Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 19 lis 2018, o 18:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 148 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 gru 2015, o 18:52 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:20
Posty: 7949
Lokalizacja: Bieżanów
Szykuje się mega paraliż (szczególnie południowej części) Krakowa w 2016 roku:

http://lovekrakow.pl/aktualnosci/budowa ... 12049.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 gru 2015, o 18:46 
Offline
Moderator fb pkk

Dołączył(a): 15 mar 2014, o 21:03
Posty: 3383
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta
rafaello napisał(a):
Szykuje się mega paraliż (szczególnie południowej części) Krakowa w 2016 roku:

http://lovekrakow.pl/aktualnosci/budowa ... 12049.html


Co sądzicie o budowie tej estakady?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 gru 2015, o 20:23 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3780
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
lukaskrk napisał(a):
rafaello napisał(a):
Szykuje się mega paraliż (szczególnie południowej części) Krakowa w 2016 roku:

http://lovekrakow.pl/aktualnosci/budowa ... 12049.html


Co sądzicie o budowie tej estakady?

Sądzę, że jest bardzo potrzebna dla ułatwienia poruszania się koleją z Dworca Głównego w górską stronę.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 gru 2015, o 21:16 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2013, o 10:37
Posty: 1063
Jeśli chcemy faktycznie mieć SKA która będzie powoli szła w stronę niemieckich S-Bahnów, to ta estakada (jak i reszta zaplanowanych prac - dobudowanie torów etc) jest niezbędna.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 gru 2015, o 21:43 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2014, o 11:23
Posty: 2316
Lokalizacja: Kraków
Dokładnie, poza tym śmiesznym jest, że relacje na kilkanaście kilometrów pociąg pokonuje w takim czasie jaki można uzyskać na rowerze.

_________________
Tabor tramwajowy w Krakowie - opracowanie własne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 gru 2015, o 00:18 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 20 sie 2015, o 15:43
Posty: 20
Myślicie, że jest szansa na pozostawienie buspasa na Nowohuckiej po zakończeniu prac?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 gru 2015, o 02:42 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2816
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Należy też pamiętać, że o ile 15 minut na łącznicy może brzmieć śmiesznie, to tych łącznic są w planach 3, z czego 2 w budowie lub startujące.

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 gru 2015, o 07:33 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6423
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
tarantulaw2 napisał(a):
Jeśli chcemy faktycznie mieć SKA która będzie powoli szła w stronę niemieckich S-Bahnów, to ta estakada (jak i reszta zaplanowanych prac - dobudowanie torów etc) jest niezbędna.

Naprawdę liczysz na to, że krakowska SKA się kiedykolwiek ucywilizuje?

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 gru 2015, o 08:35 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2013, o 10:37
Posty: 1063
Locutus napisał(a):
Naprawdę liczysz na to, że krakowska SKA się kiedykolwiek ucywilizuje?


Gdyby wszystkie planowane linie wypaliły - to tak, będzie można nazwać tą SKA dobrą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 gru 2015, o 09:54 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 cze 2013, o 22:00
Posty: 1098
tarantulaw2 napisał(a):
Gdyby wszystkie planowane linie wypaliły - to tak, będzie można nazwać tą SKA dobrą.
Bez wspólnej taryfy biletowej, można nazwać ją najwyżej beznadziejną.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 gru 2015, o 10:37 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 18 wrz 2011, o 21:34
Posty: 1169
CzynDobro4Fun napisał(a):
tarantulaw2 napisał(a):
Gdyby wszystkie planowane linie wypaliły - to tak, będzie można nazwać tą SKA dobrą.
Bez wspólnej taryfy biletowej, można nazwać ją najwyżej beznadziejną.

Bez wspólnej taryfy biletowej żadna SKA nie ma najmniejszego sensu. Nie każdy mieszka czy pracuje w pobliżu linii kolejowej, dlatego żeby SKA miała rację bytu, musi być możliwość podjazdu komunikacją miejską na podstawie jednego biletu, przynajmniej na takim poziomie jak funkcjonuje to w aglomeracji wrocławskiej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 gru 2015, o 16:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6423
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Całkowicie zgadzam się z CzyńDobro4Fun i Adamsem. Pełna, realna integracja taborowa (jak w Warszawie, Berlinie czy Paryżu) to podstawa... Istotne są także częstotliwości... O ile linia Wieliczka-Balice nie wygląda źle (aczkolwiek i tak miło by było gdyby pociągi kursowały np. co 20 minut a nie co pół godziny), o tyle linia Kraków-Miechów to jakaś kpina... Raz na ruski rok i nawet nie w takcie...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 gru 2015, o 21:28 
Offline
Moderator fb pkk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 21:15
Posty: 2587
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Tyle, że trzeba brać pod uwagę, że SKA na Miechów musi dzielić tory na długim odcinku ze wszystkim co jedzie z KRK na północ - TLKi, Intercity, a trochę tego jest, może po prostu nie dało się ułożyć taktu ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 gru 2015, o 21:42 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2013, o 10:37
Posty: 1063
No bo nie dało się :)
Co do integracji taryfowej, to jakoś jej w Dortmundzie nie widziałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 gru 2015, o 10:36 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6423
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Ja wiem, że się nie dało sensownie tego poukładać na linii do Miechowa... Problem w tym, że to, co jest, przeczy idei SKA... Idea SKA to w miarę częste oraz przede wszystkim regularne kursy... W Paryżu tak linie kolei aglomeracyjnej, jak i pociągów podmiejskich jeżdżą wszystkie w regularnym takcie... Drugą ideą SKA jest właśnie integracja taryfowa... A w Krakowie i jedno i drugie kuleje i, co najgorsze, nawet nie ma planów, by to poprawić... Robi się wielki buzz wokół kolejnych zintegrowanych nośników biletów, a zapomina się, że zintegrowana powinna być taryfa a nie nośnik...

Najbardziej boli fakt, że nawet w Polsce w niektórych miejscach się daje zrobić coś sensownego – wystarczy popatrzeć na Warszawę czy na Wrocław... Czy to z biletem abonamentowym czy to z biletem dziennym regularnej komunikacji miejskiej możecie jeździć sobie autobusem, tramwajem i koleją (plus – w wypadku Warszawy – metrem)... A w Krakowie? Jak zwykle – nie da się...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 148 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL