Nowy tabor dla PKP InterCity

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3326
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

PKP InterCity

#61 Post autor: tomek_m » 19 mar 2015, o 18:54

A Alstom to nie ma oddziału w Polsce?(Chorzów) nawet początkowo były plany aby Pendolino dla IC produkować w Polsce.

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2354
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

Nowy tabor dla PKP InterCity

#62 Post autor: DaroKRK » 13 kwie 2015, o 19:36


marcin1410
Dyspozytor
Posty: 674
Rejestracja: 16 cze 2012, o 12:56
Lokalizacja: Z-cie/Kraków

Nowy tabor dla PKP InterCity

#63 Post autor: marcin1410 » 13 kwie 2015, o 19:58

Pierwsze skojarzenie - Link z doklejonym dziobem ;) Ciekawe, jak się będzie prezentował na żywo, bo na podstawie tego jednego zdjęcia ciężko ocenić. Choć na chwilę obecną uważam, że Impuls z Newagu i ELF są ładniejsze.

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2354
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

Nowy tabor dla PKP InterCity

#64 Post autor: DaroKRK » 13 kwie 2015, o 21:46

marcin1410 pisze:Pierwsze skojarzenie - Link z doklejonym dziobem ;) Ciekawe, jak się będzie prezentował na żywo, bo na podstawie tego jednego zdjęcia ciężko ocenić. Choć na chwilę obecną uważam, że Impuls z Newagu i ELF są ładniejsze.
A ja widząc tego Darta i Flirta stwierdzam, że Pendolino to jest majstersztyk wykonania i dobrze, że jest we flocie PKP.

Awatar użytkownika
Valcyte
Znawca
Posty: 24
Rejestracja: 3 cze 2014, o 22:34
Lokalizacja: Poland

Nowy tabor dla PKP InterCity

#65 Post autor: Valcyte » 15 kwie 2015, o 09:37

Panowie poczekajmy jak to będzie spisywało się na liniach kolejowych. Bardziej jestem za Dartem gdyż oglądając Flirta mam wrażenie że jest taki pudełkowaty, sam plastik i nic więcej, taki toporny. Dart za to ma bardzo ciekawy przód przez co jest jak by bardziej dostojny :)

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

PKP InterCity

#66 Post autor: Mseifer » 12 maja 2015, o 15:21


Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Nowy tabor dla PKP InterCity

#67 Post autor: Lw25 » 25 maja 2015, o 22:14

Zgodnie z obecnym stamem wiedzy, możemy podsumować oznaczenia nadane nowym typom taboru:
Flirt- ED160
Dart- ED161
Gamma- SU140 (dzisiaj zaobserwowane na SSC).
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Nowy tabor dla PKP InterCity

#68 Post autor: Lw25 » 30 maja 2015, o 10:44

Lw25 pisze:Zgodnie z obecnym stamem wiedzy, możemy podsumować oznaczenia nadane nowym typom taboru:
Flirt- ED160
Dart- ED161
Gamma- SU140 (dzisiaj zaobserwowane na SSC).
Poprawka, Gama ma zmienione oznaczenie na SU160. Pesa jednak dała wyższą Vmax niż chciało PKP IC.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3326
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Nowy tabor dla PKP InterCity

#69 Post autor: tomek_m » 30 maja 2015, o 19:36

W specyfikacji "Gammy" dla wersji elektrycznej, wyczytałem że Pesa może ją zrobić nawet na Vmax 200km/h, no i po co było kupować husarze?

Maciek2207
Inspektor
Posty: 369
Rejestracja: 12 paź 2013, o 20:14
Lokalizacja: Kraków

Nowy tabor dla PKP InterCity

#70 Post autor: Maciek2207 » 30 maja 2015, o 19:52

tomek_m pisze:W specyfikacji "Gammy" dla wersji elektrycznej, wyczytałem że Pesa może ją zrobić nawet na Vmax 200km/h, no i po co było kupować husarze?
Bo w 2008 roku nie istniała żadna Gama? :wall:
To jest takie samo pie***nie jak gadki o Darcie co może pojechać 250.

Apropo tych Husarzy... EU44 był sprawdzoną konstrukcją w tamtych czasach. PIC zapuściło te maszyny, obecnie przecież jedna stoi na Olszynce i robi za dawcę części bo Intercity nie stać na serwis.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3326
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Nowy tabor dla PKP InterCity

#71 Post autor: tomek_m » 30 maja 2015, o 22:01

No nie mów że w dzisiejszych czasach to magiczne 160km/h nie jest do przekroczenia przez naszych producentów. Polecam przeczytać historię legendarnej EU43
http://pl.wikipedia.org/wiki/Adtranz_112E

która ostatecznie wylądowała we Włoszech.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Nowy tabor dla PKP InterCity

#72 Post autor: Lw25 » 30 maja 2015, o 23:04

tomek_m pisze:No nie mów że w dzisiejszych czasach to magiczne 160km/h nie jest do przekroczenia przez naszych producentów.
Dzisiaj nie (dla lokomotyw i wagonów, dla EZT raczej muszą jeszcze popracować). W 2008 było.
Polecam przeczytać historię legendarnej EU43
http://pl.wikipedia.org/wiki/Adtranz_112E

która ostatecznie wylądowała we Włoszech.
Jaki związek ma brak kasy w latach 90 z obecnymi zakupami?
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3326
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Nowy tabor dla PKP InterCity

#73 Post autor: tomek_m » 30 maja 2015, o 23:16

Lw25 pisze: Jaki związek ma brak kasy w latach 90 z obecnymi zakupami?
Podałem jako przykład że jednak coś wyprodukowali, co mogło rozkładowo prowadzić składy pasażerskie z 200km/h

A co było w 2008?

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Nowy tabor dla PKP InterCity

#74 Post autor: Lw25 » 31 maja 2015, o 03:52

tomek_m pisze:
Lw25 pisze: Jaki związek ma brak kasy w latach 90 z obecnymi zakupami?
Podałem jako przykład że jednak coś wyprodukowali, co mogło rozkładowo prowadzić składy pasażerskie z 200km/h
Wyprodukowali? ADtranz, połączenie Henschela i AEG. Oba z historią od XIX wieku...
A co było w 2008?
Masz wcześniej o Husarzach.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3326
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Nowy tabor dla PKP InterCity

#75 Post autor: tomek_m » 31 maja 2015, o 10:27

A co myślisz że Gamma to jest w 100% naszą konstrukcją? :lmao: Pesa jest również niczym innym tylko "montownią" komponentów. Co będziesz miał polskiego w "Krakowiakach"? oprócz designu nic.

ODPOWIEDZ

Wróć do „2. PKP Intercity”