Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 19 lis 2018, o 19:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 lip 2015, o 20:06 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 18 wrz 2011, o 21:34
Posty: 1169
Tradycją się chyba już stało że przed wyborami jak bumerang wraca temat budowy linii kolejowej Podłęże - Piekiełko - Nowy Sącz.
Cytuj:
Dziś podczas wizyty w NEWAGU premier Ewa Kopacz ogłosiła, że Rada Ministrów zatwierdziła budowę strategicznej dla naszego regionu tzw. "Sądeczanki". Rozbudowa kolei jest ciągle jeszcze konsultowana.
.
Szczegóły: http://limanowa.in/wydarzenia/news;ewa- ... 23477.html

Jak znam życie, to tuż po wyborach ten temat zniknie jak kamfora, by ponownie wrócić za 4 lata i tak do us***ej śmierci :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lip 2015, o 19:48 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 2 lis 2012, o 23:48
Posty: 1284
Lokalizacja: Kraków
Linia kolejowa jest na liście rezerwowej gdzieś w okolicach 130 miejsca - żeby wskoczyła na listę podstawową musiałoby się zwolnić jakieś 16 miliardów złotych (lista podstawowa jest na 48 mld...). Program budowy linii kolejowych jest już w internecie- ogólnie jeśli chodzi o małopolskę to wygląda to źle, również w częśći RPO gdzie na liście podstawowej jest jedna(!) trasa, bodaj przez wadowice w kierunku bielska- białej


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lip 2015, o 20:00 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 27 mar 2012, o 12:11
Posty: 568
Lokalizacja: Małopolska
Moim marzeniem jest, by ta linia została wybudowana, ale tak około 2008 roku przestałem śledzić kolejne pojawiające się na jej temat informacje. Jak Babka Austria ani komuna nie wybudowała, to musimy niestety czekać na kolejną okupację, by w temacie P-P cokolwiek realnie zaczęło się dziać.

_________________
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 sie 2015, o 13:33 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2816
Lokalizacja: Krowodrza Górka
http://pociagautobusgory.pl/krajowy-program-kolejowy Chcecie budowy tej linii? Pod tym linkiem jest powiedziane, co można zrobić.

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sty 2016, o 18:58 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 28 gru 2015, o 11:22
Posty: 537
A ja powiem szczerze, że budowa tej linii jest bez sensu. Jakiś czas temu rozmawiałem o tym z wieloletnim kolejarzem i uświadomił mnie tylko w przekonaniu, że to byłaby inwestycja maksimum na kilkadziesiąt lat.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sty 2016, o 19:17 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3780
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
A ja uważam z kolei że ma sens i to duży, bo skróci się czas jazdy pociągiem z Krakowa do Nowego Sącza (ominie się Tarnów) czy Rabki. Ożywi się nieco podupadłą linię nr 104 i stworzy się wreszcie coś co planowano od lat 30. czyli "magistralę na Podhale". Lecz byłaby to linia długa, a co za tym idzie - droga i czasochłonna w budowie, ale cel jest tego warty.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sty 2016, o 19:57 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 28 gru 2015, o 11:22
Posty: 537
Mistrzejowiczanin napisał(a):
A ja uważam z kolei że ma sens i to duży, bo skróci się czas jazdy pociągiem z Krakowa do Nowego Sącza (ominie się Tarnów) czy Rabki. Ożywi się nieco podupadłą linię nr 104 i stworzy się wreszcie coś co planowano od lat 30. czyli "magistralę na Podhale". Lecz byłaby to linia długa, a co za tym idzie - droga i czasochłonna w budowie, ale cel jest tego warty.

Może i faktycznie by się skrócił czas przejazdu do Nowego Sącza dzięki pominięciu Tarnowa. Budowa linii przez Podłęże, Piekiełko ożywiłaby nieco linię 104. Zgodzę się z tym wszystkim, ale weź pod uwagę to, że z czasem te tory też by się zużyły i mielibyśmy drugą "zakopiankę". ;) W dzisiejszych czasach należy inwestować i modernizować to co jest już wybudowane. Obecna "zakopianka" ma duży potencjał, a czas przejazdu niebawem będzie jeszcze krótszy dzięki dwóm łącznicom. I jest też to o czym piszesz- budowa takiej linii mogłaby trwać bardzo długo. Znając polskie realia to tyle co budowa zbiornika retencyjnego w Świnnej Porębie. :hihi:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sty 2016, o 20:18 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 14 paź 2012, o 09:29
Posty: 1615
Lokalizacja: Kalwaria Zebrzydowska
Powiem tak: punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Na pewno budowa tej linii niekorzystnie odbiłaby sie na jakości połączeń Krakowa z wieloma miejscowościami leżącymi na obecnej zakopiance, jak choćby Kalwaria czy Sucha Beskidzka, ponieważ ta trasa, dziś dość ważna, zostałaby skazana wyłącznie na ruch lokalny - i mam obawy, że obniżenie rangi linii mogłoby skutkować zbyt ostrymi cięciami i ogólną polityką wygaszania popytu, a tego byłoby szkoda.

Jeśli zaś chodzi o połączenia typu Kraków - Zakopane czy Kraków - Nowy Sącz (Krynica), to nie mam wątpliwości, że tylko nowa, krótsza linia może realnie postawić na nogi kolej w tychże relacjach. Niestety, ale konieczność krążenia przez Suchą do Zakopca czy przez Tarnów do Sącza zawsze będzie stawiać kolej w dalekim tyle za konkurencją ze strony przewoźników samochodowych.

_________________
Mistrz Polskiej Ortografii 2018


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2016, o 17:54 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 18 wrz 2011, o 21:34
Posty: 1169
Dyskusja na temat ruchu pociągów na Zakopiance, została przeniesiona do odrębnego wątku
viewtopic.php?f=89&t=4148&start=15


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 mar 2016, o 08:05 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 29 wrz 2009, o 14:57
Posty: 1760
Lokalizacja: Mistrzejowice
Ma ktoś dostęp do jakichś analiz zasadności tej inwestycji - potoki ruchu itp. Bo nigdzie takowych nie mogę znaleźć, a widzę, że generalnie wszędzie dyskusja wygląda na takiej samej zasadzie, czyli "wydaje mi się" =P. A chciałbym jednak zobaczyć co mówią o tym liczby.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 mar 2016, o 09:33 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 1904
Lokalizacja: Kreuzberg
Dobre 5 razy robiono studium wykonalności, więc zostaje Ci zgłosić się do ministerstwa na podstawie ustawy do dostępie do informacji publicznej.

Ta inwestycja jest tak oczywista dla każdego normalnie myślącego człowieka, że nie ma się co rozwodzić nawet.

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 kwi 2016, o 14:11 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3780
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Budują trasę Podłęże-Piekiełko!
http://www.gazetakrakowska.pl/wiadomosc ... o,9816408/

I nareszcie się stało! :sweet: Mam tylko nadzieję, że to nie Prima Aprilis, bo dzisiaj niczego nie można być pewnym.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 kwi 2016, o 14:50 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3550
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
Tory okazały się sztuczne, robotnicy przebrani, a wzruszenie udawane. Prima aprilisowy żart miał przypomnieć o niespełnionych obietnicach.
Czytaj te artykuły...

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 kwi 2016, o 14:57 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3780
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
tomta1 napisał(a):
Cytuj:
Tory okazały się sztuczne, robotnicy przebrani, a wzruszenie udawane. Prima aprilisowy żart miał przypomnieć o niespełnionych obietnicach.
Czytaj te artykuły...

Nie doczytałem do końca, ale i tak można się było takiego efektu całej sytuacji spodziewać. :puppyeyes:

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 kwi 2016, o 10:44 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 24 lis 2014, o 00:30
Posty: 508
https://twitter.com/WronaSlawomir/statu ... 8664964096

Cytuj:
Do 30 czerw. 2016 gotowy ma być charmonogram budowy kolei z Krakowa do Piekiełka - senator S. Kogut @RadioKrakow


Cytuj:
@RadioKrakow 2/2 Początek budowy 2019 r - Będzie to fragment szlaku na płd Europy - dodaje senator Jan Chamerski.


Brzmi ciekawie :>


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL