26.07.2014

Codzienne aktualności z Grodu Kraka

Moderator: Moderatorzy

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

26.07.2014

#1 Post autor: Mseifer » 26 lip 2014, o 09:48

Jakieś 20 minut od Czyżyn jechał po trasie 142 autobus SU10 Mobilisu z ok. 20 osobami na pokładzie.

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7015
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

26.07.2014

#2 Post autor: Krakowiak2013 » 26 lip 2014, o 09:50

Mseifer pisze:Jakieś 20 minut od Czyżyn jechał po trasie 142 autobus SU10 Mobilisu z ok. 20 osobami na pokładzie.
Na Stokach również byli, niespełna 10 minut temu. Wyjechali na pętle, obrócili i zjechali z powrotem w kierunku Darwina.

spodo
Miłośnik
Posty: 55
Rejestracja: 11 sty 2014, o 17:28
Lokalizacja: Kraków

26.07.2014

#3 Post autor: spodo » 26 lip 2014, o 10:11

Krakowiak2013 pisze:
Mseifer pisze:Jakieś 20 minut od Czyżyn jechał po trasie 142 autobus SU10 Mobilisu z ok. 20 osobami na pokładzie.
Na Stokach również byli, niespełna 10 minut temu. Wyjechali na pętle, obrócili i zjechali z powrotem w kierunku Darwina.

Może wożą nowych kierowców po trasach linii, które przejmują od 1 sierpnia :lmao:

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

26.07.2014

#4 Post autor: Mseifer » 26 lip 2014, o 10:31

spodo pisze:
Krakowiak2013 pisze:
Mseifer pisze:Jakieś 20 minut od Czyżyn jechał po trasie 142 autobus SU10 Mobilisu z ok. 20 osobami na pokładzie.
Na Stokach również byli, niespełna 10 minut temu. Wyjechali na pętle, obrócili i zjechali z powrotem w kierunku Darwina.

Może wożą nowych kierowców po trasach linii, które przejmują od 1 sierpnia :lmao:
Ameryki nie odkryłeś... dlatego przecież jeżdżą...

Krzysiek3
Kierownik
Posty: 921
Rejestracja: 3 kwie 2014, o 19:37
Lokalizacja: Kraków-Kurdwanów/Wola Ducchacka

26.07.2014

#5 Post autor: Krzysiek3 » 26 lip 2014, o 10:39

Na 234 widzialem PU971.

Słoneczny
Kierownik
Posty: 757
Rejestracja: 14 lis 2009, o 12:31

26.07.2014

#6 Post autor: Słoneczny » 26 lip 2014, o 11:17

Mseifer pisze: Ameryki nie odkryłeś... dlatego przecież jeżdżą...

Wspaniały przewoźnik dba o swoich kierowców ucząc ich linii. By powietrze było czystsze :P
"Nur von Stalingrad erzählt er nie. Wo liegt denn Stalingrad? In welchem Land ist das? Stalingrad packt er nie, irgendwie." BAP

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

26.07.2014

#7 Post autor: yosujiro » 26 lip 2014, o 11:27

Dziad Śmietnikowy pisze:Wspaniały przewoźnik dba o swoich kierowców ucząc ich linii. By powietrze było czystsze
A jak ma wozić? Tramwajem, rowerem? Na Street View pokazać? Litości :wall: Praktyka jest najskuteczniejszą metodą nauczania =P

Słoneczny
Kierownik
Posty: 757
Rejestracja: 14 lis 2009, o 12:31

26.07.2014

#8 Post autor: Słoneczny » 26 lip 2014, o 11:44

yosujiro pisze: A jak ma wozić? Tramwajem, rowerem? Na Street View pokazać? Litości :wall: Praktyka jest najskuteczniejszą metodą nauczania =P

Jakoś nie zauważyłem, żeby MPK fundowało komukolwiek naukę linii. Zatrudniasz się jako kierowca autobusu miejskiego w Krakowie i twój obowiązek znać trasę ^^
"Nur von Stalingrad erzählt er nie. Wo liegt denn Stalingrad? In welchem Land ist das? Stalingrad packt er nie, irgendwie." BAP

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

26.07.2014

#9 Post autor: yosujiro » 26 lip 2014, o 11:48

Dziad Śmietnikowy pisze: Jakoś nie zauważyłem, żeby MPK fundowało komukolwiek naukę linii. Zatrudniasz się jako kierowca autobusu miejskiego w Krakowie i twój obowiązek znać trasę ^^
Zatem duży plus dla Mobilisa, że nie zostawia kierowców samych sobie i dba o ich kwalifikacje :]

Słoneczny
Kierownik
Posty: 757
Rejestracja: 14 lis 2009, o 12:31

26.07.2014

#10 Post autor: Słoneczny » 26 lip 2014, o 11:54

Poddaje to pod wątpliwość kwalifikacje osób, które nas będą wozić...
"Nur von Stalingrad erzählt er nie. Wo liegt denn Stalingrad? In welchem Land ist das? Stalingrad packt er nie, irgendwie." BAP

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

26.07.2014

#11 Post autor: Kaszmir » 26 lip 2014, o 12:13

Dziad Śmietnikowy pisze:Jakoś nie zauważyłem, żeby MPK fundowało komukolwiek naukę linii. Zatrudniasz się jako kierowca autobusu miejskiego w Krakowie i twój obowiązek znać trasę ^^
Swoją drogą przypomniało mi się, jak kilka lat temu - gdy jeszcze nie było "424", a "124" skręcał z Wieczystej w Ugorek - kierowca ruszając ze wspomnianej pętli nie znał trasy i musiał się pytać pasażerów, czy "tutaj ma skręcić"? :-)

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

26.07.2014

#12 Post autor: yosujiro » 26 lip 2014, o 12:25

Kaszmir pisze:Swoją drogą przypomniało mi się, jak kilka lat temu - gdy jeszcze nie było "424", a "124" skręcał z Wieczystej w Ugorek - kierowca ruszając ze wspomnianej pętli nie znał trasy i musiał się pytać pasażerów, czy "tutaj ma skręcić"? :-)
Znajomy mi mówił, że ponoć normą jest, że jak kierowców z np. Woli puszczają na rejony zapleszowskie, to na przystanku początkowym pada pytanie zadane przez kierowców: "kto jedzie do końca trasy i mnie pokieruje?"

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

26.07.2014

#13 Post autor: Cukier » 26 lip 2014, o 13:14

yosujiro pisze:Znajomy mi mówił, że ponoć normą jest, że jak kierowców z np. Woli puszczają na rejony zapleszowskie, to na przystanku początkowym pada pytanie zadane przez kierowców: "kto jedzie do końca trasy i mnie pokieruje?"
Parę razy tak było, nie ma w tym nic dziwnego bo przecież to nie jest rejon Woli więc tamtejsi kierowcy wcale nie muszą go znać. Chociaż z tego co słyszałem podstawowym kryterium aby zostać kierowcą rezerwy jest ponadprzeciętna znajomość tras linii, no ale jak wiadomo nikt nie jest na tyle genialny żeby znać WSZYSTKIE trasy :)
Dziad Śmietnikowy pisze:Poddaje to pod wątpliwość kwalifikacje osób, które nas będą wozić...
Dlaczego? Kierowca ma umieć bezpiecznie prowadzić pojazd, nie musi znać całego miasta na pamięć. Zwłaszcza w momencie gdy zaczyna pracę. Dlatego dobrze że pracodawca "oprowadza" kierowców po mieście zwracając im uwagę np. na nietypowe skrzyżowania itd. Z czasem kierowcy się nauczą tras i w momencie gdy będzie nabór uzupełniający na kierowców to już nie będzie zbiorczej wycieczki, tylko nowy kandydat będzie sobie jeździł z innym bardziej doświadczonym kierowcą i w ten sposób się uczył trasy, jak to ma czasami miejsce w MPK.

Słoneczny
Kierownik
Posty: 757
Rejestracja: 14 lis 2009, o 12:31

26.07.2014

#14 Post autor: Słoneczny » 26 lip 2014, o 13:52

Cukier pisze: Dlaczego? Kierowca ma umieć bezpiecznie prowadzić pojazd, nie musi znać całego miasta na pamięć. Zwłaszcza w momencie gdy zaczyna pracę. Dlatego dobrze że pracodawca "oprowadza" kierowców po mieście zwracając im uwagę np. na nietypowe skrzyżowania itd. Z czasem kierowcy się nauczą tras i w momencie gdy będzie nabór uzupełniający na kierowców to już nie będzie zbiorczej wycieczki, tylko nowy kandydat będzie sobie jeździł z innym bardziej doświadczonym kierowcą i w ten sposób się uczył trasy, jak to ma czasami miejsce w MPK.
No i sam sobie przeczysz. Kierowca, który umie bezpiecznie prowadzić pojazd powinien poradzić sobie na każdym skrzyżowaniu, a nie być uczonym nietypowych skrzyżowań.

Dziwi mnie, że mobilis traktuje swoich kierowców jak średnio rozwinięte małpy.
"Nur von Stalingrad erzählt er nie. Wo liegt denn Stalingrad? In welchem Land ist das? Stalingrad packt er nie, irgendwie." BAP

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

26.07.2014

#15 Post autor: Cukier » 26 lip 2014, o 13:58

Dziad Śmietnikowy pisze:Kierowca, który umie bezpiecznie prowadzić pojazd powinien poradzić sobie na każdym skrzyżowaniu, a nie być uczonym nietypowych skrzyżowań. Dziwi mnie, że mobilis traktuje swoich kierowców jak średnio rozwinięte małpy.
Oczywiście masz rację, że powinien. Ale Mobilis "dla pewności" chce kierowcom zwrócić uwagę na wszystkie niuanse. W końcu to w interesie spółki i jej wizerunku jest to, żeby zrobić na pasażerach dobre pierwsze wrażenie. Gdyby się zdarzyła sytuacja, że pierwszego dnia po objęciu nowych linii, kierowca nie znając trasy skręciłby nie tam gdzie trzeba i wywiózł pasażerów na manowce, to byłby skandal do gazet i wizerunek firmy znacznie by ucierpiał, czyż nie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Dzisiaj na mieście”