Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice

Moderator: Moderatorzy

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice

#61 Post autor: kot_feliks » 20 lut 2018, o 15:04

Mistrzejowiczanin pisze:A parking oczywiście jest potrzebny - miasto wyraźnie nadmienia, że parking pod estakadą ma być w zamian za miejsca parkingowe na okolicznych ulicach, głównie Starowiślnej, która po remoncie byłaby wyczyszczona w znacznej części z parkingów.
W sensie, że skoro na Halickiej jest wiecznie mnóstwo wolnych miejsc postojowych, to ludzie, którzy najwyraźniej nie chcą tam parkować, będą woleli parkować jeszcze dalej, pod estakadą...?

pjetrek
Specjalista
Posty: 271
Rejestracja: 25 cze 2017, o 11:17

Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice

#62 Post autor: pjetrek » 20 lut 2018, o 17:51

Trzeba przyznać, że remont na odcinku Kraków-Rudzice idzie znacznie sprawniej, niż remont od Krakowa w stronę Śląska...

Na Wrocławskiej w tunelu dla pieszych już zdjęte rusztowania, odtworzony strop przejścia i zaczynają zasypywać ziemią, na Łokietka już przygotowane pod wylanie płyty stropu, a na Kamiennej otwarto przejazd dla samochodów... A prace ruszyły we wrześniu 2017 r.

A na "zachodnim" odcinku prac efekty są mniej widoczne... Prace ruszyły ponad rok temu, a na Rydla szału nie ma, na Armii Krajowej ledwo wiadukt zbudowano, a brakuje zupełnie przyczółków do niego...

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice

#63 Post autor: Cukier » 20 lut 2018, o 21:38

pjetrek pisze:Prace ruszyły ponad rok temu, a na Rydla szału nie ma, na Armii Krajowej ledwo wiadukt zbudowano, a brakuje zupełnie przyczółków do niego...
Z tego co wiem to w obu tych miejscach prace są, tylko ich nie widać, bo są w ziemi. Zarówno nowy przepust pieszo - rowerowy z którego będą wyjścia na perony przystanku Kraków Bronowice, jak i przepust drogowo-pieszy wzdłuż Rydla są budowane poprzez wylanie ścian, potem wylanie stropu, potem usunięcie ziemi z wnętrza i na samym końcu wylanie płyty dolnej.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice

#64 Post autor: Kaszmir » 29 maja 2018, o 16:27

MIESZKAŃCY PRZECIWKO WYBURZENIU JEDNEGO Z SYMBOLI BIEŻANOWA. KOLEJE USPOKAJAJĄ
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... spokajaja/
Petycja przeciw likwidacji kładki pieszej nad torami kolejowymi stacji Kraków Bieżanów obiegła internet. Grupa mieszkańców protestuje, gdyż - jak możemy przeczytać - PKP PLK zamierza wyburzyć 400-metrowy wiadukt, który stał się już częścią krajobrazu Starego Bieżanowa. Co dalej z kładką dla pieszych nad torami między ulicami Stacyjną i Magazynową?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice

#65 Post autor: Kaszmir » 29 cze 2018, o 11:21

CO POD ŁĄCZNICĄ? „MOŻEMY ODZYSKAĆ TO MIEJSCE DLA MIASTA”
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/co-pod ... 26115.html
Wszyscy wypowiadający się byli zgodni co do tego, że wzdłuż łącznicy powinna powstać jakaś forma połączenia dla pieszych i rowerzystów. – Kluczowe jest patrzenie na ten obszar jako element pewnej całości. Musimy wiedzieć, co i z czym ma być połączone – podkreślał wicedyrektor ZIKiT ds. transportu Łukasz Franek.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice

#66 Post autor: Kaszmir » 8 maja 2019, o 09:34

W najbliższy weekend, w ramach Dni Otwartych Funduszy Europejskich, będzie można wziąć udział w wycieczkach po krakowskich inwestycjach kolejowych:
- nowy most kolejowy na Wiśle: https://dniotwarte.eu/wydarzenia/wydarz ... t-kolejowy
- estakada przy ul. Blich: https://dniotwarte.eu/wydarzenia/wydarz ... y-ul-blich
Liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice

#67 Post autor: Kaszmir » 17 wrz 2019, o 15:46

ROZBIÓRKA WIADUKTU NA GRZEGÓRZECKIEJ - PKP PROPONUJE NOWE ROZWIĄZANIE
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... zwiazanie/
Zdaniem kolejarzy stary wiadukt musi zostać wyburzony ze względów bezpieczeństwa, ponieważ jego fundamenty są w bardzo złym stanie. PKP nie chce jednak rezygnować z samego wiaduktu - proponuje wybudowanie nowej podstawy i nałożenie na nią zabytkowej, ceglanej elewacji.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice

#68 Post autor: Kaszmir » 18 wrz 2019, o 13:31

Kolejowe tereny pod estakadami. Plany a polityka [KOMENTARZ]
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,4442 ... ntarz.html
Karty w tej grze są po stronie kolejarzy, co w zwykłych warunkach nie powinno być przeszkodą. Publiczny podmiot sprzedaje lub dzierżawi swoją własność, a inny publiczny organ realizuje tam inwestycję „pożytku publicznego”. Niestety, warunki nie są normalne, bo nie od dziś wiadomo, że kierownictwu PKP, podległemu resortowi infrastruktury, nie po drodze z władzami Krakowa. Zresztą nie ukrywał tego w rozmowie ze mną jeden z dyrektorów PLK, gdy przed ubiegłorocznymi wyborami samorządowymi pytałam go o postęp rozmów z miastem.

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 746
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice

#69 Post autor: gagacek » 18 wrz 2019, o 14:51

Artykuł tyle żałosny co tendencyjny. Wiele faktów, także w świetle np. modernizacji średnicy wybitnie przeczy temu co pani redaktorka chciała udowodnić :(

Awatar użytkownika
lolek-12
Kierownik
Posty: 782
Rejestracja: 1 lis 2010, o 10:50
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice

#70 Post autor: lolek-12 » 26 wrz 2019, o 10:13

Ktoś mi wytłumaczy, kto wydał zgodę na okropne ekrany akustyczne, które już się pojawiają w okolicach Bronowic? Rozumiem, że ekrany są potrzebne, ale można było przecież dopasować jakiś estetyczny kolor lub dać przeźroczyste... Okropność. Te białe ekrany to chyba jakiś standard w Polsce i strasznie niszczy krajobraz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice

#71 Post autor: Kaszmir » 17 paź 2019, o 10:11

Miasto projektuje z mieszkańcami teren, do którego wciąż nie ma prawa
https://gazetakrakowska.pl/miasto-proje ... 3-14509595
Uśmiechnięci ludzie spacerujący po estetycznie zaprojektowanym miejscu pod estakadami na Grze­górzkach. Wkoło zieleń i dużo miejsca do odpoczynku. Tak, według szkicu projektu stworzonego na postawie konsultacji z mieszkańcami miasta, powinien wyglądać teren pod budowanymi estakadami między ul. Kopernika i Miodową.

kucyk
Dyrektor
Posty: 3026
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice

#72 Post autor: kucyk » 31 paź 2019, o 21:00


Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice

#73 Post autor: Cukier » 21 sty 2020, o 19:57

W 50. odcinku "Krakowa po kolei" znany nam pan Hamarnik mówi, że w ramach mostu na Wiśle powstanie również kładka pieszo-rowerowa (2:05). Dość istotna informacja, a nie przypominam sobie by ktokolwiek mówił o tym wcześniej.
https://www.youtube.com/watch?v=w55AXkiSZSE

skejl
Znawca
Posty: 45
Rejestracja: 4 lip 2019, o 06:03

Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice

#74 Post autor: skejl » 5 lut 2020, o 00:33

W oryginalnym projekcie rzeczywiście nie było o niej mowy. Pomysł wypłynął w lecie ubiegłego roku: https://lovekrakow.pl/aktualnosci/wicep ... 31888.html. Moim zdaniem sens jest wątpliwy, obawiam się, że nieszczególnie wpisze się w jakikolwiek ciąg komunikacyjny, chyba żeby wzdłuż linii kolejowej powstała rowerostrada z prawdziwego zdarzenia.

hlsd
Miłośnik
Posty: 76
Rejestracja: 17 wrz 2018, o 09:55

Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice

#75 Post autor: hlsd » 5 lut 2020, o 11:20

Wiem, że to nie jest rowerostrada, ale przy nasypie jest Halicka, którą można dojechać do Miodowej, później nawet jeśli nic pod estakadą nie powstanie(choć mam nadzieję, że jednak coś tam będzie) Siedleckiego pod Halę targową, w zasadzie później przez Blich dojechać do Kopernika. Więc nie jest tak tragicznie. Choć na Zabłociu rzeczywiście słabo, ale może chociaż będzie sensownie połączona z bulwarami.

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Kolej w Małopolsce”