Koleje Małopolskie

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10942
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Koleje Małopolskie

#1021 Post autor: Cukier » 23 mar 2020, o 15:43

Tak wcześnie rano wysiadać w tym miejscu mogą tylko kolejarze albo pracownicy / odwiedzający zakładu karnego. Co by się zgadzało bo to jedyne obiekty które mają do tego przystanku w miarę blisko.

Ale żeby to służyło mieszkańcom Wadowa czy o zgrozo Nowej Huty (rozumianej jako okolice Placu Centralnego) jak mylnie sugeruje nazwa to bym nie powiedział.

Choć niewątpliwie jeden plus w tym wszystkim jest - Wadów, Grębałów i część Luboczy zyskały nocny o 23:40 z Krakowa Głównego co pozwala na imprezowanie nieco dłużej.

MB89
Znawca
Posty: 24
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 21:27

Koleje Małopolskie

#1022 Post autor: MB89 » 7 kwie 2020, o 23:26

kucyk pisze:
28 paź 2019, o 21:06
Tymczasem Bydgoska PESA ma się nieźle.

ELFY2 na torach Małopolski:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/na-to ... 32748.html
I będzie prawdopodobnie jeszcze 7(+2) Impulsów 2, firmy NEWAG ;D

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/dwie- ... 34501.html

dominik
Moderator
Posty: 163
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 14:27

Koleje Małopolskie

#1023 Post autor: dominik » 3 lip 2020, o 00:01

Feniksy w barwach Kolei Małopolskich ruszają w trasę
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 97464.html
Widać sporo narzekań, że pierwsze nie-nowe składy, ale naprawdę jest to udana modernizacja i są bardzo ciche w środku.

Jacek Fink-Finowicki
Specjalista
Posty: 219
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Koleje Małopolskie

#1024 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 3 lip 2020, o 04:03

dominik pisze:
3 lip 2020, o 00:01
... jest to udana modernizacja i są bardzo ciche w środku.
Polecam zerknąć przy otwartych drzwiach na ułożenie wiązek elektrycznych i ogólną aranżację elementów maszyn drzwiowych - to jest element, który może zobaczyć kazdy podróżny i owszem nie pokazuje całości modernizacji, ale pozwala na tym drobnym przykładzie wyrobić sobie odrobinę krytycyzmu w zakresie. Owszem na pewno pojazdy po tej modernizacji są lepsze niż oryginalne EN57 i tym bardziej są cichsze... ino wystarczy trochę poczekać i znów ujawnią się takie "smaczki" jak klasyczne "ruszają wózki - łup - a teraz rusza też pudło członu silnikowego"... po prostu z konstrukcji bazującej na rozwiązaniach przedwojennych nie da rady zrobić w pełni nowoczesnego pojazdu.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1369
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Koleje Małopolskie

#1025 Post autor: pasazer_mobilisu » 3 lip 2020, o 07:02

dominik pisze:
3 lip 2020, o 00:01
Feniksy w barwach Kolei Małopolskich ruszają w trasę
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 97464.html
Widać sporo narzekań, że pierwsze nie-nowe składy, ale naprawdę jest to udana modernizacja i są bardzo ciche w środku.
Dwa pytania:
1. Czy robią cyk cyk cyk cyk?
2. Czy mają ten sam zapach co oryginały?

Nie no Turbokible w 2020 roku :hihi:

PanA
Kierownik
Posty: 958
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Koleje Małopolskie

#1026 Post autor: PanA » 9 paź 2020, o 15:40

Co jest w tym dziwnego, na całym świecie jeżdżą wiekowe składy, bo nie da się wszystkiego wymieniać zgodnie z modą i jednocześnie poszerzać oferty. Robią tak zwłaszcza w kolei miejskiej i metrze, a co dopiero na liniach regionalnych!
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Kowalik
Miłośnik
Posty: 126
Rejestracja: 22 kwie 2017, o 21:39
Lokalizacja: Bieżanów-Prokocim

Koleje Małopolskie

#1027 Post autor: Kowalik » 18 paź 2020, o 10:59

pasazer_mobilisu pisze:
3 lip 2020, o 07:02
dominik pisze:
3 lip 2020, o 00:01
Feniksy w barwach Kolei Małopolskich ruszają w trasę
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 97464.html
Widać sporo narzekań, że pierwsze nie-nowe składy, ale naprawdę jest to udana modernizacja i są bardzo ciche w środku.
Dwa pytania:
1. Czy robią cyk cyk cyk cyk?
2. Czy mają ten sam zapach co oryginały?

Nie no Turbokible w 2020 roku :hihi:
Główną przyczyną takiego stanu rzeczy są zasoby naszych krajowych "pooli taborowych". W przypadku lokomotyw jest już lepiej, bo flota pojazdów znacznie odmlodniała. Niestety jak się patrzy na rynek EZT to zostają tylko Feniksy i ewentualnie 14we. Żeby ściągnąć coś zza granicy trzeba by pojazd zunifikować i przeprowadzić szereg badań dopuszczających, co jest zwyczajnie nieopłacalne w kontekście wynajmu pojazdu.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3240
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Koleje Małopolskie

#1028 Post autor: tomek_m » 18 paź 2020, o 11:55

I tak nie jest tak tragicznie z ilością nowego EZT jak jeszcze było dziesięć lat temu czy wcześniej. Dużo nowych jednostek już jeździ w różnych rejonach Polski głównie w spółkach samorządowych.

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Kolej w Małopolsce”