Małopolski Oddział Przewozów Regionalnych
Moderator: Moderatorzy
Rozdysponowanie taboru MZPR
Trzeba obserwować sytuacje. Być może to tylko jednorazowa sytuacja spowodowana awarią jednostki. Braki sprawnych EN57/71 też są zauważalne.
Przewozy Regionalne
Zauważyłem dzisiaj pewną ciekawostkę w przypadku pociągu "34501” kursującego od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem świąt na trasie Kraków Główny- Oświęcim przez Skawinę, Spytkowice, Zator. Mianowicie: pociag ten rozpoczyna bieg w Głównym o 03:33. Po przyjeździe do Płaszowa (03:39) stoi tam aż 26 minut, tj.do godziny 04:05. Trochę to dziwne moim zdaniem, bo w tym czasie nie przyjeżdża, ani nie odjeżdża stamtąd żaden pociąg, więc jakiekolwiek skomunikowanie też tutaj odpada. Dodam jeszcze, że żaden regionalny pociąg tam tyle nie stoi, a w wielu przypadkach postoje pośpiesznych pociągów są o wiele krótsze. Wie ktoś może co jest tego przyczyną? Nie ukrywam, że strasznie mnie to ciekawi. Do Skawiny mamy przecież dwutorowy odcinek, więc problemów z dzieleniem torowiska z innymi pociągami też nie ma; zresztą o tej godzinie jeszcze nic nie jedzie (od pon-pt).
Rozdysponowanie taboru MZPR
Możliwe, że awaria jednostki była przyczyną tego dość nietypowego zjawiska, a równie prawdopodobne jest to, że po prostu doszło (choćby z powyższej przyczyny) do podmiany w Suchej Beskidzkiej. Przyznam szczerze, że wiele razy spotykałem już "jelonka", albo zestaw 2xEN81 na zakopiance, ale tylko na popołudniowych kursach z Krakowa do Suchej Beskidzkiej, bądź w relacji odwrotnej. Poza zakopianką jeżdżą również na dwóch obiegach do Bielska i na jednym do Wadowic. Zdarzają się oczywiście wyjątki i na jednym z obiegów pojawia się od czasu do czasu Papieski (EN61), czy jednostki EN57.dominik07317 pisze:Trzeba obserwować sytuacje. Być może to tylko jednorazowa sytuacja spowodowana awarią jednostki. Braki sprawnych EN57/71 też są zauważalne.
Jeśli zaś chodzi o braki sprawnych jednostek to ja się z tym nie zgodzę, bo z tego co kiedyś wyliczyłem na stanie Małopolskiego Zakładu jest około 60 pociągów, a "jelonki" stanowią tylko niewielki odsetek całości taboru. Owszem, rozpoczęły się już kolejne modernizacje jednostek, ciągle trwają przeglądy i drobne naprawy, ale jest bardzo dużo sprawnego taboru, który spokojnie można wysyłać na nawet dalsze trasy. Swoją drogą- w ostatni weekend na "Janosiku" był małopolski (Impuls) - link do zdjęcia gdzieś powyżej. Myślałem, że dzisiaj też będzie, ale była jednostka EN71-019.
A wracając jeszcze do rozdysponowania pociągów i trasy do Tarnowa to zdaje się zostało tam tyle samo Impulsów ile było, ale są teraz na innych obiegach. Kiedyś na pewno przynajmniej jednego można była spotkać na kursie przed 16 z Krakowa Głównego do Tarnowa. Jakoś koło 20:50 jeździły przeważnie jednostki (zarówno starsze EN57, jak i zmodernizowane). Obecnie przed 16 jeżdżą jednostki, a od paru dni o 21:15 z Krakowa do Tarnowa jeździ Impuls EN63. Nie ma więc źle, bo w dalszym ciągu pasażerowie mają do dyspozycji te wygodne wozy. W dalszym ciągu są jednak rejony, gdzie mimo wcale nie małej frekwencji te pociągi nie kursują na co dzień (Zakopane, Krynica). A szkoda, bo przy długim czasie przejazdu mogłyby być naprawdę dużym plusem dla podróżnych.
-
- Inspektor
- Posty: 369
- Rejestracja: 12 paź 2013, o 20:14
- Lokalizacja: Kraków
Przewozy Regionalne
A może jest problem z odcinkiem Kraków Główny - Kraków Płaszów? Tam jest jednotor i brakuje wolnych slotów.
Przewozy Regionalne
Problem jest, ja się z Tobą jak najbardziej zgodzę. Wnioskuje to po tym, że nie ma praktycznie dnia, by pociąg z Głównego wyjechał punktualnie (zwłaszcza od poniedziałku do piątku). Czasami nie pomaga nawet fakt, że dużo pociągów (podsyłanych do/z Płaszowa) jest kierowanych przez kolejową obwodnicę. Zresztą o tak wczesnej godzinie ruch pociągów nie jest na tym odcinku duży, a nawet jeśliby był to po przyjeździe do Płaszowa pociąg ten mógłby odjeżdżać po maksymalnie 10 minutach. A jeśli to nie wchodzi w grę to już lepiej byłoby przesunąć ten odjazd powiedzmy nawet na 03:50. I wówczas zamiast 26 minut mielibyśmy tylko 9 minut postoju w Płaszowie.Maciek2207 pisze:A może jest problem z odcinkiem Kraków Główny - Kraków Płaszów? Tam jest jednotor i brakuje wolnych slotów.
- tarantulaw2
- Dyrektor
- Posty: 1078
- Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37
Przewozy Regionalne
Bo w takiej sytuacji, to powinno się wywalić wszystkie pociągi w kierunku Skawiny na Płaszów.
Przewozy Regionalne
Zgadzam się w zupełności, zwłaszcza, że dojazd z Głównego do Płaszowa, czy w kierunku przeciwnym nie jest żadnym problemem (mamy do wyboru inne pociągi regionalne, do tego "Koleje Małopolskie" i jeszcze Komunikację Miejską). I to wszystko zupełnie za darmo, tj.na podstawie ważnego biletu. Kiedyś sam Kierownik pociągu przyznał, że z tym wydłużeniem większości pociągów do/z Płaszowa (od nowego rozkładu) to same problemy są, bo pociągi jeżdżą opóźnione. Na szczęście słyszałem kiedyś, że wkrótce wszystkie pociągi jadące w kierunku Skawiny, czy Bieżanowa (pewnie z wyjątkiem wojewódzkiego przewoźnika) będą kończyły i rozpoczynały bieg w Płaszowie.tarantulaw2 pisze:Bo w takiej sytuacji, to powinno się wywalić wszystkie pociągi w kierunku Skawiny na Płaszów.
Przewozy Regionalne
Ciekawa oferta "Przewozów Regionalnych" z myślą o zakochanych z racji Walentynek:
Przewozy Regionalne przygotowały specjalną promocję „Kolej na Wielką Miłość w Mini Cenie". Dzięki niej w najbliższy weekend dwie osoby będą mogły podróżować w ramach jednego mini biletu turystycznego.
http://przewozyregionalne.pl/node/18838
Przewozy Regionalne przygotowały specjalną promocję „Kolej na Wielką Miłość w Mini Cenie". Dzięki niej w najbliższy weekend dwie osoby będą mogły podróżować w ramach jednego mini biletu turystycznego.
http://przewozyregionalne.pl/node/18838
Wypadki i zdarzenia kolejowe w Polsce
Pomiędzy Kętami Podlesie, a Kozami Zagrodą na pociąg relacji Kraków Główny- Bielsko Biała Główna spadło drzewo. Linia Kolejowa 117 jest zablokowana. Opóźnione są dwa pociągi: "34609” do Bielska i "43604” z Bielska do Krakowa. W zdarzeniu nie ucierpiał żaden z pasażerów (na pokładzie blisko 50 osób). Kurs obsługiwany przez Szynobusa EN81-007.
Wypadki i zdarzenia kolejowe w Polsce
To znak, że te szynobusy tam nie powinny jeździć tylko coś większego a EN81 są idealne na linie do Oświęcimia przez Zator
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Wypadki i zdarzenia kolejowe w Polsce
A także na linię Kraków-Rabka-Zakopane.scyzor663 pisze:EN81 są idealne na linie do Oświęcimia przez Zator
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Wypadki i zdarzenia kolejowe w Polsce
Racz nie wypisywać bzdur na temat kolei, nie pierwszy raz zresztą. Na odc. Kraków- Sucha są spore potoki pasażerskie. Kiedy zdarzało się, że z jakichś przyczyn w zastępstwie za jednostkę jechał EN81, to już z Płaszowa pociąg wyjeżdżał ze stojącymi pasażerami. Gdyby chodziło wyłącznie o odcinek Sucha - Zakopane, to owszem.Mistrzejowiczanin pisze:A także na linię Kraków-Rabka-Zakopane.scyzor663 pisze:EN81 są idealne na linie do Oświęcimia przez Zator
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Wypadki i zdarzenia kolejowe w Polsce
Tak i cały naród kolej wybiera. Oczywiście, do Krakowa z Suchej do pracy jeździ masa ludzi, lecz przeważnie wybierają oni szybsze, tańsze i zwyczajnie lepsze w tym przypadku busy. Koleją też jeździ trochę luda, lecz taka jest to ilość, że EN81 by spokojnie wystarczył. Ot, taka konkurencyjność kolei. Sam jakiś rok temu jechałem rano w dzień powszedni do Suchej i szturmu na pociąg nie było.rogow153 pisze:Racz nie wypisywać bzdur na temat kolei, nie pierwszy raz zresztą. Na odc. Kraków- Sucha są spore potoki pasażerskie. Kiedy zdarzało się, że z jakichś przyczyn w zastępstwie za jednostkę jechał EN81, to już z Płaszowa pociąg wyjeżdżał ze stojącymi pasażerami.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Wypadki i zdarzenia kolejowe w Polsce
Oczywiście, że EN81 są idealne na Suchą jeżeli byłaby tam normalna częstotliwość czyli minimum 2 razy na godzinę.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"