Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 13 gru 2019, o 09:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 gru 2015, o 18:48 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lis 2012, o 19:03
Posty: 1312
A co znaczyć ma ważne bilety na odcinku? W takim razie zakupując bilet "na I strefę - 2 godziny" będzie ważny na odcinkach KMK od północy do północy dnia ważności biletu aglomeracyjnego, nawet tego najtańszego?

_________________
:flower: nestBANK - darmowe konto z najlepszym procentem zysku! Bez opłat za konto, kartę, bankomaty, przelewy, do tego oszczędności sięgające 4%. Bezwarunkowo. Niezmiennie od lat. Dlatego polecam!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 gru 2015, o 19:37 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 28 gru 2015, o 11:22
Posty: 537
flosan napisał(a):
A co znaczyć ma ważne bilety na odcinku? W takim razie zakupując bilet "na I strefę - 2 godziny" będzie ważny na odcinkach KMK od północy do północy dnia ważności biletu aglomeracyjnego, nawet tego najtańszego?

Nie. Będzie ważny tyle ile obowiązuje bilet w pociągu, tzn. jeśli kupisz bilet na I-strefę (np.w Skawinie) to możesz na tym bilecie dojechać do Płaszowa, a stamtąd kontynuować podróż np.linią 50 do Dworca, czy 9 do Mogilskiego. Możesz zrobić sobie przerwę w podróży, warunkiem jest jednak to byś zakończył podróż najpóźniej po 120 minutach od momentu wydania biletu w pociągu. Warto jednak zwrócić uwagę, że to działa tylko na danych odcinkach, choć wspólny (kolej+ KM itd.) powinien funkcjonować u nas od dawna (nie tylko 70-minutowy i nie tylko w Kolejach Małopolskich).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 sty 2016, o 11:23 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7200
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kpin z idei integracji taryfowej ciąg dalszy? Krakowskie pomysły w tej kwestii zawstydziłyby nawet Bareję...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 sty 2016, o 14:35 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 28 gru 2015, o 11:22
Posty: 537
Locutus napisał(a):
Kpin z idei integracji taryfowej ciąg dalszy? Krakowskie pomysły w tej kwestii zawstydziłyby nawet Bareję...

Pozdrawiam!
LOKI

Nie chodzi o kpiny. Głównym celem jest przede wszystkim zminimalizowanie uciążliwości powstałych w wyniku budowy łącznicy kolejowej Zabłocie- Krzemionki i związanym z tym skróceniem wielu pociągów przyjeżdżających i odjeżdżających głównie z/do Bielska Białej, Wadowic, Zakopanego, Suchej Beskidzkiej, czy Oświęcimia. Czasami skomunikowań w Płaszowie nie ma, albo na najbliższy pociąg trzeba czekać nawet 30 minut, a teraz taki pasażer pociągu, który kończy bieg w Płaszowie będzie mógł na podstawie kolejowego biletu zupełnie nieodpłatnie przejechać sobie np.do Dworca. Co jeszcze lepsze zawsze będzie mógł wysiąść wcześniej, co wiąże się już nie tylko z oszczędnościami finansowymi, ale też czasowymi. Korzystając z okazji życzę wszystkim forumowiczom Szczęścia w Nowym Roku.
Oby był lepszy od poprzedniego. :thumbup:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2016, o 20:23 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 28 gru 2015, o 11:22
Posty: 537
Jak informuje organizator transportu Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu na swojej oficjalnej stronie internetowej od lutego b.r. w pojazdach KM na odcinku: Dworzec Płaszów (Dworcowa) - Dworzec Główny będą również honorowane bilety ważne w pociągach "Kolei Małopolskich". Dobrze, że jest jakaś integracja taryfowa (choć to powinno być już od dawna), ale z drugiej strony mam wrażenie, że pasażerowie Kolei Małopolskich w ogóle nie tracą na budowie łącznicy, czego nie można powiedzieć o pasażerach przyjeżdżających/odjeżdżających od/do strony Skawiny, Kalwarii. ;D A to przecież ma na celu głównie złagodzenie uciążliwości wynikających z realizacji tej inwestycji. Więcej informacji w linku:
www.zikit.krakow.pl/ogolne/196703,1787, ... skiej.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2016, o 20:59 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2013, o 10:37
Posty: 1067
omega napisał(a):
Jak informuje organizator transportu Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu na swojej oficjalnej stronie internetowej od lutego b.r. w pojazdach KM na odcinku: Dworzec Płaszów (Dworcowa) - Dworzec Główny będą również honorowane bilety ważne w pociągach "Kolei Małopolskich". Dobrze, że jest jakaś integracja taryfowa (choć to powinno być już od dawna)


Jakaż to integracja, skoro bilety z PR-ów będą honorowane w 50-tce, a z KMŁ w 3-ce?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2016, o 21:08 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 18 wrz 2011, o 21:34
Posty: 1169
Ja także jestem zdania, że pasażerowie KMŁ nie odczują zamknięć między Płaszowem a Głównym. Z tego co wiem, już wkrótce między tymi stacjami mają kursować wyłącznie pociągi PKP IC i KMŁ. Wszystkie pociągi PRów od strony wschodniej będą kończyć w Płaszowie, a od strony zachodniej w Głównym. Już teraz PRy robią podsyły jednostek z Płaszowa na Główny i nazad obwodnicą towarową.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2016, o 21:50 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 28 gru 2015, o 11:22
Posty: 537
Więc tak na dobrą sprawę pasażerom "Kolei Małopolskich" w ogóle nie powinno się tego przyznawać, no ale nie będę podważał tutaj czyichś decyzji. Tak zdecydowano i tak będzie. Poza tym pasażerowie wojewódzkiego przewoźnika kolejowego mają już do dyspozycji bilet 70-minutowy obowiązujący zarówno w pociągach tej spółki, jak i w Komunikacji Miejskiej (i to w obu strefach biletowych). Zgodzę się z moim przedmówcą, że obecnie składy rozpoczynające bieg w Krakowie Głównym podsyłane są tamże obwodnicą towarową. Jest to jak wiadomo efekt mocno ograniczonej przepustowości pomiędzy Płaszowem, a Głównym i bardzo rzadko nadarza się okazja, by taki skład podesłać przez Zabłocie, co jest oczywiście tańszym i znacznie krótszym rozwiązaniem. Zresztą osobiście wolałem jak niektóre pociągi w kierunku Skawiny, czy Kalwarii rozpoczynały bieg w Płaszowie, bo przynajmniej jeździły punktualnie, a teraz niemal codziennie każdy pociąg w tamtym kierunku ma jakieś opóźnienie (zwłaszcza w godzinach szczytowych).
@tarantulaw2
A któż Ci takich głupot naopowiadał? :hihi:
Jeszcze dzisiaj to konsultowałem i nie jest prawdą, że pasażerowie PR będą mogli jeździć tylko 50. Mogą sobie jechać zarówno 3, jak i 24 chociażby, ale też 50, czy nawet 9. I to samo w przypadku pasażerów drugiego przewoźnika. Nikt nie ma prawa narzucać ludziom którędy mają jeździć (w granicach przyzwoitości oczywiście, tzn.z Płaszowa do Dworca Głównego dopuszczonymi trasami, a nie gdzieś przez Aleje, czy środek Huty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2016, o 21:56 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2013, o 10:37
Posty: 1067
omega napisał(a):
A któż Ci takich głupot naopowiadał?
Jeszcze dzisiaj to konsultowałem i nie jest prawdą, że pasażerowie PR będą mogli jeździć tylko 50. Mogą sobie jechać zarówno 3, jak i 24 chociażby, ale też 50, czy nawet 9. I to samo w przypadku pasażerów drugiego przewoźnika. Nikt nie ma prawa narzucać ludziom którędy mają jeździć (w granicach przyzwoitości oczywiście, tzn.z Płaszowa do Dworca Głównego dopuszczonymi trasami, a nie gdzieś przez Aleje, czy środek Huty.


A dobra, przepraszam, zapomniałem że na biletach PR też można 3 jechać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2016, o 22:01 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 28 gru 2015, o 11:22
Posty: 537
tarantulaw2 napisał(a):
omega napisał(a):
A któż Ci takich głupot naopowiadał?
Jeszcze dzisiaj to konsultowałem i nie jest prawdą, że pasażerowie PR będą mogli jeździć tylko 50. Mogą sobie jechać zarówno 3, jak i 24 chociażby, ale też 50, czy nawet 9. I to samo w przypadku pasażerów drugiego przewoźnika. Nikt nie ma prawa narzucać ludziom którędy mają jeździć (w granicach przyzwoitości oczywiście, tzn.z Płaszowa do Dworca Głównego dopuszczonymi trasami, a nie gdzieś przez Aleje, czy środek Huty.


A dobra, przepraszam, zapomniałem że na biletach PR też można 3 jechać.

Nie no, nic się nie stało przecież. Miałeś prawo zapomnieć, zwłaszcza, że każdemu się to zdarza. Nie ma co jednak robić niepotrzebnego zamieszania. Powiem szczerze, że o honorowaniu biletów ważnych w pociągach Kolejach Małopolskich dowiedziałem się dopiero dzisiaj wieczorem, więc jeszcze nie konsultowałem nic, ale nie widzę takiej potrzeby, bo skoro informację podano w tym samym komunikacie to z pewnością obowiązywały tam będą dokładnie te same zasady. Pozdrawiam! ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2016, o 13:18 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 18 wrz 2011, o 21:34
Posty: 1169
Z racji tego że na co dzień dojeżdżam do pracy w Krakowie pociągiem, poddaję obserwacji rozdysponowanie taboru przez Przewozy Regionalne. Według mnie, osoba za to odpowiedzialna robi to bezmyślnie. Na krótkie odcinki wysyła się lepszy tabor, niż na trasy gdzie czas przejazdu całego odcinka wynosi czasem kilka godzin. Takim sposobem na pociągach w rel. Kraków - Krzeszowice kursują jednostki ED72, a do Nowego Sącza, Krynicy, czy Zakopanego największy szrot (niekiedy plastik).
Kolejną sprawą jest wykorzystanie nowego taboru z tzw. Południowej Grupy Zakupowej niezgodne z przeznaczeniem. Zgodnie z umową (szczegółyTutaj) Impulsy PGZ miały kursować wyłącznie na połączeniach "stykowych", a tym czasem jak w najlepsze jeżdżą sobie na liniach wewnętrznych, głównie Kraków - Tarnów, natomiast do Katowic już dwa obiegi, które w ubiegłorocznym rozkładzie jeździły na Impulsach, obecnie są zestawiane z EN57. Ciekawi mnie, czy UMWM (który jest właścicielem taboru) wydał zgodę na takie niezgodne wykorzystanie tego taboru, czy PRy robią to na własną rękę.
To na razie tyle z moich spostrzeżeń. Czekam na wyniki Waszych obserwacji, oraz komentarze w tej sprawie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2016, o 13:42 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 1 wrz 2015, o 13:27
Posty: 153
To ja dodam, że ED72-014 w końcu została skierowana do naprawy P4 w PR Idzikowice. W zeszłym roku żadna jednostka od nas nie przeszła żadnej rewizji.
Z tego co widziałem, do Kielc jest tylko jeden obieg obsługiwanymi małopolskimi EN63A.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2016, o 16:04 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 18 wrz 2011, o 21:34
Posty: 1169
dominik07317 napisał(a):
To ja dodam, że ED72-014 w końcu została skierowana do naprawy P4 w PR Idzikowice. W zeszłym roku żadna jednostka od nas nie przeszła żadnej rewizji.

Wkrótce wyjdzie także rewizja ED72A-005. Mam nadziej że pojedzie na nią bezzwłocznie, a nie zostanie odstawiona w krzaki w oczekiwaniu na "lepsze czasy"
dominik07317 napisał(a):
Z tego co widziałem, do Kielc jest tylko jeden obieg obsługiwanymi małopolskimi EN63A.

Ale pozostałe jeżdżą na świętokrzyskich, chociaż niedawno widziałem Ostrowiec na kiblu. Na linii do Katowic od piątku zniknęły już wszystkie małopolskie Impulsy, które zamieniono na kible. Impulsy jeżdżą tylko na obiegach śląskich.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2016, o 17:01 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 28 gru 2015, o 11:22
Posty: 537
Nie dawno w sieci natrafiłem na zdjęcie z ubiegłorocznych wakacji, które przedstawiało jednostkę EN57-1273 (bardzo niewygodną swoją drogą) oczekującą na naprawę rewizyjną w Suchej Beskidzkiej. Jako, że niemal codziennie podróżuje pociągami (głównie po zakopiance, czy bielszczance) śmiem stwierdzić, że jednostka ta do tej pory nie wróciła do ruchu. Być może więc już nie powróci do obsługi regularnych połączeń, bo z tego co słyszałem kiedyś sporo jednostek ma zostać zmodernizowanych (domyślam się więc, że chodzi o te starsze jednostki, bo przecież SPOT-y mają to już za sobą), a kilka całkowicie wycofanych z ruchu. Skoro ED72-005, która regularnie kursuje na obiegu do Rybnika czeka rewizja, to z pewnością na jej czas na ten obieg powróci starsza wersja tych wspaniałych pociągów. W krzaki jej raczej nie odstawią, ponieważ jest ona w bardzo dobrym stanie i z tego co wiem nie ma z nią żadnych problemów. A odnosząc się do tematu wątku również uważam, że obecne rozdysponowanie taboru jest niesprawiedliwe. W przypadku ED72 do Krzeszowic byłbym jednak ostrożny, bo może być tak (i na kilku obiegach na pewno jest), że stosowane są łączenia- tak jak to bywa w Komunikacji Miejskiej. I sam kiedyś byłem świadkiem jak skład, który przyjechał z Oświęcimia po kilkudziesięciu minutach odjechał do Nowego Sącza. Podobnie jest w przypadku Bielska chociażby. Pociąg przyjeżdżający z Bielska Białej do Płaszowa (15:19) odjeżdża zwykle o 16:15 z Głównego do Wadowic. Równie dobrze więc można by wydłużyć ten pociąg do Głównego, skoro i tak jedzie tam potem jako pociąg służbowy i wydaje mi się, że ma to szczęście, że nie musi jechać kolejową obwodnicą, ale do Głównego jedzie normalnie, tj. przez Zabłocie. Bardzo prawdopodobne, że na obiegi do Katowic nie wysyłają już Impulsów, bo ostatnio więcej wolnych wozów można zaobserwować w Płaszowie, a fakt faktem widziałem kilka razy jednostkę do Katowic (z małopolskiego zakładu). Pamiętam, że w wakacje wracałem małopolskim Impulsem, ale te z kolei obecnie w większych ilościach kursują do Tarnowa. Czy jest to zgodne z przepisami i umową? Piernik wie. :nerd: W każdym razie jeśli chodzi o zakopiankę, czy kryniczankę to uważam, że powinno kierować się tam "poczciwy" tabor, tzn.nie ochłapy pozostające bez zatrudnienia. Już nawet jednostka z siedzeniami z dermy jest w tych przypadkach "na wagę złota".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2016, o 17:16 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2997
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市
Zaraz, wszystkie EN63A MZPRu chyba nie jeżdżą do Tarnowa? To gdzie ten tabor jeździ?

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL