Nowy tabor dla PKP InterCity

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
adamp55kr
Dyspozytor
Posty: 645
Rejestracja: 11 lut 2014, o 14:16
Lokalizacja: Krakow

PKP InterCity

#16 Post autor: adamp55kr » 3 sty 2015, o 09:36

Z powodu awarii układu hamowania pociąg pendolino z Krakowa do Warszawy zatrzymał się w Krakowie Batowicach (to pierwszy przystanek kolejowy za stacją Kraków Główny) - informuje RMF24.pl. Pasażerowie po ponad dwóch godzinach oczekiwania przesiedli się do innego składu pendolino.
Czytaj więcej: http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/3 ... ,id,t.html
Pozdrawiam - Adam

PitekAntrop
Specjalista
Posty: 278
Rejestracja: 3 wrz 2014, o 11:47
Lokalizacja: Kraków, górny koniec Na Kozłówce

PKP InterCity

#17 Post autor: PitekAntrop » 22 sty 2015, o 08:32

Wszystkie w czerwcu, z dostępem do internetu?
Zdążą czy będzie kolejna obsuwa ?
Pozdrawiam,
PA

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

PKP InterCity

#18 Post autor: Lw25 » 22 sty 2015, o 08:59

Oby zdążyli, taboru pod V=200 i V=160 nigdy dosyć, a to zwolni dodatkowe Epoki.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Valcyte
Znawca
Posty: 24
Rejestracja: 3 cze 2014, o 22:34
Lokalizacja: Poland

PKP InterCity

#19 Post autor: Valcyte » 25 lut 2015, o 11:28

Na przestrzeni czasu widać jakie braki ma PKP Intercity w szeregach swojego taboru. Większość lokomotyw EP08 uziemiona gdyż skierowano 9 sztuk do naprawy głównej P5. Dodatkowo z powodu awarii zostało wyłączonych kilka sztuk lokomotyw EP09, nie będę tutaj wspominał o EZT ED74 gdyż to już jest absurd, większość z nich odpoczywa pod drzewkiem na terenie lokomotywowni Kraków Prokocim. A przecież można by je wykorzystać tam gdzie docelowo miały śmigać czyli na liniach Warszawa - Łódź czy też Warszawa - Terespol. Do niedawna było w ruchu 6 zmodernizowanych jednostek zostało 5 a dwa razy tyle jak wspomniałem odpoczywa pod drzewkiem. Dlatego po wypożyczeniu lokomotyw Vectron od DB przewoźnik PIC ściąga posiłki od PKP Cargo.

Awatar użytkownika
Allemon
Dyrektor
Posty: 1028
Rejestracja: 21 sty 2011, o 18:10
Lokalizacja: Kraków, Zwierzyniec
Kontakt:

PKP InterCity

#20 Post autor: Allemon » 25 lut 2015, o 11:57

Niestety PESA życzy sobie grube miliony za rewizję ED74 ...
Bara de döda stiger av i Kymlinge

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3326
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

PKP InterCity

#21 Post autor: tomek_m » 26 lut 2015, o 19:37

Valcyte pisze:...nie będę tutaj wspominał o EZT ED74 gdyż to już jest absurd, większość z nich odpoczywa pod drzewkiem na terenie lokomotywowni Kraków Prokocim. A przecież można by je wykorzystać tam gdzie docelowo miały śmigać czyli na liniach Warszawa - Łódź czy też Warszawa - Terespol.
Te tramwaje IC powinno sprzedać jakiemuś regionalnemu przewoznikowi, jazda tym dłużej niż godzinę jest męczarnią. Miałem wątpliwą przyjemność podróżować tym na TLK Kinga z Warszawy do Krakowa, i ponad 5,5 godziny jazdy taborem do przewozów regionalnych jest dla pasażera nie lada wyczynem :no:

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

PKP InterCity

#22 Post autor: Lw25 » 26 lut 2015, o 22:07

Allemon pisze:Niestety PESA życzy sobie grube miliony za rewizję ED74 ...
Szkoda, że po rewizji są niewiele sprawniejsze niż bez...
tomek_m pisze: Te tramwaje IC powinno sprzedać jakiemuś regionalnemu przewoznikowi, jazda tym dłużej niż godzinę jest męczarnią. Miałem wątpliwą przyjemność podróżować tym na TLK Kinga z Warszawy do Krakowa, i ponad 5,5 godziny jazdy taborem do przewozów regionalnych jest dla pasażera nie lada wyczynem :no:
Żeby coś sprzedać, to trzeba móc tego używać... ED74 to chyba najbardziej awaryjny tabor PIC. Ciekawe będzie porównanie sprawności Darta z Flirtem. :hihi:
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Valcyte
Znawca
Posty: 24
Rejestracja: 3 cze 2014, o 22:34
Lokalizacja: Poland

PKP InterCity

#23 Post autor: Valcyte » 4 mar 2015, o 14:41

Jak wynika z danych Urzędu Transportu Kolejowego PKP Intercity to najbardziej niepunktualny przewoźnik w Polsce.

http://biznes.onet.pl/wiadomosci/kraj/s ... city/fbd00

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

PKP InterCity

#24 Post autor: Adams » 4 mar 2015, o 22:28

Valcyte pisze:Jak wynika z danych Urzędu Transportu Kolejowego PKP Intercity to najbardziej niepunktualny przewoźnik w Polsce.
http://biznes.onet.pl/wiadomosci/kraj/s ... city/fbd00
PKP IC jest wpatrzone wyłącznie w swoje nowe cacko jakim jest Pendolino, natomiast pasażerów pociągów kategorii TLK traktuje się jak bydło. Te pociągi nie dość że są wiecznie poopóźniane, to w dodatku standard podróży jest daleki do ideału. Obok opóźnień, największymi bolączkami pociągów tej kategorii są bród, niedziałające ogrzewanie, czy nieuprzejma, (w wielu przypadkach nie znająca regulaminu przewozowego spółki) obsługa. Niektóre wagony pamiętają wczesnego Gomułkę :lmao:

Natomiast wracając do tematu, to PKP planuje emisję trzech kolejnych filmów reklamowych:
http://www.rynek-kolejowy.pl/55890/beda ... gi_pkp.htm
Na tą durną kampanię pieniądze są, a tabor stoi w krzakach bo nie ma kasy na rewizje. Z taką polityką PKP daleko nie zajedzie.

PitekAntrop
Specjalista
Posty: 278
Rejestracja: 3 wrz 2014, o 11:47
Lokalizacja: Kraków, górny koniec Na Kozłówce

PKP InterCity

#25 Post autor: PitekAntrop » 4 mar 2015, o 22:33

Adams pisze: PKP IC jest wpatrzone wyłącznie w swoje nowe cacko jakim jest Pendolino, natomiast pasażerów pociągów kategorii TLK traktuje się jak bydło. Te pociągi nie dość że są wiecznie poopóźniane, to w dodatku standard podróży jest daleki do ideału. Obok opóźnień, największymi bolączkami pociągów tej kategorii są bród, niedziałające ogrzewanie, czy nieuprzejma, (w wielu przypadkach nie znająca regulaminu przewozowego spółki) obsługa. Niektóre wagony pamiętają wczesnego Gomółkę :lmao:

Natomiast wracając do tematu, to PKP planuje emisję trzech kolejnych filmów reklamowych:
http://www.rynek-kolejowy.pl/55890/beda ... gi_pkp.htm
Na tą durną kampanię pieniądze są, a tabor stoi w krzakach bo nie ma kasy na rewizje. Z taką polityką PKP daleko nie zajedzie.
IMHO komuś na tym bardzo zależy :middlef:

PS
Gomułkę xD
Pozdrawiam,
PA

niezależny77
Zbanowany
Posty: 325
Rejestracja: 21 sty 2015, o 13:55
Lokalizacja: Skotniki

PKP InterCity

#26 Post autor: niezależny77 » 4 mar 2015, o 23:00

PitekAntrop pisze:
Adams pisze: PKP IC jest wpatrzone wyłącznie w swoje nowe cacko jakim jest Pendolino, natomiast pasażerów pociągów kategorii TLK traktuje się jak bydło. Te pociągi nie dość że są wiecznie poopóźniane, to w dodatku standard podróży jest daleki do ideału. Obok opóźnień, największymi bolączkami pociągów tej kategorii są bród, niedziałające ogrzewanie, czy nieuprzejma, (w wielu przypadkach nie znająca regulaminu przewozowego spółki) obsługa. Niektóre wagony pamiętają wczesnego Gomółkę :lmao:

Natomiast wracając do tematu, to PKP planuje emisję trzech kolejnych filmów reklamowych:
http://www.rynek-kolejowy.pl/55890/beda ... gi_pkp.htm
Na tą durną kampanię pieniądze są, a tabor stoi w krzakach bo nie ma kasy na rewizje. Z taką polityką PKP daleko nie zajedzie.
IMHO komuś na tym bardzo zależy :middlef:

PS
Gomułkę xD
Może trochę nie w temacie, ale ED 250, czyli słynne pociągi Pendolino to konkretne niewypały. :]
Jeden pociąg Pendolino = około 6 ACATUS -ów Plus.
W żadnym wypadku nie powinno się faworyzować forumowiczów. Czas skończyć z układami i znajomościami !

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Tabor PKP InterCity

#27 Post autor: Lw25 » 4 mar 2015, o 23:23

niezależny77 pisze: Może trochę nie w temacie, ale ED 250, czyli słynne pociągi Pendolino to konkretne niewypały. :]
Jeden pociąg Pendolino = około 6 ACATUS -ów Plus.
Wiesz, że przeliczasz KDP na budżetowy pociąg regio? =P
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

niezależny77
Zbanowany
Posty: 325
Rejestracja: 21 sty 2015, o 13:55
Lokalizacja: Skotniki

PKP InterCity

#28 Post autor: niezależny77 » 4 mar 2015, o 23:39

Lw25 pisze:
niezależny77 pisze: Może trochę nie w temacie, ale ED 250, czyli słynne pociągi Pendolino to konkretne niewypały. :]
Jeden pociąg Pendolino = około 6 ACATUS -ów Plus.
Wiesz, że przeliczasz KDP na budżetowy pociąg regio? =P
Wiem o tym doskonale. ;P Rozmawiałem dzisiaj z doświadczonym kolejarzem i sam to powiedział. Ale to jest niestety święta racja. Pendolino może i ma mnóstwo swoich zalet, ale ma też dużo wad (i tak trzeba się cieszyć, że nie było w tym roku mroźnej zimy, bo tedy by wszystko marzło). :fack-off: Poza tym cóż z tego, że Inter City ma Pendolino skoro tak naprawdę istnieje tylko kilka tras po których może kursować ?
Połączając ze sobą dwa Impulsy, czy Acatusy Plus wyszłoby +/- na to samo, jeśli chodzi o długość i tym samym pojemność wnętrza (z tym, że jak wiadomo w Pendolino nie ma miejsc stojących).
Może nawet w dwóch złączonych ze sobą skóadach byłoby więcej miejsc łącznie.
W żadnym wypadku nie powinno się faworyzować forumowiczów. Czas skończyć z układami i znajomościami !

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

PKP InterCity

#29 Post autor: Lw25 » 5 mar 2015, o 00:24

niezależny77 pisze: Wiem o tym doskonale. ;P Rozmawiałem dzisiaj z doświadczonym kolejarzem i sam to powiedział. Ale to jest niestety święta racja. Pendolino może i ma mnóstwo swoich zalet, ale ma też dużo wad (i tak trzeba się cieszyć, że nie było w tym roku mroźnej zimy, bo tedy by wszystko marzło). :fack-off: Poza tym cóż z tego, że Inter City ma Pendolino skoro tak naprawdę istnieje tylko kilka tras po których może kursować ?
Połączając ze sobą dwa Impulsy, czy Acatusy Plus wyszłoby +/- na to samo, jeśli chodzi o długość i tym samym pojemność wnętrza (z tym, że jak wiadomo w Pendolino nie ma miejsc stojących).
Może nawet w dwóch złączonych ze sobą skóadach byłoby więcej miejsc łącznie.
Acatusy Plus i Impulsy to nie są składy dalekobieżne... :wall: No i może i by wyszło więcej przy tej samej dłgości... bo Dziobak ma Wars. =P
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

niezależny77
Zbanowany
Posty: 325
Rejestracja: 21 sty 2015, o 13:55
Lokalizacja: Skotniki

PKP InterCity

#30 Post autor: niezależny77 » 5 mar 2015, o 11:10

Lw25 pisze:
niezależny77 pisze: Wiem o tym doskonale. ;P Rozmawiałem dzisiaj z doświadczonym kolejarzem i sam to powiedział. Ale to jest niestety święta racja. Pendolino może i ma mnóstwo swoich zalet, ale ma też dużo wad (i tak trzeba się cieszyć, że nie było w tym roku mroźnej zimy, bo tedy by wszystko marzło). :fack-off: Poza tym cóż z tego, że Inter City ma Pendolino skoro tak naprawdę istnieje tylko kilka tras po których może kursować ?
Połączając ze sobą dwa Impulsy, czy Acatusy Plus wyszłoby +/- na to samo, jeśli chodzi o długość i tym samym pojemność wnętrza (z tym, że jak wiadomo w Pendolino nie ma miejsc stojących).
Może nawet w dwóch złączonych ze sobą skóadach byłoby więcej miejsc łącznie.
Acatusy Plus i Impulsy to nie są składy dalekobieżne... :wall: No i może i by wyszło więcej przy tej samej dłgości... bo Dziobak ma Wars. =P
Wiem, że ma Wars i w związku z tym na pewno z dwóch połączonych ze sobą Acatusów, czy Impulsów powstałby dużo pojemniejszy skład. Nie są to składy dalekobieżne ? To ciekawe co piszesz, bo przykładowo Pendolino jeździ z Krakowa do Warszawy m.in. Acatusy, czy Impulsy jeżdżą do Krynicy, Zakopanego, czy Rzeszowa. <_< Może mi jeszcze powiesz, że to "rzut beretem" od Krakowa. One może i nie są dalekobieżne, ale tylko w teorii (podobnie jak np.zakazy taborowe
w Krakowie). ;P Orientujesz się może jak wygląda pociąg PKP InterCity ED 74 ? Poczytaj sobie trochę o tym pociągu i o Acatusach, czy Impulsach. Jakoś ED 74 jeździ na "Oleńce" i nie ma na tej trasie żadnych problemów. :ehh:
Nie ma między nimi jakiejś gigantycznej różnicy.
W żadnym wypadku nie powinno się faworyzować forumowiczów. Czas skończyć z układami i znajomościami !

ODPOWIEDZ

Wróć do „2. PKP Intercity”