18.12.2012

Codzienne aktualności z Grodu Kraka

Moderator: Moderatorzy

maciejn88
Dyspozytor
Posty: 623
Rejestracja: 14 mar 2011, o 12:39
Lokalizacja: Kraków

18.12.2012

#1 Post autor: maciejn88 » 18 gru 2012, o 09:40

Stan komunikacji na 7:30. 258 skrócona do Morawicy, 211 kursuje do Niepołomic, 131 skrócona do przystanku Branice Szkoła.
Linia 242 skrócona do Łuczanowic.
Linia 242 dojeżdza już do Krzysztoforzyc.
Linia 131 kursuje normalnie.
Linia 211 i 258 kursuje normalnie.
Info by Facebook -> MPK Kraków

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

#2 Post autor: brovar » 18 gru 2012, o 16:08

Autentyczne sytuacje z linii 52.
Stara babcia napluła na twarz motorniczemu. Bo fotokomórka nie zakumała, że osoba starsza dłużej wsiada i kobiecinę przycięło. Gdy wysiadła podeszła zapukała do pierwszych drzwi motorniczego i napluła mu w twarz mówiąc to za przytrzaśnięcie mnie. Mogłaby tak Garncarczykowi napluć, który nie lubi Piastów i linii 52 a nie Bogu ducha winnemu motorniczego. A świta z Brożka śmieje nam się w twarz. :lmao:
Oprócz tego na Mogilskim #104+564 ok 13:47 -> CM motorniczy po wymianie pasażerskiej zablokował drzwi i stał tak 20 sekund. Światło się paliło zielone dla pieszych, ktoś chciał wejść ale trudno, bo motorniczy stał z zblokowanymi drzwiami.
Nie toleruję takiego chamstwa. :evil:

Edit 16:41 Tramwaje z Mogilskiej w stronę Huty jadą Aleją Pokoju.
Ostatnio zmieniony 18 gru 2012, o 21:35 przez brovar, łącznie zmieniany 10 razy.

maszynista
Inspektor
Posty: 358
Rejestracja: 22 wrz 2009, o 11:37
Lokalizacja: Kraków

#3 Post autor: maszynista » 18 gru 2012, o 16:42

Widzę, że nie odstajesz poziomem kultury od babci ... :(
Ostatnio zmieniony 18 gru 2012, o 21:35 przez maszynista, łącznie zmieniany 1 raz.

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

#4 Post autor: brovar » 18 gru 2012, o 16:44

Od mojej kultury się odpierwiastkuj. Mnie MPK też pluje w twarz co chwilę wysyłając sam stary tabor w którym nawet grzanie nie działa. Zaczniesz jeździć Wiedniami, a nie Bombardierami to zmienisz zdanie. Dobrze się "gada" nie mając do czynienia z tym taborem na co dzień.
Linia 4-05/06 skład 437+438. Jeśli ktoś chce zrobić fotkę trzech brygad linii 4 na Kopcu to ma okazję. Nie wiem czemu MPK wysyła do Kopca W czternaście brygad, gdy dwanaście byłoby optymalnie.
I już etatowa rezerwa na 52 stoi na Piastów skład 402+403. :lol-sweat:
Ostatnio zmieniony 18 gru 2012, o 21:36 przez brovar, łącznie zmieniany 7 razy.

rodan
Dyrektor
Posty: 1257
Rejestracja: 15 maja 2011, o 15:35
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

#5 Post autor: rodan » 18 gru 2012, o 17:47

brovar pisze:Oprócz tego na Mogilskim #104+564 ok 13:47 -> CM motorniczy po wymianie pasażerskiej zablokował drzwi i stał tak 20 sekund.
Niestety przy wozach bez możliwości zignorowania fotokomórki i totalnie zrąbanej sygnalizacji dla wszystkich będących na rondzie Mogilskim, takie zachowanie motorniczego w mojej opinii pozostaje usprawiedliwione. Priorytetem jest trzymanie się rozkładu, zwłaszcza jeżeli chcemy utrzymać takt 5 minut.
brovar pisze:Nie wiem czemu MPK wysyła do Kopca W czternaście brygad, gdy dwanaście byłoby optymalnie.
Objazd wyniknął nagle, a grafik już ułożony. Pracownicy muszą przyjść do pracy. :)
Lepsze pytanie to dlaczego ci skończeni ignoranci w MPK nie potrafią chociaż na stronie rozkładów wywiesić poprawnej - tymczasowej - trasy.

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#6 Post autor: czatowiec » 18 gru 2012, o 17:57

rodan pisze:Niestety przy wozach bez możliwości zignorowania fotokomórki i totalnie zrąbanej sygnalizacji dla wszystkich będących na rondzie Mogilskim, takie zachowanie motorniczego w mojej opinii pozostaje usprawiedliwione. Priorytetem jest trzymanie się rozkładu, zwłaszcza jeżeli chcemy utrzymać takt 5 minut.
Dokładnie. Motorniczy po raz zakończonej wymianie pasażerskiej już nie musi nikogo wpuszczać, jeśli to robi to Jego dobra wola :) I przestańcie kurde narzekać na to 52, ja bym się cieszył że puszczają pojemny tabor na zapraną linię a nie płakał z tego powodu, ale trudno. Zanim zwiększyli częstotliwość "50" do pięciu minut było powtarzane stukrotnie - weźcie sobie te Bombardiery, bo nie wiem jak Wy, ale ludzie chcą w ogóle wejść do tramwaju... Stał się przełom i 14-stka stała się prawie z dnia na dzień 100% LF, ale Huta, tfu, przepraszam - Brovar dalej płacze. Nieważne że z tych dwóch pętli to Mistrzejowice są ważniejsze i to One potrzebowały w 1-szej kolejności takiej linii. Na Piastów też na pewno przyjdzie pora, ja na miejscu tego osiedla bym się cieszył linią co 5 minut, której sąsiednie Mistrzejowice nie mają mimo swoich NGT8 :)
rogow153 pisze:
brovar pisze:Mnie MPK też pluje w twarz co chwilę wysyłając sam stary tabor w którym nawet grzanie nie działa.
To Ty masz wyjątkowe szczęście do tych zimnych wiedni. Ja co wsiądę to taki piekarnik, że uciekam w przegub, gdzie aż tak bardzo nie parzy, przy czym staram się zapolować na krzesełko po prawej przed III drzwiami - to taka moja zimowa kryjówka w tych wozach. ;P
Wiednie to są najcieplejsze tramwaje w tym mieście kiedy temperatura przekroczy magiczne zero konieczne do włączenia ogrzewania. A nawet jak jest wyłączone w strefie pasażerskiej, to można się ogrzać przy 1-szych drzwiach z prawej strony, bo ten jeden grzejnik jest połączony z tym w kabinie :P Ale Brovar powie wszystko by móc potwierdzić swoją tezę jak jest źle i niedobrze :) Ostatnio mi się znudziło czytanie PKK bo co bym chciał wziąć udział w ciekawej dyskusji to wiecznie Pleszów, Piastów, Pleszów, Piastów...
Ostatnio zmieniony 18 gru 2012, o 21:38 przez czatowiec, łącznie zmieniany 3 razy.
Obrazek
Obrazek

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 10:29

#7 Post autor: rogow153 » 18 gru 2012, o 17:57

brovar pisze:Mnie MPK też pluje w twarz co chwilę wysyłając sam stary tabor w którym nawet grzanie nie działa.
To Ty masz wyjątkowe szczęście do tych zimnych wiedni. Ja co wsiądę to taki piekarnik, że uciekam w przegub, gdzie aż tak bardzo nie parzy, przy czym staram się zapolować na krzesełko po prawej przed III drzwiami - to taka moja zimowa kryjówka w tych wozach. ;P
Ostatnio zmieniony 18 gru 2012, o 21:39 przez rogow153, łącznie zmieniany 1 raz.

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

#8 Post autor: brovar » 18 gru 2012, o 18:44

Widocznie w przyczepkach nie grzeją... 160+546 zimno, kasownik walnięty drugi dzień z rzędu.
Czatowiec w dziale widzianym pisze się co widziałem, a widziałem te dwie sytuacje.
Wiesz Mistrzejowice mają autobusy do śródmieścia dlatego nie potrzebują częstego tramwaju.
I ja tylko płaczę może częściej odwiedzaj Piastów, to przekonasz się co ludzie mówią, myślą.
Zapytaj się motorniczego z Podgórza, który został opluty.
Ostatnio zmieniony 18 gru 2012, o 21:39 przez brovar, łącznie zmieniany 7 razy.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10942
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#9 Post autor: Cukier » 18 gru 2012, o 18:44

czatowiec pisze:Stał się przełom i 14-stka stała się prawie z dnia na dzień 100% LF, ale Huta, tfu, przepraszam - Brovar dalej płacze.
Bo Piastów wciąż zostaje jedynym wielkim osiedlem, gdzie po dziś dzień nie dociera niska podłoga..
czatowiec pisze:Nieważne że z tych dwóch pętli to Mistrzejowice są ważniejsze i to One potrzebowały w 1-szej kolejności takiej linii
:rotfl: :rotfl: :rotfl:
Dobre sobie :lmao: To szczegół że z Mistrzejowic jechać do Centrum tramwajem jest cholernie naokoło i znacznie dłużej, więc tramwaj nie jest tam najważniejszym środkiem transportu (a już tym bardziej nie linia "14"). Mało tego - Mistrzejowice posiadają niskopodłogową linię autobusową do Dworca, podczas gdy Piastów jest zdane wyłącznie na tramwaje. No ale tak, masz rację, Mistrzejowice są ważniejsze :lol:
czatowiec pisze:Wiednie to są najcieplejsze tramwaje w tym mieście kiedy temperatura przekroczy magiczne zero konieczne do włączenia ogrzewania.
O ile to ogrzewanie w nich działa. Bo jeśli nie to zimny wiedeniec jest jeszcze gorszy od stozłomy..
czatowiec pisze:A nawet jak jest wyłączone w strefie pasażerskiej, to można się ogrzać przy 1-szych drzwiach z prawej strony, bo ten jeden grzejnik jest połączony z tym w kabinie :P
Ciekawe ile pasażerów o tym wie :) I ciekawe ilu tych pasażerów się zmieści koło tego grzejnika, bo na pewno nie cały wagon..

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

#10 Post autor: brovar » 18 gru 2012, o 18:50

Cukier pisze: Bo Piastów wciąż zostaje jedynym wielkim osiedlem, gdzie po dziś dzień nie dociera niska podłoga..
Przestań Piastów już dwa kółka w tym roku miał niskopodłogową. Następne za 15 lat.
Cukier pisze: Ciekawe ile pasażerów o tym wie :) I ciekawe ilu tych pasażerów się zmieści koło tego grzejnika, bo na pewno nie cały wagon..
Te miejsca są dla starszych osób i nie zamierzam tam stać/siadać. Ale dobrze wiedzieć. :twisted:
Jeśli jeszcze miesiąc temu 52 miały silne zapełnienie tak teraz popołudniami mijam wiednie maksymalnie 40 - 50%, a nawet i 30% przy f~5.
I czatowiec nie baw się w Tuska obietnicami, że za x lat będzie niska podłoga na Piastów. Tusk też obiecuje eldorado, obwodnice, koleje, lotniska. Widzisz coś by Peło w Krakowie z tych rzeczy zrobiło? Nawet S7 w ciemną przestrzeń oddalili.
Ostatnio zmieniony 18 gru 2012, o 21:44 przez brovar, łącznie zmieniany 6 razy.

suchy
Dyrektor
Posty: 2421
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

#11 Post autor: suchy » 18 gru 2012, o 19:16

brovar pisze:Od mojej kultury się odpierwiastkuj. Mnie MPK też pluje w twarz co chwilę wysyłając sam stary tabor w którym nawet grzanie nie działa. Zaczniesz jeździć Wiedniami, a nie Bombardierami to zmienisz zdanie. Dobrze się "gada" nie mając do czynienia z tym taborem na co dzień.
To pluj w twarz planistom i dyspozytorom w MPK, a nie zwykłemu motorniczemu - to nie on decyduje jaki tabor jeździ na danej linii, tylko ci wymienieni na początku. I to z ich decyzji na 52 jeździ E1+c3.

To tak samo jakbyś chciał napluć w twarz np kasjerce w hipermarkecie, bo kawa albo czekolada na półce mają za wysoką cenę jak dla ciebie - tylko że to nie kasjerka ustala ceny towaru, a "ci na górze", ona wykonuje tylko brudną robotę. No ale nie - lepiej zgnoić tego na samym dole hierarchii, bo to przecież ewidentna wina MOTORNICZEGO że tramwaj nie jest niskopodłogowy. :devil:
Ostatnio zmieniony 18 gru 2012, o 21:47 przez suchy, łącznie zmieniany 2 razy.

Arsents
Dyrektor
Posty: 3111
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

#12 Post autor: Arsents » 18 gru 2012, o 19:17

Wiesz masz obsesję tej niskiej podłogi, a raczej wagonów NGT6/8, zapewne 95% mieszkańcom tego osiedla jest obojętny rodzaj wagonu byle nie był przeładowany i często kursował i w potrzebnych kierunkach.
Ostatnio zmieniony 18 gru 2012, o 21:47 przez Arsents, łącznie zmieniany 1 raz.

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

#13 Post autor: brovar » 18 gru 2012, o 19:24

suchy pisze: To pluj w twarz planistom i dyspozytorom w MPK, a nie zwykłemu motorniczemu - to nie on decyduje jaki tabor jeździ na danej linii, tylko ci wymienieni na początku. I to z ich decyzji na 52 jeździ E1+c3.

To tak samo jakbyś chciał napluć w twarz np kasjerce w hipermarkecie, bo kawa albo czekolada na półce mają za wysoką cenę jak dla ciebie - tylko że to nie kasjerka ustala ceny towaru, a "ci na górze", ona wykonuje tylko brudną robotę. No ale nie - lepiej zgnoić tego na samym dole hierarchii, bo to przecież ewidentna wina MOTORNICZEGO że tramwaj nie jest niskopodłogowy. :devil:
Doczytasz czy mam za ciebie ? To nie ja plułem, a starsza pani. Ładnie zapukała do jego pierwszych drzwi i mu prosto...chlup.
Arsents pisze:Wiesz masz obsesję tej niskiej podłogi, a raczej wagonów NGT6/8, zapewne 95% mieszkańcom tego osiedla jest obojętny rodzaj wagonu byle nie był przeładowany i często kursował i w potrzebnych kierunkach.
Przyganiał kocioł garnkowi. Ty za to masz obsesję skierowania NGT8 na 50ce.
Czyli według ciebie tak pewnie myśli cały Kraków. Sprzedajmy Bombardiery i kupmy jeszcze z 50 Wiedni skierujmy je wszystkie na Krowodrzę i zapytajmy się wtedy co się będzie działo w prasie i RD IV. Przecież po co komuś lepszy tramwaj, jak liczy się kierunek a nie komfort podróży. :clap:
Ostatnio zmieniony 18 gru 2012, o 21:50 przez brovar, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10942
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#14 Post autor: Cukier » 18 gru 2012, o 19:26

brovar pisze:Stara babcia napluła na twarz motorniczemu. Bo fotokomórka nie zakumała, że osoba starsza dłużej wsiada i kobiecinę przycięło. Gdy wysiadła podeszła zapukała do pierwszych drzwi motorniczego i napluła mu w twarz mówiąc to za przytrzaśnięcie mnie. Mogłaby tak Garncarczykowi napluć, który nie lubi Piastów i linii 52 a nie Bogu ducha winnemu motorniczego.
Suchy, przeczytaj powyższy tekst jeszcze raz, a dopiero potem się wypowiadaj..
Arsents pisze:Wiesz masz obsesję tej niskiej podłogi, a raczej wagonów NGT6/8, zapewne 95% mieszkańcom tego osiedla jest obojętny rodzaj wagonu byle nie był przeładowany i często kursował i w potrzebnych kierunkach.
Zwłaszcza osobom starszym, niepełnosprawnym, kontuzjowanym i matkom z dziećmi jest wszystko jedno..
A ta grupa bynajmniej nie stanowi 5% mieszkańców os. Piastów, bo zarówno statystycznie, jak i empirycznie można udowodnić, że samych osób starszych jest znacznie więcej..


Widzę, że muszę wrócić do starych praktyk i znów ukarać parę osób za schodzenie z tematu... - adm Coffee
Ostatnio zmieniony 18 gru 2012, o 21:51 przez Cukier, łącznie zmieniany 2 razy.

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

#15 Post autor: brovar » 18 gru 2012, o 19:30

Przestań Cukier nie warto zakończmy temat.

Brovar, na zakończenie tematu proponuję EOT, a nie DEL ;) - adm Coffee
Ostatnio zmieniony 18 gru 2012, o 21:52 przez brovar, łącznie zmieniany 4 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Dzisiaj na mieście”