Małopolski Oddział Przewozów Regionalnych

Moderator: Moderatorzy

omega
Dyspozytor
Posty: 537
Rejestracja: 28 gru 2015, o 11:22

Rozdysponowanie taboru MZPR

#31 Post autor: omega » 17 sty 2016, o 17:22

Lw25 pisze:Zaraz, wszystkie EN63A MZPRu chyba nie jeżdżą do Tarnowa? To gdzie ten tabor jeździ?
Nie no, wszystkie to raczej nie jeżdżą. Na pewno jeżdżą też do Tarnowa jednostki, bo wielokrotnie je widuje. Na pewno przynajmniej jeden jeździł jeszcze kilka miesięcy temu między Tarnowem, a Krynicą. Nie zapuszczam się w tamtych rejonach i nie mam możliwości obserwacji taboru, ale codziennie praktycznie na płaszowskim dworcu, czy bocznicy "wygrzewa" się kilka Impulsów EN63. A co tam... Niech jednostki dotrą do końca, a Impulsy mogą stać i gnić. :hihi:

Awatar użytkownika
tarantulaw2
Dyrektor
Posty: 1078
Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37

Rozdysponowanie taboru MZPR

#32 Post autor: tarantulaw2 » 17 sty 2016, o 17:28

Jakiś czas temu też jeździł Impuls na relacji Krynica - Kraków, ale już ostatnio widziałem ED72.

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 10:29

Rozdysponowanie taboru MZPR

#33 Post autor: rogow153 » 17 sty 2016, o 17:31

tarantulaw2 pisze:Jakiś czas temu też jeździł Impuls na relacji Krynica - Kraków, ale już ostatnio widziałem ED72.
ED72, jeśli już, to pojawiały się na popołudniowej "Radziejowej", bo na "Jaworzynę", czyli poranny kurs z Krakowa, podstawiają zazwyczaj trupiszcza, w tym czasami również i ortopedę.

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Rozdysponowanie taboru MZPR

#34 Post autor: Adams » 17 sty 2016, o 17:35

omega pisze:Skoro ED72-005, która regularnie kursuje na obiegu do Rybnika czeka rewizja, to z pewnością na jej czas na ten obieg powróci starsza wersja tych wspaniałych pociągów.
ED72A-005 powrócił na regio "Karolinka" w ubiegły wtorek, po 2 tygodniowej przerwie (nawet myślałem że już poszedł na rewizję). W tym czasie na tym regio kursował EN71-007, który jest w standardzie identycznym, co klasyczna jednostka ED72.
omega pisze:W krzaki jej raczej nie odstawią, ponieważ jest ona w bardzo dobrym stanie i z tego co wiem nie ma z nią żadnych problemów
Wiesz, znając gospodarność PRów, wszystko zdarzyć się może.
omega pisze:W przypadku ED72 do Krzeszowic byłbym jednak ostrożny, bo może być tak (i na kilku obiegach na pewno jest), że stosowane są łączenia- tak jak to bywa w Komunikacji Miejskiej. I sam kiedyś byłem świadkiem jak skład, który przyjechał z Oświęcimia po kilkudziesięciu minutach odjechał do Nowego Sącza.
Problem w tym, że obiegi krzeszowickie są stałe, a poza szczytem jadą na odpoczynek do Płaszowa. Jak na ironię, jest jeden obieg relacji Rzeszów - Krzeszowice, na którym jeżdżą jednostki z szarymi, niewygodnymi siedzeniami lub spoty.
omega pisze:Bardzo prawdopodobne, że na obiegi do Katowic nie wysyłają już Impulsów, bo ostatnio więcej wolnych wozów można zaobserwować w Płaszowie, a fakt faktem widziałem kilka razy jednostkę do Katowic (z małopolskiego zakładu).
W ubiegłorocznym rozkładzie małopolskie Impulsy jeździły na dwóch obiegach do Katowic, po 13 grudnia już tylko na jednym, a od piątku nawet na tym jednym jeździ spot, więc wygląda na to że małopolskie Impulsy zupełnie zniknęły z linii katowickiej. Przed wejściem w życie nowego rozkładu jazdy, rozmawiałem ze znajomą kierowniczką z PRów i założenie miało być takie, że wszystkie obiegi w kierunku Katowic (łącznie z "Karolinką" do Rybnika), miały być obsługiwane Impulsami, a ED72A miał obsługiwać "Orlika" do Częstochowy. W rezultacie stało się tak, że nie dość że nic nie dodali, to jeszcze zabrali Impulsy z dwóch obiegów katowickich, a "Orlik" który do tej pory był obsługiwany klasycznym ED72, obecnie jest obsługiwany klasycznym... EN71.
omega pisze:...obecnie w większych ilościach kursują do Tarnowa. Czy jest to zgodne z przepisami i umową? Piernik wie. :nerd:
Nie za bardzo jest zgodne, gdyż umowa mówi:
Projekt zakłada, że nowe pociągi będą obsługiwały połączenia międzywojewódzkie. To znaczy, że żaden z nich nie może kursować tylko i wyłącznie w granicach jednego regionu.
Zakupione pociągi będą kursowały na sześciu relacjach: Katowice-Kraków, Rybnik-Katowice-Kraków, Kraków-Tarnów-Rzeszów, Ostrowiec Świętokrzyski-Kielce-Tunel-Kraków, Kielce-Częstochowa oraz Kielce-Włoszczowa-Katowice.

dominik
Moderator
Posty: 162
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 14:27

Rozdysponowanie taboru MZPR

#35 Post autor: dominik » 17 sty 2016, o 19:35

Świętokrzyskie tylko się z tej umowy wywiązuje. Wczoraj byłem w Kielcach i widziałem Impulsy na tych trasach. W przeciwieństwie do Małopolski mają bardzo przemyślane obiegi. Przykład: 14:26 przyjechał z Skarżyska a następnie odjechał 14:50 do Ostrowca Świętokrzyskiego. U nas to jest nierealne - małopolski EN63A obsługuje 1 pare pociągów i większość czasu stoi na bocznicy.
Adams pisze: Wkrótce wyjdzie także rewizja ED72A-005. Mam nadziej że pojedzie na nią bezzwłocznie, a nie zostanie odstawiona w krzaki w oczekiwaniu na "lepsze czasy".
Na pewno tak. ED72A-004 już jest robiony również w Idzikowicach.

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Rozdysponowanie taboru MZPR

#36 Post autor: Adams » 17 sty 2016, o 19:46

dominik07317 pisze:Świętokrzyskie tylko się z tej umowy wywiązuje.
Co do śląskich też nie mam zastrzeżeń, bo obsługują Kraków - Katowice i chyba jeden z obiegów Katowice - Kielce. Co prawda w dni powszednie jeden z nich jeździ z Katowic do Zawiercia i nazad, ale to tylko dlatego żeby nie stać bezczynnie na bocznicy między kursami do Krakowa. Jednak dwa śląskie Impulsy nocują na Płaszowie, po to żeby zrobić dwa poranne regio - o 5:07 i 7:37 z Głównego. Szkoda że nie ułożono rozkładu tak, żeby jeden z nich mógł obsłużyć "Karolinkę", przenocować w Rybniku, wrócić do Krakowa, a następnie do jako Regio do Katowic. Wystarczyłoby skrócić "Karolinkę" do Głównego, a odjazd pociągu o 7:37 przesunąć o pół godziny i mielibyśmy o jeden Impulsowy obieg więcej, a przy okazji zmniejszyła by się dziura rozkładowa między połączeniami do Katowic ;)

omega
Dyspozytor
Posty: 537
Rejestracja: 28 gru 2015, o 11:22

Rozdysponowanie taboru MZPR

#37 Post autor: omega » 17 sty 2016, o 21:08

Rzeczywiście były pojedyncze dni, gdy do Krynicy wysyłano małopolskie Impulsy. Wysyłano je zdaje się na "Jaworzynę" (na którejś kolejowej stronie było zdjęcie). Nie wiem dlaczego zrezygnowano z tego pomysłu, ale moim zdaniem nie było to mądre posunięcie, bo skoro możliwości taborowe są (a są na pewno) to powinno wysyłać się jak najlepszy tabor, żeby jeszcze bardziej zachęcić pasażerów do korzystania z połączeń kolejowych. Po drodze do Krynicy jest jeszcze przecież Tarnów, Nowy Sącz, Muszyna- miejscowości atrakcyjne turystycznie i sam osobiście (po konsultacjach z jednym forumowiczem) z wielką przyjemnością wybrałbym się w tamte piękne rejony. Nie ukrywam, że podróż (nawet w jedną stronę) starym szrotem z plastikowymi siedzeniami byłaby dużą uciążliwością. Zresztą kolega miał takiego pecha, że trafił podczas swojej wycieczki na "ortopedę". Powiem szczerze, że nie byłem dawno na krakowskim dworcu w godzinie odjazdu "Karolinki", więc nie wiem co tam kursowało. Ale skoro zmodernizowanej Edytki nie było przez dłuższy czas to może właśnie było to spowodowane przeglądam. W każdym razie jednostkę EN71-007 znam i niestety nie zgodzę się z tym, że jest ona podobna do ED72. Jest to "salon", ale bardziej podobny do np.EN57-1947. W sumie racja... Znając MZPR to nawet najnowsze pociągi są w stanie odstawić gdzieś na boczny tor, by sobie odpoczywały, zamiast służyć pasażem. Do niedawna jeszcze tak właśnie było ze słynną jednostką EN61 (Pociągiem Papieskim), który stał i gnił na suskiej bocznicy. Ten obieg Rzeszów- Krzeszowice jest chyba obsługiwany przez podkarpacki zakład, gdyż kiedyś widziałem taką właśnie jednostkę (z takimi siedzeniami) i był to pojazd z Podkarpacia. W każdym razie znam doskonale ten rodzaj siedzeń i proszę mi wierzyć, że nie są najgorsze w porównaniu do plastików chociażby. Ciekawe dlaczego postanowili wycofać się z pierwotnych założeń? Trochę szkoda, że z linii katowickiej zniknęły Impulsy z naszego województwa, bo widziałem i dalej zresztą widzę duży potencjał tej linii, a jak wiadomo tabor też robi swoje; zwłaszcza przy dużej konkurencji drogowej. Może osoba odpowiedzialna za rozdysponowanie taboru w Małopolskim Zakładzie nie rozumie definicji połączenia międzywojewódzkie. Postaram się tym tygodniu wyjaśnić kwestię taboru i dowiedzieć się, czy planowane są w najbliższym czasie jakieś "niespodzianki taborowe". Wielka szkoda, że tak wiele decyzji (zwłaszcza na kolei) jest nieprzemyślanych. Kto na tym traci? Oczywiście, że pasażerowie... ^^"

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Rozdysponowanie taboru MZPR

#38 Post autor: Adams » 17 sty 2016, o 21:42

omega pisze:Powiem szczerze, że nie byłem dawno na krakowskim dworcu w godzinie odjazdu "Karolinki", więc nie wiem co tam kursowało.
Ja natomiast "Karolinką" jeżdżę codziennie i jestem na bieżąco z tym co tam jeździ, podobnie mam z "Orlikiem" którym wracam. Tak jak wspomniałem wcześniej przez dwa tygodnie, jeździł EN71-007, jednak od wtorku lub środy (dokładnie nie pamiętam) wrócił ED72A.
omega pisze: W każdym razie jednostkę EN71-007 znam i niestety nie zgodzę się z tym, że jest ona podobna do ED72. Jest to "salon", ale bardziej podobny do np.EN57-1947.
Jednak komfort w jednej i drugiej jest podobny. Wygodne siedzenia, oraz ex jedynka w jednym członie z fotelami, więc nie wiem gdzie Ty widzisz różnicę.
omega pisze: Ten obieg Rzeszów- Krzeszowice jest chyba obsługiwany przez podkarpacki zakład, gdyż kiedyś widziałem taką właśnie jednostkę (z takimi siedzeniami) i był to pojazd z Podkarpacia.
Ten obieg jest obsługiwany przez MZPR. Wszystkie albo prawie wszystkie obiegi podkarpackie jeżdżą na Impulsach.
omega pisze:Trochę szkoda, że z linii katowickiej zniknęły Impulsy z naszego województwa, bo widziałem i dalej zresztą widzę duży potencjał tej linii, a jak wiadomo tabor też robi swoje; zwłaszcza przy dużej konkurencji drogowej. Może osoba odpowiedzialna za rozdysponowanie taboru w Małopolskim Zakładzie nie rozumie definicji połączenia międzywojewódzkie
Przykre, ale potencjał na linii katowickiej jest tylko między Krakowem a Krzeszowicami, dalej pociągi wożą powietrze. W piątek wracając "Orlikiem" za Trzebinią przeszedłem się po składzie i się okazało że jestem jedynym pasażerem w tym pociągu, mimo że wsiadając na Głównym ciężko było o miejsce siedzące. Największy potok pasażerski generują Zabierzów, Rudawa, Krzeszowice i Wola Filipowska. Oczywiście także Bussunes Park, ale to w godzinach tzw. przeciw potoku do godzin w których ja jeżdżę.

omega
Dyspozytor
Posty: 537
Rejestracja: 28 gru 2015, o 11:22

Rozdysponowanie taboru MZPR

#39 Post autor: omega » 17 sty 2016, o 22:01

Nie no w porządku - rozumiem to, że jeździsz codziennie. Wiesz więc bardzo dobrze co tam jeździ. W sumie dobrze, że wróciła Edytka na ten rybnicki obieg "Karolinki". Ja osobiście nie miałem okazji do tej pory nią jechać, ale kiedyś właśnie przed odjazdem do Rybnika obejrzałem ją w środku i powiem szczerze, że zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Nie trzeba się tam m.in.męczyć z otwieraniem drzwi, bo wszystko jest automatyczne. Jeśli chodzi o różnice pomiędzy standardowymi Edytkami, a jednostką EN71-007 to bardziej rozchodzi się tutaj o kwestie techniczne, teoretycznie niewidoczne dla przeciętnego pasażera. Pomijam tu drobne różnice wnętrza; brak zasłon i nieco inny układ siedzeń. Ex jedynkę, jednak z nieco innymi fotelami masz nawet w jednym "ortopedzie" (EN57-1772). Z przyczyn oczywistych jest bardzo chętnie wybierana przez pasażerów. :hihi: Napisałem chyba w przypadku tego jednego obiegu z Rzeszowa do Krzeszowic, więc nie wiem co tam jeździ. W każdym razie jakiś miesiąc temu (jeszcze przed zmianą rozkładu zdaje się) do Rzeszowa jechała z Płaszowa podkarpacka jednostka (raz, że tak była podpisana z boku, a dwa zupełnie nieznajomy numer pojazdu). Choć zgodzę się z Tobą, że prawie wszystkie podkarpackie obiegi jeżdżą na Impulsach (a właśnie, zaraz po wprowadzeniu nowego rozkładu widziałem w Płaszowie naszego Impulsa jak czekał na odjazd w kierunku Głównego, a wcześniej przyjechał z Rzeszowa). Tak więc możliwe, że jeden właśnie tam kursuje. Na mało której trasie pociągi jeżdżą zapełnione w całej relacji. Ale szkoda, że jest tak jak piszesz- ja w tamte rejony "zapuszczałem się" najdalej do Trzebini i w tamtym roku wracając popołudniu z Oświęcimia widziałem niemalże pełny pociąg do Katowic, tak więc myślałem, że to norma.

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 10:29

Rozdysponowanie taboru MZPR

#40 Post autor: rogow153 » 18 sty 2016, o 10:59

omega pisze:W każdym razie jednostkę EN71-007 znam i niestety nie zgodzę się z tym, że jest ona podobna do ED72. Jest to "salon", ale bardziej podobny do np.EN57-1947.
A według mnie ta jednostka jest właśnie zrobiona bardzo na Edytkową modłę: raz, że posiada wersalkowaty materiał siedzeń wraz z podłokietnikami, a dwa, że pierwsza klasa wygląda wypisz wymaluj jak w ED72, tzn. zajmuje CAŁY człon ( a nie - jak przywołanej przez ciebie w EN57-1772 - zaledwie pół) i charakteryzuje się identycznymi fotelami jak w ED - zaś te z eksjedynek w EN57 to jednak inne, trochę prymitywniejsze wykonanie.

Uaktualniłem autora cytatu. Zacytowałeś Omegę, a wpisałeś mnie - ml Adams

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Rozdysponowanie taboru MZPR

#41 Post autor: yosujiro » 18 sty 2016, o 11:06

Zgodzę się z przedmówcami. Do EN57 ta jednostka jest podobna tylko z zewnątrz. Wewnątrz to kopia ED72.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Rozdysponowanie taboru MZPR

#42 Post autor: Lw25 » 18 sty 2016, o 12:23

yosujiro pisze:Zgodzę się z przedmówcami. Do EN57 ta jednostka jest podobna tylko z zewnątrz. Wewnątrz to kopia ED72.
Tak jakby wnętrze i czoło (no prawie, bo są EN57-19XX), to nie były najważniejsze różnice między EN71 i ED72... To i to jest kibel do szybkiego zastąpienia Kaktusem, Impulsem, [pobożne życzenia] Twindexxem, Sundeckiem, Kissem.[/pobożne życzenia]
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 10:29

Rozdysponowanie taboru MZPR

#43 Post autor: rogow153 » 18 sty 2016, o 13:05

Lw25 pisze: To i to jest kibel do szybkiego zastąpienia Kaktusem, Impulsem, [pobożne życzenia] Twindexxem, Sundeckiem, Kissem.
Tu się nie zgodzę. Oczywiście, że jest sporo kibli, które należałoby zastąpić, choćby tymi pojazdami, które wymieniasz, ale... zdecydowanie sprzeciwiam się wrzucaniu ED72 do tego samego worka. Pojazdy te mają bowiem bardzo wygodne wyposażenie, a ponadto - w przeciwieństwie do najnowszych modeli - pozostawiono w nich tradycyjne (ale solidne!) otwieranie okien, co bardzo sobie cenię podczas podróży. Dlatego te EZT-y są dla mnie na szczycie hierarchii pod względem komfortu podróżowania w obszarze regionalnym.

Awatar użytkownika
tarantulaw2
Dyrektor
Posty: 1078
Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37

Rozdysponowanie taboru MZPR

#44 Post autor: tarantulaw2 » 18 sty 2016, o 13:09

Podróżowanie ED72 wygodniejsze od Impulsa czy nawet już Acatusa Plus? Ty tak serio?

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 10:29

Rozdysponowanie taboru MZPR

#45 Post autor: rogow153 » 18 sty 2016, o 13:13

tarantulaw2 pisze:Podróżowanie ED72 wygodniejsze od Impulsa czy nawet już Acatusa Plus? Ty tak serio?
Tak, serio. :) Impulsy czy acatusy uważam za wygodne, ale wolę podróżować ED72 - wyżej wszystko uzasadniłem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Kolej w Małopolsce”