Budowa linii kolejowej Podłęże - Piekiełko

Moderator: Moderatorzy

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Budowa linii kolejowej Podłęże - Piekiełko

#1 Post autor: Adams » 18 lip 2015, o 21:06

Tradycją się chyba już stało że przed wyborami jak bumerang wraca temat budowy linii kolejowej Podłęże - Piekiełko - Nowy Sącz.
Dziś podczas wizyty w NEWAGU premier Ewa Kopacz ogłosiła, że Rada Ministrów zatwierdziła budowę strategicznej dla naszego regionu tzw. "Sądeczanki". Rozbudowa kolei jest ciągle jeszcze konsultowana.
.
Szczegóły: http://limanowa.in/wydarzenia/news;ewa- ... 23477.html

Jak znam życie, to tuż po wyborach ten temat zniknie jak kamfora, by ponownie wrócić za 4 lata i tak do us***ej śmierci :rotfl:

wincent
Dyrektor
Posty: 1294
Rejestracja: 2 lis 2012, o 23:48
Lokalizacja: Kraków

Budowa linii kolejowej Podłęże - Piekiełko

#2 Post autor: wincent » 19 lip 2015, o 20:48

Linia kolejowa jest na liście rezerwowej gdzieś w okolicach 130 miejsca - żeby wskoczyła na listę podstawową musiałoby się zwolnić jakieś 16 miliardów złotych (lista podstawowa jest na 48 mld...). Program budowy linii kolejowych jest już w internecie- ogólnie jeśli chodzi o małopolskę to wygląda to źle, również w częśći RPO gdzie na liście podstawowej jest jedna(!) trasa, bodaj przez wadowice w kierunku bielska- białej

Castaway
Dyspozytor
Posty: 689
Rejestracja: 27 mar 2012, o 13:11
Lokalizacja: Małopolska

Budowa linii kolejowej Podłęże - Piekiełko

#3 Post autor: Castaway » 19 lip 2015, o 21:00

Moim marzeniem jest, by ta linia została wybudowana, ale tak około 2008 roku przestałem śledzić kolejne pojawiające się na jej temat informacje. Jak Babka Austria ani komuna nie wybudowała, to musimy niestety czekać na kolejną okupację, by w temacie P-P cokolwiek realnie zaczęło się dziać.
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Budowa linii kolejowej Podłęże - Piekiełko

#4 Post autor: Lw25 » 6 sie 2015, o 14:33

http://pociagautobusgory.pl/krajowy-program-kolejowy Chcecie budowy tej linii? Pod tym linkiem jest powiedziane, co można zrobić.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

omega
Dyspozytor
Posty: 537
Rejestracja: 28 gru 2015, o 11:22

Budowa linii kolejowej Podłęże - Piekiełko

#5 Post autor: omega » 15 sty 2016, o 18:58

A ja powiem szczerze, że budowa tej linii jest bez sensu. Jakiś czas temu rozmawiałem o tym z wieloletnim kolejarzem i uświadomił mnie tylko w przekonaniu, że to byłaby inwestycja maksimum na kilkadziesiąt lat.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Budowa linii kolejowej Podłęże - Piekiełko

#6 Post autor: Mistrzejowiczanin » 15 sty 2016, o 19:17

A ja uważam z kolei że ma sens i to duży, bo skróci się czas jazdy pociągiem z Krakowa do Nowego Sącza (ominie się Tarnów) czy Rabki. Ożywi się nieco podupadłą linię nr 104 i stworzy się wreszcie coś co planowano od lat 30. czyli "magistralę na Podhale". Lecz byłaby to linia długa, a co za tym idzie - droga i czasochłonna w budowie, ale cel jest tego warty.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

omega
Dyspozytor
Posty: 537
Rejestracja: 28 gru 2015, o 11:22

Budowa linii kolejowej Podłęże - Piekiełko

#7 Post autor: omega » 15 sty 2016, o 19:57

Mistrzejowiczanin pisze:A ja uważam z kolei że ma sens i to duży, bo skróci się czas jazdy pociągiem z Krakowa do Nowego Sącza (ominie się Tarnów) czy Rabki. Ożywi się nieco podupadłą linię nr 104 i stworzy się wreszcie coś co planowano od lat 30. czyli "magistralę na Podhale". Lecz byłaby to linia długa, a co za tym idzie - droga i czasochłonna w budowie, ale cel jest tego warty.
Może i faktycznie by się skrócił czas przejazdu do Nowego Sącza dzięki pominięciu Tarnowa. Budowa linii przez Podłęże, Piekiełko ożywiłaby nieco linię 104. Zgodzę się z tym wszystkim, ale weź pod uwagę to, że z czasem te tory też by się zużyły i mielibyśmy drugą "zakopiankę". ;) W dzisiejszych czasach należy inwestować i modernizować to co jest już wybudowane. Obecna "zakopianka" ma duży potencjał, a czas przejazdu niebawem będzie jeszcze krótszy dzięki dwóm łącznicom. I jest też to o czym piszesz- budowa takiej linii mogłaby trwać bardzo długo. Znając polskie realia to tyle co budowa zbiornika retencyjnego w Świnnej Porębie. :hihi:

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 10:29

Budowa linii kolejowej Podłęże - Piekiełko

#8 Post autor: rogow153 » 15 sty 2016, o 20:18

Powiem tak: punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Na pewno budowa tej linii niekorzystnie odbiłaby sie na jakości połączeń Krakowa z wieloma miejscowościami leżącymi na obecnej zakopiance, jak choćby Kalwaria czy Sucha Beskidzka, ponieważ ta trasa, dziś dość ważna, zostałaby skazana wyłącznie na ruch lokalny - i mam obawy, że obniżenie rangi linii mogłoby skutkować zbyt ostrymi cięciami i ogólną polityką wygaszania popytu, a tego byłoby szkoda.

Jeśli zaś chodzi o połączenia typu Kraków - Zakopane czy Kraków - Nowy Sącz (Krynica), to nie mam wątpliwości, że tylko nowa, krótsza linia może realnie postawić na nogi kolej w tychże relacjach. Niestety, ale konieczność krążenia przez Suchą do Zakopca czy przez Tarnów do Sącza zawsze będzie stawiać kolej w dalekim tyle za konkurencją ze strony przewoźników samochodowych.

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Budowa linii kolejowej Podłęże - Piekiełko

#9 Post autor: Adams » 17 sty 2016, o 17:54

Dyskusja na temat ruchu pociągów na Zakopiance, została przeniesiona do odrębnego wątku
http://www.pkk.info.pl/viewtopic.php?f= ... 8&start=15

bielanek
Dyrektor
Posty: 1760
Rejestracja: 29 wrz 2009, o 15:57
Lokalizacja: Mistrzejowice
Kontakt:

Budowa linii kolejowej Podłęże - Piekiełko

#10 Post autor: bielanek » 26 mar 2016, o 08:05

Ma ktoś dostęp do jakichś analiz zasadności tej inwestycji - potoki ruchu itp. Bo nigdzie takowych nie mogę znaleźć, a widzę, że generalnie wszędzie dyskusja wygląda na takiej samej zasadzie, czyli "wydaje mi się" =P. A chciałbym jednak zobaczyć co mówią o tym liczby.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Budowa linii kolejowej Podłęże - Piekiełko

#11 Post autor: Sgriffin » 26 mar 2016, o 09:33

Dobre 5 razy robiono studium wykonalności, więc zostaje Ci zgłosić się do ministerstwa na podstawie ustawy do dostępie do informacji publicznej.

Ta inwestycja jest tak oczywista dla każdego normalnie myślącego człowieka, że nie ma się co rozwodzić nawet.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Budowa linii kolejowej Podłęże - Piekiełko

#12 Post autor: Mistrzejowiczanin » 1 kwie 2016, o 15:11

Budują trasę Podłęże-Piekiełko!
http://www.gazetakrakowska.pl/wiadomosc ... o,9816408/

I nareszcie się stało! :sweet: Mam tylko nadzieję, że to nie Prima Aprilis, bo dzisiaj niczego nie można być pewnym.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Budowa linii kolejowej Podłęże - Piekiełko

#13 Post autor: tomta1 » 1 kwie 2016, o 15:50

Tory okazały się sztuczne, robotnicy przebrani, a wzruszenie udawane. Prima aprilisowy żart miał przypomnieć o niespełnionych obietnicach.
Czytaj te artykuły...
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Budowa linii kolejowej Podłęże - Piekiełko

#14 Post autor: Mistrzejowiczanin » 1 kwie 2016, o 15:57

tomta1 pisze:
Tory okazały się sztuczne, robotnicy przebrani, a wzruszenie udawane. Prima aprilisowy żart miał przypomnieć o niespełnionych obietnicach.
Czytaj te artykuły...
Nie doczytałem do końca, ale i tak można się było takiego efektu całej sytuacji spodziewać. :puppyeyes:
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

aislinnek
Dyspozytor
Posty: 508
Rejestracja: 24 lis 2014, o 00:30

Budowa linii kolejowej Podłęże - Piekiełko

#15 Post autor: aislinnek » 25 kwie 2016, o 11:44

https://twitter.com/WronaSlawomir/statu ... 8664964096
Do 30 czerw. 2016 gotowy ma być charmonogram budowy kolei z Krakowa do Piekiełka - senator S. Kogut @RadioKrakow
@RadioKrakow 2/2 Początek budowy 2019 r - Będzie to fragment szlaku na płd Europy - dodaje senator Jan Chamerski.
Brzmi ciekawie :>

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Kolej w Małopolsce”