Koleje Małopolskie
Moderator: Moderatorzy
Koleje Małopolskie
Rozmowa jednocześnie z Andrzejem Siemieńskim (PR) oraz Grzegorzem Stawowym (KMł). Polecam, można od razu wyczuć gorącą atmosferę między oboma panami:
KONFLIKT MIĘDZY PRZEWOZAMI REGIONALNYMI A KOLEJAMI MAŁOPOLSKIMI ODBIJE SIĘ NA PASAŻERACH?
http://www.radiokrakow.pl/rozmowy/konfl ... asazerach/
KONFLIKT MIĘDZY PRZEWOZAMI REGIONALNYMI A KOLEJAMI MAŁOPOLSKIMI ODBIJE SIĘ NA PASAŻERACH?
http://www.radiokrakow.pl/rozmowy/konfl ... asazerach/
Koleje Małopolskie
No rzeczywiście, wszystko w 100% gotowe. Stąd te płacze i apele. Ostatnio jak na początku roku zapomnieli, że skończyła się umowa na terminale mobilne to musieli oddać Acatusy, a terminale kupi im MKA. Za niedługo się okaże, że przy APW to powstakje bocznica, a nie Urząd Marszałkowski.Jak ja byłem powoływany na prezesa Kolei, moim zadaniem było przygotowanie spółki na możliwość obsłużenia połączeń na linii Skawina, Kraków, Miechów, Sędziszów. Jesteśmy gotowi.
Jest ktoś w stanie wytłumaczyć czemu ta spółka jest tak nieudolna? Bo ja to zawsze myślałem, że w PR czy Intercity jest komuna ale to przekracza wszelkie granice.
Żeby było śmieszniej w KMŁ jest zatrudniona Pani która zajmuje się tylko i wyłączenie sprawą zaplecza. Co robiła przez ostatnie pół roku? Chyba w pasjansa grała.
Wszystko robi się co raz bardziej żałosne i to z obydwu stron. A PO jest sama sobie winna, było pozwolić upaść PRom w 2015, a teraz nie dość że mają wroga to i kłopoty w Komisji Europejskiej.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"
Koleje Małopolskie
W internetowej wyszukiwarce połączeń kolejowych jak wpisałem połączenie Kraków Gł. -> Skawina na przyszły tydzień to wyskakuje
Czyżby to oznaczało, że Koleje Małopolskie poległy w walce o SKA2?NAZWA: SKA 2
KATEGORIA: REGIO
PRZEWOŹNIK: Przewozy Regionalne
ODLEGŁOŚĆ: -
Koleje Małopolskie
Która wyszukiwarka? U mnie w aplikacji PLKi (Rozkład Kolejowy) pokazuje KMŁ jako przewoźnika.
Koleje Małopolskie
Rzeczywiście, rozklad-pkp.pl znajduje kurs PR o nazwie "SKA 2", natomiast po kliknięciu w "zobacz pełną trasę" okazuje się, że to kurs tylko na trasie Skawina -> Kraków Gł. Jak wyszukałem bezpośrednie połączenia Skawina -> Miechów, to znalazł same KMł.
Koleje Małopolskie
Część kursów miała być nadal PRów.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
Koleje Małopolskie
Z tego względu, że PR jeżdżą do Bielska Białej, Wadowic, Suchej Beskidzkiej, Zakopanego, Żywca. Trochę tych pociągów jest.
Koleje Małopolskie
Ale te kursy nie nazywają się "SKA2".
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.
-
- Dyrektor
- Posty: 2119
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
- Lokalizacja: Kraków
Koleje Małopolskie
Patrzę na ten rozkład i tak się zastanawiam, czy tego naprawdę nie dało się ułożyć choć trochę sensowniej...?
Przykładowo z Krk do Skawiny mamy fajny takt, prawie że 30/30 w godzinach 11:45 - 13:45, potem godzinna dziura, znowu pociągi co 30 min do 15:30 i..... w porze, kiedy ludzi jeździłoby najwięcej, bo kończą pracę... mamy pociągi co godzinę (15:26, 16:35, 17:38, 18:35), po to, aby potem mieć nagle mega zagęszczenie (18:35, 18:46(!), 19:09, 19:27) i... dziura półtorej godziny na wieczorne powroty.
Fajnie, że przez chwilę te pociągi jeżdżą nawet co 10-20 min, ale nie jest to w szczycie przewozowym, tylko już po nim, a w szczycie jeżdżą 3x rzadziej...?
Przykładowo z Krk do Skawiny mamy fajny takt, prawie że 30/30 w godzinach 11:45 - 13:45, potem godzinna dziura, znowu pociągi co 30 min do 15:30 i..... w porze, kiedy ludzi jeździłoby najwięcej, bo kończą pracę... mamy pociągi co godzinę (15:26, 16:35, 17:38, 18:35), po to, aby potem mieć nagle mega zagęszczenie (18:35, 18:46(!), 19:09, 19:27) i... dziura półtorej godziny na wieczorne powroty.
Fajnie, że przez chwilę te pociągi jeżdżą nawet co 10-20 min, ale nie jest to w szczycie przewozowym, tylko już po nim, a w szczycie jeżdżą 3x rzadziej...?
Koleje Małopolskie
Efekt szczytu przewozowego, ograniczonej przepustowości E30 do Głównego, gdzie muszą się zmieścić inne relacje oraz IC. Do tego dodajmy czystą złośliwość PLK i mamy przepis na kiepski rozkład.
Koleje Małopolskie
Chyba mamy ciąg dalszy wojny PR kontra KMAL i te pierwsze zaczynają grać bardzo nieczysto. Przed chwilą czytałem post na "twarzoksiążce", że na P1 nie został wpuszczony EN77 mimo umowy do 9 grudnia.
Dokładnie brzmiało to tak:
Dokładnie brzmiało to tak:
Co dziwne teraz tego postu nie mogę już znaleźć.UWAGA! WAŻNE!
W związku ze złamanie obowiązującej do 9.XII. umowy na serwisowanie pociągów KMŁ na państwowej rocznicy w Krakowie Płaszowie istnieje zagrożenie zakłóceń w kursowaniu pociągów spółki w najbliższych dniach.
W dzisiejszego wieczoru pracownicy Przewozów Regionalnych nie wypuścili na przegląd w umówionym terminie serwis pociągu Kolei Małopolskich typu EN77 Acatus. Pociąg miał mieć dokonany podstawowy, obowiązkowy przegląd techniczny P1.
Pasażerów o śledzenie Facebooka i strony.
Koleje Małopolskie
Na Skawinę faktycznie kilka kursów SKA2 będzie obsługiwane przez PR. Natomiast na Sędziszów wszystkie kursy KMŁ.
volferssj, nie dziwię się, że usunęli. Zobacz ile tam było błędów.
volferssj, nie dziwię się, że usunęli. Zobacz ile tam było błędów.
Koleje Małopolskie
Błędy błędami od tego jest edycja... No ale nie będę tu snuł...
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Koleje Małopolskie
I niestety będą takie cyrki z obsługą przewoźniczą linii SKA w pojedynczych kursach przez tego czy tego, dopóki miasto nie dogada się z województwem w kwestii organizacji na liniach SKA przez ZIKiT. Wtedy dałoby się rozpisać przetarg na to, która spółka będzie przewoźnikiem na liniach SKA i ze zwycięzcą podpisać umowę jak z Mobilisem na autobusy. Wówczas nawet wygrać mogłyby PR, grunt, że byłby porządek.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Koleje Małopolskie
I najlepiej żeby wygranym nie była żadna partyjna spółka tylko prywaciarz, który z natury optymalizuje budżet i potrafi zejść z ceny do minimum przy zachowaniu wszystkich wymaganych standardów podróży. Bo obecna sytuacja jest naprawdę patologiczna - organizacja sterowana przez jedną partię żre się z organizacją sterowaną przez drugą partię. Pierwsza partia ma tabor, druga partia ma zaplecze serwisowe. Obie partie mają swoje spółki i poobsadzane synekury, czyli mają zrealizowany swój najważniejszy cel partyjny, a mimo to się będą dalej żreć dla zasady. Dobrze że chociaż ZIKiT nie jest partyjny, a jego zwierzchnicy choć trzymają pozory bezpartyjności. Choć nie wiadomo co będzie za rok, jeśli pewien szaleniec przeforsuje wykluczenie z samorządów wszelkich podmiotów niepartyjnych.