Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 20 paź 2019, o 11:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 lut 2016, o 17:09 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 12 paź 2013, o 19:14
Posty: 368
Lokalizacja: Kraków
Adams napisał(a):
Po pierwsze ze względu na manewry w Trzebini, jeszcze bardziej wydłuży się czas przejazdu do Katowic i Oświęcimia, a po drugie z trasy katowickiej na ten okres znikną wszystkie Impulsy. Ciekawe gdzie zostaną skierowane te śląskie. Stawiam że może to być trasa Oświęcim - Katowice. Wszak nie ma tej linii w umowie PGZ, ale jakby nie było jest to połączenie "stykowe".

Na trasie Oświęcim - Katowice jeżdżą Koleje Śląskie, a Impulsy mają przypisane konkretne trasy. Prędzej spodziewam się zestawu 2x36Wea z Katowic skomunikowanym w Trzebini z pociągiem z Oświęcimia. A reszta połączeń na kiblach.
Tylko dwa Impulsy są dostępne dla PRów na trasę Katowice - Kraków. Jeden jeździ do Kielc, a trzy pozostałe w KŚ.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lut 2016, o 09:16 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 18 wrz 2011, o 21:34
Posty: 1169
Maciek2207 napisał(a):
Na trasie Oświęcim - Katowice jeżdżą Koleje Śląskie, a Impulsy mają przypisane konkretne trasy. Prędzej spodziewam się zestawu 2x36Wea z Katowic skomunikowanym w Trzebini z pociągiem z Oświęcimia. A reszta połączeń na kiblach.
Tylko dwa Impulsy są dostępne dla PRów na trasę Katowice - Kraków. Jeden jeździ do Kielc, a trzy pozostałe w KŚ.

To że na trasie Katowice - Oświęcim jeżdżą KŚ, oraz że ta trasa nie jest wpisana do obsługi taboru z PGZ chyba wszyscy wiedzą. Jednak tutaj jest sytuacja wyjątkowa, więc gdzieś ten tabor trzeba upchać. Już bardziej pasuje on na tą linię, niż na jakąś wewnętrzną trasę w województwie śląskim. Poza tym, tak jak było to już poruszane wcześniej, MZPR także nie trzyma się wyznaczonych tras dla tego taboru, wysyłając Impulsy do Tarnowa, a do Katowic kible. Może ktoś z Was wie, czy jest techniczna możliwość dzielenia Impulsów w trasie? Jeśli takowa istnieje, to już lepiej żeby na kilku obiegach zamiast 2xEN57, jechało 2x36WE. Gdyby powstał potworek 2x36WE w rel. Katowice - Trzebinia, o którym wspomniałeś, to była by to chyba największa głupota i marnotrawienie taboru. Akurat na tym odcinku ciężko by było zapełnić 1xEN81, a co dopiero taki długi skład. Podejrzewam, że przy konieczności przesiadki w Trzebini, ludzi na tym odcinku by jeszcze bardziej ubyło.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lut 2016, o 09:34 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 12 paź 2013, o 19:14
Posty: 368
Lokalizacja: Kraków
W poprzednim rozkładzie skład 2x36WEa robił kółko o 16:20 z Krakowa, a potem o 19:20 z Katowic.
Dzisiaj na tym kursie jeździ jeden kibel... Nie polecam podróży z Krakowa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lut 2016, o 10:12 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 18 wrz 2011, o 21:34
Posty: 1169
Maciek2207 napisał(a):
W poprzednim rozkładzie skład 2x36WEa robił kolko o 16:20 z Krakowa, a potem o 19:20 z Katowic.
Dzisiaj na tym kursie jeździ jeden kibel... Nie polecam podroży z Krakowa.

Jest dokładnie tak jak piszesz. Bywały sytuacje że między Krakowem a Krzeszowicami w tych dwóch Impulsach czasami ciężko było o miejsce siedzące. Obecnie, jak jeździ 1xEN57, bywają sytuacje że na Głównym tuż przed odjazdem ciężko się do niego wepchać. Z tym pociągiem, delikatnie mówiąc PR-y przygrały w kulki. Jednak po wprowadzeniu rozkładu zamknięciowego, w przypadku tego kursu, będzie łączenie pociągu Kraków - Katowice z godz. 16:12 z pociągiem Kraków - Oświęcim z godz. 16:45 zestawionego z 2xEN57. Logicznie myśląc, odjazd tego składu powinien być w okolicach godz. 16:30, a jak będzie czas pokaże.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lut 2016, o 10:27 
Offline
Moderator fb pkk

Dołączył(a): 1 wrz 2015, o 13:27
Posty: 152
Nie słyszałem wcześniej o całodobowym zamknięciu szlaku. Świetna wiadomość - prace zdecydowanie przyśpieszą. Boje się tylko, że może dojść do opóźnień przy budowie łącznicy, przez co objazd przez Spytkowice będzie niemożliwy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lut 2016, o 10:44 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 28 paź 2013, o 14:23
Posty: 89
Lokalizacja: Krk-Azory
Żadnego zamknięcia całodobowego 2 torów szlakowych nie będzie (tylko jeden tor) a co do łączonych relacji Kraków- Oświęcim/Katowice to też bardzo wątpliwa sprawa, czasem kolejarze potrafią opowiadać naprawdę bajki, ale kto wie :) gwarantuje wam że wszystko zostanie tak jak jest, z wyjątkiem objazdów dalekobieżnych i komunikacji zastępczej za niektóre regionalne pociągi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lut 2016, o 13:34 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2956
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市
Adams napisał(a):
Maciek2207 napisał(a):
Na trasie Oświęcim - Katowice jeżdżą Koleje Śląskie, a Impulsy mają przypisane konkretne trasy. Prędzej spodziewam się zestawu 2x36Wea z Katowic skomunikowanym w Trzebini z pociągiem z Oświęcimia. A reszta połączeń na kiblach.
Tylko dwa Impulsy są dostępne dla PRów na trasę Katowice - Kraków. Jeden jeździ do Kielc, a trzy pozostałe w KŚ.

To że na trasie Katowice - Oświęcim jeżdżą KŚ, oraz że ta trasa nie jest wpisana do obsługi taboru z PGZ chyba wszyscy wiedzą. Jednak tutaj jest sytuacja wyjątkowa, więc gdzieś ten tabor trzeba upchać. Już bardziej pasuje on na tą linię, niż na jakąś wewnętrzną trasę w województwie śląskim. Poza tym, tak jak było to już poruszane wcześniej, MZPR także nie trzyma się wyznaczonych tras dla tego taboru, wysyłając Impulsy do Tarnowa, a do Katowic kible. Może ktoś z Was wie, czy jest techniczna możliwość dzielenia Impulsów w trasie? Jeśli takowa istnieje, to już lepiej żeby na kilku obiegach zamiast 2xEN57, jechało 2x36WE. Gdyby powstał potworek 2x36WE w rel. Katowice - Trzebinia, o którym wspomniałeś, to była by to chyba największa głupota i marnotrawienie taboru. Akurat na tym odcinku ciężko by było zapełnić 1xEN81, a co dopiero taki długi skład. Podejrzewam, że przy konieczności przesiadki w Trzebini, ludzi na tym odcinku by jeszcze bardziej ubyło.


Dzieli się w trasie pociągi ze śrubowymi, a Impulsów z samoczynnymi by się miało nie dać? ;D

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lut 2016, o 15:22 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 18 wrz 2011, o 21:34
Posty: 1169
Dawid krk napisał(a):
Żadnego zamknięcia całodobowego 2 torów szlakowych nie będzie (tylko jeden tor) a co do łączonych relacji Kraków- Oświęcim/Katowice to też bardzo wątpliwa sprawa, czasem kolejarze potrafią opowiadać naprawdę bajki, ale kto wie :) gwarantuje wam że wszystko zostanie tak jak jest, z wyjątkiem objazdów dalekobieżnych i komunikacji zastępczej za niektóre regionalne pociągi.

Takowe ma być w sierpniu i nie tylko kolejarze z PRów o tym mówią, ale także gdzieś czytałem takowe info ze strony PLK. Jednak z tego co było w przeszłości na E30, faktycznie nie ma co wierzyć czemuś, do czasu kiedy to nie nastąpi. Najlepszym tego przykładem był grudzień, kiedy to rozkład jazdy był zrobiony pod mijanki w Krzeszowicach, Rudawie i Zabierzowie, a pociągi jeździły po obu torach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lut 2016, o 21:22 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 18 wrz 2011, o 21:34
Posty: 1169
PLK złożyła kolejne projekty do CEF. Chce 7 miliardów
W projekcie znalazły się dwie ważne inwestycje w Małopolsce:
- Modernizacja linii kolejowej E 30 – odcinek Zabrze – Katowice – Kraków. Wartość projektu wynosi 538,7 mln EUR, w tym 410,1 mln EUR stanowi planowane dofinansowanie z CEF.
- Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej. Wartość projektu wynosi 395,9 mln EUR, w tym 320,3 mln EUR stanowi planowane dofinansowanie z CEF.

Szczegóły: Rynek Kolejowy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lut 2016, o 19:15 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 18 wrz 2011, o 21:34
Posty: 1169
Zły stan techniczny linii między Dąbrową Górniczą a Krakowem. Inspektorzy Urzędu Transportu Kolejowego przeprowadzili kontrolę stanu technicznego fragmentu linii kolejowej nr 133 Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Kraków Główny.
Szczegóły: KURIER KOLEJOWY


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 maja 2016, o 16:35 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 18 wrz 2011, o 21:34
Posty: 1169
Koniec modernizacji linii kolejowej Katowice - Kraków w 2019 r.
http://logistyka.wnp.pl/koniec-moderniz ... 1_0_0.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lip 2016, o 19:44 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2956
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市
http://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/sa-oferty-na-modernizacje-odcinka-linii-krakowkatowice-77373.html
Otwarto oferty, najtańszy Torpol, potem Skanska. Czyli tym razem bankructwo wykonawcy nam nie grozi. To w ramach tego kontraktu powstanie stacja Kraków Bronowice, Mydlniki dostaną przejście podziemne, a na Rydla powstanie wiadukt.

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lip 2016, o 20:03 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 18 wrz 2011, o 21:34
Posty: 1169
Hiszpanie nadzorcą na odcinku linii Kraków – Katowice? Supertanio
Poznaliśmy oferty w przetargu na nadzór nad kolejną częścią modernizacji odcinka linii E30 Kraków – Katowice. Najtańsza oferta – z hiszpańskiej Getinsy – jest ponad trzykrotnie niższa od kosztorysu.

Szczegóły: Rynek Kolejowy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sie 2016, o 23:07 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2956
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市
Może być ciężko w to uwierzyć, ale zaczęli. Jak pisali użytkownicy FPW, na odcinku Zabierzów-Rudawa sieć nad północnym torem zdjęta.

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 sie 2016, o 10:27 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 18 wrz 2011, o 21:34
Posty: 1169
Lw25 napisał(a):
Może być ciężko w to uwierzyć, ale zaczęli. Jak pisali użytkownicy FPW, na odcinku Zabierzów-Rudawa sieć nad północnym torem zdjęta.

Już nie tylko sieć, ale i torowisko między Mydlnikami a Krzeszowicami (kier. Katowice) przestał praktycznie istnieć. Ruch odbywa się po jednym torze z mijankami w Rudawie i Zabierzowie. Dziś mimo że jest niedziela robota wrze na całego, co mnie (pozytywnie) zaskoczyło. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL