Nowy przystanek w krakowskich Łagiewnikach

Moderator: Moderatorzy

aislinnek
Dyspozytor
Posty: 508
Rejestracja: 24 lis 2014, o 00:30

Nowy przystanek w krakowskich Łagiewnikach

#16 Post autor: aislinnek » 13 sty 2016, o 19:59

Sgriffin pisze:Po drugie jest stronniczy jeśli chodzi o ŚDM
W jakim sensie?

omega
Dyspozytor
Posty: 537
Rejestracja: 28 gru 2015, o 11:22

Nowy przystanek w krakowskich Łagiewnikach

#17 Post autor: omega » 13 sty 2016, o 20:04

Locutus pisze:Problemem jednak będzie brak integracji taryfowej...

Zresztą pielgrzymi pewnie na d***e siądą z wrażenia jak się zorientują, że w Krakowie integracji taryfowej pomiędzy SKA a KM brak...

Pozdrawiam!
LOKI
A to już niestety inna kwestia. Może udało by się do tego czasu znaleźć jakieś rozwiązanie (nawet tymczasowe, które można by potem zmienić), ale znając krakowskie "nie da się" nie ma raczej na to szans. Inna sprawa, że moim zdaniem już dawno bilety strefowe ważne w aglomeracji krakowskiej (2, 4 i 6 godzinne) powinny być ważne także w pojazdach krakowskiej Komunikacji Miejskiej. Wówczas moglibyśmy już mówić o jakiejś sensownej taryfie. :] A jako częsty pasażer, a zarazem miłośnik kolei jestem przekonany, że byłoby to świetnym pomysłem, bo tacy pasażerowie pociągów ze/do Skawiny, czy Bochni nie korzystają raczej z niczego innego jak tylko z tych biletów.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Nowy przystanek w krakowskich Łagiewnikach

#18 Post autor: Lw25 » 14 sty 2016, o 02:28

omega pisze:
Locutus pisze:Problemem jednak będzie brak integracji taryfowej...

Zresztą pielgrzymi pewnie na d***e siądą z wrażenia jak się zorientują, że w Krakowie integracji taryfowej pomiędzy SKA a KM brak...

Pozdrawiam!
LOKI
A to już niestety inna kwestia. Może udało by się do tego czasu znaleźć jakieś rozwiązanie (nawet tymczasowe, które można by potem zmienić), ale znając krakowskie "nie da się" nie ma raczej na to szans. Inna sprawa, że moim zdaniem już dawno bilety strefowe ważne w aglomeracji krakowskiej (2, 4 i 6 godzinne) powinny być ważne także w pojazdach krakowskiej Komunikacji Miejskiej. Wówczas moglibyśmy już mówić o jakiejś sensownej taryfie. :] A jako częsty pasażer, a zarazem miłośnik kolei jestem przekonany, że byłoby to świetnym pomysłem, bo tacy pasażerowie pociągów ze/do Skawiny, czy Bochni nie korzystają raczej z niczego innego jak tylko z tych biletów.
Radny Stawowy podczas konsultacji co do tramwaju na Azory stwierdził, że dwa wspólne bilety to integracja... :wall: chyba trzeba zakazać radnym dojazdu na obrady samochodem... ;P
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7695
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Nowy przystanek w krakowskich Łagiewnikach

#19 Post autor: Locutus » 14 sty 2016, o 08:22

Ja tylko nie kumam, czemu w Warszawie da się, we Wrocławiu da się, a w Krakowie nie da się. Krakowskie niedasię produktem regionalnym czy jak?

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Nowy przystanek w krakowskich Łagiewnikach

#20 Post autor: Sgriffin » 14 sty 2016, o 11:47

aislinnek pisze:
Sgriffin pisze:Po drugie jest stronniczy jeśli chodzi o ŚDM
W jakim sensie?
Jest zwolennikiem ŚDM. Dla mnie ta opinia to trochę jakby miał wypowiadać się o lokalizacji nowej stacji metra w Krakowie. Niby wiesz, że jest ekspertem ale coś tu nie pasuje ;)
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

aislinnek
Dyspozytor
Posty: 508
Rejestracja: 24 lis 2014, o 00:30

Nowy przystanek w krakowskich Łagiewnikach

#21 Post autor: aislinnek » 14 sty 2016, o 15:41

Sgriffin pisze:Jest zwolennikiem ŚDM. Dla mnie ta opinia to trochę jakby miał wypowiadać się o lokalizacji nowej stacji metra w Krakowie. Niby wiesz, że jest ekspertem ale coś tu nie pasuje ;)
Pewnie coś przeoczyłem, ale nie znalazłem nic, po czym można wywnioskować, że jest zwolennikiem.
Natomiast na pewno widzi pewne szanse - i je też powinniśmy dostrzec (abstrahując na moment od tegoż przystanku, bo sam nie jestem pewien czy powinien powstać czy też nie) - szanse na pozostawienie pewnych korekt w zakresie inżynierii ruchu, korytarzy transportu zbiorowego, które będą wprowadzone jako tymczasowe, a mam nadzieję, że się sprawdzą i zostaną na stałe.
Natomiast, podobnie jak pewnie większość z nas, pewnie zdaje sobie sprawę, że logistycznie to ŚDM jednak jest zbyt duże wydarzenie dla Krakowa.

Wracając do samego przystanku - nie sądzę, żeby (przyjmując) jego pełne poparcie dla ŚDM miał pod to wydarzenie naciągać tezę o - jego zdaniem - potrzebie budowy tego przystanku. Szczególnie, że przy takiej ilości pielgrzymów kolej może pełnić rolę raczej uzupełniającą aniżeli ratować wydarzenie pod względem przemieszczania się i logistyki ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Kolej w Małopolsce”