Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków
Moderator: Moderatorzy
Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków
@Cukier, pytaj na forum SSC. Jeśli ktoś ma wiedzieć, to tylko tam.
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.
Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków
Jaka próba autobusem, skoro tam obecnie jedyne podłoże jakie jest to piasek?
Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków
OD PONIEDZIAŁKU Z KRZESZOWIC DO KRAKOWA W PÓŁ GODZINY. OCZYWIŚCIE POCIĄGIEM
https://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/k ... pociagiem/
https://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/k ... pociagiem/
Po dwóch torach, z prędkością nawet stu dwudziestu kilometrów na godzinę - tak mogą już poruszać się pociągi po zmodernizowanym odcinku torów między Krzeszowicami a Krakowem. Z takiej sytuacji korzystają przewoźnicy, którzy postanowili od szóstego maja uruchomić na tej trasie dodatkowe połączenia pociągami. W przyszłości chcemy zwiększyć możliwą prędkość na tej trasie nawet do stu sześćdziesięciu kilometrów na godzinę - podkreśla Piotr Hamarnik. - Nie ukrywamy, że to jeszcze nie wszystko, na co kolej na tym odcinku stać.
-
- Dyrektor
- Posty: 2119
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
- Lokalizacja: Kraków
Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków
Spoko, za to kawałek dalej:

Czyli coś w stylu:
- jeźdźmy pociągiem, będzie szybciej niż autem, jedzie do centrum tylko 30 min;
- aaa ok, to o której ten pociąg, bo mamy być na miejscu o 10:00;
- noo... możemy przyjechać na 8:20 albo 11:17
Nie ma co, kolej aglomeracyjna pełną gębąW sumie będzie uruchomionych osiem pociągów, które obsłużą pasażerów podczas porannych i popołudniowych szczytów komunikacyjnych.

Czyli coś w stylu:
- jeźdźmy pociągiem, będzie szybciej niż autem, jedzie do centrum tylko 30 min;
- aaa ok, to o której ten pociąg, bo mamy być na miejscu o 10:00;
- noo... możemy przyjechać na 8:20 albo 11:17

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków
Zanim głupoty napiszesz, to lepiej sprawdź rozkład, bo obecnie w szczytach pociągi są co on 30min, a tak co ok godzinę...
Nie zmienia to faktu, że o tych dodatkowych pociągach z artykułu w rozkładzie cisza, żadnych korekt nigdzie nie widać, a zastępcze autobusy nadal jeżdżą, więc chyba się im w PLK daty pomyliły...
Nie zmienia to faktu, że o tych dodatkowych pociągach z artykułu w rozkładzie cisza, żadnych korekt nigdzie nie widać, a zastępcze autobusy nadal jeżdżą, więc chyba się im w PLK daty pomyliły...
Ostatnio zmieniony 6 maja 2019, o 14:55 przez yosujiro, łącznie zmieniany 1 raz.
Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków
Cała linia do Katowic miała być gotowa przed Euro 2012, mamy fragment oddany raptem 7 lat po terminie. I tak nieźle zważywszy na aneks Stalexportu.
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.
Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków
Pociągi w rozkładzie są od 6 maja, zastępują kilka zastępczych autobusów jeżdżących teraz Krzeszowice-Zabierzów-Business Park-Główny, ale to jest rozkład PKP do tego remontowy, więc często się trzeba naczytać i porozmyślać, żeby wiedzieć jaki pociąg jedzie.
Pomijając Stalexport, to w 2012 był upadek PNI - wykonawcy, później w 2016r Vias nie mógł zacząć od razu, bo ŚDM.
Ciesząc się, że może dożyję końca tego remontu, na każdym kroku tej inwestycji widać słabe projektowanie, typu Kraków Mydlniki ze stacyjnym zadaszeniem, gdzie ruch jest kilkuosobowy (bo słabe dojście), a Łobzów wiatki przystankowe i zejście do przejścia zastawione windą, w wielu miejscach jedno słuszne dojście do peronu (patrz Łobzów, w Zabierzowie ludzie przechodzą między ekranem, a ogrodzeniem peronu połączonymi taśmą stalową na wysokości ok. 50 cm), w Rudawie stwierdzili, że jednak zrobią przejście podziemne dla pieszych i w przyszłym roku będą zamknięcia.
Przez kilka lat przed rozpoczęciem remontu, praktycznie nie było prac utrzymaniowych, bo zaraz będzie remont, co doprowadziło linię do ograniczeń typu 30km/h od Zabierzowa do Balina (za Trzebinią).
No i na koniec, rzecz nie do przeoczenia, wszędzie piękne szare ekrany, zdobione niebieskimi słupami.
BTW z tego co czytałem na forum SSC, to istnieje możliwość, że ostatni niezmodernizowany wiadukt nad AK, zostanie zastąpiony przęsłem z mostu kolejowego na Wiśle.
Pomijając Stalexport, to w 2012 był upadek PNI - wykonawcy, później w 2016r Vias nie mógł zacząć od razu, bo ŚDM.
Ciesząc się, że może dożyję końca tego remontu, na każdym kroku tej inwestycji widać słabe projektowanie, typu Kraków Mydlniki ze stacyjnym zadaszeniem, gdzie ruch jest kilkuosobowy (bo słabe dojście), a Łobzów wiatki przystankowe i zejście do przejścia zastawione windą, w wielu miejscach jedno słuszne dojście do peronu (patrz Łobzów, w Zabierzowie ludzie przechodzą między ekranem, a ogrodzeniem peronu połączonymi taśmą stalową na wysokości ok. 50 cm), w Rudawie stwierdzili, że jednak zrobią przejście podziemne dla pieszych i w przyszłym roku będą zamknięcia.
Przez kilka lat przed rozpoczęciem remontu, praktycznie nie było prac utrzymaniowych, bo zaraz będzie remont, co doprowadziło linię do ograniczeń typu 30km/h od Zabierzowa do Balina (za Trzebinią).
No i na koniec, rzecz nie do przeoczenia, wszędzie piękne szare ekrany, zdobione niebieskimi słupami.
BTW z tego co czytałem na forum SSC, to istnieje możliwość, że ostatni niezmodernizowany wiadukt nad AK, zostanie zastąpiony przęsłem z mostu kolejowego na Wiśle.
Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków
Przy projektowaniu zapomniano też o dwóch rozwiązaniach, które mogłyby ułatwić życie mieszkańcom... Połączenie stacji Kraków Łobzów z ulicą Racławicką co otworzyłoby drogę dla mieszkańców sporego osiedla które wyrosło w rejonie Wrocławskiej/Racławickiej, korzystającym z Urzędu Marszałkowskiego, a także skróciłoby drogę mieszkańcom osiedla Krowodrza Górka.hlsd pisze:Ciesząc się, że może dożyję końca tego remontu, na każdym kroku tej inwestycji widać słabe projektowanie, typu Kraków Mydlniki ze stacyjnym zadaszeniem, gdzie ruch jest kilkuosobowy (bo słabe dojście), a Łobzów wiatki przystankowe i zejście do przejścia zastawione windą, w wielu miejscach jedno słuszne dojście do peronu (patrz Łobzów, w Zabierzowie ludzie przechodzą między ekranem, a ogrodzeniem peronu połączonymi taśmą stalową na wysokości ok. 50 cm), w Rudawie stwierdzili, że jednak zrobią przejście podziemne dla pieszych i w przyszłym roku będą zamknięcia.
Drugie to kładka nad aleją Armii Krajowej, która pozwoliłaby dojść do nowego przystanku mieszkańcom osiedla Wizjonerów (i w dalszej perspektywie osiedla Widok). W tej chwili, żeby przedostać się, zwłaszcza z Wizjonerów, trzeba będzie się cofać albo na ROK albo na wiadukt przy Balickiej...
Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków
Może miasto to zauważy... (pjetrek pisze:Drugie to kładka nad aleją Armii Krajowej, która pozwoliłaby dojść do nowego przystanku mieszkańcom osiedla Wizjonerów

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków
Jakoś w przypadku Podgórza do tej pory ani miasto, ani PLK nie zauważyły potrzeby "podłączenia" peronu do kładki, więc tak samo w tych dwóch przypadkach nie widzę szans. Chodzenie po torach raczej nie wchodzi w grę, bo perony są teraz naprawdę wysokie, a do tego na ich końcach zamontowane są płotki.
Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków
Wysmarują tawotem jak w Mordorze 
Ale prawda, zero jest współpracy kolej - miasto z nastawieniem na dobro mieszkańców. Obie strony wolą umyć ręce i powiedzieć że fajnie by było gdyby coś powstało tylko to nie ich inwestycja więc biedni mają związane ręce.
Kolejny przykład to dworzec Płaszów gdzie powstaje trzeci peron wyspowy dla pociągów aglo, gdzie aby się dostać z estakady będzie trzeba zejść na peron 1 lub 2, zejść do przejścia podziemnego, przejść nim i wyjść z niego na ów nowy peron.

Ale prawda, zero jest współpracy kolej - miasto z nastawieniem na dobro mieszkańców. Obie strony wolą umyć ręce i powiedzieć że fajnie by było gdyby coś powstało tylko to nie ich inwestycja więc biedni mają związane ręce.
Kolejny przykład to dworzec Płaszów gdzie powstaje trzeci peron wyspowy dla pociągów aglo, gdzie aby się dostać z estakady będzie trzeba zejść na peron 1 lub 2, zejść do przejścia podziemnego, przejść nim i wyjść z niego na ów nowy peron.
Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków
Stacja w Mydlnikach zmienia się dla podróżnych [ZDJĘCIA]
http://lovekrakow.pl/galeria/stacja-w-m ... _4263.htmlPostępuje modernizacja stacji w krakowskich Mydlnikach. PKP PLK przekażą do dyspozycji podróżnym dwa nowoczesne perony oraz wygodne przejście podziemne. Dzięki nowym torom i najnowszym technologiom pociągi będą obsługiwane w tym miejscu sprawniej i bezpieczniej obsługiwane.
Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków
Dziś wieczorem ruch pociągów zostanie przeniesiony na nową estakadę. Stary nasyp idzie do likwidacji - rano przejechał nim ostatni pociąg.
Wtorek trudnym dniem na kolei. Później duży krok do przodu [ZDJĘCIA]
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/wtorek ... 31156.html
Wtorek trudnym dniem na kolei. Później duży krok do przodu [ZDJĘCIA]
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/wtorek ... 31156.html
We wtorek 2 lipca przez ok. 12 godzin żaden pociąg nie przejedzie pomiędzy Krakowem Głównym a Krakowem Płaszowem. Ale kiedy ruch zostanie wznowiony, pociągi pojadą nowymi estakadami, a nie dotychczasowym nasypem.
Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków
Jest jakaś nadzieja, że od październikowego lub grudniowego rozkładu wróci częstotliwość kursowania SKA1 przynajmniej na odcinku Kraków Lotnisko - Kraków Główny min. co 30 min?
Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków
Niestety... zabytkowa część wiaduktu nad Grzegórzecką jest w tak złej kondycji, że zostanie rozebrana do zera.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/zabyt ... ign=trendy
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/zabyt ... ign=trendy