Koleje Małopolskie
Moderator: Moderatorzy
Koleje Małopolskie
Tak wcześnie rano wysiadać w tym miejscu mogą tylko kolejarze albo pracownicy / odwiedzający zakładu karnego. Co by się zgadzało bo to jedyne obiekty które mają do tego przystanku w miarę blisko.
Ale żeby to służyło mieszkańcom Wadowa czy o zgrozo Nowej Huty (rozumianej jako okolice Placu Centralnego) jak mylnie sugeruje nazwa to bym nie powiedział.
Choć niewątpliwie jeden plus w tym wszystkim jest - Wadów, Grębałów i część Luboczy zyskały nocny o 23:40 z Krakowa Głównego co pozwala na imprezowanie nieco dłużej.
Ale żeby to służyło mieszkańcom Wadowa czy o zgrozo Nowej Huty (rozumianej jako okolice Placu Centralnego) jak mylnie sugeruje nazwa to bym nie powiedział.
Choć niewątpliwie jeden plus w tym wszystkim jest - Wadów, Grębałów i część Luboczy zyskały nocny o 23:40 z Krakowa Głównego co pozwala na imprezowanie nieco dłużej.
Koleje Małopolskie
I będzie prawdopodobnie jeszcze 7(+2) Impulsów 2, firmy NEWAGkucyk pisze: ↑28 paź 2019, o 21:06Tymczasem Bydgoska PESA ma się nieźle.
ELFY2 na torach Małopolski:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/na-to ... 32748.html
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/dwie- ... 34501.html
Koleje Małopolskie
Feniksy w barwach Kolei Małopolskich ruszają w trasę
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 97464.html
Widać sporo narzekań, że pierwsze nie-nowe składy, ale naprawdę jest to udana modernizacja i są bardzo ciche w środku.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 97464.html
Widać sporo narzekań, że pierwsze nie-nowe składy, ale naprawdę jest to udana modernizacja i są bardzo ciche w środku.
-
- Inspektor
- Posty: 301
- Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Koleje Małopolskie
Polecam zerknąć przy otwartych drzwiach na ułożenie wiązek elektrycznych i ogólną aranżację elementów maszyn drzwiowych - to jest element, który może zobaczyć kazdy podróżny i owszem nie pokazuje całości modernizacji, ale pozwala na tym drobnym przykładzie wyrobić sobie odrobinę krytycyzmu w zakresie. Owszem na pewno pojazdy po tej modernizacji są lepsze niż oryginalne EN57 i tym bardziej są cichsze... ino wystarczy trochę poczekać i znów ujawnią się takie "smaczki" jak klasyczne "ruszają wózki - łup - a teraz rusza też pudło członu silnikowego"... po prostu z konstrukcji bazującej na rozwiązaniach przedwojennych nie da rady zrobić w pełni nowoczesnego pojazdu.
- pasazer_mobilisu
- Administrator Techniczny
- Posty: 1685
- Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19
Koleje Małopolskie
Dwa pytania:dominik pisze: ↑3 lip 2020, o 00:01Feniksy w barwach Kolei Małopolskich ruszają w trasę
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 97464.html
Widać sporo narzekań, że pierwsze nie-nowe składy, ale naprawdę jest to udana modernizacja i są bardzo ciche w środku.
1. Czy robią cyk cyk cyk cyk?
2. Czy mają ten sam zapach co oryginały?
Nie no Turbokible w 2020 roku
Koleje Małopolskie
Co jest w tym dziwnego, na całym świecie jeżdżą wiekowe składy, bo nie da się wszystkiego wymieniać zgodnie z modą i jednocześnie poszerzać oferty. Robią tak zwłaszcza w kolei miejskiej i metrze, a co dopiero na liniach regionalnych!
MKM-owie to jednak wielkie:
Koleje Małopolskie
Główną przyczyną takiego stanu rzeczy są zasoby naszych krajowych "pooli taborowych". W przypadku lokomotyw jest już lepiej, bo flota pojazdów znacznie odmlodniała. Niestety jak się patrzy na rynek EZT to zostają tylko Feniksy i ewentualnie 14we. Żeby ściągnąć coś zza granicy trzeba by pojazd zunifikować i przeprowadzić szereg badań dopuszczających, co jest zwyczajnie nieopłacalne w kontekście wynajmu pojazdu.pasazer_mobilisu pisze: ↑3 lip 2020, o 07:02Dwa pytania:dominik pisze: ↑3 lip 2020, o 00:01Feniksy w barwach Kolei Małopolskich ruszają w trasę
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 97464.html
Widać sporo narzekań, że pierwsze nie-nowe składy, ale naprawdę jest to udana modernizacja i są bardzo ciche w środku.
1. Czy robią cyk cyk cyk cyk?
2. Czy mają ten sam zapach co oryginały?
Nie no Turbokible w 2020 roku
Koleje Małopolskie
I tak nie jest tak tragicznie z ilością nowego EZT jak jeszcze było dziesięć lat temu czy wcześniej. Dużo nowych jednostek już jeździ w różnych rejonach Polski głównie w spółkach samorządowych.
Koleje Małopolskie
Pięć projektów kolejowych przeszło II etap rządowego programu:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/piec- ... 38706.html
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/piec- ... 38706.html
Koleje Małopolskie
Kiedy coś się zmieniło w matematyce, że 2016 rok był 5 lat temu?– Przez wiele lat w Polsce likwidowano linie kolejowe. Ten czas skończył się pięć lat temu – powiedział podczas konferencji prasowej Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.
MKM-owie to jednak wielkie:
Koleje Małopolskie
Jest pozwolenie na SKA Prądnik Czerwony. Ale problemów nadal nie rozwiązano:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/jest- ... 38981.html
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/jest- ... 38981.html
Koleje Małopolskie
Kolej w Małopolsce ma się czym pochwalić za ubiegły rok. Ale bez inwestycji nie pojedzie dalej:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/kolej ... 54876.html
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/kolej ... 54876.html
Koleje Małopolskie
Pieniądze na budowę linii Podłęże - Piekiełko są w budżecie:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/minis ... 55011.html
[/quote]
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/minis ... 55011.html
[/quote]
Koleje Małopolskie
Jest kasa na nowy tabor. Ale tylko częściowa:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/nowe- ... 55922.html
Więcej informacji u źródła:Z punktu widzenia Polregio zakup nowego taboru to konieczność. Spółka, choć jest największym przewoźnikiem pasażerskim w kraju i obsłużyła w ubiegłym roku prawie 100 mln pasażerów, jest wciąż kojarzona z minioną epoką. Jak sama przyznaje, średni wiek jej taboru przekracza 40 lat, co czyni go jednym z najstarszych na rynku. Do 2035 roku około 150 najstarszych pojazdów zostanie wyłączonych z ruchu.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/nowe- ... 55922.html