor: lukaszpdg » 29 gru 2018, o 05:18

W RMF FM też o tym mówili. W radiu też informowali o komunikacji zastępczej na odcinku R. Czyżyńskie - R. Mogilskie.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2018, o 06:26 przez lukaszpdg, łącznie zmieniany 1 raz.

krawczyk99
Inspektor
Posty: 382
Rejestracja: 2 lis 2017, o 15:11
Lokalizacja: Rondo Piastowskie

28.12.2018

#8 Post autor: krawczyk99 » 29 gru 2018, o 05:25

Szkoda obydwu wozów
Przeczuwam ze to była sytuacja taka że "178" pewnie przejechał już na czerwonym i akurat N8C ruszało i kiedy Merca już wjechała na skrzyżowanie to N8C nie wyhamowało no i wjechało w Kebaba no i ten pociągnął go za sobą i wykoleił go.

Wypadek ten bardzo przypomina sytuację z 2008 roku kiedy to 105Na wjechał w BU858 na Podwalu.
Instagram : foto_passion_krk

Impuls
Dyrektor
Posty: 1478
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

28.12.2018

#9 Post autor: Impuls » 29 gru 2018, o 14:20

Wagon HK456 bardzo ucierpiał. Moim zdaniem pierwszy człon nie nadaje się do odbudowy. Widać to szczególnie na dzisiejszym zdjęciu 7 http://lovekrakow.pl/aktualnosci/siedem ... 28541.html że pas nad oknami jest cały pofalowany. Konstrukcja wymaga wobec tego rozbiórki aż do szkieletu. Bardzo prawdopodobne, że konstrukcja pierwszego członu straciła ostoję. MPK coś będzie musiało wymyślić, bo za dużo kasy, nie tak dawno władowali w ten wagon (nowa elektryka, napęd, klimatyzacja, system drzwi itd). Albo ściągną coś z zgranicy (podobne wagony są teraz kasowane). Mieli też pudło z Essen, może teraz go wykorzystają. W grę wchodzi też przeniesienie elektryki na inny istniejący wagon N8S. Inne człony też mają mniejsze zniekształcenia.

krawczyk99
Inspektor
Posty: 382
Rejestracja: 2 lis 2017, o 15:11
Lokalizacja: Rondo Piastowskie

28.12.2018

#10 Post autor: krawczyk99 » 29 gru 2018, o 19:47

Szkoda tego N8C
Nie ukrywam że lubię tę modernizację i generalnie szkoda że trafiło tak na te wozy bo MC344 jest młodszy od reszty floty Mercedesa w Mobilisie a HK456 jest świeży po faceliftingu (znaczy był).
Instagram : foto_passion_krk

krawczyk99
Inspektor
Posty: 382
Rejestracja: 2 lis 2017, o 15:11
Lokalizacja: Rondo Piastowskie

28.12.2018

#11 Post autor: krawczyk99 » 29 gru 2018, o 19:50

Jest planowana jeszcze modernizacja N8S -> N8C? Czy tylko 6 sztuk (5 już) ma być docelowa?
Instagram : foto_passion_krk

Arsents
Dyrektor
Posty: 3101
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

28.12.2018

#12 Post autor: Arsents » 29 gru 2018, o 20:12

Nie wierzę, żeby w TR nie poradzili sobie z naprawą.
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

krawczyk99
Inspektor
Posty: 382
Rejestracja: 2 lis 2017, o 15:11
Lokalizacja: Rondo Piastowskie

28.12.2018

#13 Post autor: krawczyk99 » 29 gru 2018, o 20:59

No w sumie to jest po częsci ich wlasny produkt :)
Instagram : foto_passion_krk

Impuls
Dyrektor
Posty: 1478
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

28.12.2018

#14 Post autor: Impuls » 29 gru 2018, o 21:16

krawczyk99 pisze:Jest planowana jeszcze modernizacja N8S -> N8C? Czy tylko 6 sztuk (5 już) ma być docelowa?
Miało już nie być więcej N8S. Nie było przetargów na części do kolejnych.

Arsents, jeśli szkielet się zwichrował w pierwszym członie a na to wygląda to jest to bardzo trudna sprawa. Ostatnio N-ę tą 573 odbudowywano tak, że rozebrano do szkieletu bez blach i stopniowo podmieniali skorodowane słupki tak aby nie stracić ostoi wagonu. Tak samo remontowano 805-i ostatnio w Łodzi podczas napraw głównych. Nie wiem czy w TR mają odpowiednie przyrządy, aby naprowadzić skrzywioną ostoję wagonu. Musieliby wysłać do np. Autosana taki człon. To wszystko to są olbrzymie problemy i spore koszty. Dlatego uważam, że wygodnej i taniej im będzie przełożyć bebechy do zdrowego pudła.

Arsents
Dyrektor
Posty: 3101
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

28.12.2018

#15 Post autor: Arsents » 29 gru 2018, o 21:49

Impuls - Kiedyś takie uszkodzone wagony nie naprawiano w TR np. #2005 wysłano do Niemiec, teraz podjęli się naprawy #643, myślę że z tym wagonem też sobie poradzą, mogą też skasować #458 /stoi odstawiony/ i podebrać pierwszy człon.
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Dzisiaj na mieście”