Koleje Małopolskie

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
krawiec
Kierownik
Posty: 943
Rejestracja: 2 lis 2009, o 16:24
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Koleje Małopolskie

#931 Post autor: krawiec » 18 lis 2018, o 20:23

Castaway pisze:Fantastyczne miejsce wybrali... Tyle bocznic w Prokocimiu leży odłogiem, a oni będą pchali się do Oświęcimia. Ciekawe którędy - obie linie rozkopane.
Myślisz, że nie chcieli w Krakowie?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Koleje Małopolskie

#932 Post autor: Kaszmir » 18 lis 2018, o 23:34

krawiec pisze:Myślisz, że nie chcieli w Krakowie?
Niestety :( Koleje Małopolskie to dzieło jednej partii, a bocznice w Prokocimiu należą do kolejarzy którzy to z kolei mają dobre relacje z inną partią. A jako że zależy im na możliwie jak największym rozwaleniu KMł, to po prostu się nie zgodzili na użytkowanie bocznicy (mimo że KMł oczywiście chciało płacić) i pozamiatane :(

piechur
Inspektor
Posty: 476
Rejestracja: 13 paź 2013, o 09:43
Lokalizacja: Kraków

Koleje Małopolskie

#933 Post autor: piechur » 20 lis 2018, o 11:37

Rozwój Kolei Małopolskich trwa. Od 8 VI 2019 r. regularne kursy do Oświęcimia.
https://www.malopolskaonline.pl/aktualn ... 29400.html

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2034
Rejestracja: 4 paź 2013, o 13:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Koleje Małopolskie

#934 Post autor: Sgriffin » 20 lis 2018, o 12:04

Kaszmir pisze:
krawiec pisze:Myślisz, że nie chcieli w Krakowie?
Niestety :( Koleje Małopolskie to dzieło jednej partii, a bocznice w Prokocimiu należą do kolejarzy którzy to z kolei mają dobre relacje z inną partią. A jako że zależy im na możliwie jak największym rozwaleniu KMł, to po prostu się nie zgodzili na użytkowanie bocznicy (mimo że KMł oczywiście chciało płacić) i pozamiatane :(
Problem jest taki, że właśnie nie chciały płacić co znajduje odzwierciedlenie w pismach wymienianych między firmami (podobnie było np. z ED74 gdzie zaoferowana cena była 4 krotnie niższa niż minimalna, a potem hurr durr szkalujo).

W każdym razie decyzja dobra. Widać, że wreszcie ktoś poszedł po rozum do głowy i nie upiera się już przy Krakowie.

Smutne to, że znowu sprawa zamiast zostać profesjonalnie została załatwiona po znajomości.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Yunkers
Specjalista
Posty: 187
Rejestracja: 27 paź 2017, o 20:36
Lokalizacja: Skawina

Koleje Małopolskie

#935 Post autor: Yunkers » 20 lis 2018, o 13:46

– Na początku pewnie będziemy się zamieniać z Przewozami Regionalnymi. Docelowo chcemy, by połączenia z Oświęcimia miały charakter kolei aglomeracyjnej, przedłużonej linii z Tarnowa przez Trzebinię.
Czy kolej aglomeracyjna do Oświęcimia nie miała jeździć przez "94"? Wygląda na to, że huczne plany Skawiny z pociągami wzdłuż drogi 44 spełzły na niczym, bo w tym wypadku nie wydaje się, żeby mieli też puścić pociągi Oświęcim-Kraków przez Skawinę co pół godziny...

brovar
Dyrektor
Posty: 5159
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 02:47
Lokalizacja: - KrK

Koleje Małopolskie

#936 Post autor: brovar » 21 lis 2018, o 11:09

Zobaczymy co z tego wyjdzie, bo Pis ma Podkarpackie, Małopolskie, Śląskie i Świętokrzyskie koleje. Wystarczy zintegrować bilet i stworzyć niezłą siatkę połączeń z Krakowa obejmującym kilka województw.

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 702
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 09:00

Koleje Małopolskie

#937 Post autor: gagacek » 22 lis 2018, o 07:31

Sgriffin pisze:Problem jest taki, że właśnie nie chciały płacić co znajduje odzwierciedlenie w pismach wymienianych między firmami
Tradycyjnie wyrwane z kontekstu populistyczne bzdury, aż przykro czytać. KMł ma gotowy PNB na stację serwisową wraz z zapewnionym finansowaniem inwestycji oraz proponowaną umową na korzystanie z bazy przez innych użytkowników. Problemem jest to, że całe postępowanie wraz z wyborem miejsca było prowadzone na tyle nieudolnie, że PKP nadzwyczaj łatwo wystawiły ich do wiatru. Wygląda to tak, jakby KMł dosłownie same o to się prosiły, tkwiąc w pacie i jeżdżąc z OC do Nowego Sącza. "Dziwnym trafem" też czas dzierżawy torów pokrywa się z ważnością PNB.
Za żałosny cyrk z Edytami płacimy i jeszcze raz będziemy płacić wszyscy. Ze swoich podatków. ED74 mogły już pracować, ale problemem było to, że każda próba sprzedaży po niższej niż radośnie zaksięgowana cenie to była mina dla każdego kto wydałby taka decyzję.
Yunkers pisze:Wygląda na to, że huczne plany Skawiny z pociągami wzdłuż drogi 44 spełzły na niczym,
No cóż, póki co PR-y dając najgorszy z możliwych tabor wraz z obsługą koncertowo zarżnęły linię do Skawiny, a może i miały taki zamiar... Inna sprawa, że samorządy odrębnych województw umiały zagwarantować sobie do obsługi połączeń przyzwoitej jakości składy, więc PR-y zwyczajnie musiały go gdzieś upchnąć. Połączenia wrócą kiedy dobiegnie końca główna część remontów. A to, jak ważna jest zdrowa konkurencja widać po progresie np. na linii do Sędziszowa czy Tarnowa. PR-y dzięki niej naprawdę idą do przodu.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2034
Rejestracja: 4 paź 2013, o 13:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Koleje Małopolskie

#938 Post autor: Sgriffin » 22 lis 2018, o 08:40

Zacznij może czytać oficjalne dokumenty i przede wszystkim przekazy medialne (gdzie sam marszałek płakał, że nie chcą oddać terenu za złotówkę), a potem (po raz kolejny) oskarżaj mnie o brednie.

Co do PNB, to do niego potrzebna jest podstawa dysponowania terenem. Nie wiem jak zatem można dostać PMB na dłużej niż dysponujesz terenem...

W zakresie ED74 się zgadzam stąd tym bardziej nie rozumiem składania ofert na takim poziomie, choć rozumiem że jak zarządza się majątkiem o wartości 40 tysięcy złotych jak Rębajło to można nie znać zasad rachunkowości ^_^
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 702
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 09:00

Koleje Małopolskie

#939 Post autor: gagacek » 22 lis 2018, o 08:55

Ale ty umiesz tylko pomawiać, do obiektywnego spojrzenia tobie daaaaleko...
- Edyty póki co gniją w krzakach. Dlaczego tak jest i skąd zamysł tak prowadzonego postępowania już napisałem. To bardzo proste. Nie chcesz przyjąć do wiadomości najprostszych faktów, bo kolidują z twoją misją. Ale niestety musisz zgodzić się co do tego, że rozsądnie zagospodarowany tabor dawno zostałby odbudowany i już przeszedłby P5, a póki co w wysublimowany sposób amortyzuje swoją urojoną wartość.
- PNB - przecież też wyraźnie napisałem, że delikatnie ujmując całe to postępowanie było nieprzemyślane. A tymczasem PKP w typowym dla siebie tempie przymierza się do własnych planów
W planach są jeszcze myjnie automatyczne dla wagonów w Warszawie (przebudowa dwóch istniejących myjni), Przemyślu, Krakowie, Wrocławiu oraz Gdyni" - podał Marek Chraniuk.
Odrębną sprawą jest to, że mamy tak szczątkowe informacje co tam sie działo, że łatwo i radośnie jest pisać sobie fasmantagorie z sufitu wzięte.
- Za złotówkę potrafisz napisać, ale jaki wkład własny to już nie - standard. Czyli kolejny raz tak jak pisałem: Tradycyjnie wyrwane z kontekstu populistyczne bzdury,
Sgriffin pisze:choć rozumiem że jak zarządza się majątkiem o wartości 40 tysięcy złotych jak Rębajło to można nie znać zasad rachunkowości
Wiesz co? Brak słów. Napiszę tak: Musisz pogodzić się z tym, że to inni są decydentami, czegoś jednak dokonali, ty sobie możesz tylko pływać we własnym jadzie i pitolić znad klawiatury. Człowieku masz poważny problem, i na twoim miejscu rozwiązałbym go w wysoce mądrzejszy sposób. Naprawdę przykro to czytać.

piechur
Inspektor
Posty: 476
Rejestracja: 13 paź 2013, o 09:43
Lokalizacja: Kraków

Koleje Małopolskie

#940 Post autor: piechur » 22 lis 2018, o 20:15

Pociąg z Muszyny do Popradu pojedzie latem 2019 roku

http://www.rdn.pl/news/pociag-muszyny-p ... 46kUcLeLnc

Castaway
Dyspozytor
Posty: 689
Rejestracja: 27 mar 2012, o 12:11
Lokalizacja: Małopolska

Koleje Małopolskie

#941 Post autor: Castaway » 23 lis 2018, o 12:30

Czemu toto jedzie z Muszyny a nie z Krynicy?
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2034
Rejestracja: 4 paź 2013, o 13:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Koleje Małopolskie

#942 Post autor: Sgriffin » 23 lis 2018, o 15:33

@gagacek przykro mi ale strzelasz ślepakami, w przeciwieństwie do kadry zarządzającej KMŁ mam na swoim koncie wygranie i spinanie kontraktów o wartości 350 milionów, obecnie uruchamiam drobniaka za 2,6 miliona. Tylko przez to w przeciwieństwie do prezesa nie mogę przyjsc do pracy na 11 i przez 3 godziny szukać w internecie czy przypadkiem coś o mnie nie napisali. Mimo tego że można z Tobą rozmawiać merytorycznie to dla mnie to nie ma sensu bo od razu na mnie najeżdzasz.

Co do trasy to zapewne kwestia dopuszczenia. Nawiasem mówiąc jak najbardziej istnieją jednostki spalinowe z dopuszczeniem w Polsce i na Słowacji. Mam na myśli VT628.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 702
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 09:00

Koleje Małopolskie

#943 Post autor: gagacek » 23 lis 2018, o 16:41

@Sgriffin A ja hoduję słonia w trampkach. Zakładając powyższe obracacanie miliardami tym bardziej dziwi wyrywanie z tematów kontekstu i szczeniackie pomawianie. Może to wyłącznie budzić zdziwienie, nie mówiąc o innych reakcjach.

Co do trasy to bardzo możliwe, że @Sgriffin i podobni będą ukontentowani, bo to może zostać w niedługim czasie uwalone. Pasażerowie tej i pozostałych linii bedą mieli co prawda trochę odmienne zdanie, cofną się 10 lat w czasie i poczekają kolejne kilka na dalszy rozwój, no ale kogo to obchodzi? Przykre jest to, że gierki wygrywają z ideą takiego rozwiązania sytuacji, aby na końcu wygrał pasażer. Mam tylko nadzieję, że wyciągam pochopne i mylne wnioski.

ps. Co ma dopuszczenie w kontekście wyboru trasy muszyna-Krynica? Nie rozumiem. Muszyna nie jest stacją przygraniczną.

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 702
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 09:00

Koleje Małopolskie

#944 Post autor: gagacek » 29 lis 2018, o 11:19

Chyba obiektywniej będzie pozostawić bez komentarza.
Koleje Małopolskie gotowe na święta. W pociągach będzie można się wyspowiadać
(...)Na tym jednak nie koniec. Przed Bożym Narodzeniem w pociągach Kolei Małopolskich będzie można bowiem się... wyspowiadać. Spowiedź zaplanowana jest na 21 i 24 grudnia.
"W najbliższym czasie będziemy przekazywać dokładne informację, w których dokładnie pociągach pojawią się duchowni, którzy prowadzić będą spowiedź" - przekazały Koleje Małopolskie.

volferssj
Kierownik
Posty: 778
Rejestracja: 9 gru 2014, o 23:02
Lokalizacja: Kraków

Koleje Małopolskie

#945 Post autor: volferssj » 29 lis 2018, o 11:40

Jako komentarz: już pojawiają się informacje, że się z tego wycofali.

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Kolej w Małopolsce”