PKP InterCity

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

PKP InterCity

#376 Post autor: Kaszmir » 16 cze 2019, o 08:42

Koszmarna podróż w TLK Gwarek. Śmierć podróżnego, awaria sieci trakcyjnej oraz omdlenia
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 92348.html
W sobotę 15 czerwca pociąg TLK Gwarek, pokonujący 652-kilometrową trasę z Koszalina do Słupska, dojechał do stacji z wielogodzinnym opóźnieniem. Najpierw w Pleszewie zmarł starszy pasażer, potem pociąg utknął w Rogoźnie z powodu awarii sieci trakcyjnej, gdzie mdlących pasażerów zabierały karetki pogotowia. W końcu zabrały też i drużynę konduktorską. Pociąg do Słupska dotarł z ok. dziewięciogodzinnym opóźnieniem.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2029
Rejestracja: 4 paź 2013, o 13:21
Lokalizacja: Kreuzberg

PKP InterCity

#377 Post autor: Sgriffin » 16 cze 2019, o 09:16

Chciałbym usłyszeć komentarz ministra Adamczyka w ten sprawie.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3145
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

PKP InterCity

#378 Post autor: tomek_m » 16 cze 2019, o 13:51

Najpierw w Pleszewie zmarł starszy pasażer, potem pociąg utknął w Rogoźnie z powodu awarii sieci trakcyjnej, gdzie mdlących pasażerów zabierały karetki pogotowia. W końcu zabrały też i drużynę konduktorską.
Aż się wierzyć nie chce czytając takie coś. :O

Castaway
Dyspozytor
Posty: 674
Rejestracja: 27 mar 2012, o 12:11
Lokalizacja: Małopolska

PKP InterCity

#379 Post autor: Castaway » 16 cze 2019, o 17:31

Tak się kończy puszczanie wagonów z klimą, w których nie da się otworzyć okien, a klima z powodu awarii trakcji nie działa :wall: macie swoją nowoczesność i jej skutki
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2029
Rejestracja: 4 paź 2013, o 13:21
Lokalizacja: Kreuzberg

PKP InterCity

#380 Post autor: Sgriffin » 16 cze 2019, o 17:35

Przecież to był TLK. Tam nie ma klimy, tam są stare śmierdzące mechpomy.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Castaway
Dyspozytor
Posty: 674
Rejestracja: 27 mar 2012, o 12:11
Lokalizacja: Małopolska

PKP InterCity

#381 Post autor: Castaway » 16 cze 2019, o 19:52

W normalnym kraju rodzina pasażera, który zmarł dostałaby milionowe odszkodowania. U nas pewnie jeszcze wyjdzie, że to jego wina...
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

PKP InterCity

#382 Post autor: Kaszmir » 1 lip 2019, o 07:36

Kraków. Pociągi niszczejące na bocznicy w Bieżanowie przejdą modernizację [ZDJĘCIA]
https://gazetakrakowska.pl/krakow-pocia ... 3-14241709
Stojące na bocznicy w Krakowie pociągi ED74 będą remontowane. Spółka PKP Intercity podpisała umowę na modernizację niszczejących składów.
Nareszcie!

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2341
Rejestracja: 1 sie 2014, o 11:23
Lokalizacja: Kraków

PKP InterCity

#383 Post autor: DaroKRK » 1 lip 2019, o 09:05

Za te pieniążki trochę drogo, ale decyzję trzeba było jakąś podjąć.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3145
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

PKP InterCity

#384 Post autor: tomek_m » 1 lip 2019, o 15:43

Już chyba żadna z EDyt nie stoi w Bieżanowie. Przeciągali je do docelowego miejsca modernizacji.
https://www.youtube.com/watch?v=IbyojDvXZXI

Ogólnie zakres modernizacji jest duży: Zredukują liczbę drzwi na każdy człon do jednej pary, dzięki czemu będzie więcej miejsc siedzących. Wydzielą dodatkowe miejsca na bagaże, wygodniejsze fotele dla pasażerów, zamontują przejścia pomiędzy członami. Być może zredukują również wielkość okien itp... Ogólnie konfiguracja wnętrza będzie podobna do Dartów i Flirtów InterCity.
Więc ten podlinkowany wyżej film, jest jednym z ostatnich w którym widzimy ED74 w starej konfiguracji.

PanA
Kierownik
Posty: 833
Rejestracja: 8 lip 2015, o 10:07

PKP InterCity

#385 Post autor: PanA » 5 lip 2019, o 08:52

Sgriffin pisze:Przecież to był TLK. Tam nie ma klimy, tam są stare śmierdzące mechpomy.
W TLK rzucają to, co jest. Trochę starych, trochę nowych. Ale jednak w tych przed modernizacją raczej nie zdarzają się niebezpiecznie wysokie temperatury.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
I.G.I
Moderator fb pkk
Posty: 1167
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 21:03
Lokalizacja: Krowodrza
Kontakt:

PKP InterCity

#386 Post autor: I.G.I » 24 paź 2019, o 13:31

Zmiana frontu?

Wraca pomysł piętrowych push&pulli w PKP Intercity
http://m.inforail.pl/wraca-pomysl-pietr ... 18535.html
Wiślacka {5} Krowodrza

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3145
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

PKP InterCity

#387 Post autor: tomek_m » 24 paź 2019, o 16:21

Pomysł fajny, i od lat stosowany praktycznie na całym świecie. Oby tylko im nie odbiło zamówić składy... ale bez wagonów sterowniczych. Po spółkach PKP wszystkiego się można spodziewać. :fack-off:

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 694
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 09:00

PKP InterCity

#388 Post autor: gagacek » 25 paź 2019, o 08:39

tomek_m pisze:Oby tylko im nie odbiło zamówić składy... ale bez wagonów sterowniczych.
Podzielam Twoje obawy :) Chociaż dzieje się też i dużo pozytywnych rzeczy, np. rozbudowa Remtraku. Tylko dobrze by było, aby przy okazji kolejnych P nie zapominali o masie hamownej (to już tylko P5) jak i połączeniach do wagonu sterowniczego. W tym drugim przypadku koszt wręcz pomijalny, a wypadałoby o to zadbać już teraz.

A tak w ogóle, to chyba nieprzypadkowo ten "przełomowy pomysł" ujrzał światło dzienne właśnie teraz. W końcu jedynym krajowym producentem który posiada gotowy projekt piętrowego wagonu (przygotowanego pod zabudowę EZT) jest właśnie Pesa. Tylko jedno zastrzeżenie: byleby tylko to nie szło dalej w taki sposób, jak bieżące wagony :wall:

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3145
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

PKP InterCity

#389 Post autor: tomek_m » 25 paź 2019, o 11:00

gagacek pisze:W końcu jedynym krajowym producentem który posiada gotowy projekt piętrowego wagonu (przygotowanego pod zabudowę EZT) jest właśnie Pesa.
Przecież właściwie "Sundeck" to jest nic innego jak EZT oparty na lokomotywie Gamma, oczywiście kompletny z wagonem sterowniczym. Nie wiem, czy NEWAG coś podobnego zaprojektował? A szlak na push-pull`e w Polsce przetarły Koleje Mazowieckie. Nie wiem dlaczego IC się tak długo opierały na eksploatację tego typu składów. A przecież to same zalety, odpada oblot lokomotywy na dworcach, a nawet nie ma problemu ze zmianą kierunku gdzieś w środku trasy. Widać że kolej w Polsce to jeszcze istny beton jeśli chodzi o wprowadzanie nowych rozwiązań ulepszających organizację transportu.

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 694
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 09:00

PKP InterCity

#390 Post autor: gagacek » 25 paź 2019, o 14:02

Zacznijmy od początku. Sam pomysł p-p powstał jako możliwość skonstruowania EZT o przyzwoitych osiągach. System zasilania wymagał bowiem dużego transformatora, którego nie można było umieścić gdzie indziej jak w lokomotywie. Czy zintegrowanej czy też nie to już szczegóły. Stąd właśnie wziął się pomysł na zespół napędowy, sterowniczy i wagony, efektywnie stosowany choćby w KDP.
Efekty użytkowe konstrukcji, do których po kilkudziesięciu latach dochodzimy, jak widzę bardziej są doceniane politycznie niż praktycznie, a szkoda. Dzisiaj dochodzą kolejne problemy wspierające uzycie p-p, choćby czas rozładowania zasilania (~7min). Poza wymagalnym czasem zmiany kierunku, uzyskaniem dostępności torów. Taki system bardziej jest skierowany na dłuższe trasy. Postęp energoelektroniki z czasem pozwolił na budowanie pełnoprawnych EZT z wózkami napędowymi w części pasażerskiej i OIDP konstrukcja Sundeck-a była do tego przygotowana.

A co ciekawe EZT do ruchu podmiejskiego, o najlepszym efektywnym przyspieszeniu, jest asynchroniczny mutant EN71 (2'2' Bo'Bo' Bo'Bo' 2'2'). W tym wypadku w każdym kierunku koła toczne przecierają szyny. I to jest taki p-p na odwrót ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „2. PKP Intercity”