Platforma Komunikacyjna Krakowa
https://pkk.info.pl/

Koleje Małopolskie
https://pkk.info.pl/viewtopic.php?f=74&t=1997
Strona 66 z 67

Autor:  krawiec [ 8 wrz 2019, o 06:30 ]
Tytuł:  Re: Koleje Małopolskie

Aleksandra, ile osób było obsługi? Jeśli jedna osoba, to oczekujesz rozdwojenia? Miała prowadzić was po torach i zajmować się źle czującymi w pociągu?
Była sytuacja nadzwyczajna, która może się zdarzyć wszędzie, nawet w Rosji.
Nie chcę bronić konduktorki, bo z opisu wygląda na to, że brakło jej profesjonalizmu. Choć warto byłoby zrobić konfrontację przed oceną sytuacji.

Autor:  Aleksandra16 [ 8 wrz 2019, o 08:25 ]
Tytuł:  Re: Koleje Małopolskie

Źle czującą się w pociągu zajmowały się dwie panie pielęgniarki, które szczęśliwie się ujawniły. Obsługa w naszym wagonie nie była ani zajęta, ani nawet zainteresowana takimi osobami. Były przynajmniej dwie osoby z obsługi - kierownik pociągu i babeczka, której chyba nawet lepiej, gdyby tam nie było. Ja nie oczekuje rozdwojenia, tylko wreszcie PROCEDUR na takie sytuacje, które zdarzają się często. Nie jestem już w stanie patrzyc na ten totalny chaos w KMŁ i nie reagować.

Autor:  gagacek [ 8 wrz 2019, o 10:30 ]
Tytuł:  Re: Koleje Małopolskie

Sgriffin napisał(a):
https://sjp.pwn.pl/sjp/pomowienie;2504367.html
Odnosząc się do kwestii merytorycznych. To nie jest problem braku komunikacji na styku PLK - przewoźnik. To jest problem całkowitego braku procedur i szkoleń w sytuacji w której przewoźnik od ponad dwóch lat jest w centrum infrastrukturalnego armagedonu.

Dobry link. Przeczytaj ze zrozumieniem i skończ jak pomylony non-stop pomawiać jedną firmę.
Co do braku procedur - byłem świadkiem jak zadziałała obsługa w w/w sytuacji i moim zdaniem wykonali bdb swoją pracę. Więcej mogliby tylko zdziałać otrzymując informację czy będzie możliwy dalszy przejazd, a tego zabrakło. Twoje twierdzenia o braku umiejętności, czy np. twierdzenia o braku znajomości angielskiego to pomawianie.
I niech do ciebie w końcu dotrze, że tutaj naprawdę nikogo nie interesują twoje problemy. Jesteś załamujący.

EOT

@Aleksandra16 Takie zachowania należy zgłaszać do marszałka z podaniem konkretnej relacji, w pociągu jest monitoring itd.

Autor:  Locutus [ 8 wrz 2019, o 12:08 ]
Tytuł:  Re: Koleje Małopolskie

gagacek napisał(a):
Co do braku procedur - byłem świadkiem jak zadziałała obsługa w w/w sytuacji i moim zdaniem wykonali bdb swoją pracę

Czy właśnie napisałeś, że baba z obsługi, która nie miała klucza kwadratowego, nie potrafiła otworzyć ani okien ani drzwi wykonywała bardzo dobrze swoją pracę? No tak. Jasne. A MPK ma bardzo dobrze działający system informacji w swoich pojazdach, zaś Pesa produkuje bardzo dobre jakościowo tramwaje.

:wall:

Pozdrawiam!
LOKI

Autor:  gagacek [ 8 wrz 2019, o 13:56 ]
Tytuł:  Re: Koleje Małopolskie

Locutus napisał(a):
Czy właśnie napisałeś, że baba z obsługi, która nie miała klucza kwadratowego, nie potrafiła otworzyć ani okien ani drzwi wykonywała bardzo dobrze swoją pracę?
Nie. Napisałem:
gagacek napisał(a):
Niestety, ale miałaś nieszczęście doświadczyć tradycyjnego braku komunikacji na styku PLK - przewoźnik. To co tam się dzieje woła o pomstę do nieba. Sam byłem świadkiem sytuacji uszkodzenia sterowania rozjazdu i pociągu do Balic, który nie dojechawszy przez uszkodzenie do Łobzowa cofał się z pasażerami do K-Gł. Informacji zero (pomimo usilnych starań obsługi), a większość pasażerów spieszyła się na samolot.
Nie pamiętam abym pisał coś o kluczu, ale wielokrotnie jechałem w pociągu którego obsługa przy sprzyjającej pogodzie otwierała takie okna i było to super. I jak najbardziej dotyczy to także PR. Dotąd traktowałem to jako standard :eek:
Natomiast zachowania patologiczne i przejawy głupoty, takie jak ten numer z kluczem należy tępić wszelkimi sposobami, dlatego sugerowałem zgłoszenie problemu.

Locutus napisał(a):
zaś Pesa produkuje bardzo dobre jakościowo tramwaje.
No to masz powody do radości. Właśnie marszałek zafundował nam cztery nowe Elfy II. Pozostały do wykorzystania cztery Impulsy z opcji...

Autor:  Aleksandra16 [ 8 wrz 2019, o 15:10 ]
Tytuł:  Re: Koleje Małopolskie

@gagacek dziękuję za sugestię, zgłoszę

Autor:  Kowalik [ 8 wrz 2019, o 15:32 ]
Tytuł:  Re: Koleje Małopolskie

Ja tylko przypominam, że usterka wynikła z uszkodzenia sieci trakcyjnej. Nikt nie zaryzykuje otwierania drzwi lub okien, gdy nie ma pewności, że leżący na pociągu przewód jest pozbawiony zasilania (a na to są odpowiednie pracedury). Jeśli chodzi o obsługę, to zapewne był to "kasjer mobilny", a osoby te są szkolone tylko i wyłącznie ze sprzedaży biletów. Obsługa pojazdu, oraz znajomość przepisów kolejowych ich nie obowiązuje. Niestety uważam to za błąd, bo jeden kierownik, którego Pani pochwaliła nie jest w stanie ogarnąć dwóch pojazdów i kilkuset pasażerów. Usunięcie takiej usterki jest czasochłonne, przypomnę, że w Krakowie są 2 pociągi sieciowe, które wykonują prace modernizacyjne w różnych miejscach i ich czas dojazdu może troche potrwać. Reasumując nie ma recepty na tego typu usterki. Nie jest to tak proste jak w przypadku np. tramwaju, że pasażerowie przesiadą się na autobus. Kolej powinna popracować nad procedurami. Niby jest ten "SMS", ale życie pokazuje, że niewiele z niego wynika.

Autor:  Castaway [ 8 wrz 2019, o 15:54 ]
Tytuł:  Re: Koleje Małopolskie

Dlaczego nie znalazł się jeden odważny, który powybijałby te okna?

Autor:  Aleksandra16 [ 8 wrz 2019, o 16:56 ]
Tytuł:  Re: Koleje Małopolskie

No właśnie chyba często brakuje tej jednej odważnej osoby.
Wiecie Panowie, ja zdaje sobie sprawę, że za utrzymanie torów odpowiada PKP PLK, nie KMŁ, że odpowiedzialność w tych dziesiątkach spółek kolejowych jest tak rozmyta, że trudno tam z pewnością do czegokolwiek dojść, że komunikacja pewnie nie istnieje, że KMŁ i PR dostają regularnie po dupie za problemy, które nie wynikły z ich winy. Rozumiem też, że być może "kasjer" nie jest szkolony do takich sytuacji. Ale akurat tak się złożyło, że ta pani była w naszym wagonie jedyną osobą z obsługi, i na pewno spora część pasażerów liczyła na pomoc (bo firmowa koszula, bo bilety sprawdziła, a naprawdę mało kogo interesowało, czy to pani konduktor, czy pani sprzedawca - ja też się wtedy nad tym nie zastanawiałam). Uderzające było to, że niejedna osoba z nas, pasażerów, była bardziej rozgarnięta od niej. Sama mam za sobą historię zawodową związaną z obsługą klienta w autokarach i wiem, że nie jest to lekki kawałek chleba, ale - jeżeli KMŁ nie ma wpływu na to, co się dzieje na torach w związku z utrzymaniem/remontami/awariami, to niech chociaż tą obsługą się wybroni.

Autor:  gagacek [ 8 wrz 2019, o 17:22 ]
Tytuł:  Re: Koleje Małopolskie

Obiema rękami podpisuję się pod tym co napisał @Kowalik.

Autor:  tomek_m [ 8 wrz 2019, o 19:17 ]
Tytuł:  Re: Koleje Małopolskie

Dlaczego skoro było coraz duszniej w wagonach nie otwarto drzwi ręcznie? Nie wierzę, że w jednostkach nie ma takiej opcji w razie "W". Na co czekano? Aby ludzie się podusili by na "Główny" w Krakowie wróciły dwa pełne wagony trupów? Procedury widocznie ważniejsze niż życie ludzkie.

Autor:  Castaway [ 9 wrz 2019, o 08:39 ]
Tytuł:  Re: Koleje Małopolskie

Autorce jeszcze proponuję wrzucić ten post na forum SSC. Tam jest zdecydowanie więcej użytkowników specjalizujących się w kolei, tamto forum czytają też decydenci.

Autor:  piechur [ 9 wrz 2019, o 09:17 ]
Tytuł:  Re: Koleje Małopolskie

Mam pytanie techniczne:

Gdy otwarto drzwi celem przewietrzenia składu to czy potem ludzie zaczęli sami i dobrowolnie opuszczać pociąg i iść na Bieżanów czy też ktoś wyraźnie tj. obsługa bądź służby ewakuujące ogłosiły, że należy/można opuścić skład?

Autor:  krk [ 9 wrz 2019, o 20:24 ]
Tytuł:  Re: Koleje Małopolskie

gagacek napisał(a):
Właśnie marszałek zafundował nam cztery nowe Elfy II. Pozostały do wykorzystania cztery Impulsy z opcji...


Dla przypomnienia możliwość zamówienia Impulsów z opcji była tylko przez 30 dni od podpisania umowy na zamówienie podstawowe.

Autor:  Aleksandra16 [ 9 wrz 2019, o 21:08 ]
Tytuł:  Re: Koleje Małopolskie

piechur napisał(a):
Mam pytanie techniczne:

Gdy otwarto drzwi celem przewietrzenia składu to czy potem ludzie zaczęli sami i dobrowolnie opuszczać pociąg i iść na Bieżanów czy też ktoś wyraźnie tj. obsługa bądź służby ewakuujące ogłosiły, że należy/można opuścić skład?


Tak, ludzie sami zaczęli wychodzić, chociaż kierownik pociągu mówił, że tego "nie poleca".

Strona 66 z 67 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/