Nowy tabor dla PKP InterCity

Moderator: Moderatorzy

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Nowy tabor dla PKP InterCity

#76 Post autor: Lw25 » 31 maja 2015, o 13:14

tomek_m pisze:A co myślisz że Gamma to jest w 100% naszą konstrukcją? :lmao: Pesa jest również niczym innym tylko "montownią" komponentów. Co będziesz miał polskiego w "Krakowiakach"? oprócz designu nic.
A projekt to pies? Nie wszystko pewna krakowska firma robi... Do tego trzeba umieć te komponenty zmontować. Nie sądzę, żeby Dart na 200-250, w tym momemcie, zapewniał komfort jazdy jak 159A czy ED250... prędzej jak 111A... =P
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Nowy tabor dla PKP InterCity

#77 Post autor: tomek_m » 31 maja 2015, o 17:28

Mnie bardziej chodziło o namacalne komponenty jak: silniki trakcyjne, układy elektryczne itd, odbieraki podobno mają być polskiej produkcji. Projekt to jest tylko papierek.
Co do Darta, owszem wygląda ładnie, nie wiem jak innym ale mnie wyglądem przypomina to cacko: http://www.mobility.siemens.com/mobilit ... elaro.aspx ,które było moim marzeniem widzieć w barwach InterCity zamiast Pendolino(a Siemens startował w przetargu). Niestety tylko na wyglądzie podobieństwa pociągu się kończą, bo nie wiadomo czy Dart kiedykolwiek przekroczy w rozkładowej eksploatacji 160km/h, ELF też był w opcji na 200km/h, a jakoś nikt nigdy tej wersji nie zamówił.

Najlepsze ze strony Pesy
PesaDART to elektryczne zespoły trakcyjne klasy intercity nowej generacji, przeznaczone głównie do obsługi linii dalekobieżnych dla europejskich i światowych przewoźników. Ich konstrukcja i wyposażenie pozwalają podróżować z prędkością eksploatacyjną do 250km/h przy różnych napięciach zasilania: 1,5kV DC, 3kV DC, 15kV AC, 25kV AC.

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 23:20
Lokalizacja: Bieżanów

PKP InterCity

#78 Post autor: rafaello » 16 lip 2015, o 10:23


Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

PKP InterCity

#79 Post autor: Mseifer » 23 lip 2015, o 06:23

PKP Intercity odnawia flotę. Wyda blisko 600 mln zł
http://tvn24bis.pl/z-kraju,74/pkp-inter ... 62375.html

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

PKP InterCity

#80 Post autor: tomek_m » 4 lis 2015, o 23:23

Przez pociągi z PESY PKP może stracić unijną dotację
http://biznes.newsweek.pl/czy-pkp-inter ... 440,1.html

bomsiarz
Dyspozytor
Posty: 578
Rejestracja: 12 wrz 2015, o 19:17
Lokalizacja: Prądnik Czerwony

PKP InterCity

#81 Post autor: bomsiarz » 29 gru 2015, o 19:31

Nowy DART dla PKP zadebiutował z pasażerami w drodze do Lublina, a jutro zawita na trasie do Białegostoku.

https://www.facebook.com/PESAbydgoszcz/ ... 0962605045

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Nowy tabor dla PKP InterCity

#82 Post autor: Adams » 24 sty 2016, o 11:22

Kolejne problemy z Gamami PKP Intercity
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 75090.html

dominik
Moderator
Posty: 165
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 14:27

Nowy tabor dla PKP InterCity

#83 Post autor: dominik » 24 sty 2016, o 13:24

Ciekawe czy PESA dalej będzie tłumaczyć się złą jakością paliwa. Czekamy na ekspertyzę.

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Nowy tabor dla PKP InterCity

#84 Post autor: Adams » 11 lut 2016, o 23:51

Jeszcze tylko dwa Darty musi odebrać PKP Intercity by formalnie zakończyć odbiory 20 zamówionych przez siebie elektrycznych zespołów trakcyjnych. Kolejne nowoczesne pociągi z pasażerami wyjadą już za kilka dni.

Szczegóły: RYNEK KOLEJOWY

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Nowy tabor dla PKP InterCity

#85 Post autor: Adams » 3 mar 2016, o 19:48


Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Nowy tabor dla PKP InterCity

#86 Post autor: tomek_m » 6 mar 2016, o 23:02

Te EDyty to takie niechciane dziecko PKP Intercity, które dokładnie nie wie co zrobić z tymi jednostkami. W zasadzie racja, te "tramwaje" nie nadają się na podróże na większe odległości. Jazda tym dłużej niż 1,5 godziny jest męczarnią. Najlepszym pomysłem byłoby sprzedać wszystkie sztuki ED74 jakiemuś regionalnemu przewożnikowi. Może KMŁ byłoby zainteresowane kupnem. Takie czteroczłonowe EZTy mogłyby się przydać.

omega
Dyspozytor
Posty: 537
Rejestracja: 28 gru 2015, o 11:22

Nowy tabor dla PKP InterCity

#87 Post autor: omega » 6 mar 2016, o 23:23

tomek_m pisze:Te EDyty to takie niechciane dziecko PKP Intercity, które dokładnie nie wie co zrobić z tymi jednostkami. W zasadzie racja, te "tramwaje" nie nadają się na podróże na większe odległości. Jazda tym dłużej niż 1,5 godziny jest męczarnią. Najlepszym pomysłem byłoby sprzedać wszystkie sztuki ED74 jakiemuś regionalnemu przewożnikowi. Może KMŁ byłoby zainteresowane kupnem. Takie czteroczłonowe EZTy mogłyby się przydać.
Powiedziałbym, że to dziecko powstałe w wyniku wpadki, tudzież nieprzemyślanej decyzji przewoźnika. :D Trudno oczekiwać, by pociągi, które mają siedzenia jak SPOT-y z małopolskiego zakładu spełniały funkcję komfortu jazdy na dłuższych dystansach. To pociągi dobre do obsługi ruchu miejskiego, albo bardzo krótkich tras. Obecnie widziałbym je właśnie na trasach obsługiwanych przez "Koleje Małopolskie". Przewozom Regionalnym się nie opłaca kupować tych wozów (w naszym przynajmniej województwie), bo przecież miesiące, a już na pewno lata tego przewoźnika w Małopolsce są delikatnie mówiąc policzone. Miałem okazję jechać tym pociągiem i w sumie nie narzekam (ale był to krótki przejazd, poza rozkładem jazdy). Mechanik wówczas chwalił sobie ten wóz. Wspominał też, że wtedy (czerwiec 2015) obsługiwały pociąg "Kinga" z Krakowa(?) do Warszawy Wschodniej. Na dłuższe trasy wolałbym już starsze Edytki z MZPR (ED72), bo przynajmniej mają komfortowe siedzenia, choć są na pewno głośniejsze od pojazdów PKP IC.

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Nowy tabor dla PKP InterCity

#88 Post autor: Adams » 6 mar 2016, o 23:46

ED74 zostały zakupione do obsługi linii Warszawa - Łódź i tam powinny pozostać. Czas przejazdu między tymi dwoma miastami jest na tyle krótki, że dałoby się wytrzymać. Niemniej jednak w tych pojazdach wystarczyłoby wymienić siedzenia, na spełniające standardy ruchu dalekobieżnego i wówczas nie miałbym nic przeciwko aby te jednostki pozostały we flocie PKP IC.
tomek_m pisze: Najlepszym pomysłem byłoby sprzedać wszystkie sztuki ED74 jakiemuś regionalnemu przewoźnikowi
Swego czasu Koleje Dolnośląskie były zainteresowane dzierżawą tych jednostek, do czasu pozyskania własnego, nowego taboru. Chcieli nawet wykonać im naprawę rewizyjną na własny koszt. Jednak PKP IC wyskoczyły z jakąś kosmiczną ceną, więc KD zrezygnowały. IC zachowały się w tym miejscu jak typowy pies ogrodnika.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Nowy tabor dla PKP InterCity

#89 Post autor: tomek_m » 6 mar 2016, o 23:46

Tu problem w tym że na dłuższe trasy są to pojazdy, nie komfortowe oraz za małe.
Tu masz mojego autorstwa film, z przejazdu na trasie z Warszawy przez Radom, Kielce do Krakowa, 5,5 godziny jazdy.
https://www.youtube.com/watch?v=nnYvFzJHujQ
Powiedz sam, czy jest to pociąg do obsługi ruchu dalekobieżnego? :no:

kucyk
Dyrektor
Posty: 3412
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Nowy tabor dla PKP InterCity

#90 Post autor: kucyk » 22 wrz 2021, o 17:52

Zmodernizowane Edyty wracają wkrótce na tory. Wielka metamorfoza wagonów niszczejących na bocznicy w Bieżanowie.

Szczegóły:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/co-za ... 42845.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „2. PKP Intercity”