Koleje Małopolskie

Moderator: Moderatorzy

krawiec
Kierownik
Posty: 987
Rejestracja: 2 lis 2009, o 16:24
Lokalizacja: Mistrzejowice

Koleje Małopolskie

#976 Post autor: krawiec » 8 wrz 2019, o 07:30

Aleksandra, ile osób było obsługi? Jeśli jedna osoba, to oczekujesz rozdwojenia? Miała prowadzić was po torach i zajmować się źle czującymi w pociągu?
Była sytuacja nadzwyczajna, która może się zdarzyć wszędzie, nawet w Rosji.
Nie chcę bronić konduktorki, bo z opisu wygląda na to, że brakło jej profesjonalizmu. Choć warto byłoby zrobić konfrontację przed oceną sytuacji.

Aleksandra16
Pasażer
Posty: 6
Rejestracja: 4 kwie 2019, o 23:02

Koleje Małopolskie

#977 Post autor: Aleksandra16 » 8 wrz 2019, o 09:25

Źle czującą się w pociągu zajmowały się dwie panie pielęgniarki, które szczęśliwie się ujawniły. Obsługa w naszym wagonie nie była ani zajęta, ani nawet zainteresowana takimi osobami. Były przynajmniej dwie osoby z obsługi - kierownik pociągu i babeczka, której chyba nawet lepiej, gdyby tam nie było. Ja nie oczekuje rozdwojenia, tylko wreszcie PROCEDUR na takie sytuacje, które zdarzają się często. Nie jestem już w stanie patrzyc na ten totalny chaos w KMŁ i nie reagować.

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 730
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

Koleje Małopolskie

#978 Post autor: gagacek » 8 wrz 2019, o 11:30

Sgriffin pisze:https://sjp.pwn.pl/sjp/pomowienie;2504367.html
Odnosząc się do kwestii merytorycznych. To nie jest problem braku komunikacji na styku PLK - przewoźnik. To jest problem całkowitego braku procedur i szkoleń w sytuacji w której przewoźnik od ponad dwóch lat jest w centrum infrastrukturalnego armagedonu.
Dobry link. Przeczytaj ze zrozumieniem i skończ jak pomylony non-stop pomawiać jedną firmę.
Co do braku procedur - byłem świadkiem jak zadziałała obsługa w w/w sytuacji i moim zdaniem wykonali bdb swoją pracę. Więcej mogliby tylko zdziałać otrzymując informację czy będzie możliwy dalszy przejazd, a tego zabrakło. Twoje twierdzenia o braku umiejętności, czy np. twierdzenia o braku znajomości angielskiego to pomawianie.
I niech do ciebie w końcu dotrze, że tutaj naprawdę nikogo nie interesują twoje problemy. Jesteś załamujący.

EOT

@Aleksandra16 Takie zachowania należy zgłaszać do marszałka z podaniem konkretnej relacji, w pociągu jest monitoring itd.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7538
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Koleje Małopolskie

#979 Post autor: Locutus » 8 wrz 2019, o 13:08

gagacek pisze: Co do braku procedur - byłem świadkiem jak zadziałała obsługa w w/w sytuacji i moim zdaniem wykonali bdb swoją pracę
Czy właśnie napisałeś, że baba z obsługi, która nie miała klucza kwadratowego, nie potrafiła otworzyć ani okien ani drzwi wykonywała bardzo dobrze swoją pracę? No tak. Jasne. A MPK ma bardzo dobrze działający system informacji w swoich pojazdach, zaś Pesa produkuje bardzo dobre jakościowo tramwaje.

:wall:

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 730
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

Koleje Małopolskie

#980 Post autor: gagacek » 8 wrz 2019, o 14:56

Locutus pisze:Czy właśnie napisałeś, że baba z obsługi, która nie miała klucza kwadratowego, nie potrafiła otworzyć ani okien ani drzwi wykonywała bardzo dobrze swoją pracę?
Nie. Napisałem:
gagacek pisze:Niestety, ale miałaś nieszczęście doświadczyć tradycyjnego braku komunikacji na styku PLK - przewoźnik. To co tam się dzieje woła o pomstę do nieba. Sam byłem świadkiem sytuacji uszkodzenia sterowania rozjazdu i pociągu do Balic, który nie dojechawszy przez uszkodzenie do Łobzowa cofał się z pasażerami do K-Gł. Informacji zero (pomimo usilnych starań obsługi), a większość pasażerów spieszyła się na samolot.
Nie pamiętam abym pisał coś o kluczu, ale wielokrotnie jechałem w pociągu którego obsługa przy sprzyjającej pogodzie otwierała takie okna i było to super. I jak najbardziej dotyczy to także PR. Dotąd traktowałem to jako standard :eek:
Natomiast zachowania patologiczne i przejawy głupoty, takie jak ten numer z kluczem należy tępić wszelkimi sposobami, dlatego sugerowałem zgłoszenie problemu.
Locutus pisze:zaś Pesa produkuje bardzo dobre jakościowo tramwaje.
No to masz powody do radości. Właśnie marszałek zafundował nam cztery nowe Elfy II. Pozostały do wykorzystania cztery Impulsy z opcji...

Aleksandra16
Pasażer
Posty: 6
Rejestracja: 4 kwie 2019, o 23:02

Koleje Małopolskie

#981 Post autor: Aleksandra16 » 8 wrz 2019, o 16:10

@gagacek dziękuję za sugestię, zgłoszę

Kowalik
Miłośnik
Posty: 126
Rejestracja: 22 kwie 2017, o 21:39
Lokalizacja: Bieżanów-Prokocim

Koleje Małopolskie

#982 Post autor: Kowalik » 8 wrz 2019, o 16:32

Ja tylko przypominam, że usterka wynikła z uszkodzenia sieci trakcyjnej. Nikt nie zaryzykuje otwierania drzwi lub okien, gdy nie ma pewności, że leżący na pociągu przewód jest pozbawiony zasilania (a na to są odpowiednie pracedury). Jeśli chodzi o obsługę, to zapewne był to "kasjer mobilny", a osoby te są szkolone tylko i wyłącznie ze sprzedaży biletów. Obsługa pojazdu, oraz znajomość przepisów kolejowych ich nie obowiązuje. Niestety uważam to za błąd, bo jeden kierownik, którego Pani pochwaliła nie jest w stanie ogarnąć dwóch pojazdów i kilkuset pasażerów. Usunięcie takiej usterki jest czasochłonne, przypomnę, że w Krakowie są 2 pociągi sieciowe, które wykonują prace modernizacyjne w różnych miejscach i ich czas dojazdu może troche potrwać. Reasumując nie ma recepty na tego typu usterki. Nie jest to tak proste jak w przypadku np. tramwaju, że pasażerowie przesiadą się na autobus. Kolej powinna popracować nad procedurami. Niby jest ten "SMS", ale życie pokazuje, że niewiele z niego wynika.

Castaway
Dyspozytor
Posty: 689
Rejestracja: 27 mar 2012, o 13:11
Lokalizacja: Małopolska

Koleje Małopolskie

#983 Post autor: Castaway » 8 wrz 2019, o 16:54

Dlaczego nie znalazł się jeden odważny, który powybijałby te okna?
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.

Aleksandra16
Pasażer
Posty: 6
Rejestracja: 4 kwie 2019, o 23:02

Koleje Małopolskie

#984 Post autor: Aleksandra16 » 8 wrz 2019, o 17:56

No właśnie chyba często brakuje tej jednej odważnej osoby.
Wiecie Panowie, ja zdaje sobie sprawę, że za utrzymanie torów odpowiada PKP PLK, nie KMŁ, że odpowiedzialność w tych dziesiątkach spółek kolejowych jest tak rozmyta, że trudno tam z pewnością do czegokolwiek dojść, że komunikacja pewnie nie istnieje, że KMŁ i PR dostają regularnie po dupie za problemy, które nie wynikły z ich winy. Rozumiem też, że być może "kasjer" nie jest szkolony do takich sytuacji. Ale akurat tak się złożyło, że ta pani była w naszym wagonie jedyną osobą z obsługi, i na pewno spora część pasażerów liczyła na pomoc (bo firmowa koszula, bo bilety sprawdziła, a naprawdę mało kogo interesowało, czy to pani konduktor, czy pani sprzedawca - ja też się wtedy nad tym nie zastanawiałam). Uderzające było to, że niejedna osoba z nas, pasażerów, była bardziej rozgarnięta od niej. Sama mam za sobą historię zawodową związaną z obsługą klienta w autokarach i wiem, że nie jest to lekki kawałek chleba, ale - jeżeli KMŁ nie ma wpływu na to, co się dzieje na torach w związku z utrzymaniem/remontami/awariami, to niech chociaż tą obsługą się wybroni.

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 730
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

Koleje Małopolskie

#985 Post autor: gagacek » 8 wrz 2019, o 18:22

Obiema rękami podpisuję się pod tym co napisał @Kowalik.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3240
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Koleje Małopolskie

#986 Post autor: tomek_m » 8 wrz 2019, o 20:17

Dlaczego skoro było coraz duszniej w wagonach nie otwarto drzwi ręcznie? Nie wierzę, że w jednostkach nie ma takiej opcji w razie "W". Na co czekano? Aby ludzie się podusili by na "Główny" w Krakowie wróciły dwa pełne wagony trupów? Procedury widocznie ważniejsze niż życie ludzkie.

Castaway
Dyspozytor
Posty: 689
Rejestracja: 27 mar 2012, o 13:11
Lokalizacja: Małopolska

Koleje Małopolskie

#987 Post autor: Castaway » 9 wrz 2019, o 09:39

Autorce jeszcze proponuję wrzucić ten post na forum SSC. Tam jest zdecydowanie więcej użytkowników specjalizujących się w kolei, tamto forum czytają też decydenci.
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.

piechur
Inspektor
Posty: 480
Rejestracja: 13 paź 2013, o 10:43
Lokalizacja: Kraków

Koleje Małopolskie

#988 Post autor: piechur » 9 wrz 2019, o 10:17

Mam pytanie techniczne:

Gdy otwarto drzwi celem przewietrzenia składu to czy potem ludzie zaczęli sami i dobrowolnie opuszczać pociąg i iść na Bieżanów czy też ktoś wyraźnie tj. obsługa bądź służby ewakuujące ogłosiły, że należy/można opuścić skład?

krk
Specjalista
Posty: 283
Rejestracja: 8 maja 2010, o 14:00
Lokalizacja: Kraków-Łobzów

Koleje Małopolskie

#989 Post autor: krk » 9 wrz 2019, o 21:24

gagacek pisze:Właśnie marszałek zafundował nam cztery nowe Elfy II. Pozostały do wykorzystania cztery Impulsy z opcji...
Dla przypomnienia możliwość zamówienia Impulsów z opcji była tylko przez 30 dni od podpisania umowy na zamówienie podstawowe.

Aleksandra16
Pasażer
Posty: 6
Rejestracja: 4 kwie 2019, o 23:02

Koleje Małopolskie

#990 Post autor: Aleksandra16 » 9 wrz 2019, o 22:08

piechur pisze:Mam pytanie techniczne:

Gdy otwarto drzwi celem przewietrzenia składu to czy potem ludzie zaczęli sami i dobrowolnie opuszczać pociąg i iść na Bieżanów czy też ktoś wyraźnie tj. obsługa bądź służby ewakuujące ogłosiły, że należy/można opuścić skład?
Tak, ludzie sami zaczęli wychodzić, chociaż kierownik pociągu mówił, że tego "nie poleca".

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Kolej w Małopolsce”