Małopolski Oddział Przewozów Regionalnych

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
tarantulaw2
Dyrektor
Posty: 1078
Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37

Rozdysponowanie taboru MZPR

#46 Post autor: tarantulaw2 » 18 sty 2016, o 13:22

@rogow153 - mieszkając w zachodniopomorskim bardzo dużo najeździłem się Impulsami (krakowskimi i śląskimi również jechałem), ED72 też czasem zdarzało mi się jechać. Ba! Raz zdarzyło mi się zrobić trasę Wysoka Kamieńska - Poznań Główny - Wysoka Kamieńska Impulsem (ok. 8h samej jazdy, ponad 550 km) - i uwierz mi, to najwygodniejszy EZT (niby przystosowany pod dalekobieżne trasy - ED78) jakim jechałem. ED72 to by mnie szlag trafił, głównie przez głośność jazdy.

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 10:29

Rozdysponowanie taboru MZPR

#47 Post autor: rogow153 » 18 sty 2016, o 13:38

tarantulaw2 pisze:@rogow153 - mieszkając w zachodniopomorskim bardzo dużo najeździłem się Impulsami (krakowskimi i śląskimi również jechałem), ED72 też czasem zdarzało mi się jechać. Ba! Raz zdarzyło mi się zrobić trasę Wysoka Kamieńska - Poznań Główny - Wysoka Kamieńska Impulsem (ok. 8h samej jazdy, ponad 550 km) - i uwierz mi, to najwygodniejszy EZT (niby przystosowany pod dalekobieżne trasy - ED78) jakim jechałem. ED72 to by mnie szlag trafił, głównie przez głośność jazdy.
Znów odsyłam Cię do mojego wczesniejszego postu - napisałem wyraźnie o preferencjach podróżowania w obszarze regionalnym, a Ty mi wyjeżdżasz z trasami ponad 500-kilometrowymi... Na tak dalekie trasy najrozsądniej jest wybrać usługi PKP IC.

omega
Dyspozytor
Posty: 537
Rejestracja: 28 gru 2015, o 11:22

Rozdysponowanie taboru MZPR

#48 Post autor: omega » 18 sty 2016, o 15:17

Zgodzę się z kolegą rogowem153. Jako, że jeszcze do nie dawna na zakopiance regularnie jeździły nowe Acatusy Plus (eksploatowane obecnie przez "Koleje Małopolskie") to najeździłem się nimi bardzo dużo. Trochę mniej może jechałem Edytkami (ED72). Muszę jednak przyznać, że na dłuższy dystans też wolałbym jednostkę. Jeśli chodzi o głośny stukot wewnątrz to wszystko zależy tak naprawdę od tego w którym przedziale usiądziesz (jeśli z dala od łączenia członów to jest spoko). Osobiście bardzo lubię starsze wersje jednostek (Edytki, czy tzw.salony). Nie mają wprawdzie tylu udogodnień co Impulsy, czy Acatusy (SIP, WiFi, czy gniazdka z prądem), ale mają inne zalety, jak choćby możliwość odsuwania okien, co dla mnie osobiście też jest zaletą (zwłaszcza na nowych, nieznanych mi wcześniej trasach). Też uważam, że na większe dystanse rozsądniej jest wybrać PKP IC (sam zresztą fakt, że jeżdżą głównie na dłuższych trasach). Wracając do jednostki EN71-007 to przyznaję Wam rację- obejrzałem ją dokładnie i jest bardzo podobna wewnątrz do ED72. Wiele jednostek EN57, jak choćby EN57-1772, czy EN57-1238 też posiada fotele, ale fakt faktem nie są one tak wygodne jak te w Edytkach; zdaje się, że nie można ich regulować, a odstępy między nimi też są na pewno znacznie mniejsze.

Awatar użytkownika
tarantulaw2
Dyrektor
Posty: 1078
Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37

\

#49 Post autor: tarantulaw2 » 18 sty 2016, o 20:57

rogow153 pisze:Znów odsyłam Cię do mojego wczesniejszego postu - napisałem wyraźnie o preferencjach podróżowania w obszarze regionalnym, a Ty mi wyjeżdżasz z trasami ponad 500-kilometrowymi... Na tak dalekie trasy najrozsądniej jest wybrać usługi PKP IC.
Na krótszych trasach również jeździłem - zdanie dalej te same :)
Natomiast sens postu trochę został zachwiany, bo mi go zwyczajnie ucięło - chodzi mi o to, że jechałem też całkiem niedawno w jednym dniu Flirtem 3 na dwóch podobnych długością trasach (Kraków - Łódź, Łódź - Katowice), i tu już nie było aż tak wygodnie jak w Impulsach. Trochę zszedłem z głównego tematu, wiem.

dominik
Moderator
Posty: 165
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 14:27

Rozdysponowanie taboru MZPR

#50 Post autor: dominik » 18 sty 2016, o 21:29

Ciekawostka: Impuls jechał jako Janosik do Zakopanego i z powrotem.
http://gmfk.pl/cpg144/displayimage.php?pid=75146

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Rozdysponowanie taboru MZPR

#51 Post autor: Lw25 » 18 sty 2016, o 23:17

http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/kolej/elektryczne-zespoly-trakcyjne/1067-ed72 pisze:W latach 1993 - 1996 wrocławską fabrykę opuściło w sumie 21 pojazdów serii ED72, przeznaczonych do obsługi ruchu dalekobieżnego. Czteroczłonowe ED72 stanowią rozwinięcie pociągów serii EN71. Dzięki temu można je łączyć w składy ze wszystkimi wyprodukowanymi wcześniej jednostkami. Pod względem konstrukcyjnym, różnią się od swoich poprzedników zaledwie kilkoma szczegółami: zabudową nowej kabiny maszynisty (identyczną jak w jednostkach EN57 z ostatniej serii), połówkowymi pantografami (w większości przypadków wymienionymi już na standardowe), smarowaniem obrzeży kół w skrajnych wózkach oraz wyłącznikiem szybkim zabezpieczającym obwód główny. Również wnętrze zyskało nieco inny wystrój, w którym dominują barwy różowo-kremowe. Najważniejszą zmianą było jednak utworzenie w wagonie "ra" przedziału klasy pierwszej. W miejsce starych siedzeń zamontowano trzy rzędy wygodnych foteli lotniczych. Standard w przedziałach klasy drugiej pozostał w zasadzie bez zmian. Jedynie siedzenia wyłożone są nowym, miękkim materiałem.
W kwesti zawartości kibla w kiblu...
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

dominik
Moderator
Posty: 165
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 14:27

Rozdysponowanie taboru MZPR

#52 Post autor: dominik » 20 sty 2016, o 01:25

1238 została odstawiona na początku roku, kolejne - 913 i 011 w lutym. Przed ŚDM może być ciekawa sytuacja. Wtedy zaczną kończyć się świadectwa spotów i będą musiały nas ratować inne zakłady.

Ktoś wie gdzie stoją EN81-001 oraz 002? W lecie były w Płaszowie, teraz Sucha albo są już w trakcie napraw w Bydgoszczy.

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 10:29

Rozdysponowanie taboru MZPR

#53 Post autor: rogow153 » 20 sty 2016, o 12:19

O co dokładnie chodzi z tymi jednostkami? Odstawiono je do rewizji, modernizacji czy kasacji?

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Rozdysponowanie taboru MZPR

#54 Post autor: Lw25 » 20 sty 2016, o 12:25

rogow153 pisze:O co dokładnie chodzi z tymi jednostkami? Odstawiono je do rewizji, modernizacji czy kasacji?
Pewnie do rewizji. PRy przeprowadzają mało P4.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

dominik
Moderator
Posty: 165
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 14:27

Rozdysponowanie taboru MZPR

#55 Post autor: dominik » 20 sty 2016, o 13:15

1238 na P4. 011 i 913 czeka P5 co oznacza, że na szlakach już ich nie zobaczymy.
Naprawy P4 wykonuje się co 5 lat lub 400 tys km. P5 co 30 lat od produkcji/ostatniej naprawy głównej.

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 10:29

Rozdysponowanie taboru MZPR

#56 Post autor: rogow153 » 20 sty 2016, o 13:47

Możecie wyjaśnić znaczenie tych symboli - P4, P5 i ewentualnie innych, jeśli takie są?

dominik
Moderator
Posty: 165
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 14:27

Rozdysponowanie taboru MZPR

#57 Post autor: dominik » 20 sty 2016, o 13:52

P5 - naprawa główna,
P4 - naprawa rewizyjna (400 tys km)
P3 - przegląd duży (200 tys km)
P2 - przegląd okresowy
P1 - przegląd kontrolny

omega
Dyspozytor
Posty: 537
Rejestracja: 28 gru 2015, o 11:22

Rozdysponowanie taboru MZPR

#58 Post autor: omega » 22 sty 2016, o 11:09

"Przewozy Regionalne" coraz bardziej mnie zaskakują. Dzisiaj na "Gubałówkę" (Zakopane- Kraków Gł.) posłano chyba po raz pierwszy Szynobusa EN81-005. Zerknąłem na frekwencję w Kalwarii Lanckoronie i wszystkie miejsca siedzące były już zajęte, a gdzie tam jeszcze do Krakowa. :hihi: To jest jakaś kpina z pasażerów.

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Rozdysponowanie taboru MZPR

#59 Post autor: Adams » 22 sty 2016, o 15:05

omega pisze:"Przewozy Regionalne" coraz bardziej mnie zaskakują. Dzisiaj na "Gubałówkę" (Zakopane- Kraków Gł.) posłano chyba po raz pierwszy Szynobusa EN81-005. Zerknąłem na frekwencję w Kalwarii Lanckoronie i wszystkie miejsca siedzące były już zajęte, a gdzie tam jeszcze do Krakowa. :hihi: To jest jakaś kpina z pasażerów.
No nieźle. Przypomniał mi się rok 2013, gdzie w drugi dzień świąt Bożego Narodzenia (szczyt powrotów) PR-y zestawiły "Jaworzynę" z dwóch EN81. Usiłowałem wówczas wsiąść do tego pociągu w Brzesku, niestety nie udało się :clap:

Castaway
Dyspozytor
Posty: 689
Rejestracja: 27 mar 2012, o 13:11
Lokalizacja: Małopolska

Rozdysponowanie taboru MZPR

#60 Post autor: Castaway » 22 sty 2016, o 18:07

To się nazywa "dostosowaniem potoków do taboru", znane również w krakowskim piekiełku komunikacyjnym (vide: linia 130)
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Kolej w Małopolsce”