Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 9 gru 2019, o 03:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 lut 2019, o 13:38 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22742
Ważny krok w kierunku budowy linii kolejowej Kraków - Świątniki Górne – Siepraw – Myślenice
https://gazetakrakowska.pl/wazny-krok-w ... fa-biznesu
Cytuj:
W środę 20 lutego 2019 roku zostanie podpisana umowa na opracowanie koncepcji z elementami studium wykonalności dla nowej linii kolejowej Kraków – Świątniki Górne – Siepraw – Myślenice. Opracowanie ma określić możliwości realizacji nowej linii kolejowej oraz wskazać jej przebieg. W dokumencie znajdą się także warunki jej włączenia w system Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2019, o 15:16 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 2016
Lokalizacja: Kreuzberg
Fajnie, opracowanie będzie na wrzesień i na październik przed wyborami minister Adamczyk będzie mógł opowiadać głupoty jak to za parę lat pojedziemy pociągiem do Myślenic.

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2019, o 18:54 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10820
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Swoją drogą to bardzo ciekawy jest fakt, że linię kolejową z Krakowa do Myślenic da się, ale S7 już "niedasię" i "poco_dobrzejest".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2019, o 13:09 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 3118
Lokalizacja: Michałowice
To ma być linia dwutorowa czy jedno? I po co robić "kikuta" tylko do Myślenic? Do Zakopanego od razu, wzdłuż S7 i DK47. Powstałoby wówczas najkrótsze połączenie kolejowe łączące Kraków z Zakopanem, bo planowana linia przez Piekiełko to jednak trochę naokoło.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2019, o 14:14 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 17 wrz 2018, o 08:55
Posty: 46
Analiza wariantów jest częścią tego zamówienia i zakłada ono że linia będzie przechodzić przez Siepraw i Świątniki Górne.
Dokładniej:
SOPZ napisał(a):
Zamawiający wymagają przeanalizowania minimum 4 następujących wariantów
przedsięwzięcia:
 Wariant I - budowa jednotorowej linii kolejowej – z włączeniem do istniejącej linii
kolejowej numer 94.
 Wariant II – budowa dwutorowej linii kolejowej – z włączeniem do istniejącej linii
kolejowej numer 94.
 Wariant III – budowa wydzielonej drogi lub wydzielenie pasa na istniejącej drodze dla
szybkiej komunikacji autobusowej (tzw. BRT – Bus Rapid Transit) wraz z węzłem
integracyjnym przy istniejących/planowanych przystankach/stacjach kolejowych na linii
kolejowej numer 94.
 Wariant IV – wariant autorski Wykonawcy – propozycja rozwiązania alternatywnego w
stosunku do wskazanych wariantów. Założenia dotyczące tego wariantu powinny być
uzgodnione z Zamawiającymi, na etapie wykonywania opracowania.
Wariantem odniesienia będzie wariant bezinwestycyjny (wariant 0).
W wariancie III należy przeanalizować dwa podwarianty:
a) przebieg po nowej trasie na całym odcinku pomiędzy Myślenicami, a Krakowem,
b) przebieg częściowo po nowej trasie, a częściowo z wykorzystaniem istniejącego układu
drogowego.
Wstępnie należy zakładać rok 2025 jako pierwszy rok eksploatacji projektowanych rozwiązań
(także projektowanej trasy).

https://bip.malopolska.pl/umwm,a,146281 ... owym-.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lip 2019, o 12:59 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22742
Zaprezentowano dwa warianty kolei do Myślenic. Startują konsultacje społeczne
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 92587.html
Cytuj:
Do konsultacji przekazano dwa warianty uznane za najkorzystniejsze, wraz z czterema propozycjami zakończenia linii w Myślenicach. Średni czas przejazdu na trasie Myślenice – Dworzec Kraków Główny w zależności od wariantu ma oscylować w okolicach od 40 do 45 minut, natomiast koszt przejazdu ma wynosić ok. 5,50 zł (na podstawie obecnych cen stosowanych w transporcie kolejowym w województwie małopolskim). Wraz z uruchomieniem połączenia kolejowego planowana jest organizacja autobusowych linii dowozowych do przystanków i stacji kolejowych na obszarze gmin Myślenice, Świątniki Górne, Siepraw. W ramach tego rozwiązania rozważana jest możliwość wprowadzenia bezpłatnych dojazdów do stacji i przystanków kolejowych – podają autorzy projektu.

Obrazek
Rys. IMS

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lip 2019, o 13:08 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 wrz 2013, o 12:58
Posty: 1791
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek
Oczywistym dla mnie jest, że powinna przebiegać przez Świątniki i Siepraw aż do Zarabia, ale pewnie standardowo będzie słychać od mieszkańców to co zwykle: "Tak! Kolej musi być i to jak najłatwiej dostępna. Ale w życiu się nie zgodzę, żeby przechodziła w pobliżu mojego domu!"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lip 2019, o 14:05 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 2016
Lokalizacja: Kreuzberg
Śmieszna jest ta stacja Myślenice Centrum będaca całkowicie poza centrum xD

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lip 2019, o 19:43 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 10:07
Posty: 765
Szkoda, że te pojedyncze miejscowości miałyby nie mieć dostępu do kolei. Będą one totalnie wykluczone komunikacyjnie na lata, bo nie będzie się opłacało dowożenie osobną linią trzech małych miejscowości.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lip 2019, o 20:07 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 2016
Lokalizacja: Kreuzberg
Przecież tam jest taka gęstość zaludnienia, że może spokojnie śmigać linia kolejowa jak i równolegle linia autobusowa do centrum Krakowa zapewniając lepszą dostępność komunikacyjną lecz trochę dłuższy czas przejazdu.

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL