Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Krakowski Węzeł Kolejowy

#16 Post autor: Lw25 » 7 lis 2016, o 23:59

Cukier pisze:Choćby nawet, to +9 kursów/h na Lubicz może się skończyć bardzo źle. Choć może w końcu będzie to dobry pretekst by wywalić z przekopu Talowskiego blachosmrodziarzy. Wówczas być może udałoby się zaimprowizować jakiś przystanek podwójny przy Dworcu oraz przy Rakowickiej i przy kierowaniu ruchem przez inspektorów MPK pod Dworcem, przy Rakowickiej i na R. Mogilskim jako tako dałoby radę.
O tym samym pomyślałem. Jak z separatorami. Użyć kolei jako pretekstu a potem nie zdjąć. Tym bardziej, że tutaj znak jest, trzeba tylko tabliczkę zmienić. A wręcz na starej zakleić po prostu wszystko oprócz "nie dotyczy KMK".
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Matlak92
Znawca
Posty: 45
Rejestracja: 4 gru 2012, o 15:58
Lokalizacja: Kraków

Krakowski Węzeł Kolejowy

#17 Post autor: Matlak92 » 8 lis 2016, o 13:05

Witam.

Czy wyburzany będzie też wiadukt przy Hali Targowej?

sienioo
Kierownik
Posty: 891
Rejestracja: 15 kwie 2010, o 17:05
Lokalizacja: Kraków

Krakowski Węzeł Kolejowy

#18 Post autor: sienioo » 8 lis 2016, o 13:29

Matlak92 pisze:Witam.

Czy wyburzany będzie też wiadukt przy Hali Targowej?
Nie, bo jest to zabytek. Będzie odnowiony i z obu stron będą dobudowane nowe wiadukty. Podobno mają nawiązywać do starego.

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2605
Rejestracja: 26 maja 2013, o 21:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Krakowski Węzeł Kolejowy

#19 Post autor: scyzor663 » 8 lis 2016, o 18:46

Z tego co było mówione to całość elewacji ma być przesunięta a wewnątrz mają być wybudowane nowe wiadukty.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10899
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Krakowski Węzeł Kolejowy

#20 Post autor: Cukier » 8 lis 2016, o 20:26

Będą doklejone z obu stron zwykłe "chamskie" wiadukty: http://bi.gazeta.pl/im/e6/9b/10/z174159 ... iodowa.jpg

Tak więc nie będzie to ani "ładne" (tj. w stylistyce zabytkowej), ani tym bardziej funkcjonalne. Mogli by chociaż w bliskiej odległości dobudować drugi przepust, dla pieszych i kontraruchu rowerowego. Chociaż w sumie na wizualizacji widać, że kawałek dalej nasyp przechodzi w estakadę, więc bezpieczne przejście dla pieszych będzie. Pytanie tylko czy ktoś pomyśli o rowerzystach.

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2605
Rejestracja: 26 maja 2013, o 21:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Krakowski Węzeł Kolejowy

#21 Post autor: scyzor663 » 8 lis 2016, o 20:39

Przecież to przy Miodowej a nie Hali Targowej...

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10899
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Krakowski Węzeł Kolejowy

#22 Post autor: Cukier » 8 lis 2016, o 20:49

Aaa, kurczę faktycznie :eek:

To jeśli chodzi o wiadukt nad Grzegórzecką, to ma zostać wybudowany nowy na wzór obecnego, tyle że szerszy.

Awatar użytkownika
Paparazzi 97
Specjalista
Posty: 271
Rejestracja: 29 gru 2013, o 20:01
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Kontakt:

Krakowski Węzeł Kolejowy

#23 Post autor: Paparazzi 97 » 12 lis 2016, o 00:51

Co do wiaduktu przy Grzegórzeckiej, z tego co słyszałem, to stary wiadukt zostaje jak jest (bo sama jego konstrukcja też jest zabytkowa, ale wymaga remontu). Po jego wschodniej stronie dobudowany zostanie nowy 2-torowy wiadukt, będący przedłożeniem starego z przeniesioną zachodnią elewacją. Ponadto nowy wiadukt ma odciążyć częściowo ten zabytkowy, przenosząc obciążenia przez poprzeczne belki. Ze względu na kościół Św Floriana, dalej dwa tory dobudowane zostaną po stronie ul. Blich.
Denerwować się to znaczy mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych. - Ernest Hemingway

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Krakowski Węzeł Kolejowy

#24 Post autor: Mistrzejowiczanin » 23 lis 2016, o 15:19

Estakady zamiast nasypu na Grzegórzkach, a pod nimi parking?
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,4442 ... rking.html

Co pod estakadami? Nie zmarnujcie tej przestrzeni! [KOMENTARZ]
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,4442 ... ntarz.html
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Krakowski Węzeł Kolejowy

#25 Post autor: Mistrzejowiczanin » 12 gru 2016, o 15:16

Nad straganami kupców spod Hali Targowej będą jeździć pociągi?
http://www.dziennikpolski24.pl/region/a ... ,11564995/
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3731
Rejestracja: 14 lip 2013, o 18:48
Lokalizacja: Kraków

Krakowski Węzeł Kolejowy

#26 Post autor: tomta1 » 12 gru 2016, o 16:00

Cóż za dziennikarski profesjonalizm. Tytuł taki jakby miasto wraz z PKP PLK chciało zrobić nie-wiadomo-co, a nic takiego nie będzie miało miejsca.

Tak jakby już tam pociągi nie jeździły. I tak jakby nie było wiadome od dawna że ta inwestycja będzie miała tam miejsce. I że będzie druga para torów dobudowana...
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

dominik
Moderator
Posty: 161
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 13:27

Krakowski Węzeł Kolejowy

#27 Post autor: dominik » 23 gru 2016, o 13:35

Ponad 200 mln zł na lepszą podróż w aglomeracji Krakowskiej
http://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/info ... kiej-3261/

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10899
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Krakowski Węzeł Kolejowy

#28 Post autor: Cukier » 10 sty 2017, o 00:25

Durne jest to, że większość tego typu przystanków / stacji nie ma żadnej sensownej drogi dojazdowej, więc nie da się tam zrobić dowozówki komunikacją zbiorową, podczas gdy od najbliższego przystanku KMK jest daleko, a od domu / mieszkania jeszcze dalej.

Choć i tak Prokocim jest w całkiem dobrej sytuacji bo wystarczyłaby odrobina dobrej woli i można by zrobić parę ulic jednokierunkowych z Karpackiej i Morawiańskiego (w tej kolejności) oraz zrobić przystanek autobusowy tuż przy kolejowym. Wówczas "143" i "243" mogłyby tam robić wjazdy kieszeniowe i realnie czynić kolej bliższą ludziom. Oczywiście integracja taryfowa to podstawa. Jakby to umiejętnie rozegrać i uruchomić dowozówkę PROKOCIM PKP - Bieżanowska - Jerzmanowskiego - Ćwiklińskiej - Heleny - Mała Góra - Aleksandry - NOWY BIEŻANÓW POŁUDNIE z częstotlwiością co najmniej 15 minut (przy założeniu że będą dwie linie SKA co pół godziny każda i ktoś wpadnie na pomysł ich synchronizacji do 15+15) całkiem możliwe że musielibyśmy szukać rozwiązania jej przepełnień.

Oczywiście jeśli ktoś pójdzie po rozum do głowy i również na linie SKA skieruje odpowiednio pojemny tabor, a nie to się odpie**ala w Wieliczce, że ludzie wsiadają na stacji Wieliczka Park w kierunku Wieliczka Rynek-Kopalnia, bo inaczej mogliby nie wsiąść w ogóle i kwitnąć pół godziny! Nie można prowadzić żadnych rozważań na temat użycia SKA w mieście, jeśli wszystkie pociągi będą wjeżdżać do miasta dobite na glonojada...

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Krakowski Węzeł Kolejowy

#29 Post autor: Mistrzejowiczanin » 19 sty 2017, o 14:34

Kolejarze rozkopią Kraków. Pociągi będą omijać centrum
http://www.dziennikpolski24.pl/region/k ... ,11704896/
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Krakowski Węzeł Kolejowy

#30 Post autor: Mistrzejowiczanin » 15 mar 2017, o 15:49

Wielka inwestycja kolejowa - w lipcu
http://www.dziennikpolski24.pl/region/k ... ,11884174/
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Kolej w Małopolsce”