Gdzie konkretnie. Proszę wskazać, zaś swoją tezę opatrzyć linkiem do źródła.gagacek pisze:...sprawach związanych z koleją to jest lekki dramat. Wykładasz się raz za razem na naprawdę bardzo prostych sprawach...
Z tego zaczynam mieć wątpliwość czy wiesz co oznacza slowo "konfabulacja".gagacek pisze:No proszę, potrzebowałeś przykładu. Doskonale wiesz czym są takie dokumenty, kolejna konfabulacja. ...Jacek Fink-Finowicki pisze:Poproszę znajdź czas... chętnie zobaczę opracowanie ze Żmigrodu. ...
Zaś proszę zwrócić uwagę, że na poparcie swych tez nie podałeś ani razu źródła, więc sorry, ale jeśli mi znane źródła i doświadczenie wskazuje, że jest inaczej niż piszesz to czemu mam przyjąć Twoje argumenty?
A tak a propos źródeł to trafiłem ostatnio całkiem ładne dane podane otwartym tekstem w sieci (nie lubię odsyłać do książek czy opracowań, które mam "w domu" bo inni uzytkownicy mają mniejszą szanse na weryfikację) i jest to opis przedmiotu przetargu w Zachodniopomorskim:
http://bip.rbip.wzp.pl/artykul/ogloszen ... h-zespolow
tam w opisie stanowiącym załącznik 3 znajdziemy takie dane jak:
Więc mamy średnice i liczbę cylindrów hamulcowych per człon skąd możemy oszacować różnicę sił jakie generują cylindry... owszem nie mamy podanych danych odnośnie przekładni hamulca po za lakonicznym opisem typu nastawiaczy. Mamy za to podaną dość precyzyjnie masę każdego członu z czego mamy z pewnym poziomem dokładności naciski na osie (9,5 t oraz 14 t)....umożliwiające osiągnięcie prędkości do 120 km/h i przyspieszenia do 0,8 m/s2...
Nastawiacz klocków hamulcowych wagon rozrządczy: SAB-DRV 3A-600
Nastawiacz klocków hamulcowych wagon silnikowy: SAB-DRV 3A-300
Liczba cylindrów hamulcowych: 4 szt. (po 1 szt. na każdym wagonie rozrządczym o rozmiarze 16”, 2 szt. na wagonie silnikowym o rozmiarze 14”)
...
Masa własna wagonu rozrządczego: 38,0 t
Masa własna wagonu silnikowego: 56,0 t
Możemy zatem bardzo ogólnikowo oszacować, że powierzchnie tłoków hamulcowych będzie odpowiednio dla
r: 16"*16" = 256"2
s: 14"*14" * 2 = 196"2 * 2 = 392"2
Co po podzieleniu przez średni nacisk osi da nam:
r: 256 / 9,5 = 26,9
s: 392 / 14 = 28
Jak do tego dodamy straty na układzie dżwigni itd... to tym bardziej zauważymy, że człon rozrządczy dysponuje mniejszymi siłami hamowania i tym samym to tu należy się doszukiwać "magii" braku podkuwania kół, zamiast wysnuwać wniosek o wyższości układu biegowego z pierszym członem tocznym.