Budowa linii kolejowej Podłęże - Piekiełko

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Budowa linii kolejowej Podłęże - Piekiełko

#31 Post autor: Kaszmir » 6 lut 2019, o 12:32

PKP Polskie Linie Kolejowe SA uzyskały prawomocne decyzje środowiskowe dla budowy nowej linii „Podłęże – Piekiełko” i modernizacji istniejącej linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz. Będzie to najdłuższa nowa linia kolejowa w Polsce od kilkudziesięciu lat. Uzyskane decyzje administracyjne, to kolejny krok do realizacji inwestycji, która znacząco skróci czas przejazdu między Krakowem a Zakopanem i Krakowem a Nowym Sączem. #ŁączymyPolskę
Więcej na stronie ▶️ bit.ly/2Gf2jN6
https://www.facebook.com/MIGOVPL/photos ... =3&theater

Adrian78
Znawca
Posty: 27
Rejestracja: 3 lut 2019, o 11:13

Budowa linii kolejowej Podłęże - Piekiełko

#32 Post autor: Adrian78 » 6 lut 2019, o 16:36

Ostatecznym efektem przedsięwzięcia będzie zapewnienie lepszych połączeń regionów południowej Małopolski (Tatry, Beskidy, Gorce) z Krakowem i innymi dużymi aglomeracjami, poprzez radykalne skrócenie czasu przejazdu. Nowa linia zapewni sprawniejsze podróże, wygodniejsze i szybsze dojazdy koleją do miejscowości turystycznych. Zwiększy się ranga przemysłowo-gospodarcza Sądecczyzny, Limanowszczyzny i Podhala. Mieszkańcy miejscowości wzdłuż nowej linii zyskają dostęp do wygodnej komunikacji. Według przeprowadzonych w ramach studium analiz, realizacja projektu umożliwi wygodne i bezpieczne podróżowanie na trasie Kraków Główny – Zakopane, w czasie krótszym niż 2 godziny, na odcinku Kraków Główny - Nowy Sącz, poniżej 1 h.

Adrian78
Znawca
Posty: 27
Rejestracja: 3 lut 2019, o 11:13

Budowa linii kolejowej Podłęże - Piekiełko

#33 Post autor: Adrian78 » 17 mar 2019, o 16:05

Adrian78 pisze:Ostatecznym efektem przedsięwzięcia będzie zapewnienie lepszych połączeń regionów południowej Małopolski (Tatry, Beskidy, Gorce) z Krakowem i innymi dużymi aglomeracjami, poprzez radykalne skrócenie czasu przejazdu. Nowa linia zapewni sprawniejsze podróże, wygodniejsze i szybsze dojazdy koleją do miejscowości turystycznych. Zwiększy się ranga przemysłowo-gospodarcza Sądecczyzny, Limanowszczyzny i Podhala. Mieszkańcy miejscowości wzdłuż nowej linii zyskają dostęp do wygodnej komunikacji. Według przeprowadzonych w ramach studium analiz, realizacja projektu umożliwi wygodne i bezpieczne podróżowanie na trasie Kraków Główny – Zakopane, w czasie krótszym niż 2 godziny, na odcinku Kraków Główny - Nowy Sącz, poniżej 1 h.
W sumie inwestycja zakłada budowę 58 km nowych linii kolejowych, 11 tuneli, 8 estakad, 20 mostów, ponad 30 wiaduktów. Zmodernizowana zostanie także 75-kilometrowa istniejąca linia nr 104 między Chabówką a Nowym Sączem. II etap projektu, czyli przebudowa linii nr 104, planowana jest na lata 2020-2024, natomiast III etap, związany z budową nowej trasy, przypadać będzie na lata 2020-2027.

Jacek Fink-Finowicki
Specjalista
Posty: 290
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Budowa linii kolejowej Podłęże - Piekiełko

#34 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 8 mar 2021, o 07:53

Wprawdzie nie w przebiegu Podłęże - Piekiełko, tylko bardziej na zachód w relacji Płaszów - Mszana Dolna rozważano budowę linii 82 lata temu.

https://enkol.pl/Archiwum:Kolej_elektry ... ane_(1939)

skejl
Znawca
Posty: 22
Rejestracja: 4 lip 2019, o 06:03

Budowa linii kolejowej Podłęże - Piekiełko

#35 Post autor: skejl » 10 mar 2021, o 09:59

Budowę tej linii (w różnych wariantach) rozważano co najmniej dwukrotnie. Tylko że jak już sprawa nabierała konkretów, to akurat wybuchała jakaś wojna światowa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Kolej w Małopolsce”