Koleje Małopolskie
Moderator: Moderatorzy
Koleje Małopolskie
Przeglądając dziś kolejną korektę rozkładu jazdy obowiązującą od 15 marca, natknąłem się na nielada ciekawostkę. Otóż objazdowe pociagi Kolei Małopolskich jadące w kierunku z/do Tarnowa mają wyznaczone postoje handlowe w stacji Kraków Batowice, oraz.. Kraków Nowa Huta Północ. Oznacza to reaktywacje obslugi ruchu pasażerskiego na linii 95. Czyżby przymiarka pod SKA po dużej obwodnicy?
Koleje Małopolskie
Faktycznie, w portalu pasażera od korekty pojawił się przystanek Kraków Nowa Huta po. Natomiast brak jest oficjalnych informacji na ten temat i miejmy nadzieję, że nie jest to błąd.
Koleje Małopolskie
Dodam tylko, że nie wszystkie pociągi jadące tamtędy będą miały tam postoje. Temat postojów handlowych tyczy się pociągów nr: 33404/5, 33116/7, 33128/9, 33430/1, 33462/3, 33478/9, 33126/7
Koleje Małopolskie
Trochę z bólem serca, ale w obecnej sytuacji stwierdzam, że jestem przeciwny zwiększaniu ruchu (czy to towarowego czy pasażerskiego) na dużej obwodnicy. Zdecydowanie zbyt dużo to powoduje problemów niż daje korzyści mieszkańcom okolicznych terenów. Przede wszystkim ciągłe zamykania przejazdu na Blokowej na kilka minut przed przejazdem pociągu powodują coraz większe korki, w których rano traci się średnio kwadrans, a jeśli się jedzie prosto do Kocmyrzowskiej to pewnie i kolejny kwadrans. I nie jest to problem tylko samochodów, ale również komunikacji zbiorowej autobusowej która nie ma tu ani metra wydzielonego korytarza i stoi w dokładnie tych samych korkach. I o ile kiedyś można było powiedzieć, że z Ruszczy warto było nadłożyć drogi i jechać Luboczą bo jest szybciej, tak teraz bym się nad takim rozwiązaniem mocno zastanowił. Póki co Igołomska się trochę korkuje, ale mniej i bardziej przewidywalnie, a gdy ją kiedyś skończą to do S7 raczej korku prędko nie będzie, problem będą mieli ci chcący wjechać głębiej Ptaszyckiego.Kowalik pisze: ↑20 lut 2020, o 19:43Przeglądając dziś kolejną korektę rozkładu jazdy obowiązującą od 15 marca, natknąłem się na nielada ciekawostkę. Otóż objazdowe pociagi Kolei Małopolskich jadące w kierunku z/do Tarnowa mają wyznaczone postoje handlowe w stacji Kraków Batowice, oraz.. Kraków Nowa Huta Północ. Oznacza to reaktywacje obslugi ruchu pasażerskiego na linii 95. Czyżby przymiarka pod SKA po dużej obwodnicy?
Jeśli mamy na poważnie mówić o SKA czy ogólnie zwiększeniu ruchu na dużej obwodnicy, to najpierw musimy na poważnie porozmawiać o bezkolizyjnym przejeździe przez tory kolejowe jadąc od Luboczy - o przedłużeniu Mrozowej. Problem stanie się jeszcze bardziej palący, gdy dojdzie do budowy dalszego odcinka S7 i przebudowy Kocmyrzowskiej i zajdzie sytuacja że będzie trzeba cały wiadukt drogowy nad torami w ciągu Kocmyrzowskiej zamknąć i puścić ruch Blokową. Nie wiem czy zdecydują się na tak drastyczne rozwiązanie, ale jeśli tak to będzie tragedia.
Koleje Małopolskie
Trwają prace na ww. przystanku. Układane są płyty. Pewnie wkrótce pojawią się tablice stacyjne.
Dla mnie też ten przystanek nie ma sensu. Pośrodku dosłownie niczego.
Dla mnie też ten przystanek nie ma sensu. Pośrodku dosłownie niczego.
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.
Koleje Małopolskie
I to rzeczywiście Kraków Nowa Huta Północ?
Koleje Małopolskie
Wg mnie nie "Północ", a "zwykła" Nowa Huta.
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.
Koleje Małopolskie
Przecież ten przystanek jest dla dyżurnych. Nie sądzę żeby kto inny z tego przystanku korzystał.
Koleje Małopolskie
Dziwne, że nie było wcześniej informacji na ten temat. Czyżby nieprzemyślany pomysł radnych na który PLK i przewoźnicy się zgodzili? A może po prostu pomyłka i w rozkładzie znalazły się postoje techniczne?
Koleje Małopolskie
To drugie jest możliwe, bo rozkłady plakatowe się nie wyszukują.
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.
Koleje Małopolskie
https://www.facebook.com/kolejnakrakow/ ... 9993318636
Pojawiło się potwierdzenie. Co prawda autor się pomylił i nie chodzi o przystanek Kraków Nowa Huta, lecz Kraków Nowa Huta (ten przy grupie towarowej NHA). Jest też zapowiedź uruchomienia przystanku Kraków Lubocza.
Pojawiło się potwierdzenie. Co prawda autor się pomylił i nie chodzi o przystanek Kraków Nowa Huta, lecz Kraków Nowa Huta (ten przy grupie towarowej NHA). Jest też zapowiedź uruchomienia przystanku Kraków Lubocza.
- tarantulaw2
- Dyrektor
- Posty: 1078
- Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37
Koleje Małopolskie
Po 21 latach pociągi zatrzymają się w Nowej Hucie. Początek większej zmiany?
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/po-21 ... 34428.htmlWycięte samosiejki, nowa wiata, równa nawierzchnia – po ponad dwudziestu latach przerwy będzie można wsiąść i wysiąść na stacji kolejowej Kraków Nowa Huta. W dużej mierze od zainteresowania mieszkańców zależy, czy takie rozwiązanie pozostanie na dłużej.
Koleje Małopolskie
No to spoiler alert - zainteresowania nie będzie.
- stacja na odludziu - 400m do najbliższego przystanku autobusowego, 500m do najbliższego obiektu (więzienie), 600m do najbliższego domu, 1100m do os. Kolejowego w Wadowie
- brak bezpiecznego dojścia - brak chodników, ruchliwa ulica, niebezpieczny zakręt
- żenujący rozkład jazdy
- brak integracji KMK z koleją - sam dojazd do Krakowa Głównego większości potencjalnych pasażerów na niewiele się zda
Koleje Małopolskie
Kraków Nowa Huta do stacji Kraków Główny:
- bilet jednorazowy: 5 zł (tam i powrót 10 zł),
- bilet 6-godzinny: 7,50 zł,
- bilet 8-godzinny: 10 zł,
dodatkowo obowiązują bilety strefowe 24-h. Nie będzie obowiązywał bilet wspólny 70-minutowy.
EDIT Od 15 marca postoje handlowe nastąpią również na przystanku Kraków Lubocza. Ilość pociągów taka sama jak na Kr. Nowa Huta.
- bilet jednorazowy: 5 zł (tam i powrót 10 zł),
- bilet 6-godzinny: 7,50 zł,
- bilet 8-godzinny: 10 zł,
dodatkowo obowiązują bilety strefowe 24-h. Nie będzie obowiązywał bilet wspólny 70-minutowy.
EDIT Od 15 marca postoje handlowe nastąpią również na przystanku Kraków Lubocza. Ilość pociągów taka sama jak na Kr. Nowa Huta.
- pawelenator
- Kierownik
- Posty: 885
- Rejestracja: 20 wrz 2009, o 21:53
- Lokalizacja: Kraków Azory
- Kontakt:
Koleje Małopolskie
Z przystanku Kraków Nowa Huta trochę ludzi jednak korzysta. Dziś (22 marca) o 6:30 trochę ludzi tam wysiadło (kilka osób). 17 marca na Luboczy zaś nikt nie wsiadał, nikt nie wysiadał, dzień wcześniej na Kraków Nowa Huta (kierunek Dworzec Główny) kilka osób wsiadło. To tyle z moich obserwacji.
Nie tak dawno pojawił się także taki artykuł: https://gazetakrakowska.pl/krakow-co-ha ... 1-14832006
Nie tak dawno pojawił się także taki artykuł: https://gazetakrakowska.pl/krakow-co-ha ... 1-14832006