Nowy tabor dla PKP InterCity
Moderator: Moderatorzy
- tarantulaw2
- Dyrektor
- Posty: 1078
- Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37
PKP InterCity
Pierwszy Flirt dla PKP InterCity już gotowy!
http://www.rynek-kolejowy.pl/56416/pier ... gotowy.htm
Podoba się?
http://www.rynek-kolejowy.pl/56416/pier ... gotowy.htm
Podoba się?
PKP InterCity
Bardzo 

PKP InterCity
Ładny. Dziobak ładniejszy, ale Flirt też niczego sobie. Ciekawe, jak wyjdzie Dart. Do tej pory było widać tylko klatkę bez absorberów, a na wizualizacjach ten element słabo wyglądał.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
PKP InterCity
Ciekaw jestem czy w rozpisce pociągów będą łatwe do zidentyfikowania, aby móc go złapać. Z Pendolino nie ma problemu bo mają EIP, reszta ma EIC bądź IC, ale może nie będzie tak źle z tym.
- tarantulaw2
- Dyrektor
- Posty: 1078
- Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37
PKP InterCity
Je też raczej awansują do kategorii klasy IC.
Na pewno jeżeli chodzi o Kraków, pójdą na:
- TLK (IC) Sukiennice - Kraków Gł - Łódź - Poznań - Szczecin
Oraz prawdopodobnie na:
- TLK (IC) Mazury - Kraków Gł - Warszawa - Iława - Olsztyn.
Na pewno jeżeli chodzi o Kraków, pójdą na:
- TLK (IC) Sukiennice - Kraków Gł - Łódź - Poznań - Szczecin
Oraz prawdopodobnie na:
- TLK (IC) Mazury - Kraków Gł - Warszawa - Iława - Olsztyn.
PKP InterCity
EZT będą jako IC.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
PKP InterCity
Icki chcą się stopniowo pozbywać kategorii TLK, przez co wszystko co nowe / zmodernizowane będzie otrzymywało kategorię IC. Ja się boję jednego, żeby za lat kilka Darty i Flirty nie podzieliły losu ED74, bo PKP IC wszystkiego się można spodziewać.
PKP InterCity
Właśnie po mojej ostatniej podróży Pendolino zainteresowałem się bardziej tematem PKP i taborem. Ty Adams mówisz o tym, żeby nie podzieliły losu ED74, ja bardziej martwię się o to, żeby PKP nie podzieliło losu LOTU sprzed kilku lat, ale da się jednak zauważyć racjonalność w tym wszystkim wysyłając to co świeże i nowe na trasy o największym popycie.
Jednak jeżeli tarantulaw2 napisał o tym, że te Flirty Kraków odwiedzą to już żałuję, że nie będą to Darty. Jak mam rozumieć więcej jak te dwie sztuki + dwie powrotne czyli łącznie 4 to nie zobaczymy w Krakowie?
Jednak jeżeli tarantulaw2 napisał o tym, że te Flirty Kraków odwiedzą to już żałuję, że nie będą to Darty. Jak mam rozumieć więcej jak te dwie sztuki + dwie powrotne czyli łącznie 4 to nie zobaczymy w Krakowie?
PKP InterCity
Czy Flirty i Darty nie mają takich umów serwisowych jak Dziobaki?Adams pisze:Icki chcą się stopniowo pozbywać kategorii TLK, przez co wszystko co nowe / zmodernizowane będzie otrzymywało kategorię IC. Ja się boję jednego, żeby za lat kilka Darty i Flirty nie podzieliły losu ED74, bo PKP IC wszystkiego się można spodziewać.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
PKP InterCity
Mają 15 letnie, przynajmniej Flirty.Lw25 pisze: Czy Flirty i Darty nie mają takich umów serwisowych jak Dziobaki?
PKP InterCity
Dzięki. Czyli problemu jak z ED74 nie będzie... o ile Pesa znowu nie zawali konstrukcji...DaroKRK pisze:Mają 15 letnie, przynajmniej Flirty.Lw25 pisze: Czy Flirty i Darty nie mają takich umów serwisowych jak Dziobaki?

Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
- tarantulaw2
- Dyrektor
- Posty: 1078
- Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37
Nowy tabor dla PKP InterCity
Na to wygląda, bo idą jeszcze na Warszawa-Bydgoszcz i Gdynia-Katowice.DaroKRK pisze:Jednak jeżeli tarantulaw2 napisał o tym, że te Flirty Kraków odwiedzą to już żałuję, że nie będą to Darty. Jak mam rozumieć więcej jak te dwie sztuki + dwie powrotne czyli łącznie 4 to nie zobaczymy w Krakowie?
PS. Na trasie Kraków-Olsztyn będą jechać przez Kielce, a nie przez CMK.
Darty zaś idą na:
Jelenia Góra - Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok/Lublin oraz Białystok/Lublin - Warszawa - Koluszki - Częstochowa - Katowice - Bielsko-Biała.
PKP InterCity
Zauważyłem również, że usilnie starają się "przebić" Pendolino zarówno jedni i drudzy pod względem kilku rzeczy,np. ED250 vs Dart: Pesa zrobi większe toalety, więcej miejsc na rowery - 6 (Pendolino 2), na korzyść Pesy przemawia również wysokość podłogi nad główką szyny 760 mm (ED250 - 1260 mm), jeden człon więcej. Również ma być indywidualne gniazdko i oświetlenie, ale jest kilka uwag, których po przeanalizowaniu pobieżnego nie widać. Co z tego, że Darty mają 8 członów jak są krótsze od Pendolino - 187,4 m (Dart - 150,2m). O prędkości wszyscy wiedzą i tutaj jest oczywiście przepaść na niekorzyść Pesy (160 vs 250 km/h), wiadomo, że na razie Vmax jest 200 km/h w Polsce, ale fakt jest faktem. No i ostatnie kryterium - cena. Wszyscy używają sformułowania, że Pesa zrobiłaby taniej "Pendolino", a według mnie to jest bajka. Raz Dart może i jest tańszy w przypadku jednego składu o 34 mln zł (50 mln zł vs 84 mln zł), ale raz jest krótszy o 37 metrów, co w przypadku wyrównania długości z prostej proporcji matematycznej dałoby koszt większy o 12,4 mln zł czyli skład Pesy o jednakowej długości byłby wart około 63 mln zł, więc można schować bajki i mity, że Pesa zrobiłaby 2 razy taniej. Druga sprawa to mam wątpliwości czy w Bydgoszczy uda się tak jak w Alstomie wygłuszyć kabinę dla podróżnych - obym się mylił i żeby się udało. Jednak jeden ważny czynnik, który przemawia za projektem Darta jest to, że UE w tym przypadku wykłada 75% dofinansowania, a Pendolino po perturbacjach dostało jedynie 22% i to jeszcze pod warunkiem stawania na stacjach w polu jak rozwój regionu.
PKP InterCity
Ja osobiście do PESY podchodzę z wielką ostrożnością. Im najlepiej wychodzą składy które zamawiają zagraniczni przewoźnicy. Na Polski rynek od x czasu PESA robi po prostu złom. Po składach DART dla PKP Intercity też cudów się nie spodziewam, ciekawi mnie jednak czy siedzenia będą podobne do tych które zamontowali Włosi w Pendolino czy do tych jakie PESA montowała do ED74 ?? Nie zapominajmy Panowie o FLIRcie 3 dla PKP Intercity ze stajni Stadlera, choć i tutaj można dopatrzyć się rozwiązania dość dziwnego a mianowicie jedne drzwi w każdym wagoniku, już widzę te tłumy.
PKP InterCity
Z drugiej strony to już trzeba się łapać polskich producentów i takich, którzy mają oddziały w Polsce, bo po ostatnim przetargu z Alstomem na Pendolino to wyszła nierzetelność jednych i drugich a wszystko idzie w świat. Osobiście jednak uważam, że jeżeli dalej mamy zamawiać EZT to może warto by było pomyśleć też o jakiejś wersji przedziałowej.