Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 19 lip 2018, o 03:40

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 894 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 gru 2017, o 10:15 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 21489
Rozmowa jednocześnie z Andrzejem Siemieńskim (PR) oraz Grzegorzem Stawowym (KMł). Polecam, można od razu wyczuć gorącą atmosferę między oboma panami:
KONFLIKT MIĘDZY PRZEWOZAMI REGIONALNYMI A KOLEJAMI MAŁOPOLSKIMI ODBIJE SIĘ NA PASAŻERACH?
http://www.radiokrakow.pl/rozmowy/konfl ... asazerach/

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 gru 2017, o 13:39 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 14:21
Posty: 1809
Lokalizacja: Kreuzberg
Cytuj:
Jak ja byłem powoływany na prezesa Kolei, moim zadaniem było przygotowanie spółki na możliwość obsłużenia połączeń na linii Skawina, Kraków, Miechów, Sędziszów. Jesteśmy gotowi. 

No rzeczywiście, wszystko w 100% gotowe. Stąd te płacze i apele. Ostatnio jak na początku roku zapomnieli, że skończyła się umowa na terminale mobilne to musieli oddać Acatusy, a terminale kupi im MKA. Za niedługo się okaże, że przy APW to powstakje bocznica, a nie Urząd Marszałkowski.
Jest ktoś w stanie wytłumaczyć czemu ta spółka jest tak nieudolna? Bo ja to zawsze myślałem, że w PR czy Intercity jest komuna ale to przekracza wszelkie granice.

Żeby było śmieszniej w KMŁ jest zatrudniona Pani która zajmuje się tylko i wyłączenie sprawą zaplecza. Co robiła przez ostatnie pół roku? Chyba w pasjansa grała.

Wszystko robi się co raz bardziej żałosne i to z obydwu stron. A PO jest sama sobie winna, było pozwolić upaść PRom w 2015, a teraz nie dość że mają wroga to i kłopoty w Komisji Europejskiej.

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 gru 2017, o 18:20 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:17
Posty: 103
W internetowej wyszukiwarce połączeń kolejowych jak wpisałem połączenie Kraków Gł. -> Skawina na przyszły tydzień to wyskakuje
Cytuj:
NAZWA: SKA 2
KATEGORIA: REGIO
PRZEWOŹNIK: Przewozy Regionalne
ODLEGŁOŚĆ: -


Czyżby to oznaczało, że Koleje Małopolskie poległy w walce o SKA2? :/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 gru 2017, o 20:14 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 1 wrz 2015, o 14:27
Posty: 140
Która wyszukiwarka? U mnie w aplikacji PLKi (Rozkład Kolejowy) pokazuje KMŁ jako przewoźnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 gru 2017, o 21:03 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 30 sie 2013, o 18:28
Posty: 77
Lokalizacja: Kraków
Rzeczywiście, rozklad-pkp.pl znajduje kurs PR o nazwie "SKA 2", natomiast po kliknięciu w "zobacz pełną trasę" okazuje się, że to kurs tylko na trasie Skawina -> Kraków Gł. Jak wyszukałem bezpośrednie połączenia Skawina -> Miechów, to znalazł same KMł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 gru 2017, o 02:47 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 16:52
Posty: 2766
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Część kursów miała być nadal PRów.

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 gru 2017, o 09:26 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 1 wrz 2015, o 14:27
Posty: 140
Z tego względu, że PR jeżdżą do Bielska Białej, Wadowic, Suchej Beskidzkiej, Zakopanego, Żywca. Trochę tych pociągów jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 gru 2017, o 11:55 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 27 mar 2012, o 13:11
Posty: 558
Lokalizacja: Małopolska
Ale te kursy nie nazywają się "SKA2".

_________________
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 gru 2017, o 12:01 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 17:35
Posty: 1792
Lokalizacja: Kraków
Patrzę na ten rozkład i tak się zastanawiam, czy tego naprawdę nie dało się ułożyć choć trochę sensowniej...?

Przykładowo z Krk do Skawiny mamy fajny takt, prawie że 30/30 w godzinach 11:45 - 13:45, potem godzinna dziura, znowu pociągi co 30 min do 15:30 i..... w porze, kiedy ludzi jeździłoby najwięcej, bo kończą pracę... mamy pociągi co godzinę (15:26, 16:35, 17:38, 18:35), po to, aby potem mieć nagle mega zagęszczenie (18:35, 18:46(!), 19:09, 19:27) i... dziura półtorej godziny na wieczorne powroty. :lmao:

Fajnie, że przez chwilę te pociągi jeżdżą nawet co 10-20 min, ale nie jest to w szczycie przewozowym, tylko już po nim, a w szczycie jeżdżą 3x rzadziej...?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 gru 2017, o 16:38 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 wrz 2013, o 13:58
Posty: 1615
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek
Efekt szczytu przewozowego, ograniczonej przepustowości E30 do Głównego, gdzie muszą się zmieścić inne relacje oraz IC. Do tego dodajmy czystą złośliwość PLK i mamy przepis na kiepski rozkład.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 gru 2017, o 23:07 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 10 gru 2014, o 00:02
Posty: 599
Lokalizacja: Kraków
Chyba mamy ciąg dalszy wojny PR kontra KMAL i te pierwsze zaczynają grać bardzo nieczysto. Przed chwilą czytałem post na "twarzoksiążce", że na P1 nie został wpuszczony EN77 mimo umowy do 9 grudnia. :wall:
Dokładnie brzmiało to tak:
Cytuj:
UWAGA! WAŻNE!
W związku ze złamanie obowiązującej do 9.XII. umowy na serwisowanie pociągów KMŁ na państwowej rocznicy w Krakowie Płaszowie istnieje zagrożenie zakłóceń w kursowaniu pociągów spółki w najbliższych dniach.
W dzisiejszego wieczoru pracownicy Przewozów Regionalnych nie wypuścili na przegląd w umówionym terminie serwis pociągu Kolei Małopolskich typu EN77 Acatus. Pociąg miał mieć dokonany podstawowy, obowiązkowy przegląd techniczny P1.
Pasażerów o śledzenie Facebooka i strony.

Co dziwne teraz tego postu nie mogę już znaleźć. :O

_________________
Dla zainteresowanych - skuter na sprzedaż: Gumtree


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 gru 2017, o 12:37 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 1 wrz 2015, o 14:27
Posty: 140
Na Skawinę faktycznie kilka kursów SKA2 będzie obsługiwane przez PR. Natomiast na Sędziszów wszystkie kursy KMŁ.
volferssj, nie dziwię się, że usunęli. Zobacz ile tam było błędów. :O


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 gru 2017, o 14:31 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 10 gru 2014, o 00:02
Posty: 599
Lokalizacja: Kraków
Błędy błędami od tego jest edycja... No ale nie będę tu snuł...

_________________
Dla zainteresowanych - skuter na sprzedaż: Gumtree


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 gru 2017, o 22:13 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 22:35
Posty: 3731
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
I niestety będą takie cyrki z obsługą przewoźniczą linii SKA w pojedynczych kursach przez tego czy tego, dopóki miasto nie dogada się z województwem w kwestii organizacji na liniach SKA przez ZIKiT. Wtedy dałoby się rozpisać przetarg na to, która spółka będzie przewoźnikiem na liniach SKA i ze zwycięzcą podpisać umowę jak z Mobilisem na autobusy. Wówczas nawet wygrać mogłyby PR, grunt, że byłby porządek.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 gru 2017, o 22:25 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 10160
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
I najlepiej żeby wygranym nie była żadna partyjna spółka tylko prywaciarz, który z natury optymalizuje budżet i potrafi zejść z ceny do minimum przy zachowaniu wszystkich wymaganych standardów podróży. Bo obecna sytuacja jest naprawdę patologiczna - organizacja sterowana przez jedną partię żre się z organizacją sterowaną przez drugą partię. Pierwsza partia ma tabor, druga partia ma zaplecze serwisowe. Obie partie mają swoje spółki i poobsadzane synekury, czyli mają zrealizowany swój najważniejszy cel partyjny, a mimo to się będą dalej żreć dla zasady. Dobrze że chociaż ZIKiT nie jest partyjny, a jego zwierzchnicy choć trzymają pozory bezpartyjności. Choć nie wiadomo co będzie za rok, jeśli pewien szaleniec przeforsuje wykluczenie z samorządów wszelkich podmiotów niepartyjnych.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 894 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL