Nowy tabor dla PKP InterCity

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
tarantulaw2
Dyrektor
Posty: 1078
Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37

PKP InterCity

#46 Post autor: tarantulaw2 » 17 mar 2015, o 17:47

Pierwszy Flirt dla PKP InterCity już gotowy!

http://www.rynek-kolejowy.pl/56416/pier ... gotowy.htm

Podoba się?

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

PKP InterCity

#47 Post autor: yosujiro » 17 mar 2015, o 17:55

Bardzo :)

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

PKP InterCity

#48 Post autor: Lw25 » 17 mar 2015, o 19:41

Ładny. Dziobak ładniejszy, ale Flirt też niczego sobie. Ciekawe, jak wyjdzie Dart. Do tej pory było widać tylko klatkę bez absorberów, a na wizualizacjach ten element słabo wyglądał.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2354
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

PKP InterCity

#49 Post autor: DaroKRK » 17 mar 2015, o 19:45

Ciekaw jestem czy w rozpisce pociągów będą łatwe do zidentyfikowania, aby móc go złapać. Z Pendolino nie ma problemu bo mają EIP, reszta ma EIC bądź IC, ale może nie będzie tak źle z tym.

Awatar użytkownika
tarantulaw2
Dyrektor
Posty: 1078
Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37

PKP InterCity

#50 Post autor: tarantulaw2 » 17 mar 2015, o 20:06

Je też raczej awansują do kategorii klasy IC.
Na pewno jeżeli chodzi o Kraków, pójdą na:
- TLK (IC) Sukiennice - Kraków Gł - Łódź - Poznań - Szczecin
Oraz prawdopodobnie na:
- TLK (IC) Mazury - Kraków Gł - Warszawa - Iława - Olsztyn.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

PKP InterCity

#51 Post autor: Lw25 » 17 mar 2015, o 20:25

EZT będą jako IC.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

PKP InterCity

#52 Post autor: Adams » 17 mar 2015, o 20:40

Icki chcą się stopniowo pozbywać kategorii TLK, przez co wszystko co nowe / zmodernizowane będzie otrzymywało kategorię IC. Ja się boję jednego, żeby za lat kilka Darty i Flirty nie podzieliły losu ED74, bo PKP IC wszystkiego się można spodziewać.

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2354
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

PKP InterCity

#53 Post autor: DaroKRK » 17 mar 2015, o 21:33

Właśnie po mojej ostatniej podróży Pendolino zainteresowałem się bardziej tematem PKP i taborem. Ty Adams mówisz o tym, żeby nie podzieliły losu ED74, ja bardziej martwię się o to, żeby PKP nie podzieliło losu LOTU sprzed kilku lat, ale da się jednak zauważyć racjonalność w tym wszystkim wysyłając to co świeże i nowe na trasy o największym popycie.

Jednak jeżeli tarantulaw2 napisał o tym, że te Flirty Kraków odwiedzą to już żałuję, że nie będą to Darty. Jak mam rozumieć więcej jak te dwie sztuki + dwie powrotne czyli łącznie 4 to nie zobaczymy w Krakowie?

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

PKP InterCity

#54 Post autor: Lw25 » 17 mar 2015, o 22:11

Adams pisze:Icki chcą się stopniowo pozbywać kategorii TLK, przez co wszystko co nowe / zmodernizowane będzie otrzymywało kategorię IC. Ja się boję jednego, żeby za lat kilka Darty i Flirty nie podzieliły losu ED74, bo PKP IC wszystkiego się można spodziewać.
Czy Flirty i Darty nie mają takich umów serwisowych jak Dziobaki?
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2354
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

PKP InterCity

#55 Post autor: DaroKRK » 17 mar 2015, o 22:47

Lw25 pisze: Czy Flirty i Darty nie mają takich umów serwisowych jak Dziobaki?
Mają 15 letnie, przynajmniej Flirty.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

PKP InterCity

#56 Post autor: Lw25 » 17 mar 2015, o 23:23

DaroKRK pisze:
Lw25 pisze: Czy Flirty i Darty nie mają takich umów serwisowych jak Dziobaki?
Mają 15 letnie, przynajmniej Flirty.
Dzięki. Czyli problemu jak z ED74 nie będzie... o ile Pesa znowu nie zawali konstrukcji... :hihi:
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
tarantulaw2
Dyrektor
Posty: 1078
Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37

Nowy tabor dla PKP InterCity

#57 Post autor: tarantulaw2 » 18 mar 2015, o 07:49

DaroKRK pisze:Jednak jeżeli tarantulaw2 napisał o tym, że te Flirty Kraków odwiedzą to już żałuję, że nie będą to Darty. Jak mam rozumieć więcej jak te dwie sztuki + dwie powrotne czyli łącznie 4 to nie zobaczymy w Krakowie?
Na to wygląda, bo idą jeszcze na Warszawa-Bydgoszcz i Gdynia-Katowice.
PS. Na trasie Kraków-Olsztyn będą jechać przez Kielce, a nie przez CMK.

Darty zaś idą na:
Jelenia Góra - Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok/Lublin oraz Białystok/Lublin - Warszawa - Koluszki - Częstochowa - Katowice - Bielsko-Biała.

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2354
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

PKP InterCity

#58 Post autor: DaroKRK » 18 mar 2015, o 11:39

Zauważyłem również, że usilnie starają się "przebić" Pendolino zarówno jedni i drudzy pod względem kilku rzeczy,np. ED250 vs Dart: Pesa zrobi większe toalety, więcej miejsc na rowery - 6 (Pendolino 2), na korzyść Pesy przemawia również wysokość podłogi nad główką szyny 760 mm (ED250 - 1260 mm), jeden człon więcej. Również ma być indywidualne gniazdko i oświetlenie, ale jest kilka uwag, których po przeanalizowaniu pobieżnego nie widać. Co z tego, że Darty mają 8 członów jak są krótsze od Pendolino - 187,4 m (Dart - 150,2m). O prędkości wszyscy wiedzą i tutaj jest oczywiście przepaść na niekorzyść Pesy (160 vs 250 km/h), wiadomo, że na razie Vmax jest 200 km/h w Polsce, ale fakt jest faktem. No i ostatnie kryterium - cena. Wszyscy używają sformułowania, że Pesa zrobiłaby taniej "Pendolino", a według mnie to jest bajka. Raz Dart może i jest tańszy w przypadku jednego składu o 34 mln zł (50 mln zł vs 84 mln zł), ale raz jest krótszy o 37 metrów, co w przypadku wyrównania długości z prostej proporcji matematycznej dałoby koszt większy o 12,4 mln zł czyli skład Pesy o jednakowej długości byłby wart około 63 mln zł, więc można schować bajki i mity, że Pesa zrobiłaby 2 razy taniej. Druga sprawa to mam wątpliwości czy w Bydgoszczy uda się tak jak w Alstomie wygłuszyć kabinę dla podróżnych - obym się mylił i żeby się udało. Jednak jeden ważny czynnik, który przemawia za projektem Darta jest to, że UE w tym przypadku wykłada 75% dofinansowania, a Pendolino po perturbacjach dostało jedynie 22% i to jeszcze pod warunkiem stawania na stacjach w polu jak rozwój regionu.

Awatar użytkownika
Valcyte
Znawca
Posty: 24
Rejestracja: 3 cze 2014, o 22:34
Lokalizacja: Poland

PKP InterCity

#59 Post autor: Valcyte » 19 mar 2015, o 11:13

Ja osobiście do PESY podchodzę z wielką ostrożnością. Im najlepiej wychodzą składy które zamawiają zagraniczni przewoźnicy. Na Polski rynek od x czasu PESA robi po prostu złom. Po składach DART dla PKP Intercity też cudów się nie spodziewam, ciekawi mnie jednak czy siedzenia będą podobne do tych które zamontowali Włosi w Pendolino czy do tych jakie PESA montowała do ED74 ?? Nie zapominajmy Panowie o FLIRcie 3 dla PKP Intercity ze stajni Stadlera, choć i tutaj można dopatrzyć się rozwiązania dość dziwnego a mianowicie jedne drzwi w każdym wagoniku, już widzę te tłumy.

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2354
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

PKP InterCity

#60 Post autor: DaroKRK » 19 mar 2015, o 18:42

Z drugiej strony to już trzeba się łapać polskich producentów i takich, którzy mają oddziały w Polsce, bo po ostatnim przetargu z Alstomem na Pendolino to wyszła nierzetelność jednych i drugich a wszystko idzie w świat. Osobiście jednak uważam, że jeżeli dalej mamy zamawiać EZT to może warto by było pomyśleć też o jakiejś wersji przedziałowej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „2. PKP Intercity”