Małopolski Oddział Przewozów Regionalnych

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Małopolski Oddział Przewozów Regionalnych

#106 Post autor: Sgriffin » 24 maja 2016, o 17:48

Niech lepiej nie zabierają ulg na autobusy...
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Małopolski Oddział Przewozów Regionalnych

#107 Post autor: yosujiro » 4 lip 2018, o 11:48

A PR dalej wolą toczyć wojenkę z województwem kosztem pasażera. ED72 idą do modernizacji, ale żaden nie wróci do Małopolski :/ :evil:
Na tę chwilę nie planujemy przekazania ED72 do obsługi połączeń w województwie małopolskim – poinformował Dominik Lebda, rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych.
http://inforail.pl/zmodernizowane-ed72- ... 06366.html

Awatar użytkownika
Zenek
Dyspozytor
Posty: 560
Rejestracja: 31 gru 2015, o 21:07
Lokalizacja: Niepołomice

Małopolski Oddział Przewozów Regionalnych

#108 Post autor: Zenek » 4 lip 2018, o 19:10

Czy te modernizowane ED72 to małopolskie ED72?

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Małopolski Oddział Przewozów Regionalnych

#109 Post autor: yosujiro » 6 lip 2018, o 10:35

Zenek pisze:Czy te modernizowane ED72 to małopolskie ED72?
Tak, tu przykład: http://rail.phototrans.eu/15,4940,650.html

Z obecnie zmodernizowanych 6szt: 2 Opolskie, 1 Dolnośląskie, 3 Łódzkie. Prawdopodobnie zmodernizują wszystkie wozy, więc niewykluczone, że przy dotychczasowej polityce ostaniemy się tylko z EN71 i turboedytą 015...

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Małopolski Oddział Przewozów Regionalnych

#110 Post autor: Lw25 » 6 lip 2018, o 15:24

Swoją drogą, turboedytą za którą o ile wiem zapłacił Śląsk, ale nie zapisali, że ma u nich zostać.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Małopolski Oddział Przewozów Regionalnych

#111 Post autor: yosujiro » 6 lip 2018, o 15:49

Dokładnie tak i żeby Śląsk nie płakał obiecali, że będzie jeździł na połączeniach stykowych. No i było tak przez chwilę, a później to olali :D

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7982
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Małopolski Oddział Przewozów Regionalnych

#112 Post autor: Locutus » 30 sie 2019, o 19:15

http://m.inforail.pl/pesa-wygrywa-w-mal ... 17197.html

Cztery EZT dostarczy Pesa - i będą to Elfy 2 (co się stało, że nie Acatusy)?

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Małopolski Oddział Przewozów Regionalnych

#113 Post autor: Lw25 » 30 sie 2019, o 19:20

Elf 2 spełnia aktualne TSI. Nie można dostarczyć pojazdu bez tego obecnie.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
gagacek
Kierownik
Posty: 755
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

Małopolski Oddział Przewozów Regionalnych

#114 Post autor: gagacek » 30 sie 2019, o 19:43

Oby tylko kółka w nich nie leciały, jak w tych poprzednich. Były chociaż zapisy w SIWZ w tej sprawie? KMŁ przynajmniej latały z tym po sądach. Obawiam się, że PR-y raczej takie numery będą zamiatać pod dywan. A za ewentualną wymianę zapłaci kto? No przecie nie marszałek... :thumbdown:

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Małopolski Oddział Przewozów Regionalnych

#115 Post autor: Sgriffin » 30 sie 2019, o 21:57

Kiedy KMŁ latał po sądach z PESĄ? Pytam, bo co prawda zatrzymałem się w tematach kadr technicznych KMŁ na 2017 roku i był tam tylko jeden kumaty gośc wyciągnięty z KD, ale wiecznie blokowany przez Rycha i w końcu odszedł. Nie bardzo więc wiem kto się tym miał zajmować bo do 2017 nawet rewidenta taboru nie było.
BTW. Czy przewoźnik nie będący właścicielem taboru jest stroną? Co prawda ponosi on dodatkowe koszty ale refundowane przez rekompensatę więc roszczenia raczej po stronie UM.

Ja osobiście znam tylko jeden przypadek odszkodowania od PESA za wadliwe wykonanie ale było to drogą pozarządową i nie do publicznego przewoźnika (mimo sprawy którą była w UTK).
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
gagacek
Kierownik
Posty: 755
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

Małopolski Oddział Przewozów Regionalnych

#116 Post autor: gagacek » 31 sie 2019, o 16:48

Masz rację, złapałeś mnie. Oczywiście Urząd Marszałkowski OIDP. Tylko taki szczegół - z kontekstu mojej wypowiedzi jasno wynika że zapłaci marszałek, a więc można wyciągnąć prosty wniosek że Twój wpis jest zwykłym czepialstwem, czy też bliżej niezrozumiałą dla maluczkich złośliwością. To akurat mnie nie dziwi...
Sprawa odbywała się przed Twoim zatrzymaniem, cokolwiek to miało oznaczać, więć albo udajesz głupiego albo jesteś dyletantem. Trzecie wyjście - konfabulujesz.
A jak masz problem z pamięcią i "nie przypominasz sobie" historii z zasądzeniem, sprawdź przez google. Nawet chyba w wikipedii przy Acatus II była wzmianka.

btw. "był tam tylko jeden kumaty gośc wyciągnięty z KD, ale wiecznie blokowany przez Rycha i w końcu odszedł" - Przypominam, że pomijając tu operowanie debilizmami interpersonalnymi ta spółka skutecznie wypromowała przewozy kolejowe na terenie województwa, i trzeba mieć totalnie zryty berecik aby to podważać. No chyba, że Tobie aż tak zaimponowało zorganizowanie kibli Wieliczka - Kraków, czy też po latach równie rewelacyjne osiągnięcie na trasie Kraków - Skawina :D

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Małopolski Oddział Przewozów Regionalnych

#117 Post autor: Sgriffin » 31 sie 2019, o 19:57

To nie była złośliwość tylko zdziwienie. Po prostu wydawało mi się to nieprawdopodobne, biorąc pod uwagę kompetencje KMŁ. W każdym razie Google, rzeczywiście podpowiada:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 31130.html

Ja tak jak wspomniałem znałem tylko temat odszkodowań za wózki 37AN ;)

Na marginesie przewozy na terenie województwa to wykreował Departament Transportu pod kierownictwem Grzegorza Saponia (za co brawa, bo akurat w dziedzinie transportu drogowego pełna porażka). Bo przypominam, że to on:
- zamawia pociągi (de facto ustala kształt rozkładu),
- ustala taryfę przewozową,
- dostarcza tabor.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
gagacek
Kierownik
Posty: 755
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

Małopolski Oddział Przewozów Regionalnych

#118 Post autor: gagacek » 1 wrz 2019, o 12:25

Skończ człowieku bredzić i pomawiać. Nie zdziwiony, tylko zobaczyłeś okazję do uskutecznienia swoich starych nawyków. Szlag by Cię trafił, gdybyś sobie nie ulżył. Milczeniem pominę powód takiego zachowania.
Przez ładnych parę miesięcy spamowałeś ile tylko wlezie gdy tylko w sieci pojawiał się temat KMŁ, gdzie ~3/4 tego co pisałeś to zwykłe głupoty.
I jakimś dziwnym trafem ominąłeś powyżej temat super udanych przewozów wykonywanych przez PR. Dopiero powołana spółka KMŁ potrafiła nie tylko doprowadzić je do przyzwoitych standardów, ale też udowodnić, że taki typ przewozów ma duży potencjał. Jakim takim "dziwnym trafem" uszło to Twojej uwadze.

Mając to na uwadze na drugi raz pomyśl zanim coś napiszesz. Nikt nie ma ochoty przeżywać Twoich dziwnej maści problemów.

"Ja tak jak wspomniałem znałem tylko temat odszkodowań za wózki 37AN" - i dziwnym trafem nie znałeś z tego okresu tematu odszkodowania za ponadnormatywne zużycie kół w EN77, tak? Przepraszam, ale tylko idiota by to uwierzył. Czemu niby tym razem mają służyć te konfabulacje?

I aby nie było kolejnych niedomówień - z żadną z tych instytucji nic mnie nie łączy. Jestem tylko od czasu do czasu zwykłym pasażerem i z tej perspektywy mogę jednoznacznie stwierdzić, że na skutek istnienia tej wg. Ciebie bezsensownej i pełnej przekrętów spółki zacząłem być w pociągach PR przyzwoicie traktowany.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Małopolski Oddział Przewozów Regionalnych

#119 Post autor: Sgriffin » 1 wrz 2019, o 16:02

gagacek pisze:Skończ człowieku bredzić i pomawiać.
Pokaż mi, gdzie w poprzednich 2 postach napisałem nieprawdę i gdzie kogoś pomówiłem.
gagacek pisze:Przez ładnych parę miesięcy spamowałeś ile tylko wlezie gdy tylko w sieci pojawiał się temat KMŁ, gdzie ~3/4 tego co pisałeś to zwykłe głupoty.
Proszę wskaż mi gdzie napisałem nieprawdę? Jedynie raz się pomyliłem - napisałem, że na następny dzień będzie KKA na sądeczance, bo wieczorem dyspozytor wydzwaniał do przewoźników i szukał wolnego autobusu. Sytuację potem wyjaśniłem.
gagacek pisze:I jakimś dziwnym trafem ominąłeś powyżej temat super udanych przewozów wykonywanych przez PR.
A może to Ty dziwnym trafem ominąłeś moje wielokrotne wypowiedzi na temat PR? Tej spółki od 2015 nie powinno być w ogóle na rynku. Nie widzę znaczącej różnicy między KMŁ, a PR na linii lotniskowej. Co prawda średnia wieku obsługi spadła, ale nadal nie mówią po angielsku. Jest kwestia opłaty za wydanie biletu, która w KMŁ jest zawieszona, ale ZTCP to za czasów obsługi przez PR na linii lotniskowej też była (ja zawsze kupowałem w pociągu).
gagacek pisze:Dopiero powołana spółka KMŁ potrafiła nie tylko doprowadzić je do przyzwoitych standardów ale też udowodnić, że taki typ przewozów ma duży potencjał. Jakim takim "dziwnym trafem" uszło to Twojej uwadze.
Proszę wskaż te standardy. Jeździłem wielokrotnie przed 2012 i po 2015 (przy czym od końca 2016 roku już rzadziej) pociągiem na lotnisko i w kwestiach na które wpływ ma przewoźnik nie widzę znaczącej różnicy (poza wskazanymi powyżej).
gagacek pisze:"Ja tak jak wspomniałem znałem tylko temat odszkodowań za wózki 37AN" - i dziwnym trafem nie znałeś z tego okresu tematu odszkodowania za ponadnormatywne zużycie kół w EN77, tak? Tylko idiota by to uwierzył. Czemu niby tym razem mają służyć te konfabulacje?
Przykro mi, ale ani nie jestem kolejarzem, ani nie żyję jak co niektórzy wadami PESA 24h/dobę. Temat odszkodowań za 37AN znam z różnych rozmów o jakości PESA i to, że jakis samorząd rzeczywiście się tym zajął jest dla mnie na prawdę zaskoczeniem.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
gagacek
Kierownik
Posty: 755
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

Małopolski Oddział Przewozów Regionalnych

#120 Post autor: gagacek » 1 wrz 2019, o 16:46

Sgriffin pisze:Pokaż mi, gdzie w poprzednich 2 postach napisałem nieprawdę i gdzie kogoś pomówiłem.
Nie dwóch ostatnich, a pomawiasz spółkę.
Sgriffin pisze:Proszę wskaż mi gdzie napisałem nieprawdę?
Twojaj jazda na innym forum okraszona komentarzami.
Sgriffin pisze:Tej spółki od 2015 nie powinno być w ogóle na rynku. Nie widzę znaczącej różnicy między KMŁ, a PR na linii lotniskowej. Co prawda średnia wieku obsługi spadła, ale nadal nie mówią po angielsku. Jest kwestia opłaty za wydanie biletu, która w KMŁ jest zawieszona, ale ZTCP to za czasów obsługi przez PR na linii lotniskowej też była (ja zawsze kupowałem w pociągu).
Matko co za brednie. Dobrze pamiętam puste kible jadące do Wieliczki,
lata później podobny popis z zarżnięciem linii do Skawiny, jazda w takim złomie to było niesamowite przeżycie dla mojej małżonki. Do dzisiaj wspomina :lmao: Pamiętam też jak próbowali koncertowo zarżnąć kierunek na Miechów. Jednak konkurencja to bardzo zdrowa rzecz. Średnia wieku w kier. Balice - bzdura, w większości młodzi i bardzo mili ludzie.
"le nadal nie mówią po angielsku" - KONFABULACJE. Nie wiem czemu mają służyć te brednie???
Sgriffin pisze:Proszę wskaż te standardy.
wskazałem powyżej
Sgriffin pisze:i to, że jakis samorząd rzeczywiście się tym zajął jest dla mnie na prawdę zaskoczeniem.
No to po co wyskakujesz ni z gruchy ni z pietruchy?
A może zaskoczeniem dla Ciebie będzie, że właśnie zamówiliśmy cztery nowe i niekompatybilne z niczym składy w więc gwarantujące wysoką cenę eksploatacji, podczas gdy zostały w puli dostępne CZTERY Impulsy do zakupienia z opcji? Kto za tę niegospodarność zapłaci?

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Kolej w Małopolsce”