Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 3543
Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta

Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice

#1 Post autor: Łukasz » 29 mar 2016, o 11:59

Krakowska kolej do remontu. Są chętni…
http://krknews.pl/krakowska-kolej-do-remontu-sa-chetni/

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Krakowski Węzeł Kolejowy

#2 Post autor: Mistrzejowiczanin » 29 mar 2016, o 17:24

Może jeszcze trochę zdołają zmienić projekt, bo jeżeli zamierzają dobudować kolejne dwa tory kosztem tego iż zostanie zniszczony wygląd przepustu na Miodowej, Wiaduktu na Grzegórzkach i wiaduktu na Kopernika, to ja dziękuję za taką przepustowość szlaku. Powinno się te obiekty umiejętnie przebudować, a nie odwalać taki szmelc jaki jest przedstawiony na wizualizacji przepustu na Miodowej w artykule powyżej. :wht:
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

dominik
Moderator
Posty: 162
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 14:27

Krakowski Węzeł Kolejowy

#3 Post autor: dominik » 29 mar 2016, o 18:12

Przebudowa zacznie się jeszcze w tym roku. Za pewne nie zdążą już zmienić projekt..

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Krakowski Węzeł Kolejowy

#4 Post autor: Mistrzejowiczanin » 29 mar 2016, o 21:13

dominik07317 pisze:Przebudowa zacznie się jeszcze w tym roku. Za pewne nie zdążą już zmienić projekt..
No cóż, szkoda. :( Ostatnia nadzieja jest w konserwatorze zabytków.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
maria
Dyrektor
Posty: 1014
Rejestracja: 22 wrz 2009, o 08:45
Lokalizacja: Kraków NH

Krakowski Węzeł Kolejowy

#5 Post autor: maria » 15 maja 2016, o 18:15

Czy wtedy tory kolejowe nie będą przebiegały zbyt blisko zabudowań?
Rozwinięte miasto to nie takie, w którym biedni jeżdżą samochodami. W rozwiniętym mieście bogaci podróżują komunikacją publiczną - Enrique Penalosa.

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 3543
Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta

Krakowski Węzeł Kolejowy

#6 Post autor: Łukasz » 22 paź 2016, o 16:36

Ta inwestycja zmieni centrum Krakowa. Najpierw czekają nas jednak ogromne utrudnienia
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,4442 ... ednak.html

Po budowie łącznicy w Podgórzu szykuje się nam kolejna wielka kolejowa budowa :)

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7453
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Krakowski Węzeł Kolejowy

#7 Post autor: Locutus » 23 paź 2016, o 12:16

Trzymiesięczne wstrzymanie ruchu tramwajów na ul. Grzegórzeckiej, przystanek kolejowy Hala Targowa, który z estetycznego punktu widzenia będzie „inżyniersko poprawny”, znaczne ograniczenia ruchu kolejowego do Tarnowa i Wieliczki trwające miesiącami czy wręcz latami... No pięknie się to zapowiada, pięknie...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
tarantulaw2
Dyrektor
Posty: 1078
Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37

Krakowski Węzeł Kolejowy

#8 Post autor: tarantulaw2 » 23 paź 2016, o 18:42

Ale jeden tor ma być cały czas czynny, także utrudnienia w prowadzeniu ruchu kolejowego nie powinny być większe niż dotychczas.

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Krakowski Węzeł Kolejowy

#9 Post autor: Adams » 23 paź 2016, o 20:15

tarantulaw2 pisze:Ale jeden tor ma być cały czas czynny, także utrudnienia w prowadzeniu ruchu kolejowego nie powinny być większe niż dotychczas.
Tylko weź pod uwagę, że od grudnia wchodzi SKA3 do Tarnowa, więc pociągów będzie znacznie więcej niż dotychczas. Jednak, jeśli KMŁ z PLK dobrze zorganizują przesiadki drzwi w drzwi z SKA1 do SKA3 w Płaszowie, to nie powinno być dużej tragedii.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Krakowski Węzeł Kolejowy

#10 Post autor: Mistrzejowiczanin » 25 paź 2016, o 15:30

Miliardowa inwestycja kolejowa w Krakowie coraz bliżej
http://www.gazetakrakowska.pl/strefa-bi ... ,10782398/
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Krakowski Węzeł Kolejowy

#11 Post autor: Mistrzejowiczanin » 26 paź 2016, o 15:18

Kto i jak urządzi przestrzeń pod linią kolejową? [KOMENTARZ]
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,4442 ... z4OCH8G6YF
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Krakowski Węzeł Kolejowy

#12 Post autor: Mistrzejowiczanin » 31 paź 2016, o 15:09

Krakowianie, przygotujcie się na utrudnienia przy Grzegórzeckiej
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,4442 ... ckiej.html

Zapowiada się ciekawie... Ponad miesiąc bez pociągów między Głównym a Płaszowem, Grzegórzecka zamknięta na 3 miesiące - może ją przy okazji generalnie wyremontują między Halą Targową a Rondem Grzegórzeckim. No cóż, ale mówią, że aby było lepiej najpierw musi być gorzej. :]
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10928
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Krakowski Węzeł Kolejowy

#13 Post autor: Cukier » 31 paź 2016, o 19:51

Wygląda to bardzo nieciekawie, bo najbliższa alternatywa dla Grzegórzeckiej, czyli Lubicz, już obecnie jest na skraju swej przepustowości. A trzeba tam będzie upchnąć przynajmniej "1" i "22". "12" na upartego będzie można np. skrócić od Łagiewnik do Dajworu, natomiast "19" również na upartego można by puścić przez Estakadę i Zabłocie.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Krakowski Węzeł Kolejowy

#14 Post autor: Mistrzejowiczanin » 7 lis 2016, o 16:09

Kraków. Gigantyczna inwestycja kolejowa wzbudza kontrowersje
http://www.gazetakrakowska.pl/strefa-bi ... ,11430441/
Cukier pisze:Wygląda to bardzo nieciekawie, bo najbliższa alternatywa dla Grzegórzeckiej, czyli Lubicz, już obecnie jest na skraju swej przepustowości. A trzeba tam będzie upchnąć przynajmniej "1" i "22". "12" na upartego będzie można np. skrócić od Łagiewnik do Dajworu, natomiast "19" również na upartego można by puścić przez Estakadę i Zabłocie.
Raczej przez Lubicz pojechałyby 1 i 22, 12 byłaby zawieszona, 19 ze Starowiślnej na wprost przez Pawią do Dworca Towarowego i jakaś 72 na trasie Kopiec Wandy-Al. Pokoju-Tunel-Dworzec Towarowy, która zastąpiłaby 12 na Al. Pokoju do Kopca Wandy i 19-stkę w tunelu. Ale do tego jak to będzie docelowo wszystko wyglądać, mamy jeszcze wiele czasu.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10928
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Krakowski Węzeł Kolejowy

#15 Post autor: Cukier » 7 lis 2016, o 22:30

Choćby nawet, to +9 kursów/h na Lubicz może się skończyć bardzo źle. Choć może w końcu będzie to dobry pretekst by wywalić z przekopu Talowskiego blachosmrodziarzy. Wówczas być może udałoby się zaimprowizować jakiś przystanek podwójny przy Dworcu oraz przy Rakowickiej i przy kierowaniu ruchem przez inspektorów MPK pod Dworcem, przy Rakowickiej i na R. Mogilskim jako tako dałoby radę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Kolej w Małopolsce”